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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > 英和専門語辞典 > 商品別研究の英語・英訳 

商品別研究の英語

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英訳・英語 commodity approach


クロスランゲージ 37分野専門語辞書での「商品別研究」の英訳

商品別研究


「商品別研究」の部分一致の例文検索結果

該当件数 : 8



例文

「現地向けの商品開発」、「研究開発を通じた自社製品の差化」、「低価格品の充実」等の製商品に関する取組は、販売拠点の有無にかかわらず、効果的と回答する割合が高く、販路開拓においては、自社製商品の充実・差化が重要であることを示す結果となっている。例文帳に追加

This reveals a high proportion of enterprises in both categories reporting measures such asdevelopment of products in response to local demand,” “differentiation of own products through R&D,” and “enhanced lineup of low-price productsto be effective, evidencing the importance of having a full and differentiated range of original products to develop a market overseas.発音を聞く  - 経済産業省

この背景には、大企業が、グローバル競争の激化や商品サイクルの短命化等によって、これまで以上に技術開発内容の差化と研究開発スピードの加速を求められる一方で、研究開発費の圧縮のために経営資源の選択と集中を図っていることがある。例文帳に追加

In the background of such moves lies the fact that large companies are compelled mainly by increasingly fierce global competition and shortening product life cycles to discriminate their contents of R&D more clearly and produce achievements in R&D more quickly, while they struggle to select business segments and concentrate their resources on them to cut down on R&D expenses.発音を聞く  - 経済産業省

日本の産業全体が「豊作貧乏」とならないよう、商品・サービスの差化を進めるとともに、高収益を上げるための仕組みづくり(ビジネスモデルの構築)の研究が必要である。例文帳に追加

In order to prevent impoverishment of the entire Japanese industry due to a bumper harvest, enterprises should differentiate their goods and services from others and consider developing mechanisms (business models) to achieve higher profit. - 経済産業省

第2-2-31 図は、円建てのみで輸出を行う企業の効果的な海外販路開拓の取組を示したものであるが、「現地向けの商品開発」、「研究開発を通じた自社製品の差化」、「低価格品の充実」等の製商品面の取組を挙げる企業の割合が高い。例文帳に追加

Fig. 2-2-31 shows the efforts to explore overseas channels effectively made by enterprises doing export business solely on a yen basis. High proportions of enterprises pursue product-related strategies, includingdevelopment of products in response to local demand,” “differentiation of original products through R&D,” and “enhanced lineup of low-price products.”発音を聞く  - 経済産業省

実際、独立行政法人経済産業研究所「中小企業の新しい経営活動に係る調査研究」により、自社ブランドを持っている中小企業が自社ブランドに持たせている役割をみると、「品質を保証し、安心を与える」といった保証機能が約7割と最も高く、次いで「他社の商品と分かりやすく選させる」といった識機能が約6割である(第2-1-86図)例文帳に追加

Regarding what roles enterprises with their own brands give to their brands, the results of the Research Institute of Economy, Trade and Industry's (RIETI) Study of New Economic Activities of Small and Medium Enterprises reveal that the highest proportion of enterprises (approximately 70%) give their brands a "guaranteeing" role ("guarantee of quality giving peace of mind"), followed by around 60% that gave their brands a "differentiating" function ("clear separation from other companies' products") (Fig. 2-1-86). - 経済産業省

製造者側は、店舗(またはチェーン)から提供された製造者の顧客の買上情報を商品研究開発のための情報源とすることができ、店舗(またはチェーン)側は、顧客に対して与える特典を製造者側に負担させることで、経費の削減を図る。例文帳に追加

To reduce cost by allowing a maker to utilize customer's purchase information of each maker provided from a store (or a chain store) as an information source for the research and development of commodities and allowing the store (or the chain store) to burden the maker with a privilege to be provided to the customer. - 特許庁

例文

3 国は、容器包装に関する情報の収集、整理及び活用、容器包装廃棄物の排出の抑制並びにその分収集及び分基準適合物の再商品化等の促進に資する科学技術の振興を図るための研究開発の推進及びその成果の普及等必要な措置を講ずるよう努めなければならない。例文帳に追加

(3) The state shall endeavor to take necessary measures, such as collection, organization and utilization of information on containers and packaging, and promotion of research and development and dissemination of the results of such research and development, which is designed to promote science and technology that contribute to promoting the reduction of waste containers and packaging discharged and sorted collection thereof, and recycling, etc. of waste containers and packaging that conform to the sorting standards.発音を聞く  - 日本法令外国語訳データベースシステム

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「商品別研究」の部分一致の例文検索結果

該当件数 : 8



例文

従来、ブランドは、消費者が市場で商品を区できるように付けるマーク(標識、標章)自体を意味していた(ブランド価値評価研究会報告書(2002)では、ブランドを、「企業が自社の製品等を競争相手の製品等と識化または差化するためのネーム、ロゴ、マーク、シンボル、パッケージ・デザインなどの標章」と定義している)が、そのようなマークが消費者から認知されて、特定のイメージが形成されると、そのマーク自体が価値を持つようになり、現在では、より広く、商品・サービス、さらには企業そのもののイメージの総体を意味するようになっている。例文帳に追加

Previously, brands meant marks (emblems, signs) that were used to help consumers distinguish products on the market (Report of the Committee on Brand Valuation (2002) defined brands as names, logos, marks, symbols, package designs and other ensigns companies use to identify or differentiate their own products, etc. from products, etc. of competitors). As these marks were recognized by consumers to form specific images, these marks themselves came to have the value in their own right. Presently, these marks mean a broader range of goods and services and even the whole corporate image. - 経済産業省

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「商品別研究」の英訳に関連した単語・英語表現
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commodity approach 英和専門語辞典

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