「経験値」を含む例文一覧(176)

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  • 私は過去の経験の価を学んだ。
    I learned the value of past experience.  - Weblio Email例文集
  • その経験は価がありましたか?
    Was that experience worthwhile? - 旅行・ビジネス英会話翻訳例文
  • 大きな経験値となるんです。
    Will become a great experience. - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
  • 進捗を示す経験値バーです
    Experience bars measuring progress - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
  • あなたも新しい経験値を得たのよ。
    You had a new experience. - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
  • 私は新たな経験値を積んだ。
    I had a new experience. - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
  • 経験値は、「体力経験値」、「魔力経験値」、「知力経験値」の三種あり、それぞれの経験値はクラスチェンジの際に、「戦士」、「魔法使い」、「僧侶」になりやすい傾向をもつ。
    There are three kinds of experience values of 'physical strength experience value', 'magical power experience value' and 'intellectual ability experience value' and the respective experience values tend to be 'fighter', 'magician' and 'monk' in the case of class change. - 特許庁
  • 更にカラオケ装置1は、獲得経験値からキャラクタの経験値を更新し、経験値に応じてキャラクタのレベルを上昇させる。
    Moreover, the Karaoke device 1 updates the experience value of the character from the obtained experience value, and increases the level of the character according to the experience value. - 特許庁
  • (1) しきい経験的に導かれたに設定しておく。
    Namely a threshold is previously set to an empirically lead value (1). - 特許庁
  • アマチュア芝居で積んだ価のある経験
    gained valuable experience in amateur theatricals  - 日本語WordNet
  • 私は、その経験が価があるとは思わなかった。
    I didn't think the experience was worthwhile. - 旅行・ビジネス英会話翻訳例文
  • ゲーム装置、情報記録媒体および経験値付与方法
    GAME DEVICE, INFORMATION RECORDING MEDIUM, AND EXPERIENCE VALUE GIVING METHOD - 特許庁
  • 幸福の平均はひとつひとつの経験
    Average happiness is, of course, inadequate - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
  • それは少しのゲーム内通貨や経験値ですが
    It's a little bit ingame currency, a little bit experience. - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
  • 経験値として 私達の中に生き続ける
    They will live on as exp points within us! - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
  • しかし 残念ながら ボクの恋愛経験値は ゼロ!
    Unfortunately, I have no experience in love! - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
  • まだまだ 僕の経験値は こんなもんですが...。
    But there is still some way to go. my amount of experience is only this... - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
  • テストを受けると経験値が得られ
    Where they have quizzes where you gain experience points - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
  • クラスチェンジ抽選は、獲得した経験値の合計を分母にし、それぞれの経験値を確率データとして抽選する。
    In a class changing lottery, the respective experience values are drawn as probability data with the total of acquired experience values as a denominator. - 特許庁
  • 戦闘を行った敵キャラクタの属性毎に経験値を蓄積し、該経験値により新たな属性をプレイヤキャラクタに付与するようにした。
    An experience value is stored for each attribute of an enemy character after a battle and the new attribute is given to the player character by the experience value. - 特許庁
  • この画面には、経験値の分配比率を示す経験値行202および仮想貨幣の分配比率を示す貨幣行203が含まれる。
    The screen includes an experience value line 202 which indicates the distribution ratios of the experience values and a currency line 203 which indicates the distribution ratios of the virtual currency. - 特許庁
  • 利用者の経験値が、推定した経験値を上回る場合、ナレッジが利用者の記憶に定着していると推定する。
    When an experience value of a user exceeds the estimated experience value, it is estimated that the user fixedly memorizes the knowledge. - 特許庁
  • この基本経験値に対して、敵キャラクタを倒すために行った攻撃方法に応じた係数を乗じた取得経験値が算出される(S102)。
    The fundamental empirical value is multiplied by a coefficient corresponding to an attack method performed to defeat the enemy character to calculate an obtained empirical value (S102). - 特許庁
  • 挿入エネルギーのレベルを経験的に導かれると比較する。
    After that, the level of the insertion energy is compared with an empirically derived value. - 特許庁
  • また、オンライン経験値に応じた称号がプレイヤに与えられる。
    A title appropriate to the online experience value is given to the player. - 特許庁
  • プレイヤの操作するキャラクタの経験値などを効率よく高める。
    To efficiently enhance an empirical value or the like of a character which is operated by a player. - 特許庁
  • オンラインプレイ中は、プレイヤキャラクタの能力がオンライン経験値に応じて上昇する。
    During online play, the ability value of a player character increases in accordance with the online experience value. - 特許庁
  • 経験値は累積加算され、一定のに達するとクラスチェンジが行われる。
    The experience value is cumulatively added and when amounting to a fixed value, class change is performed. - 特許庁
  • 経験値は累積加算され、一定のに達すると主人公の職業がレベルアップする。
    The empirical values are cumulatively added and when amounting to a fixed value, the level of the job of the hero is improved. - 特許庁
  • そして、算出されたb*及びRIT比(又はmm比)から各地点の弾性波速度に関する近似経験式より算出し、b*から各地点の超音波速度に関する近似経験式により算出する。
    Approximate values on elastic wave velocities at the respective points are calculated from the calculated b* value and the RIT ratio (or the mm ratio) by an empirical formula while calculating approximate values on ultrasonic velocities at the respective points from the b* value by an empirical formula. - 特許庁
  • 知識や価観は自分の主観的経験によっていて、限られているという学説
    the doctrine that knowledge and value are dependent on and limited by your subjective experience  - 日本語WordNet
  • さらに戦闘で発動したプレイヤキャラクタの攻撃技毎に経験値を蓄積するようにした。
