「動力室」を含む例文一覧(383)

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  • の圧縮を形成した場合における無効動力の低減を図る。
    To reduce invalid power when four compression chambers are formed. - 特許庁
  • 燃焼動力式工具の燃焼システム
    COMBUSTION CHAMBER SYSTEM FOR COMBUSTION POWER TYPE TOOL - 特許庁
  • ターボ群1は動力室3に取り付けられている。
    A turbo group 1 is attached to a power house 3. - 特許庁
  • 燃焼動力式工具内の燃焼のファン用モータ用懸架機構
    FAN MOTOR SUSPENSION MECHANISM FOR COMBUSTION CHAMBER IN COMBUSTION POWER DRIVEN TOOL - 特許庁
  • 旅客航空機の客荷物収納扉動力開閉装置
    CABIN CARGO STORAGE DOOR POWER OPENING/CLOSING DEVICE OF PASSENGER AIRPLANE - 特許庁
  • また、動力室92の水素濃度検知器72bで検知された水素濃度HS2が閾値濃度Th2以上であれば、動力室下エアバック82aを膨張させて、動力室92への水素の流入路を遮断する。
    If hydrogen concentration HS2 detected by a hydrogen concentration detecting device 72b of the power chamber 92 is threshold concentration Th2 or more, a power chamber lower airbag 82a is inflated, and the inflow passage of hydrogen to the power chamber 92 is intercepted. - 特許庁
  • 動力伝達11内の圧力が上昇した時に、動力伝達11内部の気体は気液分離17に押し出され、ホース19を経由して大気開放18に放出される。
    When a pressure in the power transmitting chamber 11 rises, the gas inside of the power transmitting chamber 11 is pushed out to the gas-liquid separating chamber 17, and released to the atmospheric air opening chamber 18 through the hose 19. - 特許庁
  • そして、ホース19を大気開放18に連通させるとともに、動力伝達11に気液分離17を介して連通させる。
    A hose 19 is communicated with the atmospheric air opening chamber 18, and further communicated with the power transmitting chamber 11 through the gas-liquid separating chamber 17. - 特許庁
  • 動力伝達77に燃料が充填されると、圧電素子41の駆動力が駆動力伝達77を介し被駆動部材30に伝達されるので、ボ—ル弁部材31が制御圧力70と低圧73との連通を断続し噴孔を開閉できる。
    When fuel is filled in the driving force transmitting chamber 77, since driving force of the piezoelectric element 41 is transmitted to the driven member 30 through the driving force transmitting chamber 77, the communication between the control pressure chamber 70 and the low pressure chamber 73 is shut off by the ball valve member 31 to open or close a nozzle hole. - 特許庁
  • 2つのピストン間で変位伝達を介して駆動力を伝達する駆動力伝達装置において、組付け性および作動性能を向上する。
    To improve assembly performance and work performance in a driving force transmitting device for transmitting driving force between two pistons through a displacement transmission chamber. - 特許庁
  • モータ変速装置は、クラッチ油66を備えるハイクラッチによって動力伝達状態に切り換えられる第1動力伝達径路と、ブレーキ油74を備えるローブレーキによって動力伝達状態に切り換えられる第2動力伝達径路とを有している。
    The motor change gear includes: a first power transmission path switched to a power transmission state by a high clutch having a clutch oil chamber 66; and a second power transmission path switched to the power transmission state by a low brake having a brake oil chamber 74. - 特許庁
  • 産業用加熱システムは、対象物が配置される加熱(12)と、加熱(12)に供給する気体を圧縮する圧縮機(14)と、加熱(12)から排出された気体から動力を回収する動力回収機(16)とを備える。
    The industrial heating system has a heating chamber (12) in which an object is placed, a compressor (14) compressing gas supplied to the heating chamber (12), and a power recovering machine (16) recovering power from the gas discharged from the heating chamber (12). - 特許庁
  • 動力源となるエンジンを設置したエンジンと、この動力により駆動されるシュレッダー装置を有したシュレッダーと、シュレッダー装置より排出される細断処理物を収容する収容を設け、搬送コンベアで細断処理物を収容上方より収容に排出する。
    An engine chamber installing an engine which serves as a power source, a shredder chamber having the shredder driven by the power source and an accommodation chamber for accommodating the shredded matter discharged from the shredder are provided, and the shredded matter is discharged from the upper part of the accommodation chamber to the accommodation chamber by a carrier conveyer. - 特許庁
  • 動力を必要とすることなく低コストに内を加湿することのできる加湿シートを提供する。
    To provide a humidification sheet capable of inexpensively humidifying a room without requiring power. - 特許庁
  • 第2動力室39の液圧でプライマリピストン44が作動して、マスタシリンダ圧が発生する。
    The hydraulic pressure in the second power chamber 39 actuates a primary piston 44 to generate master cylinder pressure. - 特許庁
