「終着駅」を含む例文一覧(47)

  • 終着駅.
    a terminal station  - 研究社 新英和中辞典
  • 終着駅
    a terminal station  - 日本語WordNet
  • 当初は終着駅
    It was a terminal station at the outset.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 終着駅である。
    Kurama Station is the last stop on the Kurama Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 終着駅となる。
    It became a terminal.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 終着駅で降りてください
    Please get off at the terminal station. - Eゲイト英和辞典
  • 福知山線※始終着駅
    Fukuchiyama Line *starting point and terminus  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 京阪鴨東線※終着駅
    Keihan Oto Line *terminal station  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 宇治線の終着駅である。
    It is a terminal station of the Uji Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 終着駅から人の流れがなくなった
    a stream of people emptied from the terminal  - 日本語WordNet
  • 北近畿タンゴ鉄道宮福線※始終着駅
    KTR Miyafuku Line *starting point and terminus  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 叡山電鉄叡山本線※始終着駅
    Eizan (Main) Line, Eizan Electric Railway *starting and terminal station  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 京都市営地下鉄東西線(T01)-終着駅
    Kyoto Municipal Subway Tozai Line (T01) -Terminal Station  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 東西線の終着駅で、駅ナンバリングはT01。
    The terminal station of the Tozai Line and its station number is T01.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 1910年(明治43年)4月15日京阪本線の京都側の終着駅として開業。
    April 15, 1910: The station was inaugurated as Keihan Main Line's Kyoto terminal.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 西日本旅客鉄道(JR西日本)片町線(学研都市線)の終着駅だった駅。
    The station, which was the terminal facility of the Katamachi Line (Gakkentoshi Line), was operated by the West Japan Railway Company (JR West).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 1895年(明治28年)11月3日-奈良鉄道伏見-桃山間延伸に伴い、その終着駅として開業。
    November 3, 1895: The station was inaugurated as a terminal station incidental to the Nara Railway, extending its operations to this station from Momoyama.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 1896年(明治29年)1月25日-奈良鉄道桃山駅~玉水間延伸時に、その終着駅として開業。
    January 25, 1896: The station was inaugurated as the terminal station of the Nara Line when it was extended from Momoyama Station to this station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 2008年(平成20年)1月16日-東西線二条~太秦天神川間延伸により終着駅として開業。
    January 16, 2008: The station opened as the last stop when the Tozai Line was extended from Nijo Station to Uzumasa-tenjingawa Station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 京都電燈が路線を建設した際、終着駅として開設した駅である。
    Kitano Station opened as a terminal when the Kyoto Dento, an electric power company, built a railway line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 今宮を出ると右にカーブしながら地上から地下になり、終着駅・JR難波駅に着く。
    After departing Imamiya Station, trains run underground while making a curve toward the right and arrive at JR Namba Station, the terminal station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 現在は土曜ワイド劇場枠で放送されている森村誠一・終着駅シリーズの監督(作品によっては脚本も兼任)を担当。
    He is currently a director (as well as screenwriter depending on the production) for Seiichi MORIMURA's Terminal Station Series that is broadcast on Doyo Wide Gekijo (Saturday Wide Theater).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 当初は、新橋-横浜間の鉄道に続いて2番目に開業した、神戸-京都間鉄道の終着駅であった。
    Originally, it was the final station of the railroad between Kobe and Kyoto, and it was the second railway inaugurated after the railroad opened between Shimbashi and Yokohama.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • しかし、全列車が終着駅まで先着するなど、(かつての急行より)速達性は向上している。
    However, all the trains of this type reach the final station without being passed by any other train, and in this sense it can be said that they have enhanced their speed (by comparison with the former express trains).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 舞鶴線※終着駅であるが、普通列車の一部は山陰本線福知山方面へ、全ての特急は山陰本線京都方面へ直通。
    Maizuru Line * This station is basically the terminal station but, using the Sanin Line, some of the local trains go to Fukuchiyama and all of the limited express trains go to Kyoto.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 下記のように1963年(昭和38年)まで終着駅だったこともあり、駅附近は往時の繁華街の雰囲気をとどめている。
