前車輪5及び後車輪9は、自由輪である。 The front wheels 5 and the rear wheels 9 are free wheels. - 特許庁
空気圧検知装置1は、各車輪速センサS(SFR,SFL,SRR,SRL)で検出された各車輪速(VwFR,VwFL,VwRR,VwRL)を入力し、右前車輪及び左前車輪の車輪速差と右後車輪及び左後車輪の車輪速差との偏差を算出する。 The air pressure detecting apparatus 1 inputs wheel speeds (VwFR, VwFL, VwRR, VwRL) detected by wheel speed sensors S (SFR, SFL, SRR, SRL), and calculates a deviation of a wheel speed difference between a right front wheel and a left front wheel and a wheel speed difference between a right rear wheel and a left rear wheel. - 特許庁
車輪の前後力算出装置および車輪の横力算出装置 WHEEL LONGITUDINAL FORCE CALCULATING DEVICE AND LATERAL FORCE CALCULATING DEVICE - 特許庁
車輪組立体は車輪本体を備え、該車輪本体は、前記車輪本体の回転中心から測定される第一半径と第二半径とを有する。 The wheel assembly includes a wheel body having a first radius and a second radius, measured from a center of rotation of the wheel body. - 特許庁
本発明の車輪止め装置は、車輪11を備えた乗用車10用の車輪止め装置1であって、前記乗用車10の車輪11自体が載る車輪載置部2と、この車輪載置部2から突出形成され前記車輪の外周に当接するストッパ部3とを有するものである。 This wheel stopper device 1 for a passenger car 10 provided with a wheel 11 comprises a wheel placement part 2 on which the wheel 11 itself of the passenger car 10 is placed, and a stopper part 3 protruded from the wheel placement part 2 and applied to an outer circumference of the wheel 11. - 特許庁
鉄道車輪3が敷設レール2bに移し替えられた直後にその車輪径を測定するため、車輪付き輪軸5の姿勢が崩れる前に鉄道車輪の車輪径が測定されることになり、車輪の所定位置以外で車輪径を測定してしまうおそれが小さい。 Since the wheel diameter is measured right after the rolling stock wheel 3 is transferred to the laid rail 2b, the wheel diameter of the rolling stock wheel is measured before the attitude of a wheel axle 5 with a wheel collapses, and the occurrence of a fear of the wheel diameter being measured in other position than the prescribed position of the wheel is decreased. - 特許庁
車輪を乗せる車輪台を備え、所望の取り換えたいタイヤの車輪と同じ側であり別の車輪を前記車輪台に乗せ、前記取り換えたいタイヤを持ち上げた。 In this device, the wheel stand on which a wheel is placed is provided, another wheel on the same side as the wheel of a desired tire to be replaced is placed on the wheel stand, and the tire to be replaced is lifted. - 特許庁
車体2に前車輪3と後車輪4を換向可能に設け、前車輪3は走行駆動装置21側の駆動軸22に連動連結した。 A front wheel 3 and a rear wheel 4 are direction-changeably installed in a car body 2, and the front wheel 3 is engaged with a drive shaft 22 on a traveling driving device 21 side. - 特許庁
各車輪を上下移動させる車輪機構と、各車輪機構が備えるモータが前記車輪を支持する車輪支持部に与える移動力をインピーダンス制御する制御装置とを備える。 This bogie is provided with a wheel mechanism that can move each of the wheels in the vertical direction, and a control device to perform impedance control of moving force to be applied to a wheel supporting part in which a motor provided in the respective wheel mechanism is supporting the wheel. - 特許庁
車輪速度偏差値演算部で求められた車輪速度偏差値Dおよび前後車輪速度比演算部で求められた前後車輪速度比βのうち、有効範囲内にあるものを選択し、選択された車輪速度偏差値Dおよび前後車輪速度比βに基づいて回帰直線を導出する。 Ones in an effective range are selected from each of wheel speed deviation values D computed in a wheel speed deviation value computing part and front-to-rear wheel speed ratios β computed in a front-to-rear wheel speed ratio computing part, and then a regression line is derived from the selected wheel speed deviation values D and front-to-rear wheel speed ratios β. - 特許庁