  • 動力噴霧機において、ポンプ内の残液を効率的にドレンできるようにする。
    To make efficiently drainable a residual liquid in a pump room in a power sprayer. - 特許庁
  • モータ14が動力により回転駆動される回転軸を有して収納に配置される。
    A motor 14 having a rotary shaft rotationally driven by power is disposed in the storage chamber. - 特許庁
  • 暖房時に、省動力化を図りながら、防曇及び車内の快適性を確保する。
    To defog and ensure comfort in a cabin while saving power in heating. - 特許庁
  • ソレノイド26の駆動力は第1の圧力301と第2の圧力302との差圧に対抗する。
    Driving force of the solenoid 26 resists pressure difference between the first pressure chamber 301 and the second pressure chamber 302. - 特許庁
  • ここで、大気開放18は外部空間と連通する為、動力伝達11内の圧力を所定の値に保つことが出来る。
    Here the atmospheric air opening chamber 18 can keep the pressure in the power transmitting chamber 11 to a prescribed value to be communicated with the external space. - 特許庁
  • 第1内機が属する第1空気調和装置と第2内機が属する第2空気調和装置とは動力源が異なる。
    The power supply source for the first air-conditioning device to which the first indoor units belong is different from that for the second air-conditioning device to which the second indoor units belong. - 特許庁
  • ピエゾボディ21の内部に低圧24が形成され、その低圧24にピエゾスタック25と駆動力伝達部が収容されている。
    The low-pressure chamber 24 is formed inside a piezoelectric body 21, and a piezoelectric stack 25 and the driving force transmitting part are housed in the low-pressure chamber 24. - 特許庁
  • シリンジ側液圧シリンダ20の一方の液圧A1と、動力側液圧シリンダ50の一方の液圧A2とを、第1の配管81でつなぎ、シリンジ側液圧シリンダ20の他方の液圧B1と、動力側液圧シリンダ50の他方の液圧B2とを、第2の配管82でつなぐ。
    One hydraulic chamber A1 of the syringe side hydraulic cylinder 20 and one hydraulic chamber A2 of the power side hydraulic cylinder 50 are connected by first piping 81 and the other hydraulic chamber B1 of the cylinder side hydraulic cylinder 20 and the other hydraulic chamber B2 of the power side hydraulic cylinder 50 are connected by second piping 82. - 特許庁
  • トランスミッション2とトランスファ3との結合面4に外部空間と連通する大気開放18を形成し、動力伝達11の潤滑油と気体とを分離させる気液分離17を動力伝達11に併設する。
    An atmospheric air opening chamber 18 communicated with an external space is formed on a connecting face 4 of a transmission 2 and the transfer 3, and a gas-liquid separating chamber 17 for separating a lubricant and a gas in the power transmitting chamber 11, is mounted in parallel with the power transmitting chamber 11. - 特許庁
  • 入力される駆動力を出力する駆動力伝達装置10aと、これに連結し入力される駆動力を出力するディファレンシャル10bとがケース10c内に一体的に収容されている駆動力伝達機構10において、駆動力伝達装置10aの収容R1とディファレンシャル10bの収容R2を液密的に確実に分離する。
    To separate an accommodation room R1 for driving force transmission 10a and an accommodation room R2 for differential 10b certainly in liquid tight, in the driving force transmission mechanism 10 that the driving force transmission 10a to output the input driving force, and the differential 10b to connect with this and output the input driving force, are accommodated integrally into a case 10c. - 特許庁
  • 一方、パワーピストン9の後側の第1大径部9a__1に第1動力室20の液圧が作用し、第1大径部9a_1より小径の前側の第2大径部9a_2に第2動力室39の液圧が作用する。
    On the other hand, the hydraulic pressure in the first power chamber 20 works on a first large diameter part 9a1 located behind a power piston 9, and the hydraulic pressure in the second power chamber 39 works on a front, second large diameter part 9a2 having a smaller diameter than the first large diameter part 9a1. - 特許庁
  • 作動時、入力軸17が前進し制御弁36が切り換えられると、液圧が第1動力室20に導入されるとともに、軸方向通路37を通って第2動力室39に導入される。
    When an input shaft 17 advances to switch the position of a control valve 36 during actuation, hydraulic pressure is introduced into a first power chamber 20 and also into a second power chamber 39 through an axial passage 37. - 特許庁
  • 制御ピストン106には、制御用モータ100による駆動力と後方液圧128の液圧に応じた駆動力とが加えられ、制御圧120の液圧がこれらに応じた高さに制御される。
    A driving force by a control motor 100 and a driving force corresponding to the hydraulic pressure of the rear hydraulic pressure chamber 128 are applied to a control piston 106, and the hydraulic pressure of a control pressure chamber 120 is controlled to a corresponding height. - 特許庁
