「エキゾーストパイプ」を含む例文一覧(49)

  • エキゾーストパイプ
    EXHAUST PIPE - 特許庁
  • 内燃機関のエキゾーストパイプ及び排気系
    EXHAUST PIPE AND EXHAUST SYSTEM OF INTERNAL COMBUSTION ENGINE - 特許庁
  • エキゾーストパイプ32を冷却するので、エキゾーストパイプ32の近傍に配置されているヘッドライト34,34の熱害を防止できる。
    Since the exhaust pipe 32 is cooled, it is possible to prevent the damage due to heat of the headlights 34, 34 arranged in the vicinity of the exhaust pipe 32. - 特許庁
  • 移動農機のボンネット内のエキゾーストパイプを冷却する。
    To cool an exhaust pipe in a bonnet of a traveling agricultural machine. - 特許庁
  • エンジン3の冷却ファン26により冷却風を後方から前方に送ってエンジン3を冷却し、エンジン3から排気する第1エキゾーストパイプ19、第2エキゾーストパイプ20及び合流エキゾーストパイプ21を冷却し、冷却された排気をマフラー22に送り込む。
    A first exhaust pipe 19 for cooling the engine 3 by feeding cooling wind forward from the behind by a cooling fan 26 of the engine 3 and exhaust gas emitted from the engine 3, a second exhaust pipe 20, and a joining exhaust pipe 21 are cooled to feed the cooled exhaust gas into the muffler 22. - 特許庁
  • 前・後輪32,34間にエンジン40を配置し、このエンジン40から延ばしたエキゾーストパイプ60並びにこのエキゾーストパイプ60に接続したサイレンサ70を介して排気ガスを排出する自動二輪車10である。
    In this motorcycle, an engine 40 is mounted between front and rear wheels 32, 34, and the exhaust gas is discharged through the exhaust pipe 60 extended from the engine 40, and the silencer 70 connected to the exhaust pipe 60. - 特許庁
  • エンジンに接続されるエキゾーストパイプ13と、エキゾーストパイプ13に接続されるサイレンサ10と、サイレンサ10の下流端に接続されるテールパイプ14とを有する。
    The exhaust device includes an exhaust pipe 13 connected to the engine, a silencer 10 connected to the exhaust pipe 13, and a tail pipe 14 connected to the downstream end of the silencer 10. - 特許庁
  • 自動車のエキゾーストパイプあるいはマフラー等の排気系部品を支持する構造につき、耐久性を損なうことなくエキゾーストパイプからの振動が車体側に伝達するのを防止する。
    To prevent the vibration from an exhaust pipe from being transmitted to the car body side without damaging the durability, in a structure supporting exhaust system parts such as the exhaust pipe or muffler or the like of an automobile. - 特許庁
  • すなわち、エキゾーストパイプ2に弱酸性の洗浄液を注入するという簡易な操作で、触媒コンバータ3を再活性化させることができる。
    Specifically, the catalyst converter 3 can be reactivated by a simple operation for injecting weak acidic cleaning liquid into an exhaust pipe 2. - 特許庁
  • エキゾーストパイプ30及び消音器20を鉄材又はステンレス材で形成し、テール管10のみをチタニウム材にて形成する。
    An exhaust pipe 30 and a muffler 20 are formed of iron material or stainless steel material and only a tail pipe 10 is formed of titanium material. - 特許庁
  • また、上記マウント部材1はマウントラバー14よりも硬めのばね定数を有し、エキゾーストパイプ51の変位を規制する。
    The mount member 1 has a spring constant higher than the mount rubber 14, restricting the displacement of the exhaust pipe 51. - 特許庁
  • 上記マウントラバー14,14,・・・は柔らかめのばね定数を有し、エキゾーストパイプからの振動が車体側に伝達するのを防止する。
    The mount rubbers 14, 14 have a low spring constant, preventing the vibration from the exhaust pipe from being transmitted to the car body side. - 特許庁
  • このカシメ付けにより、カシメ部が形成され、該カシメ部によってパイプ13,14とエキゾーストパイプ17とが接続される。
    By this caulking, a caulked part is formed, the tubes 13, 14 and the exhaust tube 17 are joined. - 特許庁
  • 排気ガスが流通するエキゾーストパイプから分岐して、排気音は入射させ、排気ガスは通過させない消音装置を設ける。
    The muffler branched from an exhaust pipe for allowing exhaust gas to flow, makes exhaust noise enter and does not pass exhaust gas is provided. - 特許庁
  • エキゾーストパイプ32の周囲を通風パイプ38で被覆して、エンジン3の冷却ファン39により生起され後方から前方に流れる冷却風の一部を通風パイプ38に導入して、始端側から終端側に流しエキゾーストパイプ32を冷却する。
