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「リプレイデータ」に関連した英語例文の一覧と使い方 - Weblio英語例文検索


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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > リプレイデータに関連した英語例文

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リプレイデータを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 33



例文

リプレイデータ取得部68が、プログラムの実行状況を再現するためのリプレイデータを取得する。例文帳に追加

A replay data acquiring part 68 acquires the replay data for reproducing the performance state of the program. - 特許庁

前回のフレームから変化したリプレイデータの要素データを記憶する。例文帳に追加

The element data of replay data changed from the preceding frame is stored. - 特許庁

そして記憶されたリプレイデータのパケットに基づいてリプレイ処理を行う。例文帳に追加

According to the packet of the stored replay data, replay processing is conducted. - 特許庁

データ保持部72が、リプレイデータと、撮像動画像と、を対応付けて保持する。例文帳に追加

A data holding part 72 holds the replay data and the imaged animation by association. - 特許庁

例文

動画像データからハイライトシーンを表すリプレイデータを検出し、記憶する。例文帳に追加

To detect and store replay data for showing a highlight scene from motion image data. - 特許庁


例文

プレイヤがゲームをプレイした際の経過を再現するためのリプレイデータを、ネットワークを介してダウンロードし、該リプレイデータを再生すると同時にプレイヤによるゲームプレイを実行するようにする。例文帳に追加

Replay data for reproducing the process in which a player has played a game are downloaded through a network and game play by a player is executed simultaneously with the reproduction of the replay data. - 特許庁

サーバ100は、各ゲーム端末300で記録されたリプレイデータを収集・蓄積し、これらのリプレイデータを編集して各モニタ端末500に送信(配信)する。例文帳に追加

The server 100 collects the replay data stored in the respective game terminals 300 and accumulates, and edits the replay data, and transmits (delivers) the same to respective monitor terminals 500. - 特許庁

ゲーム装置(12)は、ゲーム操作に関する履歴をリプレイデータとしてメモリ(38,44,42e,46)に保存し、保存したリプレイデータに基づいてリプレイ画像130bをモニタ28に表示する。例文帳に追加

The game apparatus (12) stores a history in relation to a game operation as replay data in a memory (38, 44, 42e, 46), and displays a replay image 130b on the basis of the stored replay data on a monitor 28. - 特許庁

リプレイデータと、そのリプレイデータに対応する期間に撮像手段により生成される動画像とを連携することができるプログラム、情報記憶媒体、画像処理装置、画像処理方法及びデータ構造を提供する。例文帳に追加

To provide a program for allowing replay data to be linked with an animation to be generated by an imaging means in a period corresponding to the replay data, and also to provide an information storage medium, an image processor, an image processing method, and a data structure. - 特許庁

例文

当該フレームのリプレイ処理に必要なパケットを判断し、必要であると判断されたパケットをリプレイデータとして記憶する。例文帳に追加

A packet required for replay-processing the concerned frame is determined, and the packet determined to be required is stored as replay data. - 特許庁

例文

当該フレームのリプレイ処理に必要なパケットを判断し、必要であると判断されたパケットを組み立てて、リプレイデータとして記憶する。例文帳に追加

A packet required for replay processing of a concerned frame is determined, and the packets determined to be required are composed and stored as replay data. - 特許庁

また、リプレイデータの編集は、ゲーム端末100で行っても良いし、モニタ端末500で行っても良い。例文帳に追加

The replay data can be edited either by the game terminal or by the monitor terminal 500. - 特許庁

プレーヤの操作するオブジェクトから所与の範囲の外にいるオブジェクトのリプレイデータについては記憶を省略する。例文帳に追加

Storage is omitted regarding replay data of objects outside a given range from an object operated by a player. - 特許庁

リプレイデータ作成制御手段11aは、最初のゲームである場合、一定時間プレイヤにゲームを行わせる。例文帳に追加

In the game machine, a replay data generation control means 11a lets the players to handle the games for a fixed period of time in the first game. - 特許庁

ゲームをプレイした際のプレイ履歴(リプレイデータ)をプレーヤに提供・販売する仕組みを実現すること。例文帳に追加

To provide a mechanism of providing/selling a play history (replay data) when a game is played to a player. - 特許庁

ゲーム画像を生成するためのゲームシステムであって、ゲーム中においてオブジェクトが発生又は消滅した場合に、発生又は消滅したオブジェクトを特定するための識別データを、リプレイデータとしてリプレイデータ記憶手段に書き込み記憶させる書き込み手段と、リプレイデータとして記憶された識別データにより特定されるオブジェクトを、所与のアルゴリズムにしたがって自動的に動作又は変化させるリプレイ処理を行うリプレイ処理手段とを含むことを特徴とする。例文帳に追加

