「星型エンジン」を含む例文一覧(13)

  • ラビニョオ歯車組G1をエンジンENGに近い側に、また、ダブルピニオン遊歯車組G2をエンジンから遠い側に配し、これらの間に同軸に、単純遊歯車組G3を配置する。
    A Ravigneaux planetary gear train G1 is arranged on the side close to an engine ENG, and a double pinion planetary gear train G2 is arranged on the side far from the engine, and a simple planetary gear train G3 is arranged therebetween in a coaxial manner. - 特許庁
  • この様にエンジン6とトロイダル無段変速機7との間に存在する、上記トルクコンバータ11と上記遊歯車式変速機9の伝達効率(トルク損失)を考慮して、上記エンジントルクを算出する為、このエンジントルクを正確に求められる。
    By taking transmission efficiency (torque loss) of the torque converter 11 and the planetary gear type transmission 9 existing between the engine 6 and the troidal type continuously variable transmission 7 into consideration, the engine torque is calculated, and therefore, the engine torque can be accurately computed. - 特許庁
  • 無段変速部20の出力と、エンジン駆動力とを合成する複合伝動部Pを備える。
    This transmission device includes: a compound planetary transmission part P for synthesizing the output of a continuously variable speed part 20 and the engine driving force. - 特許庁
  • 無段変速部20の出力と、エンジン駆動力とを合成する複合伝動部Pを備えてある。
    The speed change transmission device comprises a combined planetary transmission part P to combine the output of the continuously variable transmission 20 and the engine drive force. - 特許庁
  • トロイダル無段変速機構5の出力ディスク11に結合され、変速後のエンジン回転を伝達する変速機出力軸24の回転は、合成用遊歯車組21により、入力軸3からエンジン回転と合成して後方へ伝達するように成す。
    Combined with an output disk 11 of the toroidal type continuously variable transmission mechanism 5, rotation of a transmission output shaft 24 which transmits engine rotation after gear shift is combined with the engine rotation by a planetary gear set 21 for composition and transferred backward from an input shaft 3. - 特許庁
  • そこで、自動MT12に遊歯車24とモータジェネレータ17および19を配し、各変速段の間を無段変速することにより、エンジン出力を用いて、変速時のトルク中断を埋合わせることが可能となり、モータを小化できる。
    Thereby, the torque interruption in the gear changing can be covered by steplessly changing gears using an output of an engine, thus achieving the downsizing of the motor. - 特許庁
  • このためボールネジ80,82のリードを小さくしなくても回転量に対して各部の直動量を小さくでき、遊歯車差動ネジ装置70のサイズの変化が小さくなるので組み込むエンジン等の大化を抑制できる。
    For this reason, the linear movement amount of each part against the rotational movement amount can be reduced without lessening the leads of the ball screws 80, 82, and upsizing of the engine and the like installed can be suppressed since the size variation in the planetary gear differential screw device 70 becomes smaller. - 特許庁
  • 歯車組4,5よりなり、サンギヤSs, Sd、リングギヤRs, RdおよびキャリアCを回転メンバとするラビニョオプラネタリギヤセット2に対し、RdにエンジンENGを、Rsに車輪駆動系Outを結合する。
    The hybrid transmission includes a Ravigneau type planetary gear set 2 consisting of planet gear sets 4 and 5 and using rotary members as sun gears Ss and Sd, ring gears Rs and Rd, and a carrier C, in which the engine ENG is coupled with Rd while a wheel driving system Out is coupled with Rs. - 特許庁
  • エンジンEをトロイダル無段変速機Tを介して遊歯車機構Pのサンギヤに接続し、駆動輪Wを遊歯車機構Pのリングギヤに接続し、サンギヤおよびリングギヤを第1クラッチC1で接続する。
    An engine E is connected to the sun gear of a planetary gear mechanism P via the toroidal continuously variable transmission T and a driving wheel W is connected to the ring gear of the planetary gear mechanism P, with the sun gear and the ring gear connected to each other by a first clutch C1. - 特許庁
  • エンジンEをトロイダル無段変速機Tを介して遊歯車機構Pのサンギヤに接続し、駆動輪Wを遊歯車機構Pのリングギヤに接続し、サンギヤおよびリングギヤを第1クラッチC1で接続する。
    An engine E is connected to a sun gear of a planetary gear mechanism P through a toroidal-type continuously variable transmission T, a driving wheel W is connected to a ring gear of the planetary gear mechanism P, and the sun gear and the ring gear are connected by a first clutch C1. - 特許庁
  • 上記エンジントルクを、トロイダル無段変速機7を構成するアクチュエータの1対の油圧室同士の間の差圧と、このトロイダル無段変速機7の変速比と、トルクコンバータ11のトルク比と、遊歯車式変速機9の減速比並びに伝達効率とから算出する。
    The engine torque is calculated by a pressure difference between a pair of oil pressure chambers of an actuator constituting a troidal type continuously variable transmission 7, a speed ratio of the troidal type continuously variable transmission 7, a torque ratio of a torque converter 11, and a deceleration ratio and a transmission ratio of a planetary gear type transmission 9. - 特許庁
  • 走行機体の旋回操作時には、エンジン5の動力で駆動する可変の油圧式駆動手段61から各遊歯車機構51,51に、互いに逆方向の回転力を付与するように動力伝達することにより、左右の後輪3,3の回転速度に差をもたせるように構成する。
    In the rotating operation of the traveling machine body, power is transmitted from a variable hydraulic driving means 61 driven by the power of an engine to each planet gear mechanism 51 or 51 so as to give mutually reverse directional rotating forces, whereby the rotating speeds of lateral rear wheels 3 and 3 are mutually differed. - 特許庁
  • フロントエンジン・リヤドライブの車両に適用する自動変速機用歯車変速装置において遊歯車組を取り囲む入力回転メンバや出力メンバをできるだけ少なくして、潤滑油の油の滞留を少なくすることで引きずりトルクの発生を最小限にし、燃費の向上にも寄与する自動変速機用歯車変速装置を提供する。
    To provide a gear shift device for an automatic transmission capable of minimizing the occurrence of drag torque and contributing to an improvement in fuel consumption by minimizing input rotating members and output members surrounding planetary gear assemblies to reduce the accumulation of lubricating oil in the gear shift device for the automatic transmission adopted to a front engine/rear drive vehicle. - 特許庁

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