「到着」を含む例文一覧(4444)

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  • 救急車の到着時間が年々遅れ平均が6分以上掛かる事が報告されていることから緊急の場合、有毒ガスの防具として効果を期待出来、初期段階の脳酸欠症を最小限に食い止めることが最悪の事態に対して自分の命を守る有効な手段となり得る事から、軽便でハンデイな超小型の酸素・防毒マスクの提供が望まれている。
    The arrival time of an ambulance is reported to delay year after year, on average, taking 6 minutes or more to get there, so that it is desired, in emergency, to provide a light and handy micromini oxygen and gas mask which is expected as a protective gear from toxic gas and an effective means of protecting own life under the worst situation by arresting the initial-stage cerebral hypoxia to the minimum. - 特許庁
  • 場所、開始時刻、終了時刻等の第1のスケジュール情報を取り込み、その場所に至る経路とその場所に到着するまでの所要時間を計算し、その場所に移動するのに必要な第2のスケジュール情報、つまり上記経路と所要時間あるいは所要時間から逆算して得られる出発時刻を上記第1のスケジュール情報に追記して表示画面に表示するようにした。
    A first schedule information such as place, start time and end time is taken to calculate the route to the place and the time required for arriving at the place, and a second schedule information required for moving to the place, that is, the start time obtained from the above route or the required time or back calculating the required time is added to the first schedule information to be displayed on a display screen. - 特許庁
  • ノードグループ構築手段12は、システム構成情報と事前に測定されたタスク−ノード特性とタスク受信手段11によって測定されるタスク到着率と実行時性能測定手段14によって測定されるノードの実行時性能情報とからノードグループを構成し、更に実行時に得られる負荷情報を用いて各ノードグループのサイズを適切な値に設定する。
    A node group construction means 12 constitutes a node group from system constitution information, preliminarily measured task/node characteristics, a task arrival rate measured by a task receiving means 11 and the execution time performance information of nodes measured by an execution time performance measuring means 14, and sets the size of each node group to a proper value by using load information obtained at the time of execution. - 特許庁
  • 複数の列車の出発,到着,通過時刻を保持するダイヤデータベースを有し、ダイヤデータベースの情報に基づいて複数の列車の進路を制御する進路制御装置を備えた列車制御装置で、ダイヤデータベースの情報の変更を要求するダイヤ変更装置と、ダイヤ変更装置の変更要求が矛盾なく行えるかを判定する制御部を有する制御装置により構成される。
    This train control device 1 monitors a movement of the trains by these constitution to change an arrival, a departure and passing order of the trains to reduce influence of a delay when a delay of the trains is caused. - 特許庁
  • 制御部25は、前記到着予定時刻になったときにメモリ16から前記経由地の位置情報を読み出し、前記サーバ装置から前記経由地及び前記目的地に応じた地図情報及び案内情報を取得し、取得した地図情報を表示部20に表示出力し、前記案内情報をスピーカ24から音声出力する。
    The control section 25 reads the positional information of the place to be stopped off from the memory 16 at the estimated arrival time, acquires map information and guidance information according to the place to be stopped off and the destination from the server system, provides the display output of the acquired map information on a display section 20, and provides the audio output of the guidance information from a speaker 24. - 特許庁
  • 本地図帳は携帯できるサイズで外出時に便利であり、地図の判読が不得手な方に風景・景色写真(1)に直接説明文(2)やランドマークや目印などを矢印や記号(3)を明記した地図帳の順番どおりに、実際の景色が合致しているかを確かめながら歩を進めると、確実に目的地へ到着できる。
    The atlas is portable in size and is convenient outdoors in which the person having difficulty with reading a map can reach a destination without fail when he or she keeps on walking following order on the atlas which clearly and directly writes on the scene/landscape photograph (1) explanations (2) and landmarks or marks, such as arrows and signs (3) while checking whether or not the real scene matches it. - 特許庁
  • 制御判定手段11は、車載バッテリー23の放電可能な電力量に関する情報を取得して、車載バッテリー23から電気機器1へ電力供給をして電気機器1を運転する時刻を決定し、電気自動車が到着した後に車載バッテリー23に蓄電した電力を放電して電気機器1を運転させる。
    Control determination means 11 acquires information on dischargeable electric energy of an on-vehicle battery 23, determines the time for operating an electric apparatus 1 by supplying electric power from the on-vehicle battery 23 to the electric apparatus 1, and discharges electric power stored in the on-vehicle battery 23 after an electric vehicle reaches to operate the electric apparatus 1. - 特許庁
