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戦闘行動の英語
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「戦闘行動」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 29件
シミュレーションゲームの戦闘パートにて戦闘、回避行動をただ見ているのではなく、プレーヤーの意思行動を戦闘結果に反映させることでインタラクティブ性を高め、より戦闘に参加している気分をプレーヤーに味わってもらうことを可能とする。例文帳に追加
To enable a player to taste the mood of participating in fighting more by not only watching fighting and avoiding actions in the fighting part of a simulation game but reflecting the will and action of a player in the result of fighting to improve the interactive property. - 特許庁
各戦闘員は、敵キャラクタとしての敵戦闘員との位置関係において、どの種類の行動をとることが最も適切であるか判断され、判断された種類で、対応する学習値の行動をとるように制御される。例文帳に追加
For each fighter, taking which kind of action is most suitable in a positional relationship with an enemy fighter as an enemy character, is judged, and the fighter is controlled in a manner to take an action of a corresponding learned value by the kind which has been judged. - 特許庁
その戦闘中に新政府軍は鈴の音を鳴らし、包囲したと思わせる行動をとり、自軍が包囲されたと思った土方軍は動揺した。例文帳に追加
During the battle, the army of the new government rang bells to trick the enemy into thinking that they were surrounded; HIJIKATA's army thought that they were surrounded and was upset.発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
その結果、戦国大名は軍事行動を行うための軍制整備の一環として、単独での戦闘が可能な備の編成を行う様になった。例文帳に追加
As a result, the Sengoku daimyo (Japanese territorial lord in the Sengoku Period) began to organize sonae with independent battling capability, as part of a military system improvement in preparation for military actions.発音を聞く - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
それによって、戦闘期間中の時間の進行速度が変更された場合に、その変更に応じたタイミングでキャラクタの行動を実行する。例文帳に追加
As a result, when the passage rate of time during the fighting period is changed, the action of the characters is executed timely according to the change of the passage rate of time. - 特許庁
ロールプレイングゲームの戦闘場面において、キャラクタの行動順に多彩なバリエーションを設ける。例文帳に追加
To provide colorful variations in the order of the action of characters in the fighting scene of a role playing game. - 特許庁
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「戦闘行動」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 29件
プレイヤキャラクタに与える指令情報を記憶させ連続行動させることで、臨場感のある戦闘場面にする。例文帳に追加
The buttons or keys for each enemy character are provided to facilitate the selection and setting of the attack. - 特許庁
プレイヤキャラクタの戦闘行動に現実感やプレイヤとの一体感が得られるようにすることによって、ゲームの興趣性を高める。例文帳に追加
To enhance interest of a game by obtaining a realistic feeling and a sense of unity with a player in battle behavior of a player character. - 特許庁
各キャラクタの行動時には、予告どおりの付随効果を与え(ステップS104)、プレイヤの作戦どおりに戦闘を展開する。例文帳に追加
When the individual characters take actions, the accompanying effect just like preliminarily noticed is given (step S104) to develop a fight just like the tactic of the player. - 特許庁
制御部21は、今回の戦闘処理でプレイヤキャラクタあるいは敵キャラクタの行動に対して決定したターゲットが、前回の戦闘処理と同一であれば、その行動に基づいて技テーブル231を参照して、当該キャラクタの行動によりターゲットに発生する状態No.を取得する(ステップS203)。例文帳に追加
In the case that a target determined to the action of a player character or an enemy character in battle processing this time is the same as in battle processing previous time, a control part acquirers a state number which occurs in the target due to the action of the character in reference to the technique table 231 of RAM 22 on the basis of the action of the character. - 特許庁
これらはその味方キャラクタが取得したものであって、必要に応じて行動制御ボックス92に配置して、戦闘時における行動制御を決定することができるようになっている。例文帳に追加
They are obtained by the ally character, and by arranging them in the action control box 92 as needed, action control at the time of fighting is decided. - 特許庁
プレイヤキャラクタが敵キャラクタと遭遇した場合に、戦闘状況に応じて複数の交渉行動の中から1つの交渉行動を決定する(ステップS52)。例文帳に追加
When a player's character encounters an enemy character, the player decides one negotiation action among plural negotiation actions according to the battle situation (Step S52). - 特許庁
コントローラ18によりキャラクタのメッセージ,戦闘,セリフなどの行動が入力されると、設定内容送信部12aはその行動を指示するコマンドを送信する。例文帳に追加
When a character's message or action such as battle or speech is inputted by a controller 18, a set content transmitting part 12a transmits a command indicating the action. - 特許庁
連携可能であれば、行動バッファ241を参照して、前回の戦闘処理で記憶された当該キャラクタの行動の連携情報に基づいて、今回の連携情報を決定する(ステップS206)。例文帳に追加
In the case that that combination is possible, combination information this time is determined on the basis of the combination information of the action of the character stored in the battle processing previous time in reference to an action buffer. - 特許庁
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