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Weblio 辞書 > 英和辞典・和英辞典 > SUSPENSION LINKの意味・解説 > SUSPENSION LINKに関連した英語例文

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SUSPENSION LINKの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 153



例文

LINK FOR SUSPENSION例文帳に追加

サスペンション用リンク - 特許庁

SUSPENSION LINK例文帳に追加

サスペンションリンク - 特許庁

SUSPENSION LINK STRUCTURE例文帳に追加

サスペンションリンク構造 - 特許庁

SUSPENSION LINK JOINING STRUCTURE例文帳に追加

サスペンションリンク結合構造 - 特許庁

例文

METHOD FOR MANUFACTURING SUSPENSION LINK例文帳に追加

サスペンションリンクの製造方法 - 特許庁


例文

SUSPENSION LINK ATTACHMENT STRUCTURE例文帳に追加

サスペンションリンク取付構造 - 特許庁

UPPER LINK FOR SUSPENSION例文帳に追加

サスペンション用アッパリンク - 特許庁

SUSPENSION LINK FOR AUTOMOBILE例文帳に追加

自動車用サスペンションリンク - 特許庁

SUSPENSION STRUCTURE AND SUSPENSION LINK ARRANGEMENT METHOD例文帳に追加

サスペンション構造、サスペンションリンク配置方法 - 特許庁

例文

SUSPENSION STRUCTURE AND SUSPENSION LINK FORMING METHOD例文帳に追加

サスペンション構造、サスペンションリンク形成方法 - 特許庁

例文

The main suspension member 10 doubly performs a function of a suspension spring and a function of a suspension link.例文帳に追加

主懸架部材10は懸架ばねの機能と懸架リンクの機能とを共に果たす。 - 特許庁

SUSPENSION LINK FOR VEHICLE AND ITS MANUFACTURING METHOD例文帳に追加

車両のサスペンションリンク及びその製造方法 - 特許庁

LINK TYPE FRONT SUSPENSION STRUCTURE例文帳に追加

リンク式フロントサスペンション構造 - 特許庁

MULTI-LINK TYPE REAR WHEEL SUSPENSION DEVICE FOR AUTOMOBILE例文帳に追加

自動車のマルチリンク式後輪サスペンション装置 - 特許庁

BOTTOM LINK TYPE FRONT WHEEL SUSPENSION FOR MOTORCYCLE例文帳に追加

自動二輪車のボトムリンク式前輪懸架装置 - 特許庁

SUSPENSION LINK WITH RUBBER BUSHING例文帳に追加

ゴムブッシュ付きサスペンションリンク - 特許庁

The suspension link 6 and the vehicle body 3 are connected by a suspension spring 7.例文帳に追加

そのサスペンションリンク6と車体3とがサスペンションスプリング7で連結される。 - 特許庁

SUSPENSION LINK INSTALLATION STRUCTURE AND SUSPENSION STRUCTURE, STEERED WHEEL SUPPORTING MEANS, STEERED WHEEL SUPPORTING METHOD例文帳に追加

サスペンションリンク取付け構造及びサスペンション構造、操舵輪支持手段、操舵輪支持方法 - 特許庁

DOUBLE WISHBONE TYPE SUSPENSION AND ITS UPPER LINK AND LOWER LINK例文帳に追加

ダブルウィッシュボーン式サスペンション及びそのアッパーリンク並びにロアーリンク - 特許庁

LINK ARM FOR SUSPENSION OF VEHICLE AND ITS MANUFACTURING METHOD例文帳に追加

車両のサスペンション用リンクアーム及びその製造方法 - 特許庁

FOUR LINK TYPE AXLE SUSPENDING TYPE SUSPENSION WITH LATERAL ROD例文帳に追加

ラテラルロッド付き4リンク式車軸懸架型サスペンション - 特許庁

LINK-TYPE FRONT SUSPENSION DEVICE IN VEHICLE SUCH AS MOTORCYCLE例文帳に追加

自動二輪車等車両におけるリンク式フロントサスペンション装置 - 特許庁

LINK TYPE FRONT SUSPENSION UNIT IN VEHICLE SUCH AS MOTORCYCLE例文帳に追加

自動二輪車等車両におけるリンク式フロントサスペンション装置 - 特許庁

A rear suspension connects an axle 11 to both ends of a suspension member 1 via an upper link 5 and front and rear lower links 7 and 9.例文帳に追加

リヤサスペンションは、サスペンションメンバ1の両端にアッパリンク5,前部・後部ロワリンク7・9を介してアクスル11を連結する。 - 特許庁

To provide a suspension link structure capable of improving a freedom degree in setting a suspension geometry.例文帳に追加