  • ユーザ端末11〜14から送信され、中継伝送路から入力回線を介して到着するデータパケットのネットワーク2のノード3における入力回線用、または出力回線用バッファメモリ4,5への格納を、前記契約により設定された占有率により制御し、出力回線用バッファメモリ5に格納されたデータパケットをラウンドロビン方式により出力回線に送出する。
    Storage of data packets transmitted from user terminals 11 to 14 and arrived at via a relay transmission line and an input line to an input line or output line buffer memory 4 or 5 in a node 3 of a network 2 is controlled depending on the occupancy rate set by the contract and the data packets stored in the output line buffer memory 5 are transmitted to an output line by the round robin method. - 特許庁
  • 伝送遅延のゆらぎが大きく、パケット損失が避けられないパケット通信ネットワークにリアルタイム連続ストリームを伝送するシステムにおいて、パケット損失の再生機能への影響が抑制できる構成、また、最大許容遅延時間を越えて到着したパケットの廃棄が連続して起こった時に対応できるバッファリング量制御が可能な構成を提供することを目的とする。
    To provide a constitution capable of suppressing an influence upon a reproducing function of packet loss and a constitution capable of controlling the buffering capacity to be able to cope with consecutive abandonment of packets arriving beyond a maximum allowable delay time with respect to a system wherein a real-time continuous stream is transmitted to a packet communication network which has a large fluctuation in transmission delay and has inevitable packet losses. - 特許庁
  • 目的地に到着するまでユーザを案内することができるナビゲーション装置において、CPU1は、経路において一の路線と他の路線を乗り継ぐ地点である乗換地点及び乗換地点に到達する乗換地点到達時刻を算出し、これらの情報に基づいて、ユーザが前記経路に示された路線以外の路線を利用した場合に警告を通知する。
    In the navigation device can guide a user until he arrives at a destination, CPU 1 calculates a change point, i.e., a point for changing one route and the other route at a route and a change point arrival time when it arrives at the change point, and notices warning when the user utilizes the route other than the routes indicated on the route based on the information. - 特許庁
  • セル損失率は,ステップ310においてセル到着率に係るパラメータと回線容量から算出された回線からのセル溢れ率,並びにステップ322とステップ323にてバースト長に係るパラメータと各優先クラスのバッファ長を用いて算出されたバッファによるセル損失率削減効果の相乗効果として近似的に算出される。
    The cell loss ratio is approximately calculated as a synergetic effect between a cell overflow ratio from a line which is calculated from a parameter related to a cell arrival ratio and line capacity in a step 310 and a cell loss ratio reducing effect by a buffer which is calculated by using a parameter related to burst length and the buffer length of respective priority classes in steps 322, 323. - 特許庁
  • 処方箋データ等のプリントデータの送信が示唆されてから、例えば、当該プリントデータに対応付けられた人物(患者等)が到着するまでの時間等に関する情報を履歴情報として履歴情報記憶部204に記憶しておき、履歴情報を参照してプリンタ35によるプリント処理の実行を制御する。
    Information regarding the period of time from the transmission of print data such as prescription data is suggested until, for instance, a person (patient or the like) made to correspond to the print data arrives or the like is stored as history information in a history information storage part 204 and the execution of the print processing by a printer 35 is controlled by referring to the history information. - 特許庁
  • エレベータ制御装置41は、目的階登録装置30で登録された目的階登録情報に基づいて、前記登録に対応するのに最適なエレベータを割り付けるとともに、該割り付けられたエレベータが前記登録の行われた階に到着できる予測待ち時間を演算し、それらエレベータ割り付け情報および予測待ち時間情報を前記目的階登録装置30に送出して表示させる。
    The elevator control device 41 allots the optimum elevator relevant to the registration based on the destination floor registration information registered in the destination floor registration device, operates a predicted waiting time that the allotted elevator can reach to the floor where the registration is performed, and feeds out/displays the elevator allotment information and the predicted waiting time information on the destination floor registration device 30. - 特許庁
  • 入力バッファ部1−1〜1−nに到着したマルチキャストパケットは、複数の分岐先のうちの一つを宛先とするユニキャストパケットとして目的の出力ポート101−1〜101−nにスイッチングされた後、スプリッタ部6−1〜6−nによって中継バッファ部5−1〜5−nにループバック転送される。
