「交通混雑」を含む例文一覧(65)

1 2 次へ>
  • 交通混雑を緩和する
    ease traffic congestion - Eゲイト英和辞典
  • 国内交通網の混雑度合い
    Domestic traffic congestion level - 経済産業省
  • それらは交通混雑やゴミ問題を引き起こす。
    That causes traffic congestion and trash problems. - Weblio Email例文集
  • 私たちが遅れたのは交通混雑していたからです。
    Our delay was due to traffic congestion. - Tatoeba例文
  • 交通混雑を避けるために、クリスマスには家にいた。
    We stayed home for Christmas, so as to avoid heavy traffic. - Tatoeba例文
  • 交通渋滞のため幹線は大混雑した
    heavy traffic overloaded the trunk lines  - 日本語WordNet
  • 交通混雑緩和のために設けられる広場
    open land made for improving the traffic condition  - EDR日英対訳辞書
  • 私たちが遅れたのは交通混雑していたからです。
    Our delay was due to traffic congestion.  - Tanaka Corpus
  • 交通混雑を避けるために、クリスマスには家にいた。
    We stayed home for Christmas, so as to avoid heavy traffic.  - Tanaka Corpus
  • 道路交通混雑推定方法および装置
    METHOD AND DEVICE FOR ESTIMATING ROAD TRAFFIC CONGESTION - 特許庁
  • 交通混雑していたのでのろのろ運転をしなければならなかった.
    We had to slow to a crawl because of heavy traffic.  - 研究社 新和英中辞典
  • 開催期間中は駐車場は混雑するため、公共交通機関を利用。
    Since parking places are crowded during the event, using public transportation is recommended.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 施設混雑情報予測装置1は、通信ネットワーク4を介して交通情報センタ2に接続され、交通情報センタ2から提供される道路リンクの交通情報および施設の施設混雑情報をそれぞれ交通情報DB22および施設混雑情報DB23に蓄積する。
    This facility congestion information prediction device 1 is connected to a traffic information center 2 via a communication network 4, and accumulates traffic information about the road link and facility congestion information provided from the traffic information center 2 in a traffic information DB 22 and a facility congestion information DB 23. - 特許庁
  • 交通の激しい市街地の混雑を緩和するために設けられた自動車用の迂回路
    a route for vehicles between two points that avoids an area or is auxiliary to the main route, called a bypass  - EDR日英対訳辞書
  • シーズンごとに各交通機関や観光地は余暇を過ごす国民で混雑する。
    In every season, transportation facilities as well as tourist spots are crowded with Japanese on holiday.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 近隣の道路リンクの交通状況の動態に応じて、施設の混雑情報を高精度に予測する。
    To precisely predict facility congestion information according to a dynamic state of a traffic situation in an adjacent road link. - 特許庁
  • 制御装置4のエリア混雑度算出部11が、交通情報取得装置2で取得した交通情報に基づいて、情報送信単位となる地図上の所定エリア(メッシュ)ごとに、エリア全体の混雑度合いを相対的に表す指標となるエリア混雑度を算出する。
    An area jam degree calculation part 11 of a controller 4 calculates an area jam degree that is an index relatively representing a jam degree of the whole area in each prescribed area (mesh) on a map that is an information transmission unit based on the traffic information acquired by a traffic information acquisition device 2. - 特許庁
  • 混雑判定部15は、交通情報取得部12で取得した交通情報に基づいて、交差点で対向する流入路のそれぞれの方向が混雑しているか否かを判定し、判定結果をジレンマ感応制御部17へ出力する。
    Based on traffic information acquired by a traffic information acquisition unit 12, a congestion determination unit 15 determines whether each direction of facing intersection approaches is congested, then outputs a determination result to a dilemma response control unit 17. - 特許庁
  • 通信ゾーン中に存在する無線基地局への移動機からのID信号の送信時刻履歴を利用して道路交通混雑状況を安価に推定できるようにした道路交通混雑推定方法および装置を提供する。
    To provide a method and a device for road traffic congestion estimation which can estimate a road traffic congestion state by using the transmission time history of an ID signal from a moving device to a radio base station present in a communication zone. - 特許庁
  • ユーザ端末からの探索要求を受けたサーバ装置が予め定めた交通機関の運行経路や時間毎の混雑情報が格納されているデータベースから前記探索要求に含まれる出発地から目的地に至る交通ルートを探索し、探索された交通ルート上の混雑情報を取得し、取得した混雑情報を前記探索された交通ルートに付加して前記ユーザ端末に送出する。
    A server device receiving a request for search from a user terminal searches a traffic route from the starting point to the destination point included in the request for search from the database storing traffic information for each operational route and the time of the predetermined means of transport, acquires traffic information on the searched traffic route, adds the acquired traffic information to the searched traffic route, and sends to the user terminal. - 特許庁
  • そして、カーナビ装置6が時刻やエリアを指定して施設混雑情報の予測を要求すると、施設混雑情報予測部18は、通情報センタ2から道路リンクの予測交通情報を取得し、その予測交通情報と前記回帰式とに基づき指定されたエリアおよび時刻の施設混雑予測情報を算出し、その施設混雑予測情報をカーナビ装置6に提供する。
