意味 | 例文 (47件) |
いじくるを含む例文一覧と使い方
該当件数 : 47件
コンバインにおける旋回時車高制御装置例文帳に追加
APPARATUS FOR CONTROLLING VEHICLE HEIGHT OF COMBINE DURING TURNING - 特許庁
コンバインの旋回時車高制御装置例文帳に追加
APPARATUS FOR CONTROLLING VEHICLE HEIGHT OF COMBINE DURING TURNING - 特許庁
衛星測位と推測航法とに基づいて車両の推定自車位置を算定する自車位置算定部と、推定自車位置を基準として推定自車位置の存在可能範囲を基本誤差範囲として算定する誤差範囲算定部とを備えた自車位置認識システム。例文帳に追加
An own-vehicle position recognition system is equipped with: an own-vehicle position calculation unit that calculates an estimated own-vehicle position of a vehicle based on satellite positioning and dead reckoning navigation; and an error range calculation unit that calculates existence allowable range of an estimated own-vehicle position with reference to the estimated own-vehicle position, as a basic error range. - 特許庁
操作対象のオートバイ(自車)の回転角を上述の道座標系で求める(S202)。例文帳に追加
The angle of rotation of an autobicyle(own vehicle) to be operated is calculated by a road coordinate system (S202). - 特許庁
精度の高い自車位置の算出及び表示を可能としたナビゲーション装置を提供する。例文帳に追加
To provide a navigation device for performing highly accurate calculation and display on the position of an own vehicle. - 特許庁
取替え面板100は、ビデオカメラの前部に取り付けられると共にビデオカメラのレンズマウントをいじくることなしに交換レンズを支持するための交換レンズマウント構造を有している。例文帳に追加
A replacement face plate 100 is fixed to the front of the video camera and has exchange lens mount structure for retaining the exchange lens, without adjusting the lens mount of the video camera. - 特許庁
衛星測位と推測航法とに基づいて車両の推定自車位置を算定する際に、その推定自車位置の誤差範囲をできるだけ正確に算定できる技術の提供。例文帳に追加
To provide a technique precisely calculating an error range of an estimated own-vehicle position when calculating the estimated own-vehicle position of a vehicle on the basis of satellite positioning and dead reckoning navigation. - 特許庁
これを走行ルート始点5等において行い、自車の方向αに基づきジャイロセンサの基準方位を設定する。例文帳に追加
This is performed at a start point 5 of a traveling route or the like, and the reference direction of the gyro sensor is set, based on the direction α of the own vehicle. - 特許庁
車両の位置が目的地より所定距離より離れている場合、自車位置周辺の地図20に渋滞情報25a〜25dを表示する。例文帳に追加
When the position of the own vehicle is separated from the destination by a prescribed distance, pieces of congestion information 25a-25d are displayed on the map 20 around the position of the own vehicle. - 特許庁
マップマッチングを行い、自車位置マーク41の表示位置をセンターライン46上の位置32に移動する。例文帳に追加
Map matching is performed, and the display position of the mark 41 of the position of one's own vehicle is moved to a position 32 on the center line 46. - 特許庁
そして、情報配信センタ3は、一定時間の間隔(例えば、約30秒間隔である。)で取得した「前回自車位置情報」と「今回自車位置情報」とから渋滞区間X1を通過するのに必要な渋滞区間旅行時間を算出して配信する(S111〜S114)。例文帳に追加
Then, the information distribution center 3 calculates and distributes a congested section travel time required for passing through a congested section X1 from "preceding one's own vehicle location information" and "the current one's own vehicle location information" acquired at a fixed time interval (for example, about 30 second interval) (S111 to S114). - 特許庁
車両用ナビゲーション装置は、目的地および簡易案内タイミングの入力を受け付け(ステップ110および120)、その後、繰り返し、自車両の現在位置および自車両の現在の向きを特定する(ステップ125)と共に、当該自車位置から当該目的地までの直線距離、および、当該自車向きを基準とする当該自車位置から当該目的地への相対方位を、地図データに基づいて特定する(ステップ130)。例文帳に追加
