軍艦の装甲操舵室 an armored pilothouse on a warship
- 日本語WordNet
操舵室の下に行けるか? Can you get below decks? - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
操舵室という船の部分 a part of a ship, called pilothouse
- EDR日英対訳辞書
操舵室の屋根のソーラーパネルや From solar panels on the roof of the wheelhouse - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
操舵機室60には、操舵機室甲板61の上に嵩上げされた状態で、最低喫水線よりも上甲板15寄りに左操舵機設置面64Lと右操舵機設置面64Rとが形成されている。 In the steering gear room 60, a left steering gear installation face 64L and a right steering gear installation face 64R are formed close to the upper deck 15 from the lowest load line in a raised manner above the steering gear room deck 61. - 特許庁
この豪華客船は私たちに操舵室を見学させてくれます。 This luxury liner's crew allow us to go and see its wheelhouse.
- Weblio英語基本例文集
船舶構造及び船舶操舵室の配線経路製造方法 SHIP STRUCTURE AND METHOD OF MANUFACTURING WIRING PATH OF SHIP PILOTHOUSE - 特許庁
電動操舵補助装置と油圧操舵補助装置とを有する自動車用操舵装置において、電動操舵補助装置が作動する場合に電動モータの負荷となる油圧操舵補助装置の油圧シリンダのシリンダ室を移動する作動油の配管抵抗を低減した自動車用操舵装置を提供する。 To provide a steering device for an automobile which includes an electric steering auxiliary device and a hydraulic steering auxiliary device, the steering device having reduced piping resistance of working fluid that moves in a cylinder chamber of a hydraulic cylinder of the hydraulic steering auxiliary device, the piping resistance being a load of an electric motor when the electric steering auxiliary device is operated. - 特許庁
船尾に設けた一軸のプロペラの後方に該プロペラの軸を挟んで両側に舵が設けられた一軸二舵船において、操舵室の舵輪10の近傍に操舵レバー11を設け、舵輪10により当舵及び旋回の操舵を行うと共に、操舵レバー11により舵のテイルインボード又はクラムシェル操舵を行うようにした。 In the uniaxial two-rudder vessel provided with rudders in the rear of a uniaxial propeller provided at stern, on both sides of a shaft of the propeller to sandwich it, a steering lever 11 is provided near a rudder wheel 10 of a steering room, steering for meeting rudder and turning are performed by the steering wheel 10, and tail inboard or clamshell steering is performed by the steering lever 11. - 特許庁
操舵室からの前方視界を十分に確保することができる重量物運搬船を提供する。 To provide a heavy weight transport ship capable of sufficiently securing the front visibility from a steering room. - 特許庁
エド・テイントという操舵係が船室から姿をあらわして、甲板をやってきました。 that Ed Teynte the quartermaster emerged from the forecastle and came along the deck.
- James Matthew Barrie『ピーターパンとウェンディ』
入力側ピストン42により画成される一対の入力側液圧室43,44と、操舵輪に操舵力を付与するパワーシリンダの一対の出力側液圧室とをそれぞれ連通路21,22により連通する。 A pair of input side hydraulic chambers 43 and 44 partitioned by an input side piston 42 are put in communication through communication passages 21 and 22 with a pair of output side hydraulic chambers of a power cylinder which gives a steering force to the vehicle wheels in steering. - 特許庁
ギヤポンプを用いてなる送油ポンプ7の2つの吐出口を、操舵機構1に操舵補助力を加える油圧シリンダ6の2つの油室61,62に、各別の油路63,64を介して接続する。 The two delivery ports of the oil transportation pump 7 using a gear pump are connected via respectively separate oil passages 63 and 64 to the two oil chambers 61 and 62 of the hydraulic cylinder 6 for applying the steering assisting force to a steering mechanism 1. - 特許庁
操舵補助装置で発生する振動および音が、車室内に振動伝播するのを防止することができる操舵補助装置の取付部材を提供する。 To provide a mounting member for a steering assist device which can prevent vibration and sound generated in the steering assist device from being propagated into a cabin. - 特許庁