    Moreover, the experience value is stored for each attack technique of the player character, which is performed in the battle. - 特許庁
  • これにより、プレイ時間だけでなく移動距離により経験値を増やすことができる。
    As a result, the empirical value can be increased not only by the playing time but also by the moving distance. - 特許庁
  • 記憶されている行動であった場合には、対応する経験固有EXPNを読み出して、現在の経験値EXPのに加算してこれを更新する(ステップS104)。
    When the behavior is the stored behavior, a corresponding experience proper value EXPN is read out, and is added to a value of a present experience value EXP, and this value is updated (Step S104). - 特許庁
  • キャラクタが取得している経験値を、予め記憶されているスキル優先度リストに基づき、優先順位の高いスキルから順に、取得している経験値で可能な限り選択してスキルに変換する。
    The empirical value acquired by each character is converted into the skill by selecting the skill in order of priority, as higher as possible within the acquired empirical value, based on a skill priority list stored in advance. - 特許庁
  • プレイヤの操作するキャラクタがこれまでに合計して取得している総合経験値をステップS102で算出した取得経験値で除したXが求められる(S103)。
    A total empirical value obtained by totaling the empirical values which have been obtained by the character operated by the player is divided by the obtained empirical value calculated in step S102 to obtain a value X (S103). - 特許庁
  • キャラクタが経験値を取得し、それをスキルに変換して戦闘を行うゲームにおいて、コンピュータが経験値に応じて自動的にスキルに割り振ることができるゲームを提供する。
    To provide a game allowing a computer to automatically allocate a skill according to an empirical value in the game where a character acquires the empirical value, converts it into the skill and fights a battle. - 特許庁
  • したがって、プレイヤにより操作されるプレイヤキャラクタが、テーブルに記憶されている行動単位で行動する毎に経験固有EXPNが決定されて、経験値EXPが加算されていく。
    Thus, the experience proper value EXPN is determined every time when the player character operated by the player acts in a behavior unit stored in the table, and the experience value EXP is added. - 特許庁
  • パラメータ更新部214は、イベントまたはアクションに対応する状態および経験回数の変化量をアクション制御データ330から読み込み、状態および経験回数の更新を行う機能部である。
    A parameter update part 214 is a function part for reading the change of a state value and the number of experiences corresponding to the event or action from action control data 330 so as to update the state value and the number of experiences. - 特許庁
  • 経験値付与部114は、分身キャラクタ貸出部113によりプレーヤBの分身キャラクタがプレーヤに貸し出された場合、プレーヤBの監督キャラクタに貸出経験値を付与する。
    If the avatar of the player B is lent to other player by the avatar loaning unit 113, an experience point giving unit 114 gives a lending experience point to a directing character of the player B. - 特許庁
  • ゲーム進行に応じて経験値と仮想マネーとが蓄積されるロールプレイングゲーム等のゲームにおいて、経験値と仮想マネーとを交換可能とすること。
    To enable an exchange of experience values and virtual moneys in a game such a role playing game in which the experience values and the virtual moneys are accumulated according to the progress of games. - 特許庁
  • この経験値設定物はそのキャラクタの経験値としてこれに加算して使用することができる他、そのままの状態でアイテムとして所持することもでき、あるいは他の所望のキャラクタに付与することも可能である。
    When all is judged to be assigned to the HP experience value by CPU, an experience value of a growing item is given to the MP experience value of a current master for addition calculation (S602). - 特許庁
  • これを見ると、「主要販売先への上げ要請により、価格が見直された経験がある」中小企業は79.6%、「主要販売先からの下げ要請を断った経験がある」中小企業は72.9%である。
    We can see that79.6% have "had prices revised as a result of one's own company requesting a price increase to one's main customers," and 72.9% have "refused requests for price reductions from one's main customers." - 経済産業省
  • 過去の豊富な経験に基づき設定される目標(予定)と実績との相違に依存することなく、経験が少なくても進行過程にあるプロジェクトのリスク発生を予測する。
    To enable even an inexperienced user to predict the risk occurrence of a project in progress without depending on any difference between a target(scheduled value) set based on the past experience and a result. - 特許庁
  • 当該所定のの決定方法は本発明では限定しないが、例えば経験的に取得したを使用することができる。
    Though the method of determining the prescribed value is not limited in this invention, a value obtained from experience, for example, may be used. - 特許庁
  • 次いで、各車軸に対するt_0は、所定の圧力損失に基づくそれぞれの経験値と比較される。
    Then, the t0 value for each axle shaft is compared to a respective empirical value based upon a predetermined pressure loss. - 特許庁
  • 勝利すると得られる経験値は累積加算され、一定のに達すると主人公の職業がレベルアップする。
    An empirical value which can be obtained in the case of winning is cumulatively added and when amounting to a fixed value, the level of the job of the hero is improved. - 特許庁
  • カラオケ装置1は、カラオケの楽曲を再生し、カラオケの採点機能によってユーザの歌唱結果を採点し、採点結果に応じてキャラクタの獲得経験値を計算し、レベル及び獲得経験値に基づいてキャラクタの攻撃を計算し、ゲームを実行する。
    The Karaoke device 1 plays back a Karaoke music piece, grades a singing results of a user by a Karaoke grading function, calculates an obtained experience value of the character according to the grading results, calculates an offensive value of the character based on the level and the obtained experience value, and performs the game. - 特許庁
  • 空いているファイルハンドル数が多い場合は、ファイルハンドルの使用のピークを経験したことがあり、最大を大きくする必要はないだろう。
    When the number of free file handles is large, you've encountered a peak in your usage of file handles and you probably don't need to increase the maximum.  - JM
  • プレーヤは、ゲーム世界中の所定の場所において、獲得した経験値と仮想マネーとを所与の交換レートで交換することができる。
    Players can exchange the experience values and the virtual moneys acquired at a given exchange rate at a prescribed location in the game world. - 特許庁
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