  • この作動中に、電磁ソレノイド80によりバルブスプール10が非作動方向に移動することで、動力室6がリザーバに接続されるので、動力室6の液圧が低下し、マスタシリンダ圧が減圧される。
    During this operation, a valve spool 10 is moved in an inoperative direction by a solenoid 80, so as to connect the power chamber 6 to a reservoir, consequently a hydraulic pressure of the power chamber 6 is decreased, to reduce the master cylinder pressure. - 特許庁
  • エレベータの信号線に対する動力線の影響を回避しつつ、動力線および信号線の配線に要する平面的なスペースを縮小して機会内のスペースの有効活用を可能にし、また機械の小型化を可能とすることができるエレベータの機械配線装置を提供する。
    To provide a wiring device for a machine room of an elevator effectively using a space inside the machine room by reducing a plane space to be required for wiring of a power wire and a signal wire, while avoiding influence of the power wire to the signal wire of the elevator, and elables the machine room to be miniaturized. - 特許庁
  • 前記荷役6に駆動源43を設け、この駆動源43を動力伝達部44等を介して前記前後チェーン33,34を駆動する回転軸45に連結し、その動力伝達部44等を通して収納5と荷役6に熱が伝わらないようにする。
    A drive source 43 is installed in the load handling chamber 6 and connected to a rotating shaft 45 to drive the front and rear chains 33 and 34 through a power transmission part 44 so that heat is not transferred to the storage chamber and the load handling chamber 6 through the power transmission part 44. - 特許庁
  • この作動中に、電磁圧力制御弁67が作動すると、そのバルブスプール69が右方へ移動して、動力室6が反力58から遮断されかつリザーバに接続されるので、動力室6の作動液圧が低下し、マスタシリンダ圧が減圧される。
    When a solenoid pressure control valve 67 is operated during this operation, the valve spool 69 is moved right to cut off the power chamber 6 from the reaction chamber 58 and is connected to a reservoir, so that the operating hydraulic pressure in the power chamber 6 reduces and the pressure in the master cylinder is decreased. - 特許庁
  • 処理内の処理液および雰囲気の漏洩を防止しつつ、処理外から処理内の処理液供給具に処理液を供給することができかつ処理外から処理内の処理液供給具に回動力を伝達することができる信頼性の高い基板処理装置を提供する。
    To provide a highly reliable substrate processor capable of supplying a processing liquid from the outside of a processing room to a processing liquid supply tool in the processing room, while preventing the leakage of the processing liquid and atmosphere from the processing room and capable of transmitting rotation force from the outside of the processing room to the processing liquid supply tool in the processing room. - 特許庁
  • また、フラッシュバック11上に作用する付勢力が発生するよう、フラッシュバック11への手動力の適用後に変化する容積を備える収容空間を有するフラッシュバック11を定める。
    Also, in order to generate energizing force acting on the flashback chamber 11, the flashback chamber 11 provided with the housing space having a volume to be changed after the application of manual force to the flashback chamber 11 is determined. - 特許庁
  • クラッチからのダストがモータへ入り込むことによる一次被害を防止できると共に、クラッチ内にダストが堆積することによる二次被害を防止できる駆動力伝達装置を提供すること。
    To provide a driving force transmission device preventing a primary damage caused by the entry of dust from a clutch chamber into a motor chamber and preventing a secondary damage caused by piling up of the dust inside the clutch chamber. - 特許庁
  • 基部2に回転自在に支持された中空3と、前記中空3に回転支持されたアーム体4を備え、前記アーム体4を駆動する動力手段を前記中空3に備えたものである。
    This industrial robot includes: a hollow chamber 3 rotatably supported by a base 2; an arm 4 rotatably supported by the hollow chamber 3; and driving means provided in the hollow chamber 3 and configured to drive the arm 4. - 特許庁
  • 簡単な構成で、熱媒流体を供給するための動力を別途用意することなく、車の上下温度偏差を減少させることができ、車の変形を防止する車変形防止装置を提供する。
    To provide a cabin deformation preventive device for reducing a deviation between upper-lower temperatures of a cabin, and preventing deformation of the cabin without separately preparing motive power for supplying a heating medium fluid with a simple constitution. - 特許庁
  • ピストンロッド側42rの受圧面積は、ピストンヘッド側42hの受圧面積より小さいことを利用して、両に共通の油圧を供給しつつ、駆動力の差によりピストンを伸長側に移動させる。