This vehicle navigation device accepts input of the destination and a simplified guide timing (step 110 and 120), then specifies repeatedly the present position of own vehicle and the present direction of own vehicle (step 125), and specifies a linear distance from the own vehicle position to the destination and a relative azimuth from the own vehicle position to the destination based on the own vehicle direction, based on map data (step 130). - 特許庁
状態判定部32は記憶部30に記憶される識別情報のうち同一の識別情報のカウント値が所定期間内に所定の判定値に達した場合、自車の車輪状態が閾値未満の異常であると判定し、記憶部30に記憶された識別情報のうち同一の識別情報のカウント値が所定期間内に所定の判定値に達しなかった場合、自車の車輪状態に異常がないと判定する。例文帳に追加
When the count value of the same identification information among the identification information stored in the storage part 30 does not reach a predetermined determination value within a predetermined period of time, it is determined that there is no abnormality in the wheel state of the own vehicle. - 特許庁
越智崗上陵(おちのおかのえのみささぎ)に葬られたとされ、宮内庁により奈良県高市郡高取町大字車木にある車木ケンノウ古墳(円墳、直径約45メートル)が皇極・斉明天皇陵に指定されている。例文帳に追加
It is said that she was buried in Ochi no oka no eno misasagi, and the Imperial Household Agency has designated Kurumagi Kennou kofun (tumulus) (round barrow, approximate diameter 45 meters) in Oaza Kurumagi, Takatori Town, Takaichi County, Nara Prefecture an imperial mausoleum of Empress Kogyoku/Saimei. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
駐車場検索部33は、駐停車禁止区域判定部32により自車位置が駐停車禁止区域内にあると判断された場合に、当該自車位置近傍の駐車場を自動検索する。例文帳に追加
A parking lot search section 33 automatically searches a parking lot near the own vehicle location when the own vehicle location is determined in the stopping and parking prohibited area by the stopping and parking prohibited area determination section 32. - 特許庁
ユーザから行きたい施設の分類の選択を受け付けた場合、自車位置の周辺に存在する選択された分類の施設を抽出すると共にその抽出した施設のアイコンIを、地図上の該当位置に描画する。例文帳に追加
When selection of the facility class to which a user wants to go is received from the user, the facilities of the selected class existing around one's own vehicle position are extracted, and the icons I of the extracted facilities are drawn at the corresponding positions on a map. - 特許庁
自車の走行時間帯に応じて表示に関する設定を自動的に変更するナビゲーション装置10において、前記表示に関する設定を変更する際、自車の進行方向を加味する構成とする。例文帳に追加
The navigation device 10 which automatically changes the setting concerning display according to the driving time zone of its own vehicle is so constituted as to take the traveling direction of the own vehicle into account when the setting concerning the display is changed. - 特許庁
制御部31は、加速度モードが選択されている場合、自車にかかる加速度の向きを取得し、表示装置12の取得結果と対応する位置に、加速度の大きさと対応する色彩を表示する。例文帳に追加
When an acceleration mode is selected, the control unit 31 acquires a direction of acceleration applied to the own vehicle and displays a color corresponding to the magnitude of acceleration at a position corresponding an acquisition result of the display device 12. - 特許庁
そして、予測走行速度が安全走行速度よりも速い場合、自車がスピードの出し過ぎであると判定し、道路形状に沿わせて表示する減速促進画像、例えば壁PWを作成する。例文帳に追加
When the estimate running speed is faster than the safe running speed, the system determines that the vehicle is running too fast and generates a speed reduction urging image based on the road conditions, such as a pressure wall PW. - 特許庁
ユーザが、表示モニタに表示されている早送りボタンを押圧した場合、自車位置から見える道路周辺の風景を模した道路周辺の立体映像が表示モニタに表示される。例文帳に追加
When a user presses a fast-forward button displayed on a display monitor, a three-dimensional image of the periphery of a road is displayed on the display monitor, the three-dimensional image obtained by imitating a sight on the periphery of the road seen from one's own vehicle position. - 特許庁
