「自己宣伝」を含む例文一覧(24)

  • 自己宣伝.
    self‐serving propaganda  - 研究社 新英和中辞典
  • 彼は自己宣伝に熱心だ。
    He is intent on advertising himself. - Tatoeba例文
  • 彼は自己宣伝に熱心だ。
    He is intent on advertising himself.  - Tanaka Corpus
  • 経済学の専門家だと自己宣伝する.
    advertise oneself as an expert in economics  - 研究社 新英和中辞典
  • 自己宣伝における見かけだけの安っぽさ
    all the tinsel of self-promotion  - 日本語WordNet
  • このとき、医療機関2は、自己負担を軽減できるという宣伝効果が期待できる。
    At this time, the medical institution 2 can expect an advertisement effect that the self-pay burden can be reduced. - 特許庁
  • 自己宣伝は、コミュニティがそこから何か得るものがあるように見えるときでさえ、容赦なく批判されることが多い。
    self-promotion tends to be mercilessly criticized, even when the community might appear to have something to gain from it.  - Eric S. Raymond『ノウアスフィアの開墾』
  • これにより更新を頻繁に行なえば、常時、ファイル登録エリア6の先頭6−1に自己宣伝広告のデータファイルが置かれ、いつでも検索結果のリスト9の最前列(先頭)、すなわち一番見やすくアクセスしやすい位置に自己宣伝広告がランクインするものとする。
    When the data file is frequently updated, the data file of the advertisement of the sponsor is always placed in the head 6-1 of the file register area 6, and thus the advertisement is always ranked in the foremost line (the head) of the list 9 of a retrieval result, namely, a place easiest to see and easy to access. - 特許庁
  • (a) 自己の事務所がある建物に表示すること,又はそのように表示されることを許可すること,又は (b) 自己の事務所又は事業の宣伝に使用すること,又は (c) 書類上に,自己の事務所又は事業の説明として表示すること
    (a) places, or allows to be placed, on the building in which his or her office is situated; or (b) uses when advertising his or her office or business; or (c) places on a document, as a description of his or her office or business; the words "Patent Office" or "Office for obtaining patents", or words of similar import, whether alone or together with other words, is guilty of an offence against that subsection.  - 特許庁
  • インターネットを利用して自己の商品やサービス等に関する情報を特定の顧客に安価に効率的に広告宣伝できるようにし、かつ顧客の固定化を図ることを目的とする。
    To advertise information regarding an article, service, etc., efficiently at low cost to specific customers by using the Internet and to obtain regular customers. - 特許庁
  • 文字、動植物、漫画、天体等の画像を制止状態で外部に観せながら移動ができるので、宣伝や、自己の所有物であることの目印にもなり、なおかつ目立つので防犯にも役立つ制止盤を提供する。
    To provide a still board enabling a bicycle to move while showing images such as characters, animals and plants, a cartoon, and a celestial body to the outside in a still state, becoming an advertisement and a mark showing that the bicycle is in his/her possession, and useful for crime prevention by its being conspicuous. - 特許庁
  • 空中に浮遊しつつ、自己発光する道具であることにより、簡単に設置、移動が可能な照明装置であり、表示・宣伝用媒体であり、人々の創造性、趣味性を発揮できる素材となるものを提供する。
    To provide a light emitting device available as a medium for display/advertisement, which can be easily installed and moved by self-emitting light while suspended in air. - 特許庁
  • 前記自己負担保険は、患者1が保険会社3に保険料を支払うと、保険会社3が診療に掛かった健康保険の自己負担分の保険金を支払うというもので、保険会社3は、自己負担分の保険金を支払う代わりに、その保険金と同額の広告宣伝費を医療機関2から受け取る。
    The self-pay insurance is designed so that when a patient 1 pays insurance premium to the insurance company 3, the insurance company 3 pays insurance money for the self-pay burden of a health insurance needed for medical examination, and the insurance company 3 receives an advertisement expense of the same amount as the insurance benefit from the medical institution 2 instead of payment of the insurance benefit for the self-pay burden. - 特許庁
  • 給油業を主とするサービスステーションなどのように宣伝競争が激しい業種の店は、インターネット上などのウェヴサイトをうまく運営して宣伝活動に使うことが考えられるが、ユーザー側が自己の望むサービスステーションを探し出しにくく、また、ウェヴサイトに寄せられた情報を有効に利用できないので、これを改善する。
    To improve the problem that it is difficult for a user side to find a desired service station well and effectively use information gathered at a web site although it is considered that a store of business of high advertisement competition like a service station of mainly filling oil runs a web site well on the Internet and uses it for advertisement. - 特許庁
