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圧縮空気機関の部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 107



例文

圧縮空気機関例文帳に追加

COMPRESSED AIR LOCOMOTIVE - 特許庁

圧縮空気機関例文帳に追加

COMPRESSED AIR HEAT ENGINE - 特許庁

内燃機関における圧縮空気供給構造例文帳に追加

COMPRESSED AIR FEEDING STRUCTURE IN INTERNAL COMBUSTION ENGINE - 特許庁

圧縮空気を動力源として走行可能な圧縮空気機関車を提供する。例文帳に追加

To provide a compressed air locomotive capable of travelling by using compressed air as a power source. - 特許庁

例文

内燃機関圧縮空気供給方法及び内燃機関例文帳に追加

COMPRESSED AIR SUPPLY METHOD FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE AND INTERNAL COMBUSTION ENGINE - 特許庁


例文

エチレンを空気と共に予混合圧縮着火内燃機関に供給する。例文帳に追加

Ethylene is supplied, together with air, to the premixed compression ignition internal combustion engine. - 特許庁

複数の機関に始動用として供給する圧縮空気を貯留する圧縮空気槽内の圧力が、機器の始動に必要な圧力未満まで低下することを抑制でき、短時間で複数の機関機関始動用として圧縮空気を供給する圧縮空気供給装置を提供する。例文帳に追加

To provide a compressed air supply device capable of keeping pressure within a compressed air tank storing compressed air supplied to a plurality of engines for starting from dropping below the pressure required to start devices, for supplying compressed air for engine start to the plurality of engines in a short time. - 特許庁

始動時に圧縮空気13を供給する始動空気系を備えた非常用ディーゼル機関1において、ディーゼル機関1が運転を停止した際、始動空気系からシリンダ3に圧縮空気13を供給する。例文帳に追加

In the emergency diesel engine 1 including a starting air system supplying compressed air 13 during starting, the compressed air 13 is supplied to a cylinder 3 from the starting air system after the operation of the diesel engine 1 is stopped. - 特許庁

2次空気供給装置によって排気通路に2次空気を供給する際(S103)には、可変圧縮比内燃機関における圧縮比を低下させ、2次空気対応圧縮比となるよう制御する(S104)。例文帳に追加

When supplying the secondary air to an exhaust passage by the secondary air supply system (S103), a compression ratio of the variable compression ratio internal combustion engine is lowered to control the compression ratio to be a compression ratio for the secondary air (S104). - 特許庁

例文

ターボチャージャを備え、過渡時に蓄圧された圧縮空気を供給する内燃機関において、圧縮空気を吸気通路に供給する際にNOxの排出量の増加を抑制することができる内燃機関圧縮空気供給方法及び内燃機関を提供する。例文帳に追加

To provide a compressed air supply method for an internal combustion engine capable of restraining increase of the NOx emission when supplying compressed air to an intake passage in an internal combustion engine comprising a turbo charger for supplying the air compressed in the transition, and an internal combustion engine. - 特許庁

例文

過給機2は排気ガスで駆動されて空気圧縮し、機関に供給する。例文帳に追加

The supercharger 2 is driven by exhaust gas and compresses air and supplies the compressed air to an engine. - 特許庁

機関1が低速運転している時、空気圧縮機20は定常状態で運転される。例文帳に追加

Then the engine 1 is run at a low speed, the air compressor 20 is operated in a steady state. - 特許庁

空気圧縮機20は機関が低回転領域で駆動されている間だけ作動する。例文帳に追加

The air compressor 20 is driven only during a time in which the engine is driven at a low rotation region. - 特許庁

空気と燃料との混合気を燃焼室5内で圧縮して自着火させる予混合圧縮着火内燃機関1である。例文帳に追加

In the homogeneous charge compression ignition internal combustion engine 1, air-fuel mixture is compressed in a combustion chamber 5 to perform self-ignition of the mixture. - 特許庁

