意味 | 例文 (10件) |
実効選択度の英語
追加できません
(登録数上限)
「実効選択度」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 10件
実効選択度特性を犠牲にしないで、相互妨害変調比などの妨害排除能力を改善する。例文帳に追加
To improve disturbance excluding capability such as mutual interference modulation ratio without sacrificing an effective selectivity characteristic. - 特許庁
電子光学的に選択可能な開口の領域の大きさを変えずに、かつ、実効的な描画速度を落とすことなく選択可能な開口数を増大させ、スループットを向上させる。例文帳に追加
To increase the number of openings which can be selected without changing a size of a region of the opening which can be selected in electron optics and reducing an effective drawing speed, and enhance throughput. - 特許庁
成長速度を低下させずに1サイクルあたりの選択性を維持するのに可能な成長時間を延ばすことができ、実効的な生産性を向上することができる半導体装置の製造方法及び製造装置を提供することにある。例文帳に追加
To provide a method and an apparatus for manufacturing a semiconductor device which prolongs a growth time to enable maintenance of a selectivity per cycle while avoiding reduction of a growth rate, and increases an effective productivity. - 特許庁
また、回線選択部24は、時間課金型のデータ通信回線10に関し、全データ長、実効伝送速度および単位通信料金に基づいて通信料金を求める。例文帳に追加
Furthermore, the line selection section 24 obtains a communication charge with respect to a data communication line 10 adopting a time-based charging on the basis of the total data length, an effective transmission rate and a unit communication charge. - 特許庁
転送速度比較部30は上記実効データ転送速度と、選択可能転送速度記憶部29から出力される、現時点での転送速度よりも1段階遅い転送速度とを比較し、前者の方が遅い場合には、転送速度切り替え部31が上記1段階遅い転送速度に切り替える。例文帳に追加
A transfer rate comparing part 30 compares the effective data transfer rate with transfer rate slower than the one at the present moment by one stage to be outputted from a selectable transfer rate storage part 29 and when the former is slower, a transfer rate switching part 31 switches the transfer rate to the one slower by one stage. - 特許庁
コントロール回路40は、予め測定した表示動作中のパネル面の温度分布に基づいて、温度が低いパネル中央部の選択電圧に比べ温度が高い上辺部または下辺部の選択電圧が実効的に低くなるように、切替信号VWCにより前記2つのパルスの時間比率を制御する。例文帳に追加
Based on the pre-measured temperature distribution on the panel surface under display operation, a control circuit 40 controls a time ratio of the two pulses by a switching signal VWC so that the selection voltages for the upper side part and lower side part where the temperature is higher becomes effectively lower than those for the central part of the panel where the temperature is lower. - 特許庁
縦電極構造の有機EL素子では、素子性能が電極表面の性状の影響を受け易いばかりでなく、電極材料の選択の自由度が低く、電極の存在に起因する実効的な発光強度の低下も比較的大きい。例文帳に追加
To solve problems in a conventional organic EL element that a vertical electrode structure wherein not only element performance is easily affected by the property of an electrode surface but also a degree of freedom of the selection of an electrode material is low and the reduction of effective light emission strength caused by the existence of an electrode is comparatively large. - 特許庁
-
履歴機能過去に調べた
単語を確認! -
語彙力診断診断回数が
増える! -
マイ単語帳便利な
学習機能付き! -
マイ例文帳文章で
単語を理解!
「実効選択度」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 10件
わが国において規制を検討する場合には、実効性を持ちつつ、過度な規制を回避するようなバランスのとれた対応を選択することが重要であり、仮に、現在の米国の規制や IOSCO の基本行動規範をベースとするならば、格付内容を直接規制しない一方で、格付会社に対して、①独立性確保のための態勢整備や利益相反行為の禁止を求める、②格付モデル、格付プロセスや利益相反に関する情報開示を求める等の対応が考えられる。例文帳に追加
If regulations are to be considered in Japan, it would be important to select measures that are balanced in terms of maintaining effectiveness of the regulation, while avoiding making it excessively restrictive. If Japan is to base its regulations on the current U.S. regulations or the IOSCO Code of Conduct, conceivable measures would include requiring credit rating agencies to establish a structure for ensuring independence and prohibit conduct constituting conflict of interest, and disclose information on rating models, rating processes, and conflicts of interest, while refraining from directly regulating the rating itself.発音を聞く - 金融庁
如何なる国も、すべての経済政策の基盤となる為替相場制度につき、選択の誤りに耐えることはできません。一般的に言えば、新興市場国ないし発展途上国にとっては、その通貨を最も緊密な貿易及び投資の相互依存関係にある先進国の通貨あるいはいくつかの通貨のバスケットにペグし、実質実効為替レート、ユニット・プライス、及び経常収支・資本収支のバランスの動向に応じて定期的にペグを調整することが適切であると言えるでしょう。例文帳に追加
It might be generally appropriate that emerging or developing countries peg their rates to a currency or to a basket of currencies of the developed countries with which they have the closest trade and investment interdependence, while adjusting the peg periodically so as to reflect developments in relative real effective exchange rates, unit prices, and current and capital account balances. - 財務省