    By utilizing that a pressure-receiving area of a piston rod side chamber 42r is smaller than that of a piston head side chamber 42h, a piston is moved to an expansion side by a difference of a driving force while a common oil pressure is fed to both chambers 42r, 42h. - 特許庁
  • 補助加圧100の液圧の制御により補助ピストン92に加えられる液圧補助駆動力が制御され、ブレーキペダル10を介して加圧ピストン34に加えられる補助駆動力が制御される。
    By controlling the hydraulic pressure of the auxiliary pressure chamber 100, hydraulic auxiliary drive power added on the auxiliary piston 92 is controlled, thereby controlling auxiliary drive power added on a pressure piston 34 through the brake pedal 10. - 特許庁
  • 高速回転時において容量の変更に必要なクランク圧を低くするとともに、ハンチングの発生を抑制し、動力伝達をクラッチレスタイプとした場合のオフ運転時の動力消費を減少する。
    To reduce the crank chamber pressure required for varying capacity during high-speed rotation and reduce power consumption during an OFF operation when using the clutch-less type power transmission, by restraining hunting. - 特許庁
  • 処理胴から出力される動力を搬送装置に伝達するための動力伝達手段の組み立て並びにメンテナンスを容易に行うことができるとともに、脱穀部の扱の空間を大きくできるコンバインを提供する。
    To provide a combine harvester that facilitates assembly and maintenance of power transmission means for transmitting power output from a treating cylinder to a conveying apparatus and enlarges the space of a threshing chamber of a threshing part. - 特許庁
  • 飛行機の動力装置の燃焼の全体または一部の代替として、1個または複数個の高温燃料電池の形態の水生成ユニットを飛行機の動力装置のなかに一部または全体を組み込む。
    A part or whole of a water making unit in the form of one or a plurality of fuel cells is assembled in the power unit of the aircraft in lieu of a part or whole of the combustion chamber of the power unit of the aircraft. - 特許庁
  • 機構部の中のシャフト1と斜板1a間の駆動力伝達をする軸受部3,4と、斜板1aと揺動板7間の駆動力伝達をする軸受部5,6を機構34内に配置して軸受部を油潤滑する。
    Bearings 3, 4 for transmitting the driving force between the shaft 1 and the swash plate 1a of the mechanism part and bearings 5, 6 for transmitting the driving force between the swash plate 1a and the rocking plate 7 are disposed within the mechanism chamber 34 and lubricated with the oil. - 特許庁
  • ウォータポンプ10は、内燃機関にて発生する駆動力によって駆動するとともに圧力31bに導入される圧力が高いほど大きな駆動力を発生する。
    The water pump 10 is driven by driving force generated by the internal combustion engine and generates high driving force as pressure introduced in a pressure chamber 31b is high. - 特許庁
  • 容積型膨張機20は、導入された排気ガスの圧力による膨張の容積変化に応じて動力を発生し、その動力で発電機21を駆動して発電を行わせる。
    The displacement expansion engine 20 generates a powder according to the volumetric change of an expansion chamber caused by the pressure of exhaust gas led therein, and the generator 21 is driven by the power for power generation. - 特許庁
  • 容積型膨張機20は、導入された排気ガスの圧力による膨張の容積変化に応じて動力を発生し、その動力で発電機21を駆動して発電を行わせる。
    The volume type expander 20 generates power in accordance with change of volume of an expansion chamber by pressure of introduced exhaust gas to drive the generator 21 by its power and generate electric power. - 特許庁
  • スロットルボデーTBに設けられたギヤ収容19内に配置され、かつ、モータ4の駆動力をスロットルバルブ2に動力伝達するカウンタギヤ14を含むギヤ機構35を備える。
    A gear mechanism 35 accommodated in a gear accommodating chamber 19 formed on the throttle body TB and including a counter gear 14 for transmitting the driving force of the motor 4 to the throttle valve 2, is mounted. - 特許庁
  • オイルポンプの油から吐出されるオイルを有効に利用することの可能な動力伝達装置の制御装置を提供する。
    To provide a control device for a power transmission device capable of effectively utilizing oil discharged from an oil chamber of an oil pump. - 特許庁
  • 格別の動力を消費することなく、機械の稼動中、連続して有効に運転の窓のクリーニングを行なえるようする。
    To perform effectively the cleaning of a cab window continuously while the machine is in operation without consuming extra power. - 特許庁
  • 液圧13に液圧を作用させ、ピストン11を前進させて、ブレーキパッド3、4をディスクロータ2に押付けて制動力を発生させる。
    The braking force is generated by allowing liquid pressure to act on a hydraulic chamber 13, advancing the piston 11 and pressing brake pads 3, 4 to a disc rotor 2. - 特許庁
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