シリンダ内で操舵に応じ往復移動するピストンにより仕切られる一対の油室の中の一方が高圧とされ、他方が低圧とされることで操舵補助力が付与される。 In the hydraulic power steering device, one of a pair of oil chambers to be partitioned by a piston reciprocating in a cylinder according to the steering is of a high pressure condition, and the other is of a low pressure condition, and the steering auxiliary force is provided thereto. - 特許庁
室内に設置された機器類に接続される各種ケーブル類6が敷設されている操舵室2を備えている船舶構造において、操舵室2の床面形成部材10に配線経路となる凹溝部11を形成し、該凹溝部11を着脱可能な床板部材12で塞ぐ。 In the ship structure which is equipped with a pilothouse 2 where various cables 6 connected to a variety of equipment installed indoors are laid, a pit 11 which serves as a wiring path is made in a member 10 which forms the floor of the pilothouse 2, and the pit 11 is closed with a detachable floor member 12. - 特許庁
船舶1の船尾底面13と上甲板15の間で、最低喫水線よりも船底11寄りに操舵機室甲板61が形成されている。 A steering gear room deck 61 is formed close to a bottom 11 from the lowest load line between a stern bottom surface 13 and an upper deck 15 of a ship 1. - 特許庁
後輪を大舵角で操舵する場合に、車体との干渉を回避して、ホイールハウスが車室内に張り出すのを防止する。 To prevent rear wheel housing from expanding into a passenger room by avoiding rear wheels to interfere with the car body when they are steered into a big steering angle. - 特許庁
機器収納室内に水が浸入したとしても、前輪の走行駆動や操舵を支障なく行えるようにする。 To perform traveling and driving or steering of a front wheel even when water enters an equipment housing chamber. - 特許庁
オイルポンプの非作動時における各油圧室の残圧より、操舵軸を中立位置に戻すことができない。 To solve the problem that a steering shaft cannot be returned to a neutral position by remaining pressure in each oil pressure chamber when an oil pump does not operate. - 特許庁
したがって、操舵輪1の切り返し時、パワーシリンダ6の第1室CAまたは第2室CBが瞬間的にタンク32に連通することがなくて、パワーシリンダ6がスムーズに作動して、操舵者にいわゆるひっかかり感を与えることがない。 Thus, when a steering wheel 1 is cut back, a power cylinder 6 is smoothly operated while a first chamber CA or a second chamber CB of the power cylinder 6 is not instantaneously communicated with a tank 32, and any so-called hooking feeling is not given to a steering person. - 特許庁
モータにより油圧ポンプを駆動し、パワーシリンダの両圧力室に対し選択的に油圧を供給して操舵アシスト力を付与する際、バッテリの負担が大きくなることなく、良好な操舵フィーリングを達成可能なパワーステアリング装置を提供すること。 To provide a power steering device capable of achieving favorable steering feeling without increasing a burden on a battery in giving steering assistant force to both of pressure chambers of a power cylinder by selectively supplying hydraulic pressure by driving a hydraulic pump by a motor. - 特許庁
操舵補助用の油圧シリンダの2つの油室を送油ポンプの2つの吐出口に接続してなる簡素な構成のパワーステアリング装置において、逆入力トルクの影響を受けることなく、良好な応答性にて適正な操舵補助力を発生することを可能とする。 To generate proper steering assisting force with excellent responsiveness, without receiving influence of inverse input torque, in a power steering device of a simple constitution formed by connecting two oil chambers of a steering assisting hydraulic cylinder to two delivery ports of an oil transportation pump. - 特許庁
操舵機構部4は、走行機構部2の一端側に延設した支持枠部11に軸受13および緩衝部材14を介して支承した開口部を下向きにした矩形枠によるローラ支承室5に操舵用ローラ7を配置してなる。 The steering mechanism part 4 is constructed by disposing a steering roller 7 at a rectangular-framed roller support chamber 5 of which the downward opening part is supported at a support frame part 11 overhang and provided at one end side of the running mechanism part 2 through a bearing 13 and a cushioning member 14a. - 特許庁
