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「ウルイ」を含む例文一覧

該当件数 : 33



例文

エアバッグ収納部44に軟質のカウルインナ24を配置する。例文帳に追加

A soft cowl inner 24 is disposed on the airbag storage portion 44. - 特許庁

ウルインナ23が、側面視断面がU字形状とされるカウルインナ本体26と、このカウルインナ本体26の後上縁部に一体成形される外向きフランジ28とを備える。例文帳に追加

The cowl inner 23 is provided with a cowl inner body 26 having a cross section in side view made to a U shape; and an outward flange 28 integrally molded to a rear upper edge of the cowl inner body 26. - 特許庁

ウルインナ24の取付部58を、エアバッグ21の取付ブラケット25に係止する。例文帳に追加

An attaching portion 58 of the cowl inner 24 is locked to an attaching bracket 25 of the airbag 21. - 特許庁

車両のカウルインナーパネル10にインストルメントパネル20を結合するためのクリップであって、カウルインナーパネルに設けられる第1クリップ30と、インストルメントパネルに設けられる第2クリップ40とを備えている。例文帳に追加

This clip for connecting an instrument panel 20 to a cowl inner panel 10 of a vehicle comprises a first clip 30 provided in the cowl inner panel and a second clip 40 provided in the instrument panel. - 特許庁

このため、衝突荷重を効率よくカウルインナ50に伝えてカウルインナ50の変形を誘発させることができ、しかも、ウインドシールドガラス18の支持剛性も向上する。例文帳に追加

Therefore, the collision load is efficiently transmitted to the cowl inner 50 to induce the deformation of the cowl inner 50, and the supporting stiffness of the wind shield glass 18 is improved. - 特許庁

フロントカウル4が、その下部を構成するカウルインナ23と、上部を構成するカウルアウタ24とを備える。例文帳に追加

The front cowl 4 is provided with a cowl inner 23 constituting a lower part; and a cowl outer 24 constituting an upper part. - 特許庁

カウル部12は、上部を構成するカウルアウタ22と下部を構成するカウルインナ18とで、車体前方に向けて開口している。例文帳に追加

The cowl part 12 consists of a cowl outer 22 to constitute an upper portion and a cowl inner 18 to constitute a lower portion, and is opened forward of a vehicle body. - 特許庁

カウルアウタ22の支持部22Bとカウルインナ24の下部24Cとがブレース30で連結されている。例文帳に追加

A supporting portion 22B of a cowl outer 22 and a lower part 24C of a cowl inner 24 are coupled by a brace 30. - 特許庁

ウルインナなどの横長状のワークをエンジンコンパートメントなどの高い位置に高精度で位置決めできる位置決め装置を提供する。例文帳に追加

To provide a positioning device allowing highly accurate positioning of an oblong workpiece such as a cowl inner at a high place on an engine compartment or, etc. - 特許庁

カウルアウタ22の支持部22Bを支持するブレース30の下側取付部30Cは、カウルインナ24の縦壁部24Aの回転中心より車体前方においてボルト36によってカウルインナ24の固定部24Eに固定されている。例文帳に追加

A lower side mounting portion 30C of a brace 30 supporting a supporting portion 22B of a cowl outer 22 is fixed to a fixing portion 24E of a cowl inner 24 by a bolt 36 in a vehicle body front side rather than a rotation center of a vertical wall portion 24A of the cowl inner 24. - 特許庁

カウル11は、車幅方向に延びる状態で立設されたカウルインナ14及と、カウルインナ14の上縁で支持されるとともにフロントガラス17の前縁を支持するカウルアウタ15とを備えたフロントガラス支持部16を備えている。例文帳に追加

The cowl 11 is provided with a front glass support part 16 comprising a cowl inner 14 stood to be extended in the car cross direction and a cowl outer 15 supported by an upper edge of the cowl inner 14 and for supporting a front edge of a front glass 17. - 特許庁

カウル11は、ダッシュパネル13の上縁に沿って車幅方向に延びる状態で立設され、車室側にて上下方向に延びるように配置されるカウルインナ17と、カウルインナ17の上縁から車両前側に棚状に張り出してフロントガラスの前縁を支持するカウルアウタ18とを備えている。例文帳に追加

The cowl 11 has a cowl inner 17 erected in a state of extending in the car width direction along the upper edge of the dash panel 13 and arranged so as to extend in the vertical direction on the cabin side, and a cowl outer 18 for supporting the front edge of a windshield by overhanging in a shelf shape to the vehicle front side from the upper edge of the cowl inner 17. - 特許庁

