「フュエル」を含む例文一覧(72)

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  • フュエルレール
    FUEL RAIL - 特許庁
  • フュ—エルインレット
    FUEL INLET - 特許庁
  • フュ—エルカットオフバルブ
    FUEL CUTOFF VALVE - 特許庁
  • フュ—エルタンク支持構造
    FUEL TANK SUPPORTING STRUCTURE - 特許庁
  • デュアルフュエルノズル
    DUAL FUEL NOZZLE - 特許庁
  • フレキシブルフュエル車両
    FLEXIBLE FUEL VEHICLE - 特許庁
  • 車両のフュエルフィラーリッド構造
    FUEL FILLER LID STRUCTURE OF VEHICLE - 特許庁
  • フュエルカット運転中においてパイロット噴射を実行する。
    A pilot injection is executed during fuel cut operation. - 特許庁
  • フュエルタンク用フィラチューブのアセンブリと、アセンブリ方法
    FILLER TUBE ASSEMBLY FOR FUEL TANK AND ASSEMBLING METHOD - 特許庁
  • フュエルフィラーリッドを開いている状態で電磁アクチュエータのロッドを誤操作によって進出作動しても、そのままの状態でフュエルフィラーリッドの閉動,ロックを可能としたフュエルフィラーリッドのロック装置の提供を図る。
    To provide a locking device of a fuel filler lid capable of closing and locking the fuel filler lid with a rod of an electromagnetic actuator moved forward by wrong operation in the open state of the fuel filter lid. - 特許庁
  • 燃料補給用ノズルからフュエルタンクまでの燃料の流れの遮断方法とシステム
    METHOD OF SHUTTING OFF FLOW OF FUEL FROM REFUELING NOZZLE TO FUEL TANK AND SYSTEM - 特許庁
  • デュアルフュエルノズルの低燃料噴射量時の燃焼振動を防止する。
    To prevent the vibration in combustion at the time of a small quantity of fuel injection of a dual fuel nozzle. - 特許庁
  • 燃料をインジェクタに分配しインジェクタから噴射する際に、フュエルレール内に生ずる圧力脈動が供給配管に伝わり、車室内の騒音となることを抑制できるフュエルレールを提供することである。
    To provide a fuel rail suppressing the generation of noise inside a cabin caused by the transmission of pressure pulsation produced inside the fuel rail to supply piping when fuel is distributed in an injector and jetted from the injector. - 特許庁
  • フュエルカットによるトラクションコントロール装置において、フュエルカット気筒数の変更によるエンジンの出力トルクの制御を可能にしながら、過熱によるエンジンや触媒の損傷を防止する。
    To provide a fuel-cut traction control device for preventing damage to an engine and a catalyzer due to overheat while enabling output torque control of an engine with the change of a fuel-cut cylinder number. - 特許庁
  • 燃料をインジェクタに分配、噴射する際フュエルデリバリ内に生ずる圧力脈動を低減することができ、かつ耐圧性に優れたフュエルデリバリを提供することである。
    To provide a fuel delivery reducing pressure pulsation producing inside the fuel delivery when fuel is distributed to an injector and jetted, and having high pressure resistance. - 特許庁
  • 内燃機関の排気通路に配置された触媒の劣化を検出する装置において、アクティブ空燃比制御の実行中にフュエルカット要求信号が発生されたときはフュエルカットを遅らせる。
    In this device for detecting the degradation of a catalyst disposed in an exhaust passage of an internal combustion engine, when a fuel-cut request signal is generated by the active air-fuel ratio control, fuel cut is delayed. - 特許庁
  • 車体Bには、一方の側面に、メインキャップ1を覆うメインフュエルリッド6が設置され、他方の側面に、サブキャップ2を覆うサブフュエルリッド7が設置されている。
    A main fuel lid 6 for covering the main cap 1 is installed on one side face of the vehicle body B, and a sub fuel lid 7 for covering the sub cap 2 is installed on the other side face. - 特許庁
  • フュエルキャップを繋ぎ止めるテザ−の捩れや勝手な移動を抑制してフュエルリッドを閉じるときにテザ−が車体との間に挟まれるのを防止する。
    To prevent a tether from being caught between a fuel lid and a car body when the fuel lid is closed by suppressing twisting and free movement of the tether linking the fuel cap. - 特許庁
  • 急減速時に燃焼室内に残留する不活性ガスによるフュエルカット復帰時の燃焼悪化を改善する。
    To improve the worsening of combustion during restoring fuel cut due to inactive gas residing in a combustion chamber during sudden deceleration. - 特許庁