    When a car navigation device 6 designates the time and area to request prediction of the facility congestion information, the facility congestion information prediction part 18 acquires predicted traffic information of the road link from the traffic information center 2, calculates the facility congestion prediction information of the designated area and time based on the predicted traffic information and the regression equation, and offers the facility congestion predicted information to the car navigation device 6. - 特許庁
  • 交通情報取得部12は、交差点で対向する流入路の混雑を判定するための交通情報、及び時差現示を行うか否かを判定するための交通情報を取得する。
    A traffic information acquisition part 12 acquires traffic information for determining congestion at inflow routes opposed at an intersection and traffic information for determining whether or not to execute a time difference indication. - 特許庁
  • 得られる車両情報が限られている場合でも、交差点に接続する道路の混雑度合いを示す交通交通指標を精度よく算出する交通指標算出装置を提供する。
    To provide a traffic index calculation device capable of accurately calculating a traffic index of traffic indicating a degree of congestion on a road connecting to an intersection even available vehicle information is limited. - 特許庁
  • 相関係数算出部17は、その蓄積された施設混雑情報と交通情報とに基づき、その相関関係を示す回帰式を算出する。
    A correlation coefficient calculation part 17 calculates a regression equation showing a correlation based on the accumulated facility congestion information and traffic information. - 特許庁
  • 道路の混雑度の変化度合いに基づいて、車両への交通情報の提供のタイミングを変化させる。
    To change traffic information providing timing to vehicles on the basis of degrees of changes in congestion degree on a road. - 特許庁
  • 事前に混雑状況を考慮して出発地、目的地、日付、出発または到着予定時刻から好ましくは最適な交通ルートを探索する。
    To preferably search an optimum traffic route from the starting point, the destination point, the date, and the start or arrival scheduled time taking into consideration the traffic status in advance. - 特許庁
  • 主要な問題の場所において混雑が生じるまでの時間量、および混雑が解消するまでの時間量を表す変数を含めた、交通システムを抽象化した1組の確率変数に基づいて、交通流および混雑について予想を行うことができる、統計的機械学習に基づく、予測モデルを構成するためのシステムおよび方法を提供すること。
    To provide systems and methods for constructing predictive models, based on statistical machine learning, that can make forecasts about traffic flows and congestions, based on an abstraction of a traffic system into a set of random variables, including variables that represent the amount of time until there will be congestion at key trouble spots and the time until congestions will resolve. - 特許庁
  • 交差点に接続する道路の混雑の度合いを示す交通指標を継続的に精度よく算出することのできる交通指標算出装置を提供する。
    To provide a traffic index calculation device capable of continuously and accurately calculating a traffic index which indicates a degree of traffic congestion of a road connected to an intersection. - 特許庁
  • そして、車載装置8から所定エリアの交通情報の送信要求があったときに、送信情報決定部12が、当該エリアのエリア混雑度に応じて、車載装置8に送信する交通情報を決定する。
    When the transmission request of the traffic information of the prescribed area is given from the onboard device 8, a transmission information determination part 12 determines the traffic information to be transmitted to the onboard device 8 according to the area jam degree of the area. - 特許庁
  • 各直進方向の交通情報は、例えば、流入路の混雑度合を求めることができる情報であり、渋滞長、渋滞度、交通量、旅行時間、占有率、飽和度、負荷率、待ち行列台数などである。
    The traffic information of each straight advancing direction is, for example, information to make it possible to obtain the congestion level of the inflow path, such as congestion length, congestion level, traffic volume, traveling time, occupancy rate, saturation level, load rate, and the number of queues. - 特許庁
  • 車両情報を簡単かつ適切に利用して、交差点に接続する道路の混雑の度合いを示す交通指標を算出することのできる交通指標算出装置を提供する。
    To provide a traffic index calculation device capable of calculating a traffic index which indicates a degree of traffic congestion of a road connected to an intersection simply and adequately using vehicle information. - 特許庁
  • 交通情報送信センタは、道路の平均混雑度を特定し(ステップ310)、特定した混雑度の変化度合いの平均に基づいて、車両に交通情報を提供するタイミングを特定し(ステップ320〜360)、その特定したタイミングで車両に交通情報を提供するよう、当該無線部11を制御する。