第1クリップ30は、カウルインナーパネルの端部を両面から挟み込んだ状態で、該カウルインナーパネルに堅固に取り付けられる樹脂基材32と、この樹脂基材の少なくとも表面を被うエラストマー34との二層構造になっているとともに、このエラストマーの表面に凹凸加工(シボ加工36)が施されている。例文帳に追加

The first clip 30 is formed into the double-layer structure of a resin base material 32, which is strongly fitted to the cowl inner panel in the state of pinching an end of the cowl inner panel from both surfaces, and elastomer 34 covering at least the surface of the resin base material, and roughing (creping 36) is performed to the surface of the elastomer. - 特許庁

カウルアウタ18は、フランジ部18aがカウルインナ17のフランジ部17bと重合する状態に配置されるとともに、複数箇所において溶接でフランジ部17bに接合されている。例文帳に追加

The cowl outer 18 is arranged in a state of overlapping a flange part 18a with a flange part 17b of the cowl inner 17, and is joined to the flange part 17b by welding in a plurality of places. - 特許庁

カウル部12を車幅方向に3等分する各位置には、カウルアウタ22とカウルインナ18とを連結して該カウル部12とで閉断面を形成するブレース26がそれぞれ配置されている。例文帳に追加

A brace 26 to connect the cowl outer 22 to the cowl inner 18 and to form a closed section with the cowl part 12 is arranged at each position of dividing the cowl part 12 in three equal portions. - 特許庁

フロントウインドシールド10の下部を車幅方向に支持するカウル12として、接合部18において接合されたカウルアッパ14及びカウルインナ16を有している。例文帳に追加

The vehicular cowl structure has a cowl upper 14 and a cowl inner 16 joined at a joint part 18 as a cowl 12 for supporting a lower part of the front windshield 10 in a vehicle width direction. - 特許庁

ウルインナ24の縦壁部24Aが車体後方へ回転し、ブレース30に引張り力が作用するとボルト36による締結が解除されるようになっている。例文帳に追加

The vertical wall portion 24A of the cowl inner 24 rotates to a vehicle body rear side, and if pulling strength is acted on the brace 30, fastening by the bolt 36 is released. - 特許庁

ウルインナーパネルに差し込まれて取り付けられるクリップをガタツキ難く安定して保持固定することができ、しかもこれを公差管理(寸法管理)の精度を上げること無く実現することができるクリップ取付構造を得る。例文帳に追加

To provide a clip attachment structure capable of stably retaining and fixing a clip, which is inserted and attached to a cowl inner panel, without any rattling and attaining it without raising the accuracy of tolerance management (a dimension management). - 特許庁

フロントカウル4の長手方向の中途部に対し、その上方から与えられる衝撃力Fを緩和可能とする衝撃力緩和部39,40をカウルインナ本体26の前、後壁30,31にそれぞれ形成する。例文帳に追加

Impact force relaxing parts 39, 40 capable of relaxing impact force F applied to a midway part in a longitudinal direction of the front cowl 4 from above are formed on front and rear walls 30, 31 of the cowl inner body 26 respectively. - 特許庁

ウルインナパネル16の下部側には第1折れ部32が設定されていると共に、ブレース30の中間部には第2折れ部34が設定されている。例文帳に追加

A first bent part 32 is set at the lower side of the cowl inner panel 16, while a second bent part 34 is set at the middle portion of the braces 30. - 特許庁

また、タワー取付部材6a,6bと、第2の連結部材9a,9bと、カウルインナー11の下端縁11aとが結合することによって、自動車の車幅方向にも連結されている。例文帳に追加

Further, they are also connected in a vehicle width direction of the automobile by connecting the tower mounting members 6a, 6b, second connection members 9a, 9b and a lower end edge 11a of a cowl inner 11. - 特許庁

ガセットは、車体前後方向へ伸びる仮想鉛直面で切断した断面がカウルインナパネルと相まって閉じ構造を呈するように形成されている。例文帳に追加

In the gusset 38, the cross section cut in an imaginary vertical surface extending in the longitudinary direction of the car body is formed to present a closed structure together with the cowl inner panel. - 特許庁

ウルインナーパネルにインストルメントパネルを結合している第1クリップと第2クリップとの間での打音を吸収するとともに、これら相互間でのスティックスリップによる異音を防止する。例文帳に追加

To absorb the striking noise generated between a first clip and a second clip connecting an instrument panel to a cowl inner panel, and to prevent the generation of noise due to a stick slip between the first clip and the second clip. - 特許庁

