「相対危険度」を含む例文一覧(22)

  • そして、周辺情報検出部3から取得した周辺情報に異なる危険危険情報が含まれていた場合、表示処理ECU2は、相対的に危険の低い危険情報の表示を停止する。
    When risk information with a different degree of risk is included in the peripheral information obtained from the peripheral information detecting part 3, the display processing ECU 2 stops to display the risk information with relatively low degree of risk. - 特許庁
  • さらに、危険判別器13により、障害物との距離及び相対から障害物に対する危険を判別し、警報器14により知らせる。
    Further, the degree of hazard for the obstacle is discriminated from the distance to the obstacle and the relative speed and is reported by an alarm 14. - 特許庁
  • 障害物位置検出装置は、障害物の相対的な位置変化から障害物の危険を算出し、障害物の位置、建造物の設置情報、危険をそれぞれ対応付けて危険箇所データベース8に登録する。
    The obstacle location detecting device calculates the risk of the obstacle from the relative location change of the obstacle, and associates the location of the obstacle, the installation information of the building and the risk with each other, and registers them in a hazard location database 8. - 特許庁
  • 糖尿病の相対的な発症危険を判定するための簡便な方法を提供すること。
    To provide a simple method for judging the relative development risk of diabetes. - 特許庁
  • 自車両に対し相対的に危険の高い物体の存在を運転者に適切に認識させる。
    To make a driver properly recognize presence of an object relatively at high risk to his/her own vehicle. - 特許庁
  • そして、フロントポストとリヤポストの相対を演算し、該相対が予め設定されている危険以上のときは告知器24にて危険を告知するとともに、ウインチ18,19の駆動を停止して危険回避処置を実行する。
    A relative angle of a front post and a rear post is computed, and if the relative angle is not less than a dangerous angle predetermined in advance, the danger is notified by a notifier 24, and the danger avoiding action is taken by stopping the drive of winches 18, 19. - 特許庁
  • これにより、相対が大きく、危険性の高い仮対象物に対しては応答性の良い検出、相対が小さく危険性の低い仮対象物に対しては確実な検出が可能となる。
    This assures high-response detection in case the provisional object is high in relative velocity and is a high-risk object, and reliable detection in case the provisional object is low in relative velocity and is a low-risk object. - 特許庁
  • データ発生部6は、速推定部22が推定した前記物標の相対に基づいて当該物標の危険を求める。
    The data generation unit 6 determines the risk of the target on the basis of the relative speed of the target estimated by the speed estimation unit 22. - 特許庁
  • 糖尿病、特に2型糖尿病の相対的な発症危険を判定するための簡便な方法を提供すること。
    To provide a simple method for judging the relative onset risk to diabetes, especially type 2 diabetes. - 特許庁
  • また、車両用接近危険検出装置1は、車両状態として車速V及び相対距離Dを検出する。
    The approach risk degree detecting device 1 for the vehicle detects speed V and a relative distance D as a vehicle state. - 特許庁
  • ECU5は、各センサ2,3,4の検出結果に基づき判定指標(つまり、相対操舵角ψr、逸脱危険MLC)を演算する。
    The ECU 5 calculates a determination index (namely, a relative steering angle ψr, a deviation risk degree MLC) on the basis of detection results of the respective sensors 2, 3, and 4. - 特許庁
  • さらに、後続車両検知部15によって自車両に追突する可能性のある後続車両を検知し、後続車両が存在する場合には後続車両の自車両に対する相対と距離に基づいて危険補正部22が危険を補正する。
    Furthermore, the following vehicle having possibility of colliding with its own vehicle is detected by a following vehicle detection part 15, and when there exists the following vehicle, the risk is corrected by a risk correction part 22 based on the relative speed and distance of the following vehicle to its own vehicle. - 特許庁
  • 測距対象物との車間距離を距離測定装置で測定し、これに基づいて、相対相対加速を演算し、これらより衝突の危険性を判断して警報を出力する。
    The collision alarming device measures an inter-vehicle distance between with an object to be ranged, calculates a relative velocity and a relative acceleration based on this distance and judges the risk of collision by these to output a warning. - 特許庁