    The circumference of the exhaust pipe 32 is covered with a ventilation pipe 38, and a part of cooling air generated by a cooling fan 39 of the engine 3 and flowing from the rear to the front is introduced into the ventilation pipe 38 and flows from the start end side to the terminal side to cool the exhaust pipe 32. - 特許庁
  • 弾性支持部材に、2本のエキゾーストパイプの車幅方向の外周に設けた略板形状のブラケット44b,46bを係合することで、2本のエキゾーストパイプが弾性支持部材を介してトンネルステー上に弾性支持されている。
    Brackets 44b and 46b each having an approximately plate-like shape arranged to an outer periphery in a vehicle width direction of the two exhaust pipes are engaged to the elastic support member, whereby the two exhaust pipes are elastically supported on the tunnel stay via the elastic support member. - 特許庁
  • エンジン50と、エンジン50に接続されるエキゾーストパイプ20とサイレンサー10とを有する排気部100とを備え、エキゾーストパイプ20の容積(Vp)と、サイレンサー10の容積(Vc)とは略等しいことを特徴とする、鞍乗型車両用の排気装置である。
    The exhaust apparatus for the straddle-type vehicle comprises an engine 50 and an exhaust section 100 having an exhaust pipe 20 connected to the engine 50 and a silencer 10 and is characterized in that a volume (Vp) of the exhaust pipe 20 is almost equal to a volume (Vc) of the silencer 10. - 特許庁
  • また、エキゾーストパイプの下流側に、連続再生式微粒子低減装置を配置してなる連続再生式微粒子低減装置付き排気装置において、前記エキゾーストパイプに断熱材を装着するとともに、電気的発熱体を設けてなることを特徴とする。
    Moreover, the exhaust unit with the continuous regeneration type particulate reducing equipment, in which the continuous regeneration type particulate reducing equipment is located on the downstream side of the exhaust pipe, is characterized in that a heat insulator is mounted on the exhaust pipe and electric heating elements are provided on the exhaust pipe. - 特許庁
  • V字形態エンジン1のエキゾーストパイプ2,3の下側のエンジン軸4と、このエンジン1下方の出力軸5との間にわたってベルト6を掛け渡し、このエキゾーストパイプ2,3には、外周に適宜間隔の通風路Aを形成して覆うエキゾーストカバー7,8を設けたことを特徴とするトラクタのエンジンルームの構成。
    In this engine room of the tractor, a belt 6 is applied between an engine shaft 4 on the lower side of the exhaust pipes 2 and 3 of a V-type engine, and exhaust covers 7 and 8 having ventilating passages A formed at appropriate intervals on the outer periphery thereof for covering we installed over the exhaust pipes 2 and 3. - 特許庁
  • すなわち、エキゾーストパイプ2に追加触媒成分14を含むスラリーを注入するという簡易な操作で、触媒コンバータ3を顕著に再活性化させることができる。
    In other words, the catalyst converter 3 can be notably reactivated by an easy operation of injecting the slurry containing the additional catalyst component 14 into the exhaust pipe 2. - 特許庁
  • 本発明の排気装置は、エキゾーストマニホールド、エキゾーストパイプ、触媒、マフラーのいずれか1または2以上の部品が、上記チタン合金材で構成されていることを特徴とする。
    In the exhaust apparatus, one or more components selected from an exhaust manifold, an exhaust pipe, a catalyst and a muffler are composed of the titanium alloy material. - 特許庁
  • また、本発明の排気装置は、エキゾーストマニホールド、エキゾーストパイプ、触媒、マフラーのいずれか1または2以上の部品が、上記チタン合金材で構成されていることを特徴とする。
    The exhaust system uses the titanium alloy material for composing one or more components among an exhaust manifold, an exhaust pipe, a catalyst and a muffler. - 特許庁
  • 排気管を構成するエキゾーストパイプ27及びマフラー28は、フレーム21に取り付けられたタンデムステップホルダ32の側方近傍を通るように、自動二輪車10の長手方向に沿って延在する。
    An exhaust pipe 27 and a muffler 28 constituting the exhaust pipe are extended along a longitudinal direction of the motorcycle so as to pass through near a side of a tandem step holder 32 mounted to a frame 21. - 特許庁
  • 排気装置1は、エンジンルーム7内及びフロアパネル13下方に設けられた排気管としてのエキゾーストマニホールド4、エキゾーストパイプ9,15の途中に設けられた触媒コンバータ5及びマフラ10を備える。
    The exhauster 1 comprises an exhaust manifold 4 as an exhaust tube provided in an engine room 7 and under a floor panel 13, and a catalyst converter 5 and a muffler 10 provided in the middle of exhaust pipes 9, 15. - 特許庁