このため、カウルインナーパネル24に差し込まれて当該架橋部分30を第1係止爪20と第2係止爪22とによって挟み込んで固定されたクリップ10を精度良く取り付けることができ、結果的にクリップ10自体をガタツキ無く安定して保持固定することができる。例文帳に追加

The clip 10 which is fixed by being inserted into the cowl inner panel 24 and has the bridge part 30 clamped between a first locking claw 20 and a second locking claw 22, is thus highly accurately attached and consequently the clip 10 can be stably retained and fixed without rattling. - 特許庁

エアバッグ展開経路48は、カウルインナパネル18の後部18Bの内部スペース34からその車両上方側に位置するインストルメントパネル32の頂壁部32Aを抜けてウインドシールドガラス14のガラス面14Aに沿うように規定されている。例文帳に追加

An airbag development path 48 is regulated so as to be along a glass surface 14A of the windshield glass 14 through a top wall part 32A of an instrument panel 32 located on an upper side of a vehicle from an internal space 34 of the rear part 18B of the cowl instrument panel 18. - 特許庁

カウル12に対して進入線Lの方向に衝突荷重Fが入力された際に、カウルアッパ14及びカウルインナ16を折り畳み変形させることができるので、カウル12の変形ストロークをより大きく確保して、衝突エネルギーの吸収性を高めることが可能である。例文帳に追加

When collision load F is input in a direction of the intrusion line L relative to the cowl 12, since the cowl upper 14 and the cowl inner 16 can be foldably deformed, the deformation stroke of the cowl 12 can be ensured to the larger degree and the absorption property of the collision energy can be enhanced. - 特許庁

ウルインナパネル(40)は、車体幅方向へ真っ直ぐに伸び、端部でピラーアウタパネル(50)の前方のフランジを除く部分に結合され、この結合部分より車体幅方向の内方となる部分でフロントピラーの前方のフランジに結合されている。例文帳に追加

A cowl inner panel 40 extends straightly in the car body width direction, and connected to the pillar outer panel 50 except the flange at the front side at its end part, and connected to the flange at the front side, by the part to be the inner side in the car body width direction from this connecting part. - 特許庁

ダッシュパネル13の上縁に沿ってエンジンルーム12側へ棚状に延びるカウルロア16と、カウルロア16の後端より上方へ延びるカウルインナ17の上縁から車両前側に棚状に張り出すカウルアウタ18との間に、衝撃吸収部材20が設けられている。例文帳に追加

An impact absorbing member 20 is provided between a cowl lower 16 extending to an engine room 12 side along an upper edge of a dash panel 13 like a shelf and a cowl outer 18 protruding like a shelf to a vehicle front side from an upper edge of a cowl inner 17 extending from a rear end of the cowl lower 16 to the upper part. - 特許庁

カウルアウタパネル14の前端部14Bとカウルインナパネル16の下部壁16Cとは、複数のブレース30によって車両上下方向に連結されており、これによりブレース30の配設部位ではNV性能確保のための閉断面部38が形成されている。例文帳に追加

The front end portion 14B of a cowl outer panel 14 and the lower wall 16C of a cowl inner panel 16 are connected in the vehicle vertical direction by a plurality of braces 30, thereby forming a closed section portion 38 for ensuring the NV performance on a portion disposed with the braces 30. - 特許庁

ウインドシールドガラス14の下縁に沿って配置された樋状のカウル16の上端側にて当該ウインドシールドガラス14の下縁が支持されており、当該カウルインナパネル18の後部18Bの下側にエアバッグモジュール12が配設されている。例文帳に追加

A lower end of a windshield glass 14 is supported by an upper end side of a gutter-shaped cowl 16 arranged along the lower edge of the windshield glass 14, and an airbag module 12 is arranged on the lower side of a rear part 18B of a cowl inner panel 18. - 特許庁

例文

前記ハンドリングロボット20の3箇所の凸部29,30,31を、前記台車15の位置決め用凹部151,152,153に挿入することによって、台車15とハンドリングロボット20とを位置決めすると同時に、クランプ機構部32,33によってクランプされたカウルインナ19を所定位置に位置決めする。例文帳に追加

The protruded portions 29, 30, 31 at three places on the handling robot 20 are inserted into the positioning recessed portions 151, 152, 153 on the carriage 15 for positioning the carriage 15 and the handling robot 20 and at the same time positioning the cowl inner 19 clamped by the clamp mechanisms 32, 33 at a given place. - 特許庁

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