  • 十分な吸着性と強度とを併有し、しかもホルムアルデヒドを全く又は殆ど発生しない自己吸着性発泡シート、これを得るための樹脂組成物、該自己吸着性発泡シートを用いて得られる物品保持材料、物品表面保護材料、建築用装飾材料、広告宣伝用貼付材料及び文玩具材料等の保護材料を提供する。
    To provide a self-adsorption foamed sheet which combines sufficient adsorptivity and strength and does not generate at all or hardly generates formaldehyde; a resin composition for obtaining the same; and a protective material obtained by using the self-adsorption foamed sheet, such as an article holding material, article surface protecting material, decorative material for building, sticker material for advertisement and publicity, and stationery and toy material. - 特許庁
  • 二 特定電子メール 次に掲げる者以外の者に対し、電子メールの送信をする者(営利を目的とする団体及び営業を営む場合における個人に限る。以下「送信者」という。)が自己又は他人の営業につき広告又は宣伝を行うための手段として送信をする電子メールをいう。
    (ii) The term "Specified Electronic Mail" means Electronic Mail, which a person who sends Electronic Mail (limited to an organization for profit and a person in cases where the person is engaged in business; hereinafter referred to as a "sender"), sends persons other than the following persons as a means of advertisement for their own sales activities or for others.  - 日本法令外国語訳データベースシステム
  • 第六条 送信者は、自己又は他人の営業につき広告又は宣伝を行うための手段として、電子メールの送受信のために用いられる情報のうち送信者に関するものであって次に掲げるもの(以下「送信者情報」という。)を偽って電子メールの送信をしてはならない。
    Article 6 Any sender shall not send Electronic Mails, as a means of advertisement for their own or other's sales activities, falsifying the following information on the sender (hereinafter referred to as "sender information") among information for sending and/or receiving Electronic Mails:  - 日本法令外国語訳データベースシステム
  • こうすると業者は広く一般向きに広告宣伝活動するより、自己PRの的が具体的に限定されてPRの費用対効果が著しく向上し、需要者も単独で業者を探し選択するよりも楽に選択が出来るようになる。
    Hereby, the trader can restrict concretely the target of self-PR and improve remarkably cost-effectiveness of the PR compared with a wide and general action for advertisement and propaganda, and the demander can select the trader more easily than searching for and selecting the trader independently. - 特許庁
  • 本発明は、顧客が、遠隔地からの処方箋の申し込みを可能とし、薬局での待ち時間を短縮すると共に、薬局が、事務の効率化を図り、更に効率的に自己の薬局を宣伝広告し数多くの処方箋を受け付け得る環境を構築することを目的とする。
    To construct an environment which enables a customer to apply for a prescription from a remote place to shorten a waiting time at a pharmacy, and enables the pharmacy to improve efficiency of clerical work, to more efficiently advertise its own pharmacy, and to receive many prescriptions. - 特許庁
  • 何人も,次の場合は違法行為をなす。その者が,自己の事務所又は営業所がある建物に語句を表示し,又はそのように表示されることを許可し,又は自己の事務所又は事業の宣伝に語句を使用し,又は書類上に,自己の事務所又は事業の説明として語句を表示し,又はそれ以外に,自己の事務所又は事業に関連して語句を用いる場合,及び前記語句が,登録意匠のための事務所であり,又は自己の事務所又は営業所が意匠局であるか若しくは意匠局と公式に関連を有していると,道理をわきまえた人に信じさせるような他の語句である場合,及びその者が,自己の事務所又は営業所が,意匠局であるか又は意匠局に関係するか否かについて知っているか,又は不注意である場合
    A person commits an offence if: the person: places, or allows to be placed, words on the building in which the person's office or business is situated; or uses words when advertising the person's office or business; or places words on a document, as a description of the person's office or business; or otherwise uses words in connection with the person's office or business; and the words are "Office for registering designs", or other words, that would lead a reasonable person to believe that the office or business is, or is officially connected with, the Designs Office; and the person knows or is reckless as to whether the person's office or business is, or is connected with, the Designs Office.  - 特許庁
  • すなわち、俳優等の氏名や肖像を商品等の宣伝に利用することにより、俳優等の社会的評価、名声、印象等が、その商品等の宣伝、販売促進に望ましい効果を収め得る場合があるのであって、これを俳優等の側からみれば、俳優等は、自らかち得た名声の故に、自己の氏名や肖像を対価を得て第三者に専属的に利用させうる利益を有しているのである。