    After multicast packets arriving at input buffer parts 1-1 to 1-n are switched to target output ports 101-1 to 101-n as unicast packets which has one of a plurality of branched parts as a destination, they are loopback- transferred to repeater buffer parts 5-1 to 5-n by splitter parts 6-1 to 6-n. - 特許庁
  • 用紙20の先端部がトナー像担持体11と転写ローラ3との間に到達してから用紙20の先端部が定着手段7に到着するまでの間で、かつ用紙20がトナー像担持体11に接触している状態で、トナー像担持体11を少なくとも1回転して、トナー像担持体11が用紙20に対して摺接することによりトナー像担持体11をクリーニングするようにした。
    By rotating a toner image carrier 11 at least once and making it slide in contact with paper 20 in a state where the paper 20 comes in contact with the carrier 11 until the leading edge of the paper 20 reaches a fixing means 7 after reaching space between the carrier 11 and a transfer roller 3, the carrier 11 is cleaned. - 特許庁
  • 着席している乗客の降車駅に関連する表示を行なうことができるようにして、立っている乗客が早期に席に座ることができるようにし、また、どの位置の座席が空席になりやすくなるかを車両の到着前に知ることができるようにして立っている乗客が容易に着席できるようにする。
    To make a standing passenger take a seat in an early stage, by allowing display related to a getting-off station of a seated passenger, and to make the standing passenger take a seat easily, by recognizing a seat in a position brought frequently into an unoccupied seat before a vehicle arrives. - 特許庁
  • インタネットプロバイダーAは、契約者Bに対して、通信媒体6を介して、通知媒体5を使用することにより通知媒体5の所有者に契約者が支払うことになる第1利用料金と、電子メールの到着を通知することによりインタネットプロバイダーAに契約者が支払うことになる第2利用料金とを通信する。
    The Internet provider A notifies the contractor B of first utilization rates which is to be paid to the owner of the reporting medium 5 by the contractor for the user of the reporting medium 5 via a communication medium 6 and second utilization rates to be paid to the Internet provider A by the contractor for reporting the arrival of electronic mail via a communication medium 6 to the contractor B. - 特許庁
  • 制御装置9,10,11,12,13は、操作盤7,8に設けられた乗り場呼びボタンの操作に基づき、複数台のエレベータの乗りかごのうち、1台の乗りかごをその乗り場呼びのあった階床の乗り場に割当てるとともに到着予報灯13,14,15に対して点灯信号を出力して点灯させる。
    Controllers 9, 10, 11, 12, 13 allot one car among the plurality of elevator cars to the landing place at a floor where there is its landing call and light the arrival predicting lamps 13, 14, 15 by outputting a lighting signal for the lamps based on operation of landing call buttons provided on operation panels 7, 8. - 特許庁
  • 各バッファ11aでは、格納を完了したパケットと、格納途中のパケットを区別し、バッファが限界容量に達した時には、この格納途中のパケットに属する格納済みのセルを廃棄するとともに、バッファに格納すべき新たなパケットに属するセルが到着するまでの間、セルの格納を行わない。
    In each buffer 11a, packets having been stored are discriminated from packets which are being stored; when the buffer reaches its limit capacity, cells which have been stored and belong to the packets being stored are discarded and no cell is stored until the arrival of cells belonging to a new packet which should be stored in the buffer. - 特許庁
  • 1フレーム毎にスケジュールテーブル34の先頭データを端末40に対して送信すると共に、スケジュールテーブル34を1フレーム分先に更新し、新規スケジュールテーブルである最終の1フレームに対して、到着順に送信バッファ0〜n内の信号の送信条件を判定し、送信開始可能な信号を割り当てる。
    Head data of a schedule table 34 are transmitted for each frame to a terminal 40, the schedule table 34 is updated earlier by one frame, the transmission condition of the signals in the transmission buffers 0-n is discriminated in the order of arrival from a final frame in a new schedule table and a signal whose transmission can be started is assigned to the frame. - 特許庁
  • 本発明は、ネットワークを介した試験の合否結果の照会において、一時に照会が集中しサーバやネットワークに過度の負荷かかかり、メールの到着が遅れる等のネットワークの障害、及びサーバのシステムダウンを引き起こしてしまうような状況を回避するための、合否情報通知方法を提供することを目的とする。
    To provide a passing status information notification method to avoid the situation of causing the network trouble such as the delay of mail delivery or the system down of a server, due to the overload on the server and the network by being inquired intensively in the inquiry of the passing status result of the examination through the network. - 特許庁
  • IP通信装置10間でICMPのエコー要求およびエコー応答のやり取りを定期的に行ない、一方のIP通信装置10が他方のIP通信装置10へエコー要求を送出してから、他方のIP通信装置10から一方のIP通信装置10へエコー応答が到着するまでの時間(応答時間)を測定する。