  • フュエルタンクのスパッドに取付けられ、可撓性のフィラーチューブホースと接続されるフラッパ弁である。
    A flapper valve is mounted to a spud of the fuel tank and is connected to a flexible filler tube hose. - 特許庁
  • スターリングエンジンおよびフュエルセルを組み合わせることで、機械エネルギーおよび電気エネルギーを効率的に発生させる。
    To efficiently generate mechanical energy and electric energy by combining a stirling engine with a fuel cell. - 特許庁
  • デュアルフュエルノズル3に大径の第1の燃料噴射孔4と小径の第2の燃料噴射孔5とを設ける。
    A dual fuel nozzle 3 is provided with a first fuel injection port 4 large in diameter and a second fuel injection port 5 small in diameter. - 特許庁
  • 自動車用ブレ−キチュ−ブやフュ−エルチュ−ブなどに使用されている亜鉛メッキ金属製品の塗装方法を提供すること。
    To provide a method for coating a zinc plating metal product used in a brake tube and a fuel tube for automobiles. - 特許庁
  • 組付けが容易で、かつ比較的低コストとなるように、フュエルタンクのフィラーチューブ用の逆止め弁を提供すること。
    To provide a check valve for a filler tube of a fuel tank with easy assembling so as to become relatively low cost. - 特許庁
  • フュエルタンク用フィラチューブ12にシール32を備えて、内部に燃料補給用のノズル36を装着するときにシールできるようにする。
    A filler tube 12 for the fuel tank has a seal 32 for sealing a fuel resupply nozzle 36 when mounted inside. - 特許庁
  • フュエルカット解除時に極力HCCI運転を実行するようにした内燃機関の制御装置を提供する。
    To provide a control device of an internal combustion engine, performing HCCI (Homogeneous Charge Compression Ignition) operation as much as possible when releasing a fuel cut. - 特許庁
  • 乾式精製のガス化ガス燃料を用いるガスタービン燃焼器のフュエルNOxを低減させる。
    To reduce fuel NOx in a gas turbine combustor using dry refined gasified gas fuel, namely, reduce thermal NOx and the fuel NOx at the same time without impairing the thermal efficiency of a whole plant. - 特許庁
  • フュエルカット運転を実行していないときは、下側下限回転数NECSLLを所定通常運転回転数NFCTNに設定する(S42)。
    When fuel cut operation is not performed, a lower-side lower limit engine speed NECSLL is set to a predetermined normal operation engine speed NFCTN (S42). - 特許庁
  • フュエルカットによるアクティブ空燃比制御の中断の頻度を減らし、触媒劣化検出の機会をより多く確保する。
    To more frequently secure an opportunity to detect catalytic degradation by lowering the frequency of interrupting active air-fuel ratio control by fuel cut. - 特許庁
  • アクセル全開状態においてフュエルカットフラグFFCが「0」から「1」に反転する回数がカウントされる(S20,S21)。
    The number of times that a fuel cut flag FFC is inverted from 0 to 1 in the fully open state of an accelerator is counted (S20, S21). - 特許庁
  • フュエルカット運転が行われているときに、空燃比センサ7の出力λ1を積算することにより、積算値Iλを算出する(S12,S14)。
    When fuel cut-off operation is performed, an integrated value Iλ is calculated (S12, S14) by integrating the output λ1 of the air-fuel ratio sensor 7. - 特許庁
  • 固体電解質型フュエルセルFCは環状に形成されて加熱器24を囲むように配置されており、固体電解質型フュエルセルFCが発生する反応熱は加熱器24に作用して該加熱器24の温度上昇に寄与する。
    The solid electrolyte type fuel cell FC is formed in an annular shape and arranged so as to surround the heater 24, and reaction heat generated by the solid electrolyte type fuel cell FC acts on the heater 24 and contributes to a temperature rise of the heater 24. - 特許庁
  • フュエルカット時には多量の酸素を含む排気がセンサに到達するが、フュエルカット運転開始と同時に酸素ポンプの能力が増大するため、短時間で排気中の酸素を外部に排出してセンサ出力がオフセット出力に到達する時間を短縮することができる。