    More specifically, the name and image of an actor may, if they are utilized for the purpose of product advertisements, serve in favor of the advertisement and promotion of sales of products by virtue of his/her reputation in the society, fame, public image etc. From the viewpoint of the actor etc, he/she should reasonably hold the interest, by virtue of the reputation he/she gained by himself/herself, to grant a third party on an exclusively basis the right to utilize his/her name or images in exchange for certain amount of consideration.  - 経済産業省
  • (ii) 商業上の広告又は宣伝において,自己の又は他人の商品,サービス又は商業活動の内容,特性,品質又は原産地を偽って表示するものその者は,当該行為により被害を受ける虞があると考える者により,IP 法第156 条及び第157条に規定する損害賠償及び差止に係る民事訴訟を提起される対象となる。
    (ii) in commercial advertising or promotion, misrepresents the nature, characteristics, qualities, or geographic origin of his or her or another person's goods, services or commercial activities, shall be liable to a civil action for damages and injunction provided in Sections 156 and 157 of the IP Code by any person who believes that he or she is likely to be damaged by such act. - 特許庁
  • 第1条から第3条までに規定される取引表象における権利の効果は,当該取引表象の所有者以外の何人も,その取引表象との混同を生じさせる虞がある何らかの表象を,自己の商品自体若しくはその包装上に使用するか,宣伝広告用文書若しくは他の商業文書に使用するか,又は口頭での使用を含めその他の方法で使用するかを問わず,自己の事業活動において自己の商品に使用することが禁止されることである。この規定は,当該商品がフィンランド若しくは外国で販売され若しくは販売を意図されるか,又は事業目的で使用,保管若しくは貯蔵するため又は第三国に移送するためにフィンランド領内に輸入されるかを問わず適用される。
    The effect of the rights in a trade symbol provided for in Section 1 to 3 of this Act is that no one other than the proprietor of the trade symbol may use in his business any symbol liable to be confused with it for his goods, whether on the goods themselves or on their packaging, in advertising or commercial documents, or in any other way, including oral use. This provision shall apply regardless of whether the goods are offered or intended to be offered for sale in Finland or abroad, or are imported into the Finnish territory to be used, kept or stored for business purposes or to be forwarded to a third country.  - 特許庁
  • マークレスター事件判決は、「俳優等の職業を選択した者は、もともと自己の氏名や肖像が大衆の前に公開されることを包括的に許諾したものであって、右のような人格的利益の保護は大幅に制限されると解し得る余地があるからである。それだけでなく、人気を重視するこれらの職業にあっては、自己の氏名や肖像が広く一般大衆に公開されることを希望若しくは意欲しているのが通常であって、それが公開されたからといって、一般市井人のように精神的苦痛を感じない場合が多いとも考えられる。以上のことから、俳優等が自己の氏名や肖像の権限なき使用により精神的苦痛を被ったことを理由として損害賠償を求め得るのは、その使用の方法、態様、目的等からみて、彼の俳優等としての評価、名声、印象等を毀損若しくは低下させるような場合、その他特段の事情が存する場合(例えば、自己の氏名や肖像を商品宣伝に利用させないことを信念としているような場合)に限定されるものというべきである。」として、著名人の場合には、肖像権・プライバシー権が一般人よりも大きく制限されることを認めた。
    The judgment for the Mark Lester case states that "A person who selected to engage in an occupation such as an actor may be considered as having given comprehensive consent to the disclosure of his/her name and image to public. Therefore, so far as such person is concerned, there would be much less need for protection of the aforementioned personal moral rights. Further, considering that gaining popularity is the essence of such an occupation, a person like an actor normally wishes to have his/her name and images widely disclosed to public and thus he/she will not, unlike ordinary people, generally suffer mental damages due to the disclosure of his/her name and images. Therefore, the actor etc. is entitled to claim for compensation of damages on the ground of his/her mental suffering due to the unauthorized utilization of his/her name or images only where the method, manner or purpose of utilization is detrimental to his/her occupational reputation, fame, and public image or where any other special circumstances exist (for example, where the actor sticks to the belief that his name or images should never utilized for product advertisements)." This case held that the portrait rights and privacy rights of celebrities are limited to a considerable extent.  - 経済産業省

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