サスペンションジオメトリ設定の自由度を向上させることのできるサスペンションリンク構造を提供すること。 - 特許庁

To provide a suspension structure for a vehicle for preventing a suspension link formed curving from interfering with another component or the like.例文帳に追加

湾曲して形成されたサスペンションリンクが他の部品等と干渉することを防止する車両用サスペンション構造を提供する。 - 特許庁

Further, the suspension link 6 and a sub-member are connected by an obliquely extending spring member 8.例文帳に追加

また、サスペンションリンク6とサブメンバとが斜めに延びるバネ部材8で連結されている。 - 特許庁

To provide reinforcing structure which improves the rigidity of a suspension arm such as a trailing link.例文帳に追加

トレーリングリンクなどのサスペンションアームの剛性を向上させる補剛構造を提供する。 - 特許庁

An attachment (7) for feeding a suspension fitting and an attachment (8) for return are mounted on a lower part of the link (1) and a lower part of the pin link (2), respectively.例文帳に追加

更にリンク(1)の下部に吊り金具の送り用アタッチメント(7)とピンリンク(2)の下部に戻り用アタッチメント(8)をそれぞれ取り付ける。 - 特許庁

The axle type suspension device is equipped with an upper control link 34, a lower control link 20, and elastic bushings 44.例文帳に追加

車軸式懸架装置は、アッパコントロールリンク34と、ロアコントロールリンク20と弾性ブッシュ44を含んでいる。 - 特許庁

To lighten a link member and to manufacture the link member having the necessary mechanical characteristic values as a suspension at low cost by forming the link member constituting the suspension link of a motor car with an aluminum material.例文帳に追加

自動車のサスペンションリンクを構成するリンク部材をアルミニウム材料により形成することによりリンク部材の軽量化を達成し、サスペンションとして必要な所望の機械的特性値を有するリンク部材を製造し得るようにし、リンク部材を低コストで製造し得るようにすることにある。 - 特許庁

The rotary damper 10 is interposed between a suspension link 1 and a vehicle body side member so that the rotating force of the suspension link 1 produced by a road surface input can be attenuated by the rotary damper 10.例文帳に追加

サスペンションリンク1と車体側部材との間にロータリーダンパー10を介装し、路面入力によるサスペンションリンク1の回動力をロータリーダンパー10で減衰可能としている。 - 特許庁

The breaking part 410 is positioned on the upper side of the suspension link 400L and provided in a jointed part of the suspension link 400L and the front side member 100L.例文帳に追加

破断部410は、サスペンションリンク400Lの上方に位置し、サスペンションリンク400Lとフロントサイドメンバ100Lとの結合部に設けられている。 - 特許庁

This suspension device includes an upper link 3, a lower link 4, and H-shaped arms 8 which are connected at two mounting points of the wheel side and the vehicle body side as a plurality of suspension links.例文帳に追加

複数のサスペンションリンクとして、アッパリンク3と、ロアリンク4と、上記車輪側及び車体側とそれぞれ2箇所の取付け点で連結されるH型アーム8と、を有する。 - 特許庁

Two invariable suspension springs 7A, 7A and two variable suspension springs 7B, 7B are used as the suspension spring for biasing the upper frame 3 upward through a drive link 6.例文帳に追加

アッパーフレーム3を駆動リンク6を介して上方へ付勢するサスペンションばねとして、二本の不変サスペンションばね7A,7Aと二本の可変サスペンションばね7B,7Bとを用いる。 - 特許庁

In the suspension member supporting structure, a front portion of the suspension member 2 with a wheel supporting member to rotatably support a wheel being rockingly connected via a suspension link is connected to a vehicle body frame via a vertically extending support link 6.例文帳に追加

車輪を回転自在に支持する車輪支持部材がサスペンションリンクを介して揺動自在に連結されるサスペンションメンバ2の前部を、上下方向に延びるサポートリンク6を介して車体フレームに連結するサスペンションメンバ支持構造である。 - 特許庁

To provide a suspension link capable of ensuring the strength to a load in the vertical direction from a shock absorber, and performing rapid deformation when an excessive load is applied in the longitudinal direction or the right-to-left direction in a suspension device of a type to connect a lower end of a shock absorber to a suspension link.例文帳に追加

ショックアブソーバの下端をサスペンションリンクに接続するタイプのサスペンション装置において、ショックアブソーバからの上下方向の負荷に対する強度が確保され、なおかつ、前後方向または左右方向の過大な負荷が作用したときには速やかに変形させるようにする。 - 特許庁

