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npcsを含む例文一覧と使い方

該当件数 : 13



例文

The NPCs 20 are replaced according to the operation of the prescribed key by the player.例文帳に追加

尚、このNPC20の切り換えは、プレーヤによる上記所定キーの操作に応じて行う。 - 特許庁

This style is equivalent to the following settings: -nbad -nbap -bbo -bc -br -brs -c33 -cd33 -cdb -ce -ci4 -cli0 -cp33 -di16 -fc1 -fca -hnl -i4 -ip4 -l75 -lp -npcs -nprs -psl -saf -sai -saw -sc -nsob -nss -ts8 "BLANK LINES" Various programming styles use blank lines in different places. 例文帳に追加

このスタイルは、以下の設定と同じ意味である:-nbad -nbap -bbo -bc -br -brs -c33 -cd33 -cdb -ce -ci4 -cli0-cp33 -di16 -fc1 -fca -hnl -i4 -ip4 -l75 -lp -npcs -nprs -psl-saf -sai -saw -sc -nsob -nss -ts8空行各種プログラミングスタイルごとに、空白は異なる場所に置かれる。 - JM

An attention object is selected from the objects arranged around automatically controlled NPCs to calculate a map interior attention degree each attention object has from the NPCs.例文帳に追加

自動制御対象のNPCの周囲に配置されているオブジェクトから注目オブジェクトを選択し、当該NPCから各注目オブジェクトに対して持つマップ内注目度を算出する。 - 特許庁

Friend NPCs (Non-Player Character) 8 and enemy MPCs 9 pertaining to the respective primary missions are controlled to simultaneously develop fights in parallel.例文帳に追加

各第1次ミッションに属する味方NPC8と敵NPC9が同時並行的に交戦を展開するように制御する。 - 特許庁

例文

The Kernighan & Ritchie style corresponds to the following set of options: -nbad -bap -bbo -nbc -br -brs -c33 -cd33 -ncdb -ce -ci4 -cli0 -cp33 -cs -d0 -di1 -nfc1 -nfca -hnl -i4 -ip0 -l75 -lp -npcs -nprs -npsl -saf -sai -saw -nsc -nsob -nss Kernighan & Ritchie style does not put comments to the right of code in the same column at all times (nor does it use only one space to the right of the code), so for this style indent has arbitrarily chosen column 33. 例文帳に追加

Kernighan & Ritchie スタイルは、以下のオプションの組合せと同等である:-nbad -bap -bbo -nbc -br -brs -c33 -cd33 -ncdb -ce -ci4 -cli0-cp33 -cs -d0 -di1 -nfc1 -nfca -hnl -i4 -ip0 -l75 -lp -npcs-nprs -npsl -saf -sai -saw -nsc -nsob -nssKernighan & Ritchie スタイルでは、コードがある行の右の部分にコメントが入れられることはない (コードの右に空白を 1 つだけ入れることもない)。 - JM


例文

The NPCs 20 presenting in the conversation area 30 are supposed to contact with the PC 10 in the order that the distance from the PC 10 is closer, namely, in the order of NPCs 20a, 20b, 20c and 20d and appropriate utterance contents (speech) are displayed.例文帳に追加

そして、会話領域30内に存在するNPC20について、PC10との距離が短い順、即ち、NPC20a、20b、20c、20d、の順に、当該NPC20をPC10と接触したものとみなして、該当する発言内容(台詞)を表示させる。 - 特許庁

A reference point G equivalent to the representative point of the arrangement position of all the enemy NPCs belonging to the selected group is calculated, it is assumed that the photographing direction L of the virtual camera CM is turned to the reference point, and a target view angle θ is calculated so as to project all the enemy NPCs of the object group.例文帳に追加

選択したグループに属する全ての敵NPCの配置位置の代表点に相当する基準点Gを算出し、同基準点に仮想カメラCMの撮影方向Lを向けたと想定して被写体グループの全敵NPCが映るように目標画角θを算出する。 - 特許庁

A player character 6 is determined to participate in a fight, in the primary mission close to the fighting area or the primary mission pertaining to the shot-down enemy NPCs 9 and added with backup contribution points Pa, Pb and Pc by missions and a total backup contribution point Pt according to the shot-down of the enemy NPCs 9.例文帳に追加

プレーヤキャラクタ6は、交戦箇所に接近した第1次ミッション、或いは撃墜した敵NPC9の属する第1次ミッションに参加したと参戦判定され、敵NPC9の撃墜に応じてミッション別援護貢献度ポイントPa,Pb,Pc及び総合援護貢献度ポイントPtが加算される。 - 特許庁

To appropriately control a virtual camera so as to photograph images to be a game image configuration for easily playing a game even in a scene where many NPCs successively appear, in a shooting game wherein a player character and the plurality of NPCs are disposed in a game space formed in a three-dimensional virtual space and the image for which the situation is photographed with the virtual camera is turned to a game image.例文帳に追加

3次元仮想空間に形成されたゲーム空間内にプレーヤキャラクタと複数のNPCを配置し、その様子を仮想カメラで撮影した画像をゲーム画面とするシューティングゲームにおいて、次々に多数のNPCが登場する場面であってもゲームプレイし易いゲーム画面構成となる画像を撮影するように適切に仮想カメラを制御すること。 - 特許庁

例文

When a player operatingly inputs an assist request, an assisting character 8s is selected from the friend NPCs 8a and 8b survived in the cleared primary missions.例文帳に追加

プレーヤが支援要請を操作入力するとクリアされた第1次ミッションで残存した味方NPC8a,8bから支援キャラクタ8sが選択される。 - 特許庁

例文

The map interior attention degree is compensated as needed based on the motion status and the relative position relationship of the attention object, compatibility of the controlled NPCs with the attention object, based on the initial value of the attention degree.例文帳に追加

マップ内注目度は、注目度初期値を元に、注目オブジェクトの動作状態や相対位置関係、制御対象NPCと当該注目オブジェクトとの相性などに基づいて随時補正される。 - 特許庁

To allow a player to easily have attachment to characters by adding human ambiguity to the actions of non-player characters (NPC) in a game in which a player character controlled by the player and at least one allied NPCs appear.例文帳に追加

プレーヤが操作するプレーヤキャラクタとその味方である1体以上の味方NPCとが登場するゲームにおいて、味方NPCの行動に人間らしい曖昧さを持たせてプレーヤがキャラクタへ愛着を抱き易くする。 - 特許庁

例文

(b) When a new game controller 1200b is connected to the main body device 1100, the two general characters 20a and 20c controlled as the NPCs up to then are changed to the PCs controlled according to the operating signal from a game controller 1200b.例文帳に追加

(b)そして、本体装置1100に新たなゲームコントローラ1200bが接続されると、NPCであった2体の一般キャラクタ20a,20cがPCとなり、このゲームコントローラ1200bからの操作信号に従って制御される。 - 特許庁

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