変速機の入力軸の支持構造 SUPPORTING STRUCTURE FOR INPUT SHAFT OF TRANSMISSION - 特許庁
第1 入力軸3と第2 入力軸4とは互いに非平行である。 The first input shaft 3 and the second input shaft 4 are not parallel to each other. - 特許庁
ローラー軸とクサビ軸を入力軸盤穴に挿入し、入力軸盤と入力軸を直結する。 A roller shaft and a wedge shaft are inserted into an input shaft disc hole and an input shaft disc and the input shaft are directly connected. - 特許庁
モータ軸と減速機の入力軸との連結構造 STRUCTURE FOR CONNECTING MOTOR SHAFT TO INPUT SHAFT OF REDUCTION GEAR - 特許庁
軸心L_1 上に入力軸1と出力軸2を備える。 An input shaft 1 and an output shaft 2 are provided on an axial center L_1. - 特許庁
入力軸と出力軸との軸間距離を短くすること。 To shorten an inter-axial distance between an input shaft and an output shaft. - 特許庁
変速機用入力軸、変速機及び変速機用入力軸の製造方法 INPUT SHAFT FOR TRANSMISSION, AND METHOD FOR MANUFACTURING TRANSMISSION AND INPUT SHAFT FOR TRANSMISSION - 特許庁
この目標入力軸回転変化率に基づいて、変速機の入力軸の回転制御を行なう。 Based on the target input shaft speed change rate, the rotational control of the input shaft of the transmission is performed. - 特許庁
デュアルクラッチ式変速機であって、入力軸と、入力軸の周りに同軸的に配置され、第1クラッチにより入力軸と選択的に連結される第1駆動軸と、第1駆動軸の周りに同軸的に配置され、第2クラッチにより入力軸に選択的に連結される第2駆動軸と、入力軸と平行に配置された出力軸と、入力軸と平行に配置された副軸とを含んでいる。 This dual-clutch type transmission includes an input shaft, a first driving shaft coaxially arranged around the input shaft and selectively coupled to the input shaft by a first clutch, a second driving shaft coaxially arranged around the first driving shaft and selectively coupled to the input shaft by a second clutch, an output shaft arranged in parallel with the input shaft, and a countershaft arranged in parallel with the input shaft. - 特許庁
第一の入力軸及び第二の入力軸の一方を固定した状態で、第一の入力軸及び第二の入力軸の他方から出力軸側へトルクを効率良く伝動することができトルク伝動装置を提供する。 To provide a torque transmission device capable of efficiently transmitting torque from either of a first input shaft and a second input shaft to an output shaft side while the other of the first input shaft and the second input shaft is fixed. - 特許庁
エンジンと入力軸との間には入力軸に動力を伝達する入力クラッチが設けられ、入力軸と出力軸との間には出力軸に動力を伝達するバイパスクラッチが設けられる。 An input clutch for transmitting power to the input shaft is provided between an engine and the input shaft, and a bypass clutch for transmitting the power to the output shaft is provided between the input shaft and the output shaft. - 特許庁
このガイド面5cを入力軸3に合致させて、入力軸3に対する入力ディスク5の組み付け精度を確保した。 The guide surface 5c is made to coincide with the input shaft 3 so as to secure the assembling accuracy of the input disc 5 to the input shaft 3. - 特許庁
この変速機は、内燃機関から動力が入力される入力軸と、電動機から動力が入力される出力軸とを備える。 This transmission includes an input shaft to which power is input from an internal combustion engine and an output shaft to which power is input from a motor. - 特許庁
この回転支持機構11は、入力回転体10を第1入力軸91および第2入力軸92に対して回転可能に支持している。 This rotation support mechanism 11 rotatably supports the input rotor 10 with respect to a first input shaft 91 and the second input shaft 92. - 特許庁
回転支持機構11は入力回転体10を第1入力軸91および第2入力軸92に対して回転可能に支持する。 The rotation support mechanism 11 supports the input rotor 10 rotatably relative to a first input shaft 91 and a second input shaft 92. - 特許庁
第1変速手段5の第1入力軸4に第1入力クラッチ12を介して第1入力側伝達軸10を接続自在とする。 A first input side transmission shaft 10 is connectable to a first input shaft 4 of the first shift means 5 via a first input clutch 12. - 特許庁
水平な入力軸を有する減速機 SPEED REDUCER HAVING HORIZONTAL INPUT SHAFT - 特許庁
減速機の入力歯車軸の潤滑油路構造 LUBRICATION OIL PASSAGE STRUCTURE OF INPUT GEAR SHAFT OF REDUCTION GEARS - 特許庁
そして、第2モジュールBは、長い入力軸2を備える。 The second module B includes a long input shaft 2. - 特許庁
入力側軸の構造を改良した直交減速機 ORTHOGONAL REDUCTION GEAR IMPROVED IN STRUCTURE OF INPUT SIDE SHAFT - 特許庁
ニードルベアリング420は、第1入力軸10と第2入力軸20との半径方向間に配置され第2入力軸20を第1入力軸10に対して相対回転可能に支持している。 The needle bearing 420 arranged between the first input shaft 10 and the second input shaft 20 in the radial direction supports the second input shaft 20 so as to be rotatable relative to the first input shaft 10. - 特許庁
入力軸21dは、エンジン10に接続されている。 The input shaft 21d is connected to the engine 10. - 特許庁
可動軸を有する入力補助装置を備えたマウス MOUSE HAVING INPUT AND WITH MOVABLE SHAFT - 特許庁
入力軸4にスライダー6を螺合する。 A slider 6 is screwed to an input shaft 4. - 特許庁
