隠れ里という理想郷 a utopia called 'kakurezato'
- EDR日英対訳辞書
常世は天国や理想郷とされる。 Tokoyo is regarded as heaven or paradise.
- Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
僕は 昔 理想郷の社会― I used to want to design a utopian society - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
メディトピアという,未来社会の理想郷 a Utopia of the future, called {Meditopia}
- EDR日英対訳辞書
エコロジー思想に支えられた理想郷 paradise which is supported by ecological thought
- EDR日英対訳辞書
理想郷という煩わしいことのない別世界 imaginary place (place of perfection, utopia)
- EDR日英対訳辞書
エリジウムは理想郷のようなものだ。 Elysium is a kind of paradise. - 浜島書店 Catch a Wave
過の王が死後に辿り着くと言われる理想郷 The utopia the king is said to have entered after his death... - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
よくも この俺の理想郷の夢を 踏みにじってくれたな! Oh well did you steal this dream of my utopia! - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
結婚は、睦まじければ理想郷、争い絶えねば生き地獄。 Marriage, in peace, is this world's paradise; in strife, this life's purgatory. - Tatoeba例文
この都市は 皆が思うような 理想郷でなければならないからな。 Because this city is supposed to be a utopia... - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
この都市は 皆が思うような 理想郷でなければならないからな Because this city is supposed to be a utopia... - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
この地球を俺たちの理想郷 第二のアヴァロンとする We will transform this planet, earth, into our own utopiaa second avalon! - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
社会的完全の極端に理想主義的な計画を信じる理想郷の住民の政治的な方向 the political orientation of a Utopian who believes in impossibly idealistic schemes of social perfection
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常世は理想郷や天国とされ、富や知恵や不老長寿を齎す夜のない世界である。 Tokoyo (eternal world) is the utopia or paradise, and it is the world that gives rise to wealth, knowledge and ageless and eternal life, and it is a world without night.
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出舟とは、向こう岸に理想郷(浄土)を見出し、彼岸を想念させるものである。 An outgoing ship heads toward the paradise (Pure Land) on the opposite shore to causes one to contemplate Nirvana.
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ただ楽譜が現存してるのはヴァイオリンソナタ「理想郷」と「黄昏」の二曲だけ However, only the two songs of the violin sonatas virgin and twilight - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
夫の之善はキリスト教徒の理想郷をつくるという信念から北海道へ渡る決意を吟子に告げる。 Yukiyoshi revealed to Ginko his resolution to emigrate to Hokkaido to set up a Christian utopia there.
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北海道の密林と原野を開拓して理想郷を創造するというこの仕事は、実際には困難を極めた。 The tasks of cultivating woodland and wasteland in Hokkaido and building a utopia were, in reality, a very troublesome endeavor.
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しかし、折口信夫の論文『妣が国へ・常世へ』(1920年に発表)以降、特に「常世」と言った場合、単なる死者の国ではなく、海の彼方・または海中にあるとされる理想郷である。 However, after the release of Shinobu ORIKUCHI's thesis, "Haha ga kuni he/ Tokoyo he" (published in 1920), it does not a mere world of the dead, but a Utopia which is considered to exist over the sea or in the sea when you mentioned especially 'Tokoyo.'
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ムシカとはスペイン語で音楽を意味する「ムジカ」に由来し、宗麟はかつて西洋の音楽を聴いて非常に感銘を受け、その旋律のように平和な理想郷を夢見た。 Mushika came from 'Mujika' meaning music in Spanish, and Sorin was so impressed after listening to Western music and dreamed of a peaceful ideal world like its melody.
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そして日本では平安時代に「厭離穢土・欣求浄土」に代表される浄土教往生思想が広まり、海の彼方の理想郷と浄土とが習合されたのであった。 Then, in the Heian Period in Japan, Jodo sect's thought of 'Ojo' epitomized by its cries, 'abhorrence of (living in) this impure world' and 'seeking rebirth in the Pure Land' became popular and the Utopia beyond the sea was syncretized with the Pure Land.
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当初は貿易目的のためにキリシタンを保護していたが次第に宗麟自身もキリスト教の教義に惹かれるようになり、遂には入信し日向にムシカ(理想郷。漢字表記は務志賀とされる。現在の宮崎県延岡市無鹿町の付近)の建国を夢見て耳川の合戦を引き起こすことになる。 At first, Sorin protected Christians for the purpose of trade, but he was soon attracted to the doctrine of Christianity, and finally joined and caused the Battle of Mimi-kawa while dreaming about building Mushika (ideal world, represented as 務志賀 in Chinese characters, around present-day Mushikamachi, Nobeoka City, Miyazaki Prefecture) in Hyuga Province.
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そして、その「鎮守の森」や神籬や磐座としての森林や山・海・川や岩・木などは、神域である常世(「とこよ」と読み、神の国や理想郷のこと)と現世(うつしよと読み現実世界のこと)の端境を示し、結界としての役割も果たしている。 Furthermore, 'Chinju-no-Mori' (Sacred Shrine Forest), other forests, mountains, seas, rivers, rocks and trees as himorogi or iwakura represent the boundary zone and they also function as Kekkai (barrier) between Tokoyo that is to say Shiniki (the kingdom of gods or the ideal world) and Utsushiyo (the actual world).
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さらには、当時の政治社会情勢からイスラム勢力の侵攻によるインド仏教の崩壊が予見されていたため、最後の密教経典である時輪タントラ(カーラ・チャクラ)の中でイスラムの隆盛とインド仏教の崩壊、インド仏教復興迄の期間(末法時代)は密教によってのみ往来が可能とされる秘密の仏教国土・理想郷シャンバラの概念、シャンバラの第32代の王となるルドラ・チャクリン(転輪聖王)、ルドラ・チャクリンによる侵略者(イスラム教徒)への反撃、ルドラ・チャクリンが最終戦争で悪の王とその支持者を破壊する予言、そして未来におけるインド仏教の復興、地上における秩序の回復、世界の調和と平和の到来、等が説かれた。 Additionally, since Indian Buddhism was expected to collapse under the Muslim invasion in the political and social situation at that time, the Kala cakra tantra (the last Mikkyo sutra) described the following: the flourishing of Islam; the collapse of Indian Buddhism, a concept of Shambhala; a secret Buddhist land and Utopia, which could be reached only through Mikkyo during the period before the revival of Indian Buddhism (the Age of Final Dharma); Raja Cakravarti (ルドラ・チャクリン(転輪聖王)), who became the thirty-second king of Shambhala; a counterattack by Raja Cakravarti against the invaders (Muslims); the prediction that Raja Cakravarti would destroy the king of evil and his supporters in the final war; the revival of Indian Buddhism in the future; the return to order on earth; the coming of the harmonization and peace of the world, and so on.
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