    A traffic information transmission center specifies an average congestion degree on the road (step 310), specifies the traffic information providing timing to the vehicles on the basis of an average of the degrees of changes in specified congestion degree (steps 320-360); and controls a radio part 11 so as to provide the traffic information to the vehicles at the specified timing. - 特許庁
  • 5 法第百七条の三第八項の規定により、混雑空港を使用して行う国内定期航空運送事業を廃止しようとする者は、次に掲げる事項を記載した混雑空港国内定期航空運送事業廃止届出書を国土交通大臣に提出しなければならない。
    (5) Any person who will abolish domestic scheduled air transport services using congested airports in accordance with the provisions of Article 107-3 paragraph (8) of the Act shall submit to the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism the notification of abolishment of the domestic scheduled air transport service using congested airports describing following matters:  - 日本法令外国語訳データベースシステム
  • そして、抽出したイベント参加見込み者情報とイベント開催時のイベント会場最寄り交通ターミナル利用見込み者情報との中から混雑予測情報を配信する利用者情報を、混雑判定用情報に基づいて選定し、選定した利用者の配信先に混雑予測情報を配信する。
    From the extracted event prospective participant information and the event site nearest traffic terminal prospective user information of the event date, user information about a user for distribution of the jam prediction information is selected based on the jam determination information and distributed to the distribution destination of the selected user. - 特許庁
  • 道路の交通混雑度を判定することができる交通状況検出手段と、前記交通状況検出手段の出力に基づいてシステムが提供するサービスの内容を変更することができる提供情報制御手段を具備する走行支援道路システム。
    The running support road system is provided with a traffic situation detection means capable of deciding a degree of congestion of traffic on a road and a providing information control means capable of changing the contents of service provided by the system based on an output of the traffic situation detection means. - 特許庁
  • 第百七条の三 混雑飛行場(当該飛行場の使用状況に照らして、航空機の運航の安全を確保するため、当該飛行場における一日又は一定時間当たりの離陸又は着陸の回数を制限する必要があるものとして国土交通省令で指定する飛行場をいう。以下同じ。)を使用して国内定期航空運送事業を経営しようとする本邦航空運送事業者は、混雑飛行場ごとに、当該混雑飛行場を使用して運航を行うことについて国土交通大臣の許可を受けなければならない。
    Article 107-3 (1) Any domestic air carrier who intends to start domestic air transport services using a congested aerodrome (an aerodrome where the number of takeoff and landing per day or hour needs to be restricted according to its use status for ensuring safe operation of aircraft, as may be designated in Ordinances of the Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism; hereinafter the same) shall obtain a license for each congested aerodrome from the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism with regard to flight operations using such congested aerodromes.  - 日本法令外国語訳データベースシステム
  • 公共交通手段の経路検索において混雑に関する情報を併せて提供することができ、公共交通手段の経路検索における複数の検索結果の中からユーザがより的確に経路を選択することが可能となる経路検索システムを提供する。
    To provide a route search system capable of providing information about congestion when searching for a route for a public transport means, while enabling a user to precisely select a route from a plurality of search results about a route search for the public transport means. - 特許庁
  • そして、地図表示制御部34により、特定道路の渋滞情報等を線分で表示するとともに、領域毎の混雑度等を面の色等で表示するように、線的交通情報及び面的交通情報を含む道路地図の表示画像情報を出力し、ディスプレイ35に表示する。
    Then, the display image information of a road map including the linear traffic information and the planar traffic information is outputted, and displayed at a display part 35 so that the traffic information of the specific road can be displayed with segments, and that the congestion level of each region can be displayed with plane colors by a map display control part 34. - 特許庁
  • 2 前項の許可を受けようとする本邦航空運送事業者は、当該混雑飛行場を使用飛行場とする路線に係る運航計画を記載した申請書を国土交通大臣に提出しなければならない。
    (2) Any domestic air carrier who intends to obtain a license set forth in the preceding paragraph shall submit an application containing a flight plan pertaining to a route using the relevant congested aerodrome to the Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism.  - 日本法令外国語訳データベースシステム
  • 4 国土交通大臣は、第一項の許可をしようとするときは、同項の本邦航空運送事業者の当該混雑飛行場の従前の使用状況に配慮してこれをしなければならない。
    (4) The Minister of Land, Infrastructure, Transport and Tourism shall, when he/she intends to grant approval under paragraph (1), consider the prior and existing use status of the relevant congested aerodrome of the domestic air carrier under the same paragraph.  - 日本法令外国語訳データベースシステム