スポーク式の自転車の車輪用、特にチューブレスタイヤの車輪用のリム、及び前記リムを含む車輪 RIM FOR WHEEL OF SPOKE TYPE BICYCLE, PARTICULARLY RIM FOR WHEEL OF TUBELESS TIRE, AND WHEEL INCLUDING THE RIM - 特許庁
前処理フィルタ2は、車輪速センサ1により検出された車輪速ω__1から車輪速振動Δω_1を抽出する。 A pretreatment filter 2 selects a wheel speed vibration Δω1 from a wheel speed ω1 detected by a wheel speed sensor 1. - 特許庁
前輪後部抱持手段6に車輪が進入してきたときに、保持部材6fの一端が車輪に押圧され、他端が車輪を保持する。 When a wheel enters the front-wheel rear holding means 6, one end of the retainer 6f is pressed by the wheel and the other end retains the wheel. - 特許庁
駆動車輪3の前後に、車体の姿勢を安定に保つための補助車輪4と、段差乗り越え用車輪5を設ける。 An auxiliary wheel 4 for stably retaining attitude of a vehicle body and a wheel 5 for riding over the level difference are provided at front and rear sides of the driving wheel 3. - 特許庁
車輪の着脱が容易で、前後方向の力が加わっても車輪が離脱することのない車輪把持装置を提供する。 To provide a wheel grasping device capable of coupling and uncoupling a wheel easily, and preventing elimination of the wheel even if a force in the front-to-back direction is applied thereon. - 特許庁
チューブ入り車輪で前輪を大型固定車輪、後輪を大型自在自在車輪にする事により解決した。 The task was solved by tube of wheels, and the large fixed wheel of front wheels and the large free wheel of rear wheels. - 特許庁
歩行器1は、フレーム3、左右一対の前車輪5、左右一対の中間車輪7及び左右一対の後車輪9を備えている。 A walker 1 is provided with a frame 3, a pair of left and right front wheels 5, a pair of left and right intermediate wheels 7 and a pair of left and right rear wheels 9. - 特許庁
各可動脚の先端部分に脚車輪が取り付けられ、前脚車輪と後脚車輪は本体部を走行駆動する。 A leg wheel is mounted on a fore end part of each movable leg, and the front movable leg and the rear movable leg travels on the body part. - 特許庁
車輪歯車箱5のケーシング5aに、前記車輪1を操舵するための操舵軸を連結する。 A steering shaft for steering the wheels 1 is connected to the casing 5a of the wheel gear box 5. - 特許庁
無人搬送車1は、車体2と、2つの前車輪3及び2つの後車輪4とを備えている。 This automated guided vehicle 1 includes a vehicle body 2 and two front wheels 3 and two rear wheels 4. - 特許庁
車体2に左右一対の前車輪3と後車輪4を、90度換向可能に設けた。 A vehicle body 2 is provided with a pair of right and left front wheels 3 and rear wheels 4 turnably by 90°. - 特許庁
前方車輪11と中間車輪13は、個別の昇降具15,16を介して上下動可能である。 The front wheel 11 and the intermediate wheel 13 are vertically movable via separate elevating tools 15, 16, respectively. - 特許庁
台車本体1の少なくとも前後両車輪の一方が二輪の付随車輪2,2を備える。 At least one side of both the front side and the rear side wheels of a carriage body 1 is provided with two accessary wheels 2. - 特許庁
左右一対の前車輪3と後車輪4を90度状に換向可能に設けた。 A pair of right and left front wheels 3 and a rear wheel 4 are provided to turn in a 90-degree. - 特許庁
また、本体部に取り付けられた前中間車輪と後中間車輪は、本体部を走行駆動する。 Further, a front intermediate wheel and a rear intermediate wheel mounted on the body part travel on the body part. - 特許庁
例えば、前々回の車輪速度が今回の車輪速度としてセットされる。 For example, the wheel speed two times before is set as the wheel speed at present. - 特許庁
乗物の車輪のうち前方にあるもの a front wheel of a vehicle