    An echo request and an echo response of ICMP are periodically transferred between IP communication devices 10 and the time from the transmission of the echo request from one IP communication device 10 to the other IP communication device 10 to the arrival of the echo response from the other IP communication device 10 to the one IP communication device 10 (response time) is measured. - 特許庁
  • 本発明の経路探索装置1は、充電せずに目的地まで直行する場合の直行経路を探索し、その直行経路の走破に必要な走行電力と、その間に消費される複数種類の電装機器の設定状態ごとの消費電力とに基づいて、電気自動車20が当該直行経路により目的地に到着可能となる前記電装機器の設定状態を判定する。
    A route search device 1 searches for a direct route which leads to a destination directly without charging, and based on necessary power for traveling the direct route and power consumption by a plurality of types of electric devices in different setting states during the travel, determines a setting state of the electric devices which enables the electric vehicle 20 to reach the destination via the direct route. - 特許庁
  • 情報提供装置は、ユーザから送信された現在走行している現在走行情報と過去に走行したときの過去走行情報とを蓄積する情報蓄積手段と、この情報蓄積手段に蓄積されているユーザの現在走行情報とユーザの過去走行情報とから到着地及び走行ルートを推定する推定手段とを備えている
    The information providing system comprises an information accumulation means for accumulating the current travel information on current travel transmitted from the user and past travel information on past travel and an estimation means for estimating the destination and travel route through the current travel information of the user stored in the information accumulation means and the past travel information of the user. - 特許庁
  • 出発地点から到着地点までの少なくとも1ヶ所に設置されたリーダー装置16〜19は、タグ装置11から無線電波で発せられる個体識別情報を取得し、その個体識別情報を発するタグ装置11を装着した自動車が通過したことを示す輸送経過情報を、通信ネットワーク50を通じてセンター装置20に通知する。
    Reader devices 16-19 installed at least one part from a starting point to a reaching point fetch the individual identification information outputted from the tag device 11 as the radio waves, and notifies transportation progress information showing passage of the automobile mounted to the tag device 11 outputting the individual identification information to a center device 20 through a communication network 50. - 特許庁
  • 露光工程への到着予定時間が、露光装置109へ同時に搬入可能なロット数と同数のレチクルを露光装置109に搬送するために要する時間以下になったとき、レチクルディスパッチャー105は、そのロットが露光工程で使用するレチクルをレチクル投入リストに記録する。
    If the estimated time of arrival to the exposure process is not longer than a time required for transporting the same number of reticles as the number of lots simultaneously transportable to the exposure apparatus 109, to that apparatus 109, a reticle dispatcher 105 records the reticles to be used in the corresponding lot in the exposure process into a reticle releasing list. - 特許庁
  • 施設1に路線バスの運行状況を示す運行状況表示装置3を設けることにより、バス利用者はこの運行状況表示装置3を見れば、施設1内においても路線バスの運行状況が把握できるため、路線バスの到着時間を把握しつつ、施設を利用することができる。
    The facilities 1 are provided with the operation situation display device 3 displaying the operation situation of the fixed-route buses so that bus users can grasp the operation situation of the fixed-route buses in the facilities by just looking the operation situation display device 3 so that the users can utilize the facilities while grasping the arrival time of the fixed-route buses. - 特許庁
  • バースト型メディアとストリーム型メディアを組み合わせたコミュニケーションを実行中に、バースト型メディア受信手段111からバースト型メディアのデータが到着した旨の通知を受けると、ストリーム型メディア品質制御手段114は、中継中のストリーム型メディアについて、品質を下げてデータ量を削減する変換処理を開始する。
    On reception of information on arrival of data of burst media from a burst media reception means 111 during execution of communication wherein stream media and burst media are combined, a stream media quality control means 114 starts conversion processing of degrading the quality to reduce the data amount with respect to stream media being forwarded. - 特許庁
  • この到着予定時刻が不測の事態により予約したスケジュールよりも所定の時間以上遅れる場合、スケジュール管理サーバ20はLNG貯蔵基地での同時に供給できる車両数を考慮した上で、データベース21の当該タンクローリー車のスケジュールを後の時間帯に変更する。