排熱回収装置10は、作動流体である空気圧縮する圧縮機20と、圧縮機20で圧縮された空気を内燃機関1の排熱で加熱する熱交換器12と、熱交換器12から送られる空気を断熱膨張させることによって仕事をさせる膨張機30とを含む。例文帳に追加

The exhaust heat recovery device 10 includes a compressor 20 for compressing air being the working fluid, a heat exchanger 12 for heating the air compressed by the compressor 20 by exhaust heat of the internal combustion engine 1, and an expander 30 for working by adiabatically expanding the air sent from the heat exchanger 12. - 特許庁

過給機2は圧縮空気の補助を受けて高速で回転し、十分な量の空気機関1に送り込む。例文帳に追加

The supercharger 2 is assisted by compressed air and rotated at a high speed and a sufficient amount of air is fed in the engine 1. - 特許庁

内燃機関圧縮行程にて大気を圧縮して畜圧して回生動力を得ると共に、空気エンジンとして動力の再生及び内燃機関のクランキング始動を行う共に内燃機関空気エンジンまたは回生圧縮機と燃焼室の共用切換制御を可能とした。例文帳に追加

While obtaining regeneration power by compressing and carrying out pressure-accumulation of the air at a compression stage of an internal combustion engine, regeneration of power and cranking start of the internal combustion engine is performed as an air engine and common switching control of the internal combustion engine and the air engine or a regeneration compressor and a combustion chamber are enabled. - 特許庁

除湿器を使わずに簡単な構造で圧縮空気の凝縮水の発生を防止して空気供給系の定期的なメンテナンスを不要とすることができる内燃機関における圧縮空気供給構造を安価に供する。例文帳に追加

To provide a compressed air feeding structure in an internal combustion engine at low cost so that the need of the regular maintenances of an air feed system can be eliminated by preventing the condensed water of compressed air from occurring by using a simple structure without using a dehumidifier. - 特許庁

空気圧縮機と、この空気圧縮機から送給される空気を加熱膨張させる空気加熱部と、この空気加熱部から送られる加熱膨張して空気圧縮機からの送給時より高温低圧となった空気のエネルギーを機械的出力に変換する駆動部とを具えた外燃機関により、上記課題を解決する。例文帳に追加

The problem is solved by the external combustion engine including: an air compressor; an air heating unit for heating and expanding the air fed from the air compressor; and a driving unit for converting energy of the air which is fed from the air heating unit, is heated and expanded, and gets higher temperature and lower pressure than when fed from the air compressor, into a mechanical output. - 特許庁

ディーゼル内燃機関は、さらに二次空気を導く管路システムを有し、二次空気は二次空気圧縮機により内燃機関の排気通路に導かれる。例文帳に追加

The diesel internal combustion engine has further the pipe system for introducing the secondary air, and the secondary air is introduced to the exhaust passage of the internal combustion engine by a secondary air compressor. - 特許庁

機関冷間時において圧縮行程噴射への切り替え時において空気量が要求空気量からずれるのを抑制し、機関回転速度が落ち込むのを抑制できる筒内噴射式内燃機関の制御装置を提供する。例文帳に追加

To restrain an air quantity from being deviated from a required air quantity, and to restrain an engine speed from being decreased, in switching to compression stroke injection when an engine is under a cooled condition. - 特許庁

本発明に基づいて、圧縮済みクランクケース換気ガスが、この圧縮済みクランクケース換気ガスが過給空気冷却器(16)の下流で圧縮済み冷却済み燃焼空気流ないし過給空気流(17)に導入されるように、内燃機関に向けて戻される。例文帳に追加

Based on this invention, the compressed crank case ventilation gas is returned toward this internal combustion engine so that the compressed crank case ventilation gas is introduced into a compressed cooled combustion airflow or a supercharged airflow 17 on the downstream side of the supercharged air cooler 16. - 特許庁