    Though exhaust gas including a large quantity of oxygen reaches at the fuel-cut time, since the capacity of the oxygen pump is enhanced simultaneously with start of the fuel-cut operation, the time until the sensor output reaches the offset output can be shortened by discharging oxygen in the exhaust gas to the outside in a short time. - 特許庁
  • これにより、フュエルリッド14の開閉時にテザ−17の先端が勝手な方向に揺動するのを規制するとともに、テザ−17が矢印B−B′方向に捻じられないようにし、テザ−17がフュエルリッド14と車体との間に挟まれるのを確実に防止することができる。
    Thus, the tip of the tether 17 is prevented from swinging in an arbitrary direction when the fuel lid 14 is opened and closed to prevent the tether 17 from being twisted in the direction indicated by the arrows B-B', so that the tether 17 can be surely prevented from being caught between the fuel lid 14 and the car body. - 特許庁
  • 1気筒のフュエルカットでは過熱が発生する場合に、0気筒および2気筒のフュエルカットを交互に行うことにより、過熱によるエンジンEや触媒Cの損傷を防止しながらエンジンEの出力トルクを低減し、駆動輪の過剰スリップを抑制することができる。
    In the fuel cut of one cylinder, if overheat is generated, alternate fuel cut in the zero cylinder and two cylinders is carried out, so that the output torque of the engine E is reduced while preventing damage to the engine E and the catalyzer C due to the overheat, to inhibit the overslip of the driving wheels. - 特許庁
  • 固体電解質型フュエルセルFCで空気および燃料を反応させて電気エネルギーを発生させ、固体電解質型フュエルセルFCが排出する未反応の燃料を含むオフガスをスターリングエンジンEの加熱器24に供給して触媒燃焼させ、その熱でスターリングエンジンEを作動させて機械エネルギーを発生させる。
    Air and fuel are reacted in the solid electrolyte type fuel cell FC to generate the electric energy, offgas containing unreacted fuel exhausted from the solid electrolyte type fuel cell FC is supplied to the heater 24 of the stirling engine E and is catalytically burned, and heat activates the stirling engine E to generate the mechanical energy. - 特許庁
  • ディーゼルエンジンを自動停止させる際、燃料ポンプを駆動してエンジンに負荷を与え吸入空気による燃焼室の温度低下を抑制し、更に、燃料ポンプによりフュエルレールに燃料を圧送して、エンジンの再始動に必要な燃料圧をフュエルレール内に確保しておき、ディーゼルエンジンの再始動性を高めることである。
    To suppress a temperature drop in a combustion chamber caused by suction air by giving a load to a diesel engine through driving of a fuel pump when the diesel engine is to be stopped automatically and enhance the restarting performance of the diesel engine by force-feeding the fuel to a fuel rail by the fuel pump with securing a fuel pressure required to make restarting of the engine in the fuel rail. - 特許庁
  • ディーゼルエンジンを自動停止させる際、自動停止条件の成立後、燃料ポンプがディーゼルエンジンのフュエルレールに燃料を圧送し、その燃料圧がディーゼルエンジンのアイドル運転時にフュエルレールに供給する燃料圧よりも高くなるように、燃料ポンプをディーゼルエンジンの駆動力で駆動するように制御する。
    When the diesel engine is to be stopped automatically, the fuel is force-fed to the fuel rail of the diesel engine by the fuel pump after the automatic stop conditions are established, and the fuel pump is driven by the driving force of the diesel engine so that the fed fuel pressure becomes higher than the fuel pressure to be supplied to the fuel rail when the engine is idling. - 特許庁
  • 強制発電モードでありかつ減速コースト運転中である場合において特定の条件ではエンジンをフュエルカットすることとして燃費を向上させる。
    To improve gas mileage by performing fuel cut of an engine in a specific condition in a compulsive power generation mode and under driving in a deceleration coast. - 特許庁
  • スターリングエンジンEの加熱器24に空気を供給する空気通路35と、燃料を供給する燃料通路36との間に、固体電解質型フュエルセルFCを配置する。