    When the arrival scheduled time is later by a predetermined time or more than a reserved schedule due to an unexpected situation, the schedule management server 20 changes the schedule of the tank truck concerned in a database 21 to a later time zone after considering the number of trucks to which fuel supply can be simultaneously performed in the LNG storage base. - 特許庁
  • データストリームの時刻情報を管理情報の時間フォーマットと同じフォーマットで記録して、サーチ動作時データストリームの到着下位時刻とし、一定単位時間の増分量として表示されるサーチ情報の不十分な分解能による記録単位体の開始位置に対する時刻情報も補償して正確に算出する。
    The time information is also compensated and accurately calculated against a start position of the recording unit body set by the insufficient resolution of the search information that is displayed as an increment of the fixed unit time. - 特許庁
  • 外部ネットワークから到着した受信パケットをパケットデータの特定のフィールドの値を用いて並べ換えるパケット並べ換え手段と、パケット並べ換え手段により並べ換えられたパケットを蓄えるための並べ換え済み受信データキューを備え、さらに、パケット処理に用いたデータ構造を記憶する記憶手段を備えたプロトコル処理手段を備える。
    This packet reception processing system is provided with a packet replacing means for replacing received packets arriving from an external network with the value of the specific field of packet data, a replaced received data queue for storing the packets replaced by the packet replacing means and a protocol processing means, provided with a storing means for storing data structure used for packet processing. - 特許庁
  • ポイント・マルチポイント帯域共用システムにおいて、間隔が非予測的で可変長のパケットデータの転送を加入者装置間で公平に割当て、パケットデータを分断させることなく、常に最大容量以下の帯域要求を行わせ、パケットデータの到着間隔が大きいときには帯域要求に要する遅延時間を短縮させる。
    To make a request for a band which is always below the maximum capacity without breaking down packet data and to shorten a delay time which is necessary for the band request when arrival intervals of packet data are large by assigning the transfer of variable-length packet data which have unpredictable intervals equally among subscriber devices. - 特許庁
  • 送出経路選定部10から入ってくるパケットを、パケット複製部11で衛星回線送出部9と、パケットバッファ部12を介して地上回線通信部5の両方に送り出し、端末2で地上回線経由、衛星回線経由の両方のパケットを受けることで、端末2で到着の速いパケットを選択受信する。
    A packet arriving from a send-out route selection part 10 is sent out by a packet duplication part 11 to both a satellite line send-out part 9 and a terrestrial line communication part 5 through a packet buffer part 12 and a terminal 2 receives the packets through both the ground line and satellite line to selectively receive the packet arriving at the terminal 2 earlier. - 特許庁
  • 情報センタ3の制御装置16は、経路探索機能により探索した経路を車両が走行した場合に、当該車両が目的地に到着するまでに要する所要時間の変動量を示す変動情報と、所要時間の変動量に対するユーザの価値観を示す価値観情報とに基づいて、探索した経路がユーザの価値観に適合した経路であるか否かを判断する。
    When a vehicle travels on a route searched by a route search function, a control device 16 in an information center 3 determines whether or not the searched route is a route matched with user's values based on variation information indicating the variation of required time required up to vehicle arrival at a destination and value information indicating user's values to the variation of the required time. - 特許庁
  • 電車時刻情報15を記憶する記憶ユニット14と、既述の判定の時刻と電車の発車時刻との一致性があることの判断を行う判断ユニット8とが更に追加され、電車時刻情報15に基づいて次の駅に到着するまでの時間が推定されその推定時間帯で電源がOFFになる。
    A memory unit 14 for storing train schedule information 15 and a judging unit 8 for judging that there is a coincidence between an already judged time and a departure time of the train are added to estimate an arrival time at the next station, based on the train schedule information 15, thereby setting off the power in the estimated time zone. - 特許庁
  • 本発明は、送信側装置でのLAG処理においてパケットを当該LAGの全メンバリンクにコピー転送し、受信側装置のLAG処理において当該LAGリンクからのパケットの到着状況を確認して同パケットの一つを上位レイヤ処理へ渡すか全て破棄するかを制御する。
    A packet is copied and transferred to all member links of the LAG in LAG processing in a transmission-side device and, in LAG processing in a reception-side device, the arrival situation of the packets from the LAG links is confirmed, and whether one of the packets is transferred to upper-layer processing or all of them are discarded is controlled. - 特許庁