  • レインフォース38を、ばね鋼により形成し、エキゾーストパイプ35からの熱を受け、かつセンターメンバ7に支持不能な縁部37を補強する。
    The reinforcement 38 is formed of a spring steel, and an edge part subjected to the heat from the exhaust pipe 35 and non-supportable by a center member 7 is reinforced thereby. - 特許庁
  • 車両用消音器10は、長手方向の一端より内部にエキゾーストパイプ12が挿入された筒状の消音器本体11と、消音器本体11の内部に配設された排気浄化用の触媒コンバータ13とを有する。
    The muffler 10 for the vehicle has a cylindrical muffler body 11 with an exhaust pipe 12 inserted inside from one end in a longitudinal direction, and an exhaust purifying catalytic converter 13 disposed inside the muffler body 11. - 特許庁
  • 車両のエンジン、エキゾーストパイプ等から電動パワーステアリング装置に熱が伝達されることを防ぐ、十分な遮熱効果を有する電動パワーステアリング装置用の遮熱板を提供すること。
    To provide a heat insulation board for an electrically-operated power steering device having a sufficient heat insulation effect for preventing heat from being transferred from a vehicle engine and an exhaust pipe and the like to the electrically-operated power steering device. - 特許庁
  • エキゾーストパイプの湾曲部やジョイントパイプの湾曲部にも内装できる長い触媒パイプを装着した排気系管とその製造方法を提供する。
    To provide an exhaust system pipe mounted with a long catalyst pipe capable of installing on the inside of a bent part of an exhaust pipe or a bent part of a joint pipe, and provide its manufacturing method. - 特許庁
  • 2本のエキゾーストパイプ14,16の間の中央位置に、これらパイプと略同一高さの1個の弾性支持部材42がトンネルステー30上に固定されている。
    At a center part between two exhaust pipes 14 and 16, one elastic support member 42 having a height approximately equal to each of the exhaust pipes 14, 16 is fixed on a tunnel stay 30. - 特許庁
  • 具体的には、リヤエキゾーストパイプ20は、各枝管23l,23rの各弾性モードの共振周波数が、車体側の共振周波数と異なるよう設定されている。
    Specifically, the rear exhaust pipe 20 is set so that the resonance frequency of each elastic mode of each of the branch pipes 23l, 23r are different from the resonance frequency of the vehicle body side. - 特許庁
  • エキゾーストパイプが湾屈曲していても、それに応じた形状を取り得る新規な内燃機関の排気ガス浄化用の触媒ユニット並びにこれを用いた排気系システムを提供する。
    To provide a novel catalyst unit for exhaust gas purification in an internal combustion engine that can take a shape, even if an exhaust pipe is curved and flexed, conforming to, and provide a exhaust system using the same. - 特許庁
  • すなわち、弾性支持部材を構成するラバー部48には、上下方向に離間した2箇所の挿入孔が形成されており、これら挿入孔に、2本のエキゾーストパイプのブラケット44b,46bがそれぞれ挿入される。
    That is, a rubber part 48 constituting the elastic support member is formed with two insertion holes vertically separated from each other, and the brackets 44b and 46b of the two exhaust pipes are respectively inserted into the insertion holes. - 特許庁
  • エンジン性能を十分に発揮させることができるようにエキゾーストパイプの長さを確保するとともに、車体重心を下げ車体前後の重量バランスをとる上で有利な位置に、重量物であるサイレンサを配置すること。
    To secure a length of an exhaust pipe to sufficiently fulfill the engine performance, and to mount a silencer as a heavy body on a position effective for lowering a center of gravity of a car body and taking the longitudinal weight balance of the car body. - 特許庁
  • 触媒ケース11,12のパイプ13,14のフランジ部15をエキゾーストパイプ17の囲繞部20で囲繞すると共に、フランジ部15を囲繞部20の底壁部18に接触させた状態で、フランジ部15及び囲繞部20を折り畳んでカシメる。
    At a state that a flange part 15 of tubes 13, 14 of catalyst cases 11, 12 is encircled with an encircling part 20 of an exhaust tube 17 and the flange part 15 is brought into contact with a bottom wall part of the encircled part 20, the flange part 15 and the encircled part 20 are folded and caulked. - 特許庁
  • マフラに連なるエキゾーストパイプのアウトレットパイプの長さに関らず、単純な構造で気柱共鳴を好適に抑制することができると共に、軽量化および低コスト化に適切に供することができる排気消音装置を提供することを課題とする。