    The solid electrolyte type fuel cell FC is arranged between an air passage 35 for supplying air to a heater 24 of the stirling engine E and a fuel passage 36 for supplying fuel. - 特許庁
  • これにより、フュエルカットが実行されて排気空燃比がリーンになるときには触媒温度が低下しており、触媒が高温リーン空燃比の劣化条件に曝されることが防止される。
    Consequently, the catalyst temperature is lowered when the fuel cut is practiced and an exhaust gas air fuel ratio becomes lean, and the catalyst is prevented from being exposed in a deteriorating condition of a high temperature lean air fuel ratio. - 特許庁
  • フュエルカットを行う所定運転状態において吸気弁の開弁期間をよりきめ細かく制御し、ポンピングロスを低減するとともに適度なエンジンブレーキ効果を得る。
    To reduce a pumping loss and provide a proper engine brake effect by finely controlling a valve opening period for an intake valve in a prescribed operating state in which fuel cut is performed. - 特許庁
  • フュエルタンク内で一方の端部にポペット48を備えるとともに、インレット側の端部をフィラーチューブに接続した、スプリング54を用いて付勢されるバルブメンバ46を用いる。
    A valve member 46 energized by a spring 54 with a poppet 48 on one end is disposed in a fuel tank with the inlet end connected to the filler tube. - 特許庁
  • これにより、EGRガスの熱によって気筒の温度低下が抑制されるとともに、フュエルカット解除後に不要となったEGRガスが排出される。
    With this, temperature decrease of the cylinder is suppressed by the heat of the EGR gas, and the EGR gas becoming unnecessary after release of the fuel cut is discharged. - 特許庁
  • 開弁制御部47は、SI運転時(サイクル1)にフュエルカットが開始されると、吸気バルブ22を全閉とする一方で排気バルブ23を小リフトで駆動してEGRガスを気筒内にとどめる(サイクル2)。
    A valve opening control part 47, when a fuel cut is started during SI (Spark Ignition) operation (cycle 1), fully closes an intake valve 22 and drives an exhaust valve 23 with a small lift to stay EGR gas in a cylinder (cycle 2). - 特許庁
  • 次に、開弁制御部47は、吸排気バルブ22,23をともに全閉してEGRガスを気筒内に残留させる(サイクル3〜5)、フュエルカット解除後に吸気バルブ22を小リフトで駆動して新気を導入させる(サイクル6)。
    Then, the valve opening control part 47 fully closes both intake and exhaust valves 22, 23 to keep the EGR gas remaining in the cylinder (cycles 3-5), and after release of the fuel cut, drives the intake valve 22 with a small lift to introduce fresh air (cycle 6). - 特許庁
  • 排気弁の冷却度合を示す冷却度合パラメータTEXVLVが、一部気筒運転中か否か、及びフュエルカット運転中か否かに応じて算出される。
    A cooling degree parameter TEXVLV indicating the cooling degree of an exhaust valve is calculated according to whether one part of the cylinders are in operation or not, and whether the operation is a fuel cut operation or not. - 特許庁
  • フュエルカット運転の実行時間をタイマTMFCにより積算し(S21)、タイマTMFCの値に応じてEGR遅延時間TEGRDLYを算出する(S13)。
    A timer TMFC integrates fuel cut operation execution time (S21), and EGR delay time TEGRDLY is calculated according to the value of the timer TMFC (S13). - 特許庁
  • したがって、フュエルカットの有無や暖機状態に応じたエンジン摩擦動力の変化が考慮されることになり、モード追従性の劣化やハンチングを防止することができる。
    Therefore, the occurrence of fuel-cut or the change of engine friction power according to the warm-up state is taken into consideration, and the degradation of mode following capability and a hunting can be prevented. - 特許庁
  • 学習データ記憶手段は、フュエルカットの有無や暖機前後に対応した複数のエンジン摩擦動力特性のデータを学習し、記憶する。
    A learning data memory means learns and stores a plurality of data on the occurrence of a fuel-cut or the engine friction power characteristic, corresponding to before and after warm-up. - 特許庁
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