  • 重複検出部16は重複作成指示部17が起動した時、及び重複作成指示部17が起動中かつすでに受け取ったことのあるRTPパケットと同じシーケンス番号を持ったパケットがパケット受信部12に到着した時に、タイマ15の時間取得を行い、時間差を外部インタフェース11を通して外部に通知する。
    The overlap detector 16 acquires the time of a timer 15, and informs the outside of time difference through the external interface 11 when the overlap creation instructor 17 is being started, and when the overlap creation instructor 17 is being started and a packet having the same sequence number as the RTP packet that has been already received arrives at a packet receiver 12. - 特許庁
  • そして、この交通関連情報、及びCD−ROMから地図データ入力器を介して入力される地図データを用い、処理部が、目的地までの経路計算を行い(S170)目的地までの所要時間を推定することによって(S180)、希望到着時刻からその所要時間及び準備時間だけ遡った時刻を準備開始時刻として設定する(S190)。
    Then this traffic-relative information and map data inputted from a CD-ROM through a map data input unit are used and a process part calculates a route to the destination (S170) and estimates the time needed to reach the destination (S180), thereby setting as preparation start time the time which is the needed time and preparation time before desired arrival time (190). - 特許庁
  • 割り込みハンドラは、通信I/F104に到着した受信データに付与されている優先度情報に基づいて、データ受信のために待ち状態にある複数のタスクの起床順序を決定し、優先度情報によって高い優先度が与えられた受信データの受信待ちを行っているタスクRTAを優先的に実行可能とする。
    The interruption handler determines the wake-up order of a plurality of tasks in a standby status for data reception based on priority information applied to reception data arriving at the communication I/F 104, and makes performable a task RTA in a standby status for the reception of reception data applied with high priority based on the priority information. - 特許庁
  • 経路設定手段で設定された経路により現在位置から目的地点に到着するまでの走行時間及び運転者が行う操作を運動量予測部により予測し、走行時間と操作量に対応する消費カロリーを消費カロリー情報及びユーザー情報を備えた消費量データベースの情報に基づいて算出する。
    A traveling time until reaching the object spot from a present position along a route set by a route setting means, and operation performed by the driver are predicted by a movement quantity prediction part, and calorie consumption corresponding to the traveling time and the operation amount are calculated, based on calorie consumption information and information on a consumption database having user information. - 特許庁
  • 光IF1は、各々がSWユニット2の入力ポートに供給される複数の入力チャネル8に伝送路3から到着する多重信号を逆アセンブルするデマルチプレクサ4と、各々がSWユニット2の出力ポートから開始する複数の出力チャネル11を出力多重信号にアセンブルするマルチプレクサ5とを含む。
    Each of the optical IFs 1 includes a demultiplexer 4 for demultiplexing a multiplexing signal that is input from the transmission path 3 into a plurality of input channels 8 fed to an input port of the SW unit 2 and a multiplexer 5 for multiplexing a plurality of output channels 11 output from an output port of the SW unit 2 into an output multiplexing signal. - 特許庁
  • 本発明においては、制御装置と各無線基地局間を接続するケーブルの長さ及びケーブルの種類により発生する伝送遅延の遅延量を自動で測定し、5msを送出するタイミングを変更してBSIFに接続される各無線基地局へ到着する信号のタイミングを同一にすることにより、従来技術の問題点を解決する。
    A transmission delay caused by the length and type of a cable connecting between a controller and each radio base station is measured automatically and altered at a timing of transmitting a 5 ms clock so that the timing of signals arriving at each radio base station being connected with BSIF is equalized thus solving the problem. - 特許庁
  • 演算手段21は、計画ダイヤデータベースにアクセスして報知対象列車を特定し、特定された報知対象列車の現在位置を列車追跡の結果から取得し、実績ダイヤデータベースにアクセスして、報知対象列車について、現在位置に至る直前の駅における到着時刻又は発車時刻を取得する。
    A calculation means 21 specifies a target train for informing by accessing a planning diagram database, obtains the present position of the target train specified from the result of the train tracking, and obtains an arrival time or a departure time on the station just before reaching the present position regarding the target train by accessing the actual diagram database. - 特許庁
  • 経路情報提供サーバ100において、ユーザ端末10にて指定された出発地点及び目的地点、並びに前記目的地点における到着時刻に基づいて出発地点から目的地点までの経路及び移動時刻を決定し、該移動時刻において、ユーザ端末10に対して経路及び移動時刻である旨を通知する。