- EDR日英対訳辞書
車椅子における前車輪用補助具 AUXILIARY TOOL FOR FRONT WHEEL OF WHEELCHAIR - 特許庁
自転車等の前車輪に代えて、そりを付ける。 In lieu of a front wheel, a sleigh is installed in a bicycle etc. - 特許庁
踏み込むと前に進む板に車輪の付いた乗物 VEHICLE HAVING WHEEL FITTED TO PLATE MOVED FORWARD ON STAMPING - 特許庁
田植機の操向型前車輪及びその駆動構造 STEERING TYPE FRONT WHEEL FOR RICE-PLANTING MACHINE, AND ITS DRIVING STRUCTURE - 特許庁
自転車用連繋前後車輪錠装置 INTERLOCKING FRONT AND REAR WHEEL LOCK DEVICE FOR BICYCLE - 特許庁
また、上記車両の前側の車輪8は、運転席側の車輪が反対側の車輪より前側に配置され、運転席は前側に配置された車輪8上方のタイヤハウスの上に設けられたことを特徴とする。 In the wheel 8, the wheel at the driver's seat side is disposed further front side than the wheel at the opposite side, and the driver's seat is arranged on the tire house above the wheel 8 disposed at the front side. - 特許庁
前記電動スクーター1は、その下端に前車輪92が設けられる操作レバー9と、その後端に後車輪93が設けられるステップフロア91とから構成され、前記前車輪又は後車輪の一方が一体式車輪である。 An electric scooter 1 includes an operation lever 9 at the lower end of which a front wheel 92 is provided, and a footrest 91 at the rear end of which a rear wheel 93 is provided where at least one of the front and rear wheels is an integrated wheel. - 特許庁
走行制御用検出センサー35は、車輪2を回転自在に支持する車輪軸32に設けられたセンサー取付部材33に、車輪2が進行方向前側のときに車輪2の前方に位置するように設けられている。 The travel control detecting sensors 35 are arranged on sensor installing members 33 arranged on wheel shafts 32 for rotatably supporting the wheels 2 so as to be positioned in front of the wheels 2 when the wheels 2 are on the advancing directional front side. - 特許庁
この発明は、連繋後車輪錠と連繋前車輪錠とが連繋し、一方の連繋後車輪錠の施錠または開錠を行うと、他方の連繋前車輪錠を従動して施錠または開錠をする自転車用連繋前後車輪錠装置の提供にある。 To provide an interlocking front and rear wheel lock device for bicycle in which an interlocking rear wheel lock is interlocked with an interlocking front wheel lock, so that the other interlocking front wheel lock is driven and locked or unlocked by locking or unlocking one interlocking rear wheel lock. - 特許庁
滑車は車輪と車輪を回転可能に軸支する車輪保持部とからなり、車輪は下方からスライドプレート13と当接しスライドプレート13を前後方向へ移動可能にする。 The pulley comprises a wheel and a wheel retaining part pivotably supporting the wheel, and the wheel comes into contact with the slide plate 13 μm upwardly and the slide plate 13 can be moved longitudinally. - 特許庁
各台車の前後に取り付けられた左右一対の車輪のうちのいずれか片側の車輪を両ツバ付の構造とすると共に、もう片側の車輪をツバ無しの平車輪とする。 Either one side wheel of the pair of left and right wheels mounted in front and rear sides of each truck is made to have a structure with both collars and the other side wheel is made a flat wheel without collars. - 特許庁
車両Cは、4つの車輪W(左右前輪Wfl,Wfrおよび左右後輪Wrl,Wrr)にそれぞれ、車輪振動検出手段として、車輪速V(Vfl,Vfr,Vrl,Vrr)を検出する車輪速センサVS(VSfl,VSfr,VSrl,VSrr)を有している。 In a vehicle C, four wheels W (right and left front wheels Wfl, Wfr and right and left rear wheels Wr1, Wrr) are respectively provided with wheel speed sensors VS (VSfl, Vsfr, Vsrl, VSrr) for detecting the wheel speed (Vfl, Vfr, Vrl, Vrr) as a wheel vibration detecting means. - 特許庁