6. 我々は、金融セクター改革を続けることにコミットしている。良い進捗はあったものの、まだ多くの作業が残っている。我々は、流動性基準について合意した観察期間と見直し条項を十分に考慮しつつ、合意した期限内に銀行に対するバーゼルⅢの新たな基準を完全に実施する。同様に、我々は、国際的に整合的かつ無差別な方法で、店頭デリバティブや信用格付会社の格付への依存抑制に関する FSB 提言を実施する。我々は、2011 年の FSB 作業計画において予定されている、システム上重要な金融機関に関し進行中の以下の作業を次回のサミットまでに完了することを期待している:指標となる基準を基にした、FSB 及び各国当局によるグローバルなシステム上の重要性を有する金融機関の決定/より密度の高い監督・監視、クロスボーダーの文脈も含めた実効的な破綻処理能力、各国の状況に応じて追加的な資本賦課・コンティンジェントキャピタル・ベイルイン条項付き債務を含み得る実行可能な選択肢のメニューを通じたより高い損失吸収力のための措置、負担金を含めた各国当局が決定するその他の補完的な措置、を含む包括的かつ多角的な枠組み。当初 G-SIFIs に適用される枠組みに合意したところで、我々は全ての SIFIs をカバーすべく速やかに動く。我々は、BIS、IMF 及び FSB によるマクロ健全性の枠組みについての報告、FSB、IMF 及び世界銀行が各国当局からのインプットを受けてまとめる新興市場・途上国における金融の安定に関する課題についての報告、の 2 つの報告が 10 月の会合までに最終化されることを期待している。我々は、シャドーバンキング及びシャドーバンキングと規制された銀行システムとの相互関係に伴うリスク、とりわけ裁定行為のリスクに実効的に対処するため、FSB が 2011 年半ばまでに策定することになっているシャドーバンキングシステムの規制及び監視に関する提言に期待している。我々は、IOSCO に対し、特に最新の技術発展がもたらすリスクを抑制するために市場の健全性及び効率性を促進する提言を 2011 年半ばまでに策定するよう求める。我々はまた、FSB に対し、FSB のガバナンス、リソース、アウトリーチを強化するための包括的な提言を次回の会合のために提出するよう求める。我々は、ピッツバーグにおいて G20 首脳により合意されたより健全な報酬慣行に関する FSB 原則及び基準を全ての国・地域が完全に実施するよう促し、FSB にこの分野における継続的なモニタリングの実施を求め、残っているギャップを特定するための徹底した第 2 回 FSB ピア・レビューの結果を本年半ばまでに受け取ることを期待している。我々は、OECD、FSB 及びその他関係する国際機関に対し、金融サービス分野における消費者保護についての共通原則を 10 月の会合までに策定するよう求める。我々は、バーゼル委員会の原則に基づく銀行の定期的なストレステストを含む、より実効的な監視・監督にコミットすることを再確認する。例文帳に追加
6. We commit to pursuing the reform of the financial sector. Despite good progress, significant work remains. We will implement fully the Basel III new standards for banks within the agreed timelines while taking due account of the agreed observation periods and review clauses in respect of the liquidity standards. Likewise, we will implement in an internationally consistent and non-discriminatory way the FSB's recommendations on OTC derivatives and on reducing reliance on credit rating agencies' ratings. We look forward to the completion by the next Leaders' Summit of the following ongoing work on systemically important financial institutions as scheduled in the FSB work program for 2011: determination of Global-systemically important financial institutions by FSB and national authorities based on indicative criteria, a comprehensive multi-pronged framework with more intensive supervisory oversight; effective resolution capacity including in a cross-border context; higher loss absorbency measures through a menu of viable alternatives that may include, depending on national circumstances, capital surcharges, contingent capital and bail-in instruments ; and other supplementary requirements as determined by the national authorities including systemic levies. Once the framework initially applicable to G-SIFIs is agreed, we will move expeditiously to cover all SIFIs. We look forward to the reports to be finalized by the BIS, IMF and FSB on macro-prudential frameworks and by the FSB, IMF and World Bank with input of national authorities on financial stability issues in emerging market and developing economies by our October meeting. We look forward to the recommendations that the FSB will prepare by mid-2011 on regulation and oversight of the shadow banking system to efficiently address the risks, notably of arbitrage, associated with shadow banking and its interactions with the regulated banking system. We call on IOSCO to develop by mid-2011 recommendations to promote markets' integrity and efficiency notably to mitigate the risks created by the latest technological developments. We also call on the FSB to bring forward for our next meeting comprehensive proposals to strengthen its governance, resources and outreach. We urge all jurisdictions to fully implement the FSB principles and standards on sounder compensation practices agreed by the G20 Leaders in Pittsburgh and call on the FSB to undertake ongoing monitoring in this area and look forward to receiving the results of a second thorough FSB peer review midyear to identify remaining gaps. We call on the OECD, the FSB and other relevant international organizations to develop common principles on consumer protection in the field of financial services by our October meeting. We reaffirm our commitment to more effective oversight and supervision, including regular stress testing of banks building on the Basel committee's principles.発音を聞く - 財務省
1
effective selectivity
日英・英日専門用語
|
意味 | 例文 (10件) |
ピン留めアイコンをクリックすると単語とその意味を画面の右側に残しておくことができます。 |
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |
weblioのその他のサービス
ログイン |
Weblio会員(無料)になると 検索履歴を保存できる! 語彙力診断の実施回数増加! |