地図上の任意の位置を自車位置として設定して、当該自車位置を基準とした経路探索や周辺施設検索などの各種処理を実行できるようにする。例文帳に追加
To perform various process such as route search referring to the own vehicle position or retrieving the peripheral utilities while setting an arbitrary position as an own vehicle position. - 特許庁
つまり、各候補道路の車線数と、現在自車が走行中の道路の車線数とが一致するかどうかを順次調べてゆき、それにより、候補道路の中に、車線数が一致した道路があるか否かを判定する。例文帳に追加
Specifically, whether the number of lanes of each of candidate roads matches with the number of lanes of the road where the vehicle is running is checked sequentially, thereby determining whether there are roads having the same number of lanes among the candidate roads. - 特許庁
車両の進行方位が道路の延在方位と異なる場合であっても推定自車位置を適切に補正することが可能な自車位置認識システム及び自車位置認識プログラムを実現する。例文帳に追加
To realize an own-vehicle position recognition system and an own-vehicle position recognition program capable of adequately correcting an estimated own-vehicle position even when a progressing direction of the vehicle is different from an extension direction of a road. - 特許庁
自車周辺に他車が存在する場合、他車の通信機からの信号が混信して自車の通信機の輪位置が正しく判定されない。例文帳に追加
To solve the problem that when another vehicle exists in the periphery of its own vehicle, a signal from the communication equipment of the other vehicle is mixed, and the wheel position of the communication equipment of its own vehicle is not correctly determined. - 特許庁
コーナの途中で停車状態にある場合でも実際に近い自車の推定軌跡を得ることができる車両の軌跡推定装置及びこれを用いた車両の走行安全装置の提供。例文帳に追加
To provide a vehicle locus estimating device capable of obtaining an estimated locus of an own vehicle near to an actual one even in a stopped condition in a midway of a corner, and a vehicular travel safety device using the same. - 特許庁
これにより、車両前方の道路形状によって近い将来生じ得る車速変化を考慮した精度のよい自車到達位置の予測を可能とする。例文帳に追加
Consequently, it is possible to precisely forecast the one's own vehicle arriving position in consideration of a vehicle speed change to be possibly caused by the road shape in front of the vehicle in the near future. - 特許庁
二つのレーンを跨いでいる場合、自車の走行状況を判定し、推奨レーン及び自車の走行状況に応じてレーン案内を行うようになっているので、適切なレーン案内を行うことができる。例文帳に追加
When the vehicle is straddling two lanes, the travel state of the one's own vehicle is determined, and the lane guidance is performed according to the recommended lane and travel state of the one's own vehicle, so that suitable lane guidance can be performed. - 特許庁
墓所は東京駒込の吉祥寺(東京都文京区)(曹洞宗)、京都黒谷の浄土宗大本山金戒光明寺塔頭龍光院(京都市左京区)(浄土宗)墓地、柳川市の真勝寺(柳川市)(浄土真宗菩提寺)、久留米市の善導寺(久留米市)(浄土宗大本山)などにある。例文帳に追加
The Tanaka family's graves were in Kichijo-ji Temple (Soto sect) in Komagome, Tokyo (Bunkyo Ward, Tokyo); a head temple of Jodo sect, Kokai Komyo-ji Temple's sub-temple, Ryuko-in Temple (Jodo sect) in Kurodani, Kyoto (Sakyo Ward, Kyoto City); Shinsho-ji Temple (Jodoshin sect) in Yanagawa City; Zendo-ji Temple (a head temple of Jodo sect) in Kurume City. - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
トンネル内ではGPS測位できない自車は、トンネルに突入する前に、プローブセンタから対象トンネルを走行した他車のプローブ情報を入手し、その情報からトンネル内の走行速度を算出し、その算出された速度を自車の予測速度とみなして、自車位置の変化を予測する。例文帳に追加
Own vehicle incapable of GPS positioning in the tunnel acquires from a probe center, probe information of another vehicle running through an object tunnel before entering the tunnel; calculates traveling speed in the tunnel from the information; and predicts a change in own vehicle position, by regarding the calculated speed as predicted speed of own vehicle. - 特許庁