    To provide an exhaust muffler device capable of suitably suppressing gas cylinder resonance with a simple structure and reducing weight and cost irrespective of length of an outlet pipe of an exhaust pipe connecting to a muffler. - 特許庁
  • エキゾーストパイプの下流側に、連続再生式微粒子低減装置を配置してなる連続再生式微粒子低減装置付き排気装置において、前記連続再生式微粒子低減装置の上流側排気管にヒーター装置を配置してなることを特徴とする。
    The exhaust unit with the continuous regeneration type particulate reducing equipment, in which the continuous regeneration type particulate reducing equipment is located on the downstream side of an exhaust pipe, is characterized in that a heater unit is arranged on a discharge pipe on the upstream side of the continuous regeneration type particulate reducing equipment. - 特許庁
  • すると、内金型2を構成する4つの分割型21,22,23,24は中心に向かって均等に移動し、4つの分割型の内側面に形成した成形面26,27にてエキゾーストパイプに絞り加工とかしめ加工を同時に施す。
    As a result, four split dies 21, 22, 23, 24 composing an inner die 2 equally move toward their center, and an exhaust pipe can be drawn and caulked at the same time by means of forming surfaces 26, 27 formed on the inside surfaces of the four split dies. - 特許庁
  • カバー本体21の左端固定点34より後方Rに、エキゾーストパイプ35との干渉を防止する切欠部36を形成し、切欠部36の縁部にレインフォース38を前端固定点31と後端固定点32との間に延設する。
    A notched part 36 to prevent the interference with an exhaust pipe 35 is formed on a rear part R of a left end fixing point 34 of the cover body 21, and a reinforcement 38 is extended between the front end fixing point 31 and the rear end fixing point 32 at an edge part of the notched part 36. - 特許庁
  • この場合、カシメ部においては、カシメ付けした際に生じるカシメ部の余肉部がVノッチ21によって吸収されて、カシメ部に発生する波打ち現象が相殺されると共に、パイプ13,14のフランジ部15とエキゾーストパイプ17の囲繞部20とが密着した状態で接続されている。
    In this case, at the caulked part, an excess stock part of the caulked part is absorbed by V notches 21, waving phenomenon generating to the caulked part is canceled, also, the flange part 15 of the tubes 13, 14 and the encircled part 20 of the exhaust tube 17 are connected in a tight contact. - 特許庁
  • 内燃機関の燃焼室36に接続されるエキゾーストパイプ34と、該パイプ34の他端部に接続された消音器28と、消音器28の内側に同軸的に配設されたパンチングパイプ40と、該パイプ40の排気口に同心的に積層されたディフューザディスク12とからなるマフラである。
    The muffler comprises an exhaust pipe 34 connected to a combustion chamber 36 of an internal combustion engine, a silencer 28 connected to an end part of the pipe 34, a punching pipe 40 arranged coaxially inside the silencer 28, and a diffuser disk 12 coaxially laminated at an exhaust port of the pipe 40. - 特許庁
  • これら管部23la,23raに金属ベルト35を巻架し、この金属ベルト35により管部23la,23ra間相互を拘束することによって、リヤエキゾーストパイプ20の各枝管23l,23rの弾性振動の共振周波数をチューニングする。
    The resonance frequency of elastic vibration of each of the branch pipes 23l, 23r of a rear exhaust pipe 20 is tuned by winding a metallic belt 35 around the pipe parts 23la, 23ra and bonding the pipe parts 23la, 23ra to each other by the metallic belt 35. - 特許庁
  • ガス入口73を後輪側に臨ませた状態でサイレンサ70をエンジン40の下方に配置するとともに、エキゾーストパイプ60を後輪34の近傍まで延ばした状態でサイレンサ70のガス入口73に接続した。
    The silencer 70 is mounted on a lower part of the engine 40 in a state that the gas inlet 73 is faced to a rear wheel side, and the exhaust pipe 60 is connected to the gas inlet 73 of the silencer 70 in a state of being extended to the neighborhood of the rear wheel 34. - 特許庁
  • 排気ガスG3を排気還流パイプC1によりエキゾーストパイプBからインテークパイプAに還流させる排気ガス再循環装置Cが取り付けられたエンジンE1に、排気ガス再循環装置Cを挟んで過給機1が取り付けられている。