The game system for the generation of game images comprises a writing means which gets an identifying data for specifying an object generated or banished as a replay data when the object is generated or banished during a game and a replay processing means which carries out a replay processing for automatically operating or changing the object specified by the identifying data stored as the replay data according to a prescribed algorithm. - 特許庁

また、リアルタイムでプレイ過程の情報を授受して対戦をするのでなく、プレイヤがゲームをした結果データおよびゲーム経過を再現できるリプレイデータをゲームプレイ後に通信し、端末ゲーム機ではそれらのデータを記憶しておき、ゲーム時にはそのリプレイデータを再生しながらゲームを行なう。例文帳に追加

The game is played not by receiving the information on the progress of the play in real time, but by communicating the data on the result of the game played by the player and the replay data, by which the development of the game can be replayed, after the game play, storing these data in a terminal game machine, and regenerating these stored replay data. - 特許庁

また、リアルタイムでプレイ過程の情報を授受して対戦をするのでなく、プレイヤがゲームをした結果データおよびゲーム経過を再現できるリプレイデータをゲームプレイ後に通信し、端末ゲーム機ではそれらのデータを記憶しておき、ゲーム時にはそのリプレイデータを再生しながらゲームを行なう。例文帳に追加

Also, without having a match by transferring the information of a play process in real time, result data of the game played by the player and the replay data capable of reproducing the game progress are communicated after the game is played, the data are stored in a terminal game machine, and the game is played while reproducing the replay data when playing the game. - 特許庁

また、リアルタイムでプレイ過程の情報を授受して対戦をするのでなく、プレイヤがゲームをした結果データおよびゲーム経過を再現できるリプレイデータをゲームプレイ後に通信し、端末ゲーム機ではそれらのデータを記憶しておき、ゲーム時にはそのリプレイデータを再生しながらゲームを行なう。例文帳に追加

The game is played between players not by receiving the information on the process of the play in real time, but by communicating the data on the result of the game by the player and the replay data, by which the development of the game can be replayed, after the game play, storing these data in a terminal game machine, and regenerating these stored replay data. - 特許庁

各ゲーム機の情報を収集して管理サーバ装置で文章化した状況データを作成しWebサーバを利用することにより不特定多数の人にゲームの状況を閲覧させることができ、後からリプレイデータを重ねて流すことによりリプレイデータを見る楽しみを増加させることができる実況掲示板自動生成システムを提供する。例文帳に追加

To provide an automatic live message board generation system for increasing a pleasure of viewing replay data by collecting information of respective game machines, generating situation data made into sentences by a management server, allowing an unspecified number of people to browse game situations with the use of a Web server, and releasing the replay data by superimposition later. - 特許庁

また、リアルタイムでプレイ過程の情報を授受して対戦をするのでなく、プレイヤがゲームをした結果データおよびゲーム経過を再現できるリプレイデータをゲームプレイ後に通信し、端末ゲーム機ではそれらのデータを記憶しておき、ゲーム時にはそのリプレイデータを再生しながらゲームを行なう。例文帳に追加

In the game, information of progress of the play is not transferred for the competition but result data of the game played by a player and replay data capable of reproducing game progress are communicated after the game and the data are stored in terminal game devices to enable a game reproducing the play data at a game. - 特許庁

当該フレームのリプレイ処理に必要なパケットを判断し、必要であると判断されたパケット(仮想カメラ変更データのパケットを含む)をリプレイデータとして記憶する。例文帳に追加

A packet required for replay processing of a frame is judged and the packet judged necessary (including the packet of the virtual camera change data) is stored as replay data. - 特許庁

リプレイでは、リプレイデータを基に再構築されたゲーム空間に複数のリプレイカメラが設定され、各リプレイカメラに基づくカメラ画像CP1〜CP3が並べて配置されたリプレイ画面が表示される。例文帳に追加

In the replay, a plurality of replay cameras are installed in a game space reconstructed based on replay data and a replay screen disposed with camera images CP1-CP3 in a line is displayed based on the respective replay cameras. - 特許庁

リプレイデータ記録部90は、プレイヤの操作に応じて操作対象体がゲーム空間内を移動する様子を再現するための再現データを記録する。例文帳に追加

A replay data recording part 90 records reproduction data for reproducing a situation that the operated object body moves in a game space according to the operation of the player. - 特許庁