  • 2 法第百七条の三第二項の規定により、同条第一項の許可を受けようとする者は、次に掲げる事項を記載した混雑空港運航許可申請書を国土交通大臣に提出しなければならない。
    (2) Any person who intends to obtain approval defined by Article 103-3 paragraph (1) of the Act in accordance with the provisions of the same Article paragraph (2) of the Act shall submit the Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism an application for the approval for flight operation using congested airports describing following matters:  - 日本法令外国語訳データベースシステム
  • ビル内のエレベータ利用者の交通需要の増加に応じてエレベータの運行形態を最適化させ、混雑を早期に解消させることができる群管理エレベータ制御システムを提供すること。
    To provide a group management type elevator control system capable of eliminating a busy situation at an early stage by optimizing the elevator operation form complying with an increase in the traffic demand of elevator users in a building. - 特許庁
  • イベント会場の最寄りの交通ターミナルの混雑予測に関する情報を適切な配信先へ配信する情報配信方法及び情報配信システムを提供する。
    To provide an information distribution method and an information distribution method for distributing information about jam prediction for a traffic terminal closest to an event site to a proper distribution destination. - 特許庁
  • 交通混雑地域である商店街と、駐車場を含む物流拠点とを完全に地域分けして機能分担を明確化することにより、単純で簡素な地下設備を整えるだけでシステムの実現が図れるようにする。
    To realize the underground physical distribution system only by creating the simple and plain underground equipment by completely dividing a region into a commercial avenue as a heavy traffic zone and a physical distribution base including a parking area, and clarifying the division of functions. - 特許庁
  • 次に混雑度推定プログラム110bは交通情報190aに基づいて車両現在地周辺の特定の道路区間に存在する車両の台数を推定する。
    A degree-of-jam estimating program 110b estimates thereafter the number of vehicles existing in a specified road section in the periphery of the present position of the vehicle, based on the traffic information 190a. - 特許庁
  • 予め設定された目的地の途中で立寄る施設を交通混雑状況に動的に対応して立寄り希望時刻に立寄り施設に到着できるような検索を、繁雑操作をユーザーに強いることなく行う。
    To retrieve facilities to be dropped in on the way of a pre-set destination while dynamically complying with a situation of traffic congestion so that a user can arrive at the facilities to be dropped in at a desired time without forcing the user to carry out complex operations. - 特許庁
  • 例えば、列車(電車)又は自動車のいずれも利用できる場合、電車を利用したときに買物等で利用できるポイントを付与できるようにし、市内の駐車場の混雑交通渋滞を防止できるようにする。
    To prevent the congestion of parking lots or traffic jam in a city by applying points which can be used for shopping or the like when a user uses a train in the case of using both a train or an automobile. - 特許庁
  • 10 第一項の混雑飛行場の指定があつたときは、当該指定の時において当該混雑飛行場を使用して国内定期航空運送事業を経営している本邦航空運送事業者は、国土交通省令で定めるところにより、当該指定の日に同項の許可を受けたものとみなす。
    (10) In the event of designation as a congested aerodrome under paragraph (1), any domestic air carrier who operates domestic scheduled air transport services using the relevant congested aerodrome at the time of the designation shall be deemed to have obtained approval under the same paragraph on the day of the designation pursuant to the provision of Ordinances of the Ministry of Land, Infrastructure, Transport and Tourism.  - 日本法令外国語訳データベースシステム
  • この様な確率P_j により、出発ノードを選択すれば、本シミュレーションシステムによって求められたノードjの混雑レベルJ_j により、ノードjが出発ノードとして選択される確率が変わってくるため、出発メッシュ内の混雑が緩和され、より現実的な交通流のシミュレーションが可能となる。
    When the departure node is selected by a probability Pj, the probability for selecting the node j as the departure node is changed by the congestion level Jj of the node j obtained by the simulation system so that congestion in the departure mesh is mitigated, and the simulation of the more realistic traffic flow is enabled. - 特許庁
  • 道路交通管理センターでは、複数のカーナビゲーション装置で設定された通過予定経路情報を通信手段により集積し、将来における道路渋滞や混雑を予測し、渋滞や混雑が予想される場合には個々の車両の通過予定経路を修正し、修正された通過予定経路を通信手段経由で個々の車両に戻すものである。
    The road traffic control center accumulates passing expected route information set by plural car navigation devices through a communication means, anticipates traffic jams and congestions in the future, corrects the passing expected route of the individual vehicles, when anticipating the conjection and the crowdedness, and gives feed back on the corrected passing expected route to individual vehicles via the communication means. - 特許庁
1 2 次へ>

例文データの著作権について