「3文字」を含