本発明は、内燃機関のシリンダに供給すべき燃焼空気流を圧縮ないし過給するための装置(13、14)と、圧縮済み燃焼空気流を冷却する過給空気冷却器(16)と、クランクケース換気ガスを圧縮するための装置(18)とを備えた内燃機関に関し、その過給空気冷却器(16)が汚染されることがないようにする。例文帳に追加

To prevent a supercharged air cooler 16 from being contaminated, in an internal combustion engine provided with: devices 13 and 14 for compressing or supercharging a combustion airflow to be supplied to a cylinder of the internal combustion engine; the supercharged air cooler 16 cooling a compressed combustion airflow; and a device 18 for compressing a crank case ventilation gas. - 特許庁

内燃機関が高負荷領域にて運転されるとき、燃焼室内に吸入された空気圧縮し、同圧縮された空気の中に燃料を噴射することにより同燃料を拡散燃焼させる拡散燃焼運転を行う。例文帳に追加

When the internal combustion engine is operated in high load area, diffuse combustion operation is performed to diffuse and burn the fuel by compressing air taken into the combustion chamber and injecting the fuel in the compressed air. - 特許庁

機関車のラジエータ又は他の冷却ファンの直近に空気圧縮機を設ける必要性を排除するシステムを有する空気圧縮機を提供する。例文帳に追加

To provide an air compressor with a system dispensing with a need for providing the air compressor immediately near a locomotive radiator or other cooling fans. - 特許庁

機関温度や吸入空気温度が異常に高いなどのノッキングが発生しやすい条件でない通常の運転時には、最小圧縮比よりも高い所定の中間圧縮比と最大圧縮比との間に、圧縮比可変幅が制限され、高負荷時にも比較的高い中間圧縮比となる。例文帳に追加

During normal operation not under the conditions for causing knocking such as abnormally high engine temperature and suction air temperature, compression ratio variable margin is limited between a predetermined intermediate compression ratio higher than the minimum compression ratio and the maximum compression ratio to reach the intermediate compression ratio being comparatively high even when in high load. - 特許庁

ターボチャージャ15を備え、過渡時に蓄圧された圧縮空気A+Gを吸気マニホールド11aに供給する内燃機関10の圧縮空気供給方法において、蓄圧室20の圧縮空気A+Gの酸素濃度を外気の酸素濃度よりも低下させて、この低酸素濃度の圧縮空気A+Gを過渡時に前記吸気マニホールド11aに供給する。例文帳に追加

The compressed air supply method for an internal combustion engine 10 including a turbo charger 15 for supplying the compressed air A+G accumulated in the transition to an intake manifold 11a has the oxygen concentration of the compressed air A+G in the compression chamber 20 lower than the oxygen concentration of the outside air for having the compressed air A+G of the low oxygen concentration supplied to the intake manifold 11a. - 特許庁

燃焼室形状を、圧縮着火内燃機関の燃焼室内での噴射燃料と空気との混合がより十分に行われ得る形状とする。例文帳に追加

To provide a shape capable of sufficiently mixing injection fuel and air in a combustion chamber of a compression ignition internal combustion engine, in a combustion chamber shape. - 特許庁

操縦ハンドルによる指令に応じて駆動されるディーゼル機関には、排気タービン過給機2の圧縮空気を供給している。例文帳に追加

Compressed air of an exhaust turbine supercharger 2 is supplied to a diesel engine driven according to command of an operation handle. - 特許庁

コンプレッサにて圧縮された空気を利用して推力を発生するガスタービン機関を適切に制御する制御装置を提供する。例文帳に追加

To provide a control device properly controlling a gas turbine engine which generates a thrust by utilizing air compressed by a compressor. - 特許庁

機関が回転すると、プロペラ4が回転し、主軸12よりも高い回転数で空気圧縮機20が運転される。例文帳に追加

When a main engine is rotated, the propeller 4 is rotated, and the air compressor 20 is operated at the number of revolutions higher than that of a main shaft 12. - 特許庁

