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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > JMnedict > 六間橋の英語・英訳 

六間橋の英語

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JMnedictでの「六間橋」の英訳

六間橋

読み方意味・英語表記
ろっけんばし

地名) Rokkenbashi

JMnedictは、日本語の一般的な固有名詞の分類とそれを英語で表記した内容を中心に扱っています。
同じ日本語に複数の英語表記が表示される項目もあります。


「六間橋」の部分一致の例文検索結果

該当件数 : 12



例文

1925年(大正14年)10月15日新京阪鉄道が天神(現在の天神丁目)~淡路を開業。例文帳に追加

October 15, 1925: Shinkeihan Railway opened the section between Tenjinbashi (current Tenjinbashisuji-rokuchome Station) and Awaji Station.発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

1959年、梅田~十三が3複線化され、京都本線のターミナルが天神駅(現・天神丁目駅)から梅田駅になる。例文帳に追加

In 1959, the section between Umeda Station and Juso Station was installed with three tracks in each direction, and the terminal on the Kyoto Line was changed to Umeda Station from Tenjinbashi Station (currently Tenjinbashisuji-rokuchome Station).発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

同社の路線は1923年に新京阪へすべて譲渡され、1925年に天神駅(今の天神丁目駅)~淡路駅が開業した。例文帳に追加

All the lines that the company possessed were transferred in 1923 to Shinkeihan which, in 1925, began operating between Tenjinbashi Station (current Tenjinbashisuji-rokuchome) and Awaji Station.発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

明治時代には、前記区地蔵から宇治川右岸を下り観月までを含めた区が「奈良街道」と位置付けられた。例文帳に追加

During Meiji period, the aforementioned section, combined with the road section from Rokujizo, running along Uji-gawa River's right bank in the downstream direction until it reaches Kangetsu-kyo Bridge, was designated 'Nara-kaido Road.'発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

停車駅(動物園前系統):動物園前~天神丁目の各駅、淡路、吹田、関大前、南千里、万国博西口、北千里例文帳に追加

Stops (Dobutsuen-mae Route): Stations from Dobutsuen-mae Station to Tenjinbashisuji-rokuchome Station, Awaji Station, Suita Station, Kandaimae Station, Minami-senri Station, Bankokuhaku-nishiguchi Station, and Kita-senri Station.発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

京阪ではこの会社を買収して、同社が持っていた淡路~天神(天の免許を利用することを考えた。例文帳に追加

Keihan planned to purchase this company in order to make use of the license to operate between Awaji Station and Tenjinbashi (Tenroku) Station.発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

復旧工事は夜に日を継いで実施され、2月8日には芦屋~住吉が、2月20日には神戸~灘が復旧、残るは高架が崩壊した甲道周辺を含む住吉~灘のみとなった。例文帳に追加

Restoration work was carried out every day and night until February 8, when the section between Ashiya and Sumiyoshi was restored, and until February 20, when another section between Kobe and Nada was restored, leaving the section between Sumiyoshi and Nada yet to be reconstructed including an elevated bridge that had been destroyed in the area of Rokkomichi.発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

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「六間橋」の部分一致の例文検索結果

該当件数 : 12



例文

運転系統は主に京都線内の梅田~河原町(昼帯は高槻市まで)と、千里線に乗り入れる梅田~淡路~北千里、天下茶屋~(堺筋線)~天神丁目~淡路~高槻市である。例文帳に追加

The principal operation routes are as follows: the route within the Kyoto Line, between Umeda Station and Kawaramachi Station (during the daytime up to Takatsukishi Station); the route running on the track of the Senri Line between Umeda Station and Kita-senri Station via Awaji Station; and the route that connects Tengachaya Station (through the Sakaisuji Line) with Tenjinbashisuji-rokuchome Station and then goes to Takatsukishi Station via Awaji Station.発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

このの5月5日(旧暦)(6月10日)には早水藤左衛門と近松勘の二名を高野山に登らせて、奥の院御廟の近くに浅野長矩の墓を建立させている。例文帳に追加

Meanwhile on June 10, he sent Tozaemon HAYAMI and Kanroku KONDO to Mt. Koya to build a grave for Naganori ASANO near Gobyo Bridge located in the inner temple.発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

小團次主演では、「都鳥廓白浪」(通称忍ぶの惣太)(1854)・「鼠小紋東君新形」(通称 鼠小僧)(1857)・「網模様燈籠菊桐」(通称 小猿七之助)(1857)・「小袖曽我薊色縫」(通称 十夜清心)(1859)・「三人吉三廓初買」(通称 三人吉三)(1860)・「船打込白浪」(通称 鋳掛け松)(1866)。例文帳に追加

Below are the Shiranami plays in which Kodanji played the leading role: 'Miyakodori nagareno shiranami' (commonly called 'Shinobuno Sota') (1854), 'Nezumikomon haruno shingata' (commonly called 'Nezumi kozo') (1857), 'Amimoyo torono kikukiri' (commonly called 'Kozaru Shichinosuke') (1857), 'Kosode soga azamino ironui' (commonly called 'Izayoi Seishin') (1859), 'Sannin Kichisa kuruwano hatsugai' (commonly called 'Sannin Kichisa) (1860), 'Fune e uchikomu hashimano shiranami' (commonly called 'Ikakematsu') (1866).発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

なお、このとき「阪急」と「京阪」の略称は公式には使用されなくなり「京阪神(急行)」とされたが、世には定着せず、大阪市電の電停名でも「阪急阪神前」(梅田)・「京阪前」(天満)・「京阪神急行前」(天)などと、混合して用いられていたといわれている。例文帳に追加

Subsequently, the abbreviated names 'Hankyu' and 'Keihan' were officially abandoned and 'Keihanshin (Express)' was introduced as a new abbreviation; however, the new name had not been fixed among the people and these names were used in a confused manner, such as 'Hankyu-Hanshin-mae' (Umeda) for an Osaka city tram station, 'Keihan-mae' (Tenmabashi) or 'Keihanshin-kyuko-mae' (Tenroku).発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

例文

当初は、梅田に京阪本線と共用の総合ターミナル駅を設ける予定であったが、諸事情があって当面は実現できないと見られたため、十三駅~淡路駅~千里山駅の路線を所有していた北大阪電気鉄道を買収し、同社の所有していた免許を利用して大阪市内の天神(天)に暫定ターミナルを設けることとした。例文帳に追加

The original plan was to build a general terminal station in Umeda to be shared with the Keihan Main Line; however, since the plan was unlikely to go into effect immediately due to various circumstances, the Keihan Electric Railway acquired the Kita-Osaka Electric Railway, which owned the railway line that ran from Juso Station to Awaji Station and Senriyama Station, in order to build a temporary terminal in Tenjinbashi (Tenroku), Osaka City, using the license held by the company.発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

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