    The station was a terminal until 1963, as described below, so the area around the station conveys the atmosphere of the downtown from an earlier time.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 嵐山駅(あらしやまえき)は、京都市西京区嵐山東一川町7にある、阪急電鉄阪急嵐山線の終着駅である。
    Arashiyama Station, located at 7 Arashiyama Higashi Ichikawa-cho, Nishikyo Ward, Kyoto City, is the terminal of Hankyu Arashiyama Line, which is operated by Hankyu Railway.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 京都市営地下鉄烏丸線(駅番号:K15)※終着駅であるが一部列車が近鉄線へ直通
    The Karasuma Line of Kyoto City Subway (station number K15): * This station is a terminal station of this line, but some trains on this line enter the Kintetsu Line directly and run on the line as well.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 「きのさき」・・・終着駅である城崎温泉駅及び兵庫県豊岡市の旧城崎町、同町にある著名な温泉地である城崎温泉から。
    Kinosaki': It's named after Kinosakionsen Station, the train terminal in old Kinosaki Town, Toyooka City, Hyogo Prefecture, and after Kinosaki Onsen, the famous hot spring in the town.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 開業以来からの木造駅舎と、終着駅に特有のドーム状の屋根がかつての栄光を偲ばせる。
    The wooden station house used from the start of the station and the dome-like roof specific to a terminal station recall the glorious days of the past.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 国際会館駅(こくさいかいかんえき)は、京都府京都市左京区岩倉にある、京都市営地下鉄烏丸線の終着駅
    Kokusaikaikan Station, located in Iwakura, Sakyo Ward, Kyoto, City Kyoto Prefecture, is a terminal on the Karasuma Line, which is operated by Kyoto Municipal Subway.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 上記区間では廃止直前時点で普通列車と準急が運行されており、普通列車は終着駅の四宮駅まで各駅に停車し、準急は京津三条~御陵間の各駅を通過し御陵駅から終着駅の浜大津駅までの各駅に停車する運行形態を採っていた(1997年10月11日までの運行形態の項も参照のこと)。
    In the above section of the line, local trains and sub-express trains were operated until the abolishment, and local trains stopped at each station before arriving at Shinomiya Station (the terminal), while sub-express trains passed through the stations that lay between Keishin-Sanjo and Misasagi Station and stopped at each station from Misasagi Station to Hamaotsu Station (the terminal) (refer to the column on the manner of operation until October 11, 1997).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 盛岡駅が東北新幹線の終着駅だった頃は、八戸・青森方面の特急はつかりに乗り継ぐ乗客に人気のあった駅弁でもあった(青森県は地域を問わず、鮭の切り身やイクラの消費量が多い)。
    When Morioka Station was the terminal of Tohoku Shinkansen (line), harakomeshi was a popular ekiben for passengers who made connections to the Limited Express "Hatsukari" bound for Hachinohe Station and Aomori Station (the consumption of salmon fillet and salmon roe is great in Aomori Prefecture, regardless of the area).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 烏丸線内での方向幕としては、国際会館、竹田の他に京都(近鉄車は近鉄京都行きがあるため使用)、北大路、北山のかつての終着駅、そして烏丸御池行きのものがある。
    The destination signs on the trains within the Karasuma Line, other than "Kokusaikaikan" and "Takeda," are "Kyoto" (for some Kintetsu trains bound for Kintetsu-Kyoto Station), "Kitaoji" and "Kitayama" (which used to be the end of the line), and "Karasuma Oike".  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 京都本線の正式な起点は十三駅だが、京都線の列車は梅田駅を始発・終着駅としており、梅田~十三間は阪急宝塚本線の複々線の東側2線に乗り入れる形となっている。
    The official starting point of the Kyoto Main Line is Juso Station, but the trains running on the Kyoto Lines arrive at and depart from Umeda Station, and between Umeda Station and Juso Station the trains run on the two east-side tracks of the quadruple-tracked section belonging to the Hankyu Takarazuka Main Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 河原町駅(かわらまちえき)は、京都府京都市下京区四条通河原町西入ル真町52にある、阪急電鉄阪急京都本線の終着駅である。
    Kawaramachi Station is the last station on the Hankyu Railway Hankyu Kyoto Main Line, and is located at 52 Shin-cho, Kawaramachi-Nishi-iru, Shijo-dori, Simogyo Ward, Kyoto City, Kyoto Prefecture.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 奈良線と片町線は当駅が路線上の終着駅だが、奈良線列車は運転系統上奈良駅を始終着(京都行きの一部にJR難波駅・王寺駅始発あり)とするため、当駅始終着の列車はない。