制御ピストン71は、第二圧力室46に対する圧縮空気の供給及び排出を内燃機関の回転数に応じて切り替える。例文帳に追加

A control piston 71 switches supply and discharge of compressed air with respect to a second pressure chamber 46 according to an internal combustion engine speed. - 特許庁

内燃機関に供給される圧縮された空気に含まれる水分量の検出を実際の使用に適した方法で可能にする。例文帳に追加

To detect a water content contained in compressed air supplied to an internal combustion engine. - 特許庁

電動圧縮機を備えた内燃機関の給気系内空気質量流量装置のモニタ方法および装置を提供する。例文帳に追加

To provide a method and device for monitoring an air mass flow measuring device in an air supply system of an internal combustion engine provided with an electric compressor. - 特許庁

燃料電池又は内燃機関空気圧縮機やその他の動作部に対して、大気と共に吸引される水の量を低減する。例文帳に追加

To reduce an amount of water sucked together with surrounding atmospheric air into a fuel cell or an air compressor of an internal combustion engine or other operating elements. - 特許庁

この熱交換器7は、中間冷却装置であるスターリング機関8の作動ガスを加熱するためのもので、圧縮機2,3による圧縮空気の流路内に配設され、圧縮空気と作動ガスとを直接的に熱交換させる。例文帳に追加

The heat exchanger 7 is used for heating the working gas of a Stirling engine 8 serving as an intermediate cooling device and is disposed in a flow path of compressed air compressed by the compressors 2 and 3 to directly exchange heat between the compressed air and the working gas. - 特許庁

内燃機関(1)により吸い込まれる空気圧縮するための圧縮機(5)、特に排気ガス・ターボチャージャを備えた内燃機関(1)の制御方法および装置において、圧縮機のサージングを回避するために、圧縮機(5)をバイパスする空気通路(15)の弁(10)を、要求に適合させ且つ適切な時点に開くことが保証される。例文帳に追加

In the controlling method and device for the internal combustion engine 1 equipped with the compressor 5 for compressing air to be sucked by the internal combustion engine 1, especially the exhaust gas turbocharger, a valve 10 of an air passage 15 bypassing the compressor 5 for avoiding the surging of the compressor 5 is assured to be suited for a demand and opened at a proper point of time. - 特許庁

圧縮比を変更可能な機構を備えた内燃機関において、圧縮比が高圧縮比状態で固着したことが検出された場合には、吸排気弁の駆動タイミングを、燃焼室内で圧縮される吸入空気の温度を低下させる方向に変更する。例文帳に追加

In this internal combustion engine provided with a mechanism for changing compression ratio, driving timing of a suction and exhaust valve is changed into the direction in which temperature of suction air compressed in a combustion chamber is reduced when detecting that compression ratio is in a high compression ratio condition and is fixed. - 特許庁

また回生圧縮空気による内燃機関の過給を行い出力の向上を計り、外燃機関と内燃機関の複合サイクルも可能とし、触媒による希薄混合気の燃焼も可能とした。例文帳に追加

Supercharge of the internal combustion engine by regeneration compressed air is performed to enhance output, a compound cycle of an external combustion engine and the internal combustion engine is enabled and combustion of a lean mixed gas by a catalyst is enabled. - 特許庁

この補機駆動装置100は、車両に搭載される空気調和装置用の冷媒Fを圧縮する圧縮機20と、内燃機関を冷却するための冷却水Wを循環させるウォーターポンプ10とを含む。例文帳に追加

This accessory drive device 100 includes a compressor 20 compressing refrigerant F for air conditioner mounted on a vehicle and a water pump 10 circulating cooling water W for cooling an internal combustion engine. - 特許庁

機関始動時には最少の吸入空気が燃焼室5内に供給されるように吸気弁7の閉弁時期が最遅角位置とされ、機械圧縮比が最大圧縮比とされる。例文帳に追加

The machine compression ratio is set at the maximum compression ratio by setting a closing time of the intake valve 7 at the most delayed angle position to supply the minimum intake air into a combustion chamber 5 in starting the engine. - 特許庁