The suspension 51 is provided with a front link part 52F for linking a suspension string 203 being extended through the front part of the body of the trainee 210 from a belt 201 mounted on the waist of the trainee 210 and a rear link part 52R for linking the suspension string 203 extended through the rear part of the body.例文帳に追加

吊具51には、被訓練者210の腰に装着したベルト201より被訓練者210の胴体の前部を通って延び出す吊り紐203を連結する前方連結部52Fと、同じく胴体の後部を通って延び出す吊り紐203を連結する後方連結部52Rとが設けられている。 - 特許庁

This suspension link 2 is fitted with a rubber bushing 6 to constitute a link mechanism, wherein the rubber elastic body 10 is integratedly molded on the periphery of a cylindrical member 8, and the peripheral surface of the rubber elastic body 10 is adhered to the inner wall surface of a hole 4 formed in the suspension link 2.例文帳に追加

リンク機構を構成するゴムブッシュ6付きサスペンションリンク2において、筒状部材8の外周面にゴム弾性体10が一体成形され、かつサスペンションリンク2に形成された穴部4の内壁面にゴム弾性体10の外周面が接着されている。 - 特許庁

The longitudinal distance to the front link part 52F from the swivel shaft 53a as a suspension support link part is made larger than the longitudinal distance to the rear link part 52R.例文帳に追加

吊支連結部であるスイベル軸53aから前方連結部52Fまでの前後方向距離は、後方連結部52Rまでの前後方向距離よりも長い。 - 特許庁

Further, an arm connected through the knuckle 4 and a control rod 7 and rotatable around a fixed shaft P2; and a second suspension link 9 for connecting the arm and the first suspension link 3 and pushing out a wheel mounting side of the first suspension link 3 to an outside in a vehicle body direction by turning of the arm are provided.例文帳に追加

さらにナックル4とコントロールロッド7を介して繋がり固定軸P2回りに回転可能なアーム、および該アームと第一サスペンションリンク3とを連結して転舵時にアームの回動によって第一サスペンションリンク3の車輪5取付け側を車体方向外側に押し出す第二サスペンションリンク9とを設ける。 - 特許庁

The suspension system of an automobile has a lower link 10 connected to a chassis underframe 1 and supported on the vehicle body through the spring 9.例文帳に追加

自動車のサスペンション・システムが、シャシー・アンダーフレーム1に結合され、スプリング9を介して車体に支持されるロア・リンク10を持つ。 - 特許庁

The lower arm (suspension arm) is equipped with the trailing arm and the lateral link part composed of a separate member.例文帳に追加

ロアアーム(サスペンションアーム)は、別部材で構成されたトレーリングアーム部およびラテラルリンク部を備える。 - 特許庁

An axle 2 for rotatably supporting the wheel 1 and the sub-frame 5 elastically supported on a vehicle body are connected by a suspension link 6.例文帳に追加

車輪1を回転自在に支持するアクスル2と、車体3に弾性支持されるサブフレーム5とがサスペンションリンク6によって連結されている。 - 特許庁

To attach a suspension hook to a power link without welding and prevent any hindrance in change work of an attachment.例文帳に追加

溶接することなく吊りフックをパワーリンクに取り付けることができ、しかもアタッチメントの交換作業にも何らの支障が生じないようにする。 - 特許庁

To enhance ride comfort by suppressing front/rear vibration of a floor by changing a link constitution of a suspension.例文帳に追加

サスペンションのリンク構成を変更することで、フロア前後振動を抑制して乗り心地の向上を図ることを課題としている。 - 特許庁

To realize enhancement of driveability by generating suitable longitudinal compliance steer on a suspension link at the time of left and right turning.例文帳に追加

左右旋回時に適切な前後コンプライアンスステアをサスペンションリンクに発生させて操縦安定性の向上を図る。 - 特許庁

In this suspension structure, a space S allowing bare passage of a stabilizer 9 is secured between a side member 1 and the lower link 4.例文帳に追加

サイドメンバ1とロアリンク4との間にスタビライザ9が通過できるだけの空間Sを確保する。 - 特許庁

To provide a steering knuckle stopper structure capable of moderating clearance at steering between a suspension link and a wheel in bounding.例文帳に追加

バウンド時におけるサスペンションリンクと車輪との間の転舵時のクリアランスを緩和可能なステアリングナックルストッパ構造を提供する。 - 特許庁

例文

To provide a multi-link type suspension securing excellent riding performance while securing specified durability.例文帳に追加

所期の耐久性を確保した上で、良好な乗り心地性能を確保することが可能なマルチリンク式サスペンションを提供すること。 - 特許庁

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