ステアリング部の操舵に伴い、アシスト駆動部1の第1油室1c及び第2油室1dに差圧を生じさせ、ステアリング部をアシストする。 A differential pressure is generated between the first oil chamber 1c and the second oil chamber 1d of the assist drive section 1 due to the steering of a steering section to assist steering. - 特許庁
さらに、操舵輪(11、12、13、14)の左右の各油気圧懸架装置(21、22と23、24)の油室(31)または/およびガス室が連通されることが望ましい。 Further it is preferable that the oil chamber 31 and/or gas chamber of the left 21 and 22 and right hydraulic suspension devices 23 and 24 of steered wheels 11, 12, 13, 14 are put in communication. - 特許庁
運転者21が操舵部材2に衝突する二次衝突時の衝撃によってエネルギ吸収用油室27の内圧が体重感応油室29の内圧よりも高くなると、逆止弁36が開放される。 When the internal pressure of an energy-absorbing oil chamber 27 becomes higher than the internal pressure of a weight sensing oil chamber 29 by a shock during a secondary collision due to the collision of a driver 21 with a steering member 2, a non-return valve 36 is opened. - 特許庁
ローラ支承室5は、左右揺動角度で走行機構部2の一端側外面で係止可能とし、緩衝部材14はローラ支承室5を介して操舵用ローラ7を走行路面に常時圧接する。 The roller support chamber 5 can be locked at an outer surface on one end side of the running mechanism part 2 at a right and left swing angle, and the steering roller 7 is constantly abutted on a traveling road by the cushioning member 14 through the roller support chamber 5 in a pressed state. - 特許庁
バルブハウジング1内に収容され、ステアリングホイールに連繋した入力軸6と操舵輪に連繋した出力軸2との相対回転によってトーションバー8の捻れ量に応じて、外部の油圧源から供給される作動油を操舵用の油圧パワーシリンダの両油圧室に油圧を選択的に供給する油圧式パワーステアリング用コントロールバルブである。 In the control valve for the hydraulic power steering, the working fluid to be fed from an external hydraulic pressure source is selectively fed to both hydraulic chambers of a hydraulic power cylinder for steering operation according to the torsion of a torsion bar 8 by the relative rotation of an input shaft 6 stored in a valve housing 1 and connected to a steering wheel to an output shaft 2 connected to steered wheel. - 特許庁
船内警報システム10は、操舵室11内に配置されるものとして、制御回路3と、当該制御回路3に接続されたアラーム装置A1及びリセットボタン5と、を備えている。 The inboard alarming system 10 includes a control circuit 3 arranged in a pilothouse 11, and an alarming device A1 and a resetting button 5 connected to the control circuit 3. - 特許庁
無線用操舵角信号は、送信アンテナを介して送信され、車両11の本体側ECU17によって、室外受信アンテナ27を介して受信される。 The radio steering angle signal is transmitted through a transmission antenna, and received by a vehicle 11 body side ECU17 through an interior receiving antenna 27. - 特許庁
操舵部材2の操作に伴って回転部材としてのピニオンシャフト7が回転すると、粘性流体16が収容された流体室17内で、羽根部材18が回転する。 When a pinion shaft 7 as a rotation member is rotated accompanying with operation of the steering member 2, an impeller member 18 is rotated in a fluid chamber 17 stored with a viscous fluid 16. - 特許庁
操舵室2にGPSを採用した操船支援装置3を備えた水中調査船1は、船首側と船尾側の二箇所に船外機4を備え、これらの船外機4を用いて船位保持が可能になっている。 An underwater investigation vessel having a steering supporting device employing a GPS in a steering chamber is provided with outboard engines 4 in two places, bow and stern sides, and a vessel position is held by using these outboard engines 4. - 特許庁
操舵室からエンジン駆動部や燃料タンクへの移動が容易で、かつデッキ上面に通路を特には必要としない貨物運搬用の船舶を提供する。 To provide a marine vessel for cargo transportation easy to move from a steering house to an engine driving part and a fuel tank on it and not especially requiring a passage on a deck upper surface. - 特許庁
