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タイヤの接地面の大きさの英語
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「タイヤの接地面の大きさ」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 8件
これによって、タイヤ10に使用内圧を付与した時のタイヤ外周面のセンター部におけるタイヤ径方向の成長が、タイヤ外周面のサイド部におけるタイヤ径方向の成長に比べて大きくなり、センター部における接地面積が大きくなる。例文帳に追加
Thus, growth in the tire radial direction in the central part on the tire outer peripheral face when use inner pressure is applied to the tire 10 becomes larger than growth in the tire radial direction in the side part on the tire outer peripheral face, to increase a ground contact area in the central part. - 特許庁
空気入りタイヤ1において、空気入りタイヤ1の接地面積に対する横溝部の面積の比率は、周方向溝部の面積の比率よりも大きく設定されている。例文帳に追加
In the pneumatic tire 1, a ratio of area of a lateral groove portion to grounding area of the pneumatic tire 1 is set to be larger than a ratio of area of a circumferential direction groove portion. - 特許庁
SAT基準値演算部27は、所定時間内のSAT比の最大値が閾値を超えた場合に、荷重増加やタイヤ空気圧低下によってタイヤと路面間の接地長が増加し、SAT勾配が大きくなったと判定して、SATモデル値を上方修正してSAT基準値を求める。例文帳に追加
A SAT reference value calculation part 27 presumes the SAT reference value by revising the SAT model value upward, by determining that a ground length between a tire and a road surface increases and the SAT slope becomes large by the load increase and air pressure drop when the maximum value of the SAT ratio within a predetermined time exceeds the threshold. - 特許庁
また、突起部50の接地面積は小さいため、空気入りタイヤ1に大きな横Gが作用した場合には、突起部50が滑ることによりコーナーリングフォースを低減できる。例文帳に追加
Further, since a ground-contact area of the projection part 50 is small, when large lateral G is applied to the pneumatic tire 1, cornering force can be reduced by slipping the projection part 50. - 特許庁
本発明は、キングピン軸A_Kの下方向きの延長線と、転舵輪の接地面との交点P_Cが、前輪のタイヤのトレッド面よりも車両幅方向内側であり、KPオフセットL_Offの値が従来よりも大きく設定されている。例文帳に追加
An intersection P_C of the downward extension of a king pin shaft A_K with a ground contact surface of a steered wheel is on the inner side in the vehicle width direction from a tread surface of a front wheel tire, and the value of the KP offset L_Off is set to be larger than a conventional value. - 特許庁
本発明では、タイヤ赤道面に対して前輪トレッドの装着内側にトレッドパターンの単位面積当りの周方向剛性が大きい領域を配置することにより、制動時に装着内側領域の接地性を向上させることができ、制動力を効率良く発生することができる。例文帳に追加
It is possible to improve a treading property of an installation inside region at the time of braking and to efficiently generate braking force by arranging a region large in rigidity in the peripheral direction per unit area of a tread pattern on the installation inside of a front wheel tread against a tire equatorial surface. - 特許庁
トレッド踏面で、周溝と横溝とにより画成されるブロックに、少なくとも一本のクローズドサイプを形成してなる空気入りタイヤにおいて、偏摩耗に起因するブロック接地面積の低下を防止するために、ブロックのトレッド周方向長さを長くした場合であっても、ブロックの大きな圧縮変形を可能とし、十分な接地面積を確保して、すぐれた氷雪上性能を発揮させることができる空気入りタイヤを提供する。例文帳に追加
To provide a pneumatic tire formed with at least one closed sipe in a block defined by circumferential grooves and lateral grooves on a tread, which allows large compression deformation of the block and can demonstrate excellent on-ice performance by securing a satisfactory ground contact area, even if the tread circumferential length of the block is increased for preventing reduction of the block ground contact area caused by uneven wear. - 特許庁
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「タイヤの接地面の大きさ」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 8件
この場合、切り欠き部5をブロック4の接地面から縦溝2の壁面上部に亘ってタイヤ径方向の深さHが縦溝2側に向かって徐々に大きくなるように形成したので、切り欠き部5によるブロック4の剛性低下を抑制することができ、操縦安定性の向上を図ることができる。例文帳に追加
With this, the notch parts 5 are formed to gradually increase the depth H in a tire diametrical direction toward the vertical groove 2 side from a ground contact surface of the block 4 to an upper part of a wall surface of a vertical groove 2, therefore, rigidity degradation of the block 4 due to the notch parts 5 is restrained, thus improving steering stability. - 特許庁
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