記憶すべきリプレイデータの量を抑え、長時間に渡るリプレイ画像を生成できるゲームシステム及び情報記憶媒体を提供すること。例文帳に追加

To provide a game system and an information storage medium capable of producing replay images for a long duration by suppressing a volume of replay data to be stored. - 特許庁

撮像動画像取得部70が、リプレイデータによりプログラムの実行状況が再現される再現期間の少なくとも一部を含む撮像期間に撮像手段により生成される撮像動画像を取得する。例文帳に追加

An imaged animation acquiring part 70 acquires an imaged animation to be generated by an imaging means in an imaging period including at least a part of a reproduction period when the performance state of the program is reproduced by the replay data. - 特許庁

記憶すべきリプレイデータの量を抑え、長時間に渡るリプレイ画像を生成できるゲームシステム及び情報記憶媒体を提供すること。例文帳に追加

To provide a game system and an information storage medium, capable of restraining the amount of play data to be stored and generating a replay image over a long period of time. - 特許庁

リプレイ処理部122は実行されたプレイを再現するためのリプレイデータに基づきリプレイ空間を設定すし、前記リプレイ空間をリプレイ空間外から見ることがきる位置にリプレイ画像生成用仮想カメラを配置する。例文帳に追加

A replay processing part 122 sets a replay space on the basis of replay data for reproducing an executed play and a virtual camera for replay image generation is arranged at a position capable of viewing the replay space from the outside of the replay space. - 特許庁

ゲーム端末で記録されたリプレイデータをサーバで収集・配信する通信ゲームシステムにおいて、各ゲーム端末で行われるゲームプレイの内から、リプレイとして相応しい内容(例えば、いわゆる「名場面」)をリプレイとして表示させる等、適切なリプレイを可能とする。例文帳に追加

To provide a communication game system collecting replay data recorded in a game terminal into a server and delivering the same, in which contents suitable for replay (for example, so called "an excellent scene") of game play done in the respective game terminal are displayed as the replay to enable the proper replay. - 特許庁

[DISP]を選択すると前記ALGメモリ18aに保存された個々の求解過程式のデータ(リプレイデータ)が[BACK][NEXT]のアイコン操作により前後任意の段階の求解過程式に切り替えられて表示され、[DEL]のアイコンを操作すると現在表示中の求解過程式のデータレコードに無効情報が書き込まれる。例文帳に追加

When an icon 'DISP' is selected, the data (replay data) of individual solution process expressions stored in the ALG memory 18a are switched to an optional stage before or after a current stage by clicking icons 'BACK', 'NEXT' and displayed, and when icon 'DEL' is clicked, invalid information is written in the data record of the solution process expression being displayed at present. - 特許庁

ゲーム端末で記録されたリプレイデータをサーバで収集・配信する通信ゲームシステムにおいて、各ゲーム端末で行われるゲームプレイの内から、リプレイとして相応しい内容(例えば、いわゆる「名場面」)をリプレイとして表示させる等、適切なリプレイを可能とする。例文帳に追加

To perform an appropriate replay of a game, e.g., display a replay of a desired content (e.g., so-called excellent game scene) from among game plays played by game terminals, in a communication game system wherein a server collects/distributes replay data recorded at the game terminals. - 特許庁

アニメーション処理されるオブジェクトのアニメーション番号や、発生、消滅した弾及びエフェクトのIDや、差し替え元と差し替え先のマップオブジェクトのIDをリプレイデータとして記憶し、記憶されたアニメーション番号や上記IDに基づいてリプレイ処理を行う。例文帳に追加

Animation numbers of objects to be animated, IDs of generated and eliminated bullets and effects, and IDs of map objects of replacement origins and replacement targets are stored as the replay data, and a replay process is carried out on the basis of the stored animation numbers and IDs. - 特許庁

例文

ゲーム中に敵オブジェクト16がロックオンされると仮想カメラ変更データがリプレイデータとして記憶され、リプレイ用の仮想カメラCA〜CEが、プレーヤオブジェクト10から敵オブジェクト16へと向く仮想カメラCPや敵オブジェクト16の周辺に配置される仮想カメラCQに変更される。例文帳に追加

In this game system, when an enemy object 16 is locked on during a game, virtual camera change data are stored as replay data and virtual cameras CA-CE for replay are changed into virtual camera CP turned from a player object 10 to the enemy object 16 or into a virtual camera CQ arranged around the enemy object 16. - 特許庁

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