内燃機関1は、吸気冷却装置4を備えており、過給機3の圧縮機3Cで圧縮され、昇温した空気Aを冷却してから、気筒1S内へ導入する。例文帳に追加

An internal combustion engine 1 is provide with an intake air cooling device 4, and air A of which temperature raised by compression in a compressor 3C of a supercharger 3 is introduced into a cylinder 1S after cooling. - 特許庁

火花点火式内燃機関は、機械圧縮比を変更可能な可変圧縮比機構Aと、吸気弁の閉弁時期を制御可能な可変バルブタイミング機構Bと、吸入空気量を制御可能なスロットル弁17とを具備する。例文帳に追加

The spark ignition type internal combustion engine includes: a variable compression ratio mechanism A which can change the mechanical compression ratio; a variable valve timing mechanism B which can control the closing timing of the intake valve; and a throttle valve 17 which can control an intake air amount. - 特許庁

内燃機関のシリンダの上流での圧縮済み燃焼空気と排気との混合が不要なため、燃焼空気を案内する部品の汚染は起こらない。例文帳に追加

Since mixing of exhaust air with compressed combustion air on the upstream of the cylinder of the internal combustion engine is dispensed with, contamination of the part for guiding the combustion air is never caused. - 特許庁

上記圧縮空気の圧力と大気圧との圧力差を一定に保つ空気圧レギュレータを、上記内燃機関の吸気ポート側部のシリンダヘッド部に取付けた。例文帳に追加

The regulator for stabilizing pressure difference between the compressed air pressure and atmospheric pressure is mounted to a cylinder head part in the air inlet port side of the engine. - 特許庁

種々の工業工程における、圧縮空気を供給するためのモータ駆動式空気コンプレッサに関し、内燃機関のシリンダに過給気を供給するためのモータ駆動式コンプレッサを提供する。例文帳に追加

To provide a motor-driven compressor for supplying supercharging air to a cylinder of an internal combustion engine, in a motor-driven air compressor for supplying compressed air, in various industrial processes. - 特許庁

ディーゼル機関2は、所内電源及び外部電源からの電流の供給が断たれたとき、空気貯槽19内の圧縮空気をシリンダ3内に供給して始動される。例文帳に追加

When currents from a house power source and an external power source are cut off, compressed air in an air storage tank 19 is supplied into a cylinder 3 to start the diesel engine 2. - 特許庁

2次空気供給装置を備えた可変圧縮比内燃機関において、2次空気を供給することにより、より確実に排気浄化を促進しまたは排気浄化装置の暖機を促進できる技術を提供する。例文帳に追加

To provide a technique for surely promoting exhaust purification or promoting warm-up of an exhaust emission control dvice by supplying secondary air, in a variable compression ratio internal combustion engine provided with secondary air supply sytsem. - 特許庁

空気質量流量の正確なモデル化を可能にする、電動圧縮機(10)を備えた内燃機関(5)の給気系内の空気質量流量測定装置(1)のモニタ方法および装置が提案される。例文帳に追加

The method and device for monitoring the air mass flow measuring device 1 in the air supply system of the internal combustion engine 5 provided with the electric compressor 10 allows a precise modeling of the air mass flow. - 特許庁

例文

燃焼機関(1)に供給される空気圧縮するための圧縮器(5;15)を備えた燃焼機関(1)の運転方法において、圧縮の診断のために、圧縮器(5;15)を介した実際の圧力比が測定され、測定された実際の圧力比が、前もって与えられている値と比較され、この比較の結果に応じて、エラーが検出される。例文帳に追加

In this operation method for the combustion engine 1 provided with a compressor 5;15 for compressing air supplied into the combustion engine 1, actual pressure ratio through the compressor 5;15 is measured for diagnosis of compression, the actual measured pressure ratio is compared with a previously given value, and error is detected in accordance with the result of comparison. - 特許庁

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