障害物位置検出装置は、レーザレーダ1で自車前方の障害物を検出した場合、自車位置周囲の所定の建造物(例えばコンビニエンスストア等の建築物)の設置情報をカーナビゲーションシステム11から取得する。例文帳に追加
When an obstacle in front of a self-vehicle is detected by a laser radar 1, the obstacle location detection device acquires installation information of a prescribed building (for example, a building of convenience store) in the periphery of the location of a self-vehicle from a car navigation system 11. - 特許庁
ETC車載機2は、位置及び方位データを受信すると、これをナビゲーション装置1に入力し、ナビECU3(位置評定部6)は、その位置,方位データを優先すべき上位データとしてマップマッチング処理を行い、自車の現在位置及び進行方向を検出する。例文帳に追加
When the ETC on-vehicle device 2 receives the location and orientation data, the ETC on-vehicle device 2 inputs the location and orientation data to a navigation system 1, and a navigation ECU 3 (location rating part 6) applies map matching processing to the location and orientation data as preferential high-order data to detect the present location and advancing direction of the self-vehicle. - 特許庁
車両制御部13は、アルコール検査部11による検査結果に基づいて、運転者のアルコール濃度が所定の閾値未満であると判定した場合、または、入力部12を介してアルコール検査の免除の指令が入力された場合、自車を走行できる状態に設定する。例文帳に追加
When a vehicle control part 13 determines that the concentration of alcohol of a driver is less than a predetermined threshold value based on the inspection result by an alcohol inspection part 11, or when instruction of exemption of alcohol inspection is input through an input part 12, it sets the one's own vehicle in the travelable state. - 特許庁
この際、自車位置が、右左折すべき交差点などの所定の案内ポイントに近づいたときに、表示装置7の画面を交差点付近の拡大図表示に切替えると共に、音声出力装置8による音声案内を行う。例文帳に追加
When the position of the vehicle approaches the prescribed guidance point, such as intersection point where turning to the right or the left is to be made, the screen of the display device 7 is changed to the display of an enlarged view near the intersection point, and voice guidance by a voice output device 8 is performed. - 特許庁
右折予定検知部11が車両制御系40の出力を用いて自車両の右折予定を検知した場合に、右折可否判定部30が対向車両の状態、歩行者の状態、進入先道路の状態、自車ドライバの状態など用いて交差点の状態を判定する。例文帳に追加
When a right-turn detection part 11 detects a right-turn of the own vehicle by using an output from a vehicle control system 40, a right-turn permission/prohibition determination part 30 determines a condition of an intersection by using conditions of an oncoming vehicle, pedestrians, a road ahead, a driver on the own vehicle, and the like. - 特許庁
電磁波を用いて物体を検知する場合、反射強度の弱い、自車の進行方向に対して横長の壁などの物体が自車の進行方向に対して横方向から移動したと誤検知することを防止するようにした車両用物体検出装置を提供する。例文帳に追加
To provide an object detection device for a vehicle, for preventing an object such as a wall which is horizontally long relative to an advancing direction of a present vehicle and has low reflection intensity from being erroneously detected as having moved from a transverse direction to the advancing direction of the present vehicle, when detecting an object using electromagnetic waves. - 特許庁
自車が高規格道路から一般道路へと進入した場合、自車が走行中の道路を走行している他の車両のうち、ACC装置を利用している車両から取得した設定速度の平均速度(平均値)を算出する。例文帳に追加
When the driver's vehicle proceeds from a high-standard road into a regular road, the perimeter detecting unit 5 calculates an average speed (average value) out of preset speeds retrieved from vehicles equipped with ACC units, which are among other vehicles running on the same road where the driver's vehicle is running. - 特許庁
レーダ計測手段として広角レーダを用い、広角レーダ計測手段からの信号により演算処理手段で演算処理を行い、自車と先行車の水平距離や垂直距離を算出し、算出値に応じて先行車の割り込み状況を判断する。例文帳に追加