    In this method, a routing information providing server 100 determines the route from a departure point to a destination and the traveling time based on the departure point/destination designated by an user terminal 10 and the time of arrival in the destination, informing the user terminal 10 of the determination on the route and traveling time. - 特許庁
  • あるいは1つのサーバ宛の第1パケットが到着したとき、ホームエージェントまたはモバイルIP端末に対して、該モバイルIP端末の気付アドレスが変更されたときは該気付アドレスの変更を通知するように要求し、この通知された気付アドレスを識別情報として接続先サーバを決定する。
    Alternatively, when the first packet addressed to one server arrives, and when the care-of address of the mobile IP terminal has changed, a home agent or a mobile IP terminal is requested to notify the change in the care-of address, and a connection destination server is determined by regarding the notified care-of address as identifying information. - 特許庁
  • ホームエージェントは、結合情報の登録要求を受け、登録情報を保存し、任意の通信ノードから代表ホームアドレス、又は任意の補助ホームアドレス宛のパケットが到着した場合、保持している登録情報から、そのアドレスを含む結合情報を検索し、対応する気付アドレスあてにパケットを転送する。
    The home agent receives a registration request of the joint information and stores registration information, and when a representative home address from an arbitrary communication node or a packet to an arbitrary auxiliary home address arrives, the home agent retrieves the joint information including that address from the registration information held therein and then transfers the packet to a corresponding care-of address. - 特許庁
  • 出発点(12、14)と到着点(20、22)との間でレールネットワーク(10)上を走行する鉄道車両のルートを管理するための管理システムは、ルート変更ノードと変更されたルートが最初のルートに再び合流する合流ノードとの間で、鉄道車両のルートを変更する手段(36、38)を有している。
    The management system for the route of each rolling stock to run on a rail network 10 from a deperture point (12 and 14) to a arriving point (20 and 22) has a means (36 and 38) to change the route of the rolling stocks with respect to the convergence node where a route changing node and the route after changing converge again to the initial route. - 特許庁
  • パルス信号がターゲットから反射されて受信されるまでの時間差から距離を算出する原理に基づくパルスレーダであって、送信回路からのフィードバック線に応答波形に干渉した送信波形を受信波形から除去するために適応フィルタ、および、ターゲットからの応答波の到着および終了により生じる位相差の変化を取り出すための位相変化検出フィルタを有する。
    The pulse radar based on a principle calculating a distance from a time difference until a pulse signal is received by being reflected from a target has: an adaptation filter for removing a transmission waveform interfering with a feedback line from a transmission circuit from a receiving waveform; and a phase change detection filter for taking out the change of a phase change generated by the arrival and end of a response wave from the target. - 特許庁
  • あらかじめ定めた確率で信号を発生する信号発生回路100であって、乱数を発生する乱数発生手段101と乱数と比較するための比較定数を保持する比較定数保持手段102と、乱数と定数とを比較した結果に応じて信号を生成する信号生成手段103とを有する信号発生回路を用いて到着したパケットの廃棄判定を行う。
    The signal generator circuit 100 for generating a signal at a predetermined possibility decides whether incoming packets are discarded, using a signal generator circuit having a means 101 for generating random numbers, a means 102 for holding a comparison constant for comparing with the random numbers, and a means 103 for generating a signal according to the comparison result of the random numbers with the constant. - 特許庁
  • そして、エレベータ群管理制御装置は、前記乗場呼び登録がなされた階床に、前記応答するカゴ以外の前記カゴが先着すると予測され、当該先着するカゴの予測到着時間が予め設定される変更許容時間以上である場合に、当該先着するカゴを前記応答するカゴに変更し当該応答するカゴの表示を変更する応答カゴ変更制御を実行する。
    Further, the elevator group managing control device changes the responding car to the car arriving first and executes responding car changing control for changing the display of the responding car, when it is predicted that the car other than the above responding car arrive first at the story floor where the landing registration is made and the predicted arrive time of the car arriving first is more than the changing allowable time set in advance. - 特許庁
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