  • 車両に搭載された運転状況判定装置が、取得した様々な情報に基づき、自車両と衝突可能性のある障害物を認識し、その障害物と自車両との間の相対距離及び相対に基づき、判定条件の異なる複数種類の危険判定を行い、自車両がどの領域(危険の程によって分けられた領域)に属するかを判定する。
    The driving situation determination device mounted on a vehicle recognizes obstacles with possible collision with the vehicle based on acquired various kinds of information, determines a plurality of kinds of dangers of different determination conditions based on the relative distance and the relative speed between the obstacles and the vehicle, and determines to which zone (zone classified according to the degree of danger) the vehicle belongs. - 特許庁
  • オペレータ室とキャタピラー(登録商標)との相対位置関係を確実かつ精良く表示できるようにし、危険方向への進行を禁止させる等して、作業の安全を高くするパワーショベルの提供。
    To provide a power shovel surely and accurately displaying the relative positional relation between an operator chamber and a caterpillar (trademark), preventing it from heading in a dangerous direction, and improving the safety of the work. - 特許庁
  • エンジンの回転速が上がるにつれて粘性継ぎ手はスリップし、ウォーターポンプへの相対入力回転速が低下し、それによってポンプがキャビテーションを起こす危険性が低減することになる。
    In proportion to rise of a rotational speed of the engine, the viscous coupling slips and a relative input rotational speed to the water pump declines, and by this, danger of the water pump causing cavitation is reduced. - 特許庁
  • 危険は、障害物Xと予想進路イメージYの側端縁Yaとの相対距離が近いほど、障害物Xの移動速が高速であるほど高くするルールに従って設定される。
    The risk level is set according to a rule for increasing the level as relative distance between the obstacle X and the side edge Ya of a predicted course image Y is shorter and as moving speed of the obstacle X is higher. - 特許庁
  • 制御装置32は、各頂点A1〜A4の相対位置と地図原稿110の絶対位置と縮尺とに基づいて、危険領域112の各頂点の絶対位置(緯と経)を算出する。
    The controller 32 calculates, on the basis of the relative position of respective vertexes A1-A4 and the absolute position and reduction scale of the map original 110, the absolute position (the latitude and the longitude) of each vertex of the critical region 112. - 特許庁
  • 自己船体1に対して相対的に波群6の空間的存在分布を表示する第1画面12−1と、波群6の要素6−jに対応する危険Njを表示する第2画面12−1とから構成されている。
    A course display terminal comprises a first screen 12-1 to relatively display the spatial presence distribution of a wave group 6 to a subject hull 1, and a second screen 12-1 to display the risk Nj corresponding to an element 6-j of the wave group 6. - 特許庁
  • 上下方向に互いに隣接する複数層にそれぞれ形成されたパターン同士の相対的位置関係に依存するプロセス上の危険に応じて欠陥検出のための閾値を変える。
    A threshold for detecting a defect is changed in accordance with a degree of risk on a process depending on a relative position relation of patterns formed in a plurality of layers adjacent in a vertical direction. - 特許庁
  • 相対湿が高い燃焼排ガス中の一酸化炭素(CO)濃を検出する際に湿の影響による検出感低下やセンサ出力の不安定化、ひいては腐食等による故障の危険性などを回避できるCOセンサを備えた潜熱回収型燃焼装置を提供する。
    To provide a latent heat recovery type combustion device having a CO (carbon monoxide) sensor capable of avoiding a decrease in sensitivity and the instability of sensor outputs due to the influence of moisture on the detection of concentration of CO in combustion exhaust of high relative humidity, while also avoiding the danger of failures due to corrosion or the like. - 特許庁
  • ロータとケーシングの軸方向移動による相対変位を、タイロッドを使用せずに最小に保ち、ガスタービンおよび蒸気タービンの設置における調整作業および部品点数を削減し、剛性を高めて、危険を安定化し定格回転数から離調調整が可能とする。
    To minimize a relative displacement due to axial movement of a rotor and a casing without using a tie rod, to reduce adjusting work and number of components in installing a gas turbine and a steam turbine, to improve rigidity, to stabilize a dangerous speed, and to adjust detuning based on a rated rotation speed. - 特許庁

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