    The engine E1, equipped with the exhaust gas recirculating device C to flow back the exhaust gas G3 from an exhaust pipe B to an intake pipe A through an exhaust gas flow-back pipe C1, is loaded with the supercharger 1 in such a way that the recirculating device C is interposed. - 特許庁
  • 燃焼室45からエキゾーストパイプ46を介して到来する燃焼ガスが、前記パンチングパイプ34の通孔34aを介して前記断熱通気材52へ通過すると共に、ディフューザディスク12の通孔24aを通過することにより、内燃機関の出力を低下させることなく消音効果を向上させる。
    The combustion gas coming from a combustion chamber 45 via an exhaust pipe 6 passes through the thermal insulation and ventilation material 52 via the through-hole of the punching pipe 34 as well as passing through the through-hole 24a of the diffuser disc 12 makes the silencing effect improve without decreasing the output of the internal combustion engine. - 特許庁
  • シリンダヘッドとエキゾーストパイプとをエキゾーストマニホールド10を介して連通する内燃機関の排気装置において、前記エキゾーストマニホールド10は、ブランチ部12の途中に共鳴室14を有し、前記共鳴室14の共鳴周波数を他気筒のブローダウン圧の影響により充填効率が低下する回転数に設定した。
    An exhaust manifold 10 has a resonance chamber 14 in the middle of a branch part 12 and resonance frequency of the resonance chamber 14 is set to be frequency at which filling efficiency is lowered due to influence of blowdown pressure of another cylinder on an exhauster of an internal combustion engine to communicate a cylinder haed and an exhaust pipe through the exhaust manifold 10. - 特許庁
  • エンジン50と、エンジン50に接続されるエキゾーストパイプ20とサイレンサー10とを有する排気部100とを備え、サイレンサー10の内部には、側面にパンチング孔13が形成されたコーン形成部31を有するパンチングコーン32が設けられており、コーン形成部31の内径Rは、上流側から下流側にかけて大きくなるように形成されている、排気装置100である。
    The exhaust apparatus 100 comprises an engine 50 and an exhaust section 100 having an exhaust pipe 20 connected to the engine 50 and a silencer 10, wherein a punching cone 32 having a cone-forming portion 31 formed in a side thereof with punching holes 13 is provided inside the silencer 10 and an inside diameter R of the cone-forming portion 31 is formed to increase from an upstream side to a downstream side. - 特許庁
  • 複数の排気管を近接して配置し、排気管相互に接触する接触部にスライドメッシュを配置することで、複数の排気管の配置を省スペ−ス化でき、各々の排気管の熱膨張差に起因する排気管同士の接触よる損傷を防ぐことができるエキゾーストパイプを提供する。
    To provide an exhaust pipe that can save space for placement of a plurality of pipes by placing the plurality of pipes close to each other and putting a slide mesh on a contact portion of the pipes and that can prevent the pipes from being damaged because of the contact with each other caused by a difference in thermal expansion of each pipe. - 特許庁
  • 内燃機関の燃焼室45に一端部が接続されるエキゾーストパイプ46と、このパイプ46の他端部に接続され、内側に断熱通気材52を設けた消音器28と、消音器28の内部に配設されたパンチングパイプ34とからなり、パンチングパイプ34の排気口に、中央に円形の開口部14を備えるドーナツ状のディフューザディスク12が積層配置されている。
    A diffuser disc 12 of doughnut type, comprising an exhaust pipe 46 whose one end is connected to a combustion chamber 45 of an internal combustion engine, a muffler 28 connected to the other end of the pipe 46 provided with the thermal insulation and ventilation material inside and a punching pipe 34, and provided with a circular opening part 14 at the center is stacked in an exhaust port of the punching pipe 34. - 特許庁
  • そして燃焼室36からエキゾーストパイプ34を介して消音器28に到来した燃焼ガスを、パンチングパイプ40の通孔40aを介して断熱通気材42に通過させ、各ディスク12の開口部14を通過させた後、外部と連通する領域からディスク12の外側へ排気する。
    Combustion gas coming from the combustion chamber 36 via the exhaust pipe 34 into the silencer 28 is made to pass into an adiabatic ventilation matter 42 via a vent 40a hole of the punching pipe 40, and exhaust from the range communicating with the outside toward the outside of the disk 12 after passing through an opening part 14 of each disk 12. - 特許庁

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