    Although this is the official terminal station of both Nara Line and Katamachi Line, no trains of Nara Line depart from or arrive at this station in practice, as they depart from or arrive at Nara Station due to the route of operation (i.e., some trains bound for Kyoto depart from JR-Nanba Station and Oji Station).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 「きのさき」の名称は、列車名の由来としては、終着駅である城崎温泉駅及び兵庫県豊岡市の旧城崎町、同町にある著名な温泉地である城崎温泉から取られている。
    The 'Kinosaki' train was named after Kinosakionsen Station, the terminal in old Kinosaki Town, Toyooka City, Hyogo Prefecture, as well as Kinosaki Onsen, the famous hot spring in the town.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 1876年(明治9年)9月5日から1877年(明治10年)2月6日に京都駅が開業するまでの間、当駅の付近に暫定的に大宮通仮停車場(おおみやどおりかりていしゃじょう)が設けられ、大阪駅からの鉄道の終着駅だった。
    September 5, 1876: Omiya-dori Temporary Station was set up near the site of the present-day Umekoji Station; the facility functioned as a terminal for trains coming from Osaka Station until February 6, 1877, when Kyoto Station opened.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 京都市営地下鉄東西線開業前は、京阪京津線は準急(三条~浜大津)普通(三条~四宮)の二本立てで運行されており、この駅は普通の終着駅だった。
    Before the Tozai Line of Kyoto Municipal Subway came into use, the Keihan Electric Railway operated sub-express trains (between Sanjo and Hamaotsu) and local trains (between Sanjo and Shinomiya), and this station served as the terminal for local trains.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 太秦天神川駅(うずまさてんじんがわえき)は、京都府京都市右京区にある、京都市営地下鉄京都市営地下鉄東西線の終着駅で、同区にできた初の地下鉄駅である。
    Uzumasa-tenjingawa Station, located in the Ukyo ward of Kyoto City, Kyoto Prefecture, is the last stop on the Tozai Line of the Kyoto Municipal Subway and the first subway station built in Ukyo Ward.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 地下鉄東西線は太秦東部地区(天神川御池交差点下)の太秦天神川駅を終着駅としており、嵐電天神川駅はその乗換駅として新たに開業している。
    Uzumasa Tenjingawa Station (beneath the Tenjingawa Oike Crossing) located in the eastern part of Uzumasa is the terminal of the Subway Tozai Line, while the Randen Tenjingawa Station was newly developed as a transfer station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 一方、(B)に示すように、下り線2Aを走行していた車両4が終着駅で折り返して上り線2Bを走行するときには、遮音板6を格納し遮音板7を出現させる。
    On the other hand, as shown in (B), when the vehicle 4 traveling on the downline 2A is returned at a terminal station, and travels on an upline 2B, the sound insulating board 6 is stored and the sound insulating board 7 is protruded. - 特許庁
  • だが、途中で何度か停車する必要があったため、フォッグ氏が終着駅に降り立ったときには、ロンドン中のあらゆる時計が8時50分を打っていた[#英訳者注]。
    But there were forced delays, and when Mr. Fogg stepped from the train at the terminus, all the clocks in London were striking ten minutes before nine.1  - JULES VERNE『80日間世界一周』
  • 宇治~奈良間は各駅に停車するが、かつては深夜などに行き違いの関係で宇治駅で普通を追い抜く木津方面行きの区間快速があったが、現在は区間快速の前を走る普通はそのまま終着駅まで逃げ切るダイヤに変更されている。
    The regional rapid service stops at every station between Uji Station and Nara Station, while some regional rapid services bound for Kizu used to pass the local train at Uji Station in the late evening, etc., due to the schedule; however, based on the current schedule, the regional rapid service doesn't pass the local train before reaching the arrival station.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 京都駅~東舞鶴間を特別急行列車「まいづる(列車)」が1日上り5本、下り6本運転、特急「タンゴディスカバリー」が1日2往復の計7.5往復運転されており、いずれも当駅が終着駅となっている(ただし「まいづる」は休祝日には小浜駅まで延長される)。
    Between Kyoto Station and Higashi-Maizuru Station, there are 5 up trains and 6 down trains of the Limited Express 'Maizuru' and 2 round trips of the Limited Express 'Tango Discovery'; a total of 7.5 round trips of Limited Express trains are operated a day, all of which stop at this station as their terminal station (the Limited Express 'Maizuru' however, continues up to Obama Station on holidays).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 始発・終着駅は天王寺で、天王寺(環状線ホーム)から京橋駅(大阪府)・大阪・弁天町駅を経由して天王寺(大和路線ホーム)-奈良-加茂と、大阪環状線を一周し、大和路線へ入る運転系統となっている。
    The Yamatoji Rapid Service starting and terminal station is Tennoji, with an operational system set to depart from Tennoji (Osaka Loop Line Platform) and run through Kyobashi Station (Osaka Prefecture), Osaka and Bentencho Station, then from Tennoji (Yamatoji Line Platform), it runs to Nara and Kamo, makes a lap around the Osaka Loop Line and then enters the Yamatoji Line.  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス

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