オイルポンプ37から第1、第2通路34、35を介して第1、第2油圧室32、33に選択的に給排される作動油によって前輪を操舵制御する。 Front wheels are steered and controlled by a hydraulic fluid supplied into and discharged from a first oil pressure chamber 32 and a second oil pressure chamber 33 selectively through a first passage 34 and a second passage 35 from the oil pump 37. - 特許庁
ハンドルが左に切られたとき、調整装置10内の調整ピストン103は調整ガス室104L側に、操舵角に対応した距離だけ移動する。 When a steering wheel is turned to left, a regulating piston 103 in a regulating device 10 is moved to a regulating gas chamber 104L side by a distance corresponding to a steering angle. - 特許庁
操舵輪用モータ駆動ユニットの軸長を短縮して、これを収容するホイールハウスの側壁を車体外側へ移し得るようにし、車室内スペースの拡大を可能にする。 To enlarge a vehicle interior space by shortening the shaft length of a motor drive unit for a steering wheel such that the side wall of a wheel house for storing the motor drive unit for the steering wheel can be shifted to the vehicle body exterior side. - 特許庁
オイルポンプ37から第1、第2通路34、35を介して第1、第2油圧室32、33に相対的に給排される作動油によって前輪を操舵制御する。 Front wheels are steered and controlled by a hydraulic fluid supplied into and discharged from a first oil pressure chamber 32 and a second oil pressure chamber 33 relatively through a first passage 34 and a second passage 35 from the oil pump 37. - 特許庁
パワーシリンダ4の二つの作動室11,12に可逆ポンプ5によって作動油を選択的に給排し、そのパワーシリンダ4によって操舵機構を操作する。 In the power steering device for the vehicle, an operation oil is selectively fed to/discharged from two operation chambers 11, 12 of a power cylinder 4 by a reversible pump 5 and a steering mechanism is operated by the power cylinder 4. - 特許庁
故障時等に、フェールセーフバルブへの電源供給を確実に遮断することで、パワーシリンダ室の差圧を解消し、運転者のノンアシスト操舵を達成可能なパワーステアリング装置を提供すること。 To provide a power steering device enabling a driver to achieve non-assisted steering by securely cutting off power supply to a fail-safe valve in failure to eliminate a pressure difference in power cylinder chambers. - 特許庁
オイルポンプ37から第1、第2通路34、35を介して油圧シリンダ27の第1、第2油圧室32、33に相対的に給排される作動油によって車輪25a,25bを操舵制御する。 Vehicle wheels 25a and 25b are put in steering control by a hydraulic oil supplied and exhausted relatively from the oil pump 37 to the first 32 and second oil pressure chambers 33 of a hydraulic cylinder 27 via a first 34 and a second passage 35. - 特許庁
ハウジングの構造を簡素化でき、モータハウジングの少なくとも一部を制御装置の収容室に用いることを実質的に可能とすることができる車両用操舵装置を提供する。 To provide a vehicular steering device capable of simplifying a structure of a housing, and substantially using at least a part of a motor housing for a storage chamber of a control device. - 特許庁
操舵入力制限装置38において、シリンダ38aに内接しつつ軸方向に摺動するピストン38bにより2分割される第1油室38c及び第2油室38dは、2つの連通路38j,38kにより連通される。 In this steering input limiting device 38, a first oil chamber 38c and a second oil chamber 38d bisected by a piston 38b axially sliding while inscribing a cylinder 38a are communicated by two communication passages 38j and 38k. - 特許庁
配分制御部233は、車速V、操舵角θ、駆動力配分指示信号DDIを受けこれらに基づいて油圧回路24を制御して、この油圧回路24により油圧室に油を注入又は排出させることにより油圧室の油圧を制御する。 The distribution control part 233 receives a vehicle speed V, a steering angle θ, and a driving force distribution indication signal DDI, and controls a hydraulic circuit 24 according to them, and supplies or discharges an oil into a hydraulic pressure chamber through the hydraulic circuit 24 for controlling the hydraulic pressure in the hydraulic pressure chamber. - 特許庁