運搬用台車11は、台板12の底面に、自在車輪よりなる左右一対の前車輪13と、固定車輪よりなる左右一対の後車輪14とを備えている。 This carriage 11 for transport is provided with a pair of left and right front wheels 13 formed by universal wheels, and a pair of left and right rear wheels 14 formed by fixed wheels on its bottom surface of a base plate 12. - 特許庁
6つの車輪を六角形状に配置し、対角線上の2つの前後の車輪(1)を主に走行駆動用として用い、残りの左右の2つずつの車輪(2)を主に予備車輪として用いる。 Six wheels are arranged into a hexagonal shape, two front and rear wheels 1 on a diagonal line are used as traveling, and remaining right and left wheels 2 are used for spare wheels. - 特許庁
車輪の一方または両方の側面に、着地の際の風により着地前に航空機の車輪を着陸後の回転方向に回動せしめる、車輪と同軸で車輪と一緒に回動する風車が配されている。 A pinwheel which causes a wheel of an aircraft to rotate prior to landing by means of landing winds and in the direction of rotation after landing, and which rotates coaxially and together with the wheel, is disposed on one or each side of the wheel. - 特許庁
モータ3d等の駆動源によって車輪を回転させて走行する走行体Aにおいて、前記車輪4を本体の四方に配置し、前記車輪に、該車輪の回転方向とは直交する方向に対して回転自在な補助輪42を車輪の接地面から突出させた走行体である。 In this travel body A traveled by rotating wheels by a driving source such as a motor 3d and the like, the wheels 4 are mounted on four sides of a main body, and the wheels are respectively provided with auxiliary wheels 42 rotatable in the direction orthogonal to the rotating direction of the wheels in a state of projecting from grounding faces of the wheels. - 特許庁
走行台車4の前部には、左右一対の車輪5と左右一対の車輪6が取り付けられ、走行台車4の後部には、左右一対の車輪7と左右一対の車輪8が取り付けられ、これら車輪5〜8により走行台車4がレール上を走行可能となっている。 A pair of right and left wheels 5 and a pair of right and left wheels 6 are mounted on a front part of a traveling truck 4; a pair of right and left wheels 7 and a pair of right and left wheels 8 are mounted on a rear part of the traveling truck 4; and the traveling truck 4 travels on rails by using these wheels 5-8. - 特許庁
前記両前車輪を、前記両後車輪と連動して昇降用油圧シリンダ10にて上下動して、走行機体1を昇降動する一方、前記両前車輪4a,4bのうちいずれか一方の前車輪のみを、はね上げ用油圧シリンダにて大きくはね上げすることができるように構成する。 The front wheels are vertically moved by a hydraulic cylinder 10 for lifting interlocking with the rear wheels to vertically move a traveling machine body 1 while only one of the front wheels 4a, 4b is largely drawn upward by a hydraulic cylinder for drawing upward. - 特許庁
前車輪3と後車輪4の各縦軸心27,49を、前後進時のトレッド中心3a,4aよりも外側に位置させた。 The vertical axial centers 27, 49 of the front wheel 3 and the rear wheel 4 are positioned on the outer side of tread centers 3a and 4a in moving forward and rearward. - 特許庁
フレーム2の前後に車輪7a,7bを取付ると共に、前記車輪7a,7b間に回転研磨機3を取付けた架台15を配する。 Wheels 7a and 7b are installed in the front and the rear of a frame 2, and a stand 15 attached with a rotary polishing machine 3 is arranged between the wheels 7a and 7b. - 特許庁
左右の前車輪間にマストを位置させた形式でありながら、前車輪を90度換向できるフォークリフトのマスト装置を提供する。 To provide a mast device for a forklift capable of turning front wheels at 90 degrees although it is formed with a mast located between right and left front wheels. - 特許庁
前車輪、後車輪を真横に向くように操舵でき、前後のバランスを好適に保てる横行システムを持ったフォークリフトを提供する。 To provide a forklift with a traverse system which can be steered to direct front wheels and rear wheels straight sideways to keep front-rear balance favorable. - 特許庁