A wide angle radar is used as a radar measuring means, an arithmetic processing is performed by an arithmetic processing means with a signal from the wide angle radar measuring means, horizontal and vertical distances are calculated between a self vehicle and the preceding vehicle and, then, the interruption situation of the preceding vehicle is judged in response to the calculation value. - 特許庁
車両制御部は、意思判断部が、ドライバが車線変更を行う意思があると判断した場合、自車が車線変更を行う側の端に位置していない時は、車線変更を行う方向に移動するように制御してもよい。例文帳に追加
The vehicle control unit may control so as to move to a direction for performing the lane change if the intention determining unit determines that the driver has the intention for performing the lane change when the own vehicle does not located at an edge of the side for performing the lane change. - 特許庁
この際、自車位置情報は、GPSで受信した情報により算出した角速度であり、また、新たな0点電圧の値は、その角速度と前記方位出力値とが最大相関となる同一の時間区間内における角速度と方位出力値と、をもとに算出する。例文帳に追加
The own vehicle positional information therein is an angular velocity calculated by information received by the GPS, and a value of the new zero point voltage is calculated based on the angular velocities and the azimuth output values within the same time section where the angular velocity and the azimuth output value have the maximum correlation. - 特許庁
画像認識等に基づく自車レーンの判定を行うことができない不明区間を通過する際に、当該不明区間を退出後の自車レーンを絞り込むための判定処理を適切に選択し、効率的で精度の高い自車レーンの判定を行うことができるレーン判定装置を提供する。例文帳に追加
To provide a lane determining device that appropriately selects a determining process for narrowing down an own vehicle lane after a vehicle exits an unknown zone and can determine the own vehicle lane efficiently and precisely when passing the unknown zone where the own vehicle lane based on image recognition, or the like cannot be determined. - 特許庁
自車マーク32に道路が一致して、その道路が現在自車が走行する道路33aである場合は、自車マーク32から特定(一定)の距離だけ常に前方に離れた前記道路33a上の位置に道路名34aを表示する。例文帳に追加
When its own vehicle mark 32 agrees with a road, and the road is a road 33a on which the vehicle is traveling at present, a road name 34a is displayed at a position on the road 33a regularly separated forward by a specified (fixed) distance from its own vehicle mark 32. - 特許庁
これにより、コンテンツデータに対応した経路の設定や、所定の順路に沿った経路案内と施設案内、自車位置周辺の情報提供、現在位置に対応した効果的な広告提供などの各種サービスを提供することができる。例文帳に追加
Hereby, various services can be provided, such as route setting corresponding to the content data, route guide and facility guide along a prescribed suggested route, information offer of the periphery of an own vehicle position, or effective advertisement offer corresponding to the present position. - 特許庁
探索された経路と探索された経路周辺のランドマークを地図上に自車位置とともに表示する地図画面制御手段、及び表示されたランドマークを文字でリスト表示するよう制御する文字画面制御手段を備え、文字画面制御手段は、文字でリスト表示行う際、自車位置より前方のランドマークに対応する文字のみを表示する。例文帳に追加
自車が高速道路を引き続き走行している場合において(S140:Y、S170:Y)、自車の速度値が監視速度値よりも大きい値から監視速度値よりも小さい値へと変化した場合には(S190:Y)、事故や渋滞によって自車が緊急減速中であると推定されるため、ハザードランプを点灯させて自車が緊急減速中であることを後続車両などに知らせる(S200)。例文帳に追加
In the own vehicle continuously traveling on the highway (S140:Y, S170:Y), when the speed value of the own vehicle changes from the value higher than a monitoring speed value to the lower (S190:Y), it is informed to the following vehicle that the own vehicle is decelerated in emergency by lighting up a hazard lamp because of possible accident or traffic congestion (S200). - 特許庁
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