少なくとも2個の入力軸を有するトランスファ TRANSFER HAVING AT LEAST TWO INPUT SHAFTS - 特許庁
入力軸(14)は、前記合わせ面(S)より上方に配設する。 The input shaft 14 is disposed on the upper side of the mating face S. - 特許庁
回転部5は入力軸46を有する。 The rotation part 5 has an input shaft 46. - 特許庁
ツインクラッチ式変速機であって、入力軸と、入力軸の周りに同軸的に配置され、第1クラッチにより入力軸と選択的に連結される第1駆動軸と、入力軸と平行に配置され第2クラッチにより動力伝達手段を介して入力軸に選択的に連結される第2駆動軸と、入力軸と平行に配置された出力軸とを含んでいる。 This twin-clutch type transmission includes an input shaft, a first driving shaft coaxially arranged around the input shaft and selectively coupled to the input shaft, a second driving shaft arranged in parallel with the input shaft and selectively coupled to the input shaft through a power transmitting means, and an output shaft arranged in parallel with the input shaft. - 特許庁
入力軸と出力軸との間には入力軸から出力軸に伝達されるトルクを調整するバイパスクラッチが設けられている。 A by-pass clutch for adjusting torque transmitted from the input shaft to the output shaft is provided between the input shaft and the output shaft. - 特許庁
入力軸2と、出力軸3と、入力軸2と出力軸3との間に介設される減速機構1−1を含んでいる。 The index disk is provided with an input shaft 2, an output shaft 3, and a speed-reduction mechanism 1-1 interposed between the input shaft 2 and the output shaft 3. - 特許庁
太陽歯車、内歯車、及び、キャリアには、それぞれ、同軸状に固定した第1入力軸10、第2入力軸20、及び、出力軸を設ける。 The sun gear, the internal gear and the carrier are provided with the coaxially fixed first input shaft 10, second input shaft 20 and output shaft. - 特許庁
中空入力軸6は、第3の軸受装置18および第4の軸受装置19を介して中心入力軸5上に支持されている。 The central input shaft 6 is supported on the central input shaft 5 through a third bearing device 18 and a fourth bearing device 19. - 特許庁
入力軸1をカム面6の軸方向のほぼ中央で分割する。 The input shaft 1 is divided at the approximate center in the axial direction of the cam face 6. - 特許庁
出力軸33は、入力軸52よりも後方に配置されている。 An output shaft 33 is placed behind an input shaft 52. - 特許庁
出力軸を入力軸によって回転可能な回転伝達装置 ROTATING TRANSMISSION WITH OUTPUT SHAFT ROTATABLE BY INPUT SHAFT - 特許庁
出力軸を入力軸によって回転可能な回転伝達装置 ROTATION TRANSMISSION DEVICE CAPABLE OF ROTATING OUTPUT SHAFT BY INPUT SHAFT - 特許庁
出力軸は入力軸と可動ハウジングから偏心している。 The output shaft is made eccentric from the input shaft and the movable housing. - 特許庁
出力軸を第4クラッチを介して入力軸に連結可能とする。 The output shaft can be connected to the input shaft through a fourth clutch. - 特許庁
出力軸5は、入力軸2と平行に配置され、回転を出力する。 The output shaft 5 is arranged parallel to the input shaft 2, and outputs rotation. - 特許庁
モータ1の駆動力を受けて回転駆動する入力軸4と、入力軸4に連結され入力軸4の回転数を減速する歯車機構7とを備えた減速機において、入力軸4を支持するための入力軸受部26を備えている。 A reduction gear provided with an input shaft 4, which receives driving force of a motor 1 to rotate for drive, and a gear mechanism 7 connected to the input shaft 4 to reduce the number of revolution of the input shaft 4 is provided with an input bearing part 26 for supporting the input shaft 4. - 特許庁
出力軸を中空とすると共に、前記入力軸及び出力軸をそれぞれ同軸に配置する。 While an output shaft is made hollow, the input and output shafts are coaxially arranged respectively. - 特許庁
又、入力軸(モータ軸)14及び出力軸16と平行に中間軸18を配置する。 An intermediate shaft 18 is arranged in parallel with an input shaft (motor shaft) 14 and the output shaft 16. - 特許庁
入力軸1はモータ61の回転軸65に連結され、出力軸2は主軸57に連結されている。 The input shaft 1 is linked with the rotary shaft 65 of the motor 61, and the output shaft 2 is linked with the main spindle 57. - 特許庁
入力軸11から爪付き回転軸15への動力伝達を許容するが、爪付き回転軸15から入力軸11への動力伝達を禁止するワンウェイクラッチ50を入力軸11および爪付き回転軸15間に介在させた。 A one-way clutch 50 is put between the input shaft 11 and the rotary shaft 15 to allow the transmission of power from the input shaft 11 to the rotary shaft 15 but to inhibit the transmission of power from the rotary shaft 15 to the input shaft 11. - 特許庁
第1入力軸に形成した歯の端面で軸受と軸との間をスラスト方向に支持し、第1入力軸の直径と、第1入力軸およびカウンターシャフト間の軸間距離とに関する要求を両立させる。 To support a portion between a bearing and a shaft by end faces of teeth formed to a second input shaft in a thrust direction and thereby to meet requirement for a diameter of the first input shaft and a center distance between the first input shaft and counter shaft. - 特許庁
入力部25から入力されたトルクは固定部24を介して回転軸10に伝達される。 The torque inputted from the input part 25 is transmitted to the rotary shaft 10 via the fixing part 24. - 特許庁