ジョイスティック47と操作スイッチ46とを有する操作盤8,35は、可搬式であって、操舵室21に設けておくこともでき、または甲板の船橋上で着脱可能なコネクタ12,23,24,25,37,38,39から可撓性ケーブル11,36を介して接続する。 Control panels 8, 35 with both a joystick 47 and an operation switch 46 are portable, and can be provided in a steering room 21 or is connected to the steering room 21 via flexible cables 11, 36 from detachable connectors 12, 23, 24, 25, 37, 38, 39 on a bridge of a deck. - 特許庁
S1で読み込まれた車両の操舵角および車速に基づいて、車両が定常旋回状態であると判定されれば(S2)、上記定常旋回状態における4つの懸架シリンダの各液室の標準液圧変化量を取得する(S3)。 When a vehicle is determined in a steady turning condition based on a steering angle and speed of the vehicle read in S1 (S2), an amount of standard liquid pressure variation of respective liquid chambers of four suspension cylinders in the steady turning condition is acquired (S3). - 特許庁
緩衝材粒子による、歯打ち音を減少させて、車室内での騒音を低減する効果を良好に維持しながら、なおかつ、現状よりもさらに、電動パワーステアリング装置の操舵トルクを低減することができる潤滑剤組成物と、前記潤滑剤組成物を用いることによって、騒音が小さい上、電動パワーステアリング装置の操舵トルクを十分に低減することができる減速機と、前記減速機を用いた電動パワーステアリング装置とを提供する。 To provide a lubricant composition which can be suitably used for reducing gear noises by buffer particles, sufficiently maintaining effect for reducing noise in a car room and further reducing the steering torque of an electric power steering device than that in the present condition, a decelerator giving small noise and sufficiently reducing the steering torque of the electric power steering device by using the lubricant composition, and the electric power steering device by using the decelerator. - 特許庁
操舵用の電動モータの制御装置としてのECUを収容する収容室100を区画する第2の側壁82を含む第1のハウジング23と、第2の側壁82に形成された開口87を通して収容室100の内側から外側に延びるハウジング135aを含み、ECUに接続される電源コネクタ135と、を備える。 This steering device includes a first housing 23 including a second side wall 82 for dividing a storing chamber 100 for storing an ECU as a control device of an electric motor for steering, and a power source connector 135 including a housing 135a extending from the inside of the storing chamber 100 to the outside through an opening 87 formed in the second side wall 82 and connected to the ECU. - 特許庁
操舵反力発生手段25の液圧ダンパ44は、ステアリングシャフト24の回転に応じて往復動するピストン38と、ピストン38を摺動自在に収納するシリンダ37と、シリンダ37の両端にピストン38を挟むように形成された二つの液室40,41と、二つの液室40,41を接続する連通路42に設けられた可変絞り弁43とを含む。 A hydraulic damper 44 of the steering reaction force generation means 25 includes a piston 38 reciprocating according to the rotation of the steering shaft 24, a cylinder 37 slidably housing the piston 38, two liquid chambers 40, 41 formed so as to interpose the piston 38 to the both ends of the cylinder 37, and a variable throttle valve 43 provided in the communication passage 42 connecting the two liquid chambers 40, 41. - 特許庁
送信機54からの遠隔操作によって車両のエンジンが始動された場合、車室内に乗員が検知されるまで、エンジン制御装置30を除く、車両走行に必要な電子機器(例えば、電動パワーステアリング制御装置40A)を起動させないようにする、又はその電子機器の車両走行に必要な制御(例えば、操舵補助)を禁止する。 When the engine of a vehicle is started by remote operation from a transmitter 54, the electronic devices (such as an electric power steering control device 40A) necessary for traveling the vehicle excluding an engine control device 30 are not started until an occupant is detected in the cabin, or the controls (such as steering assistance) of the electronic devices necessary for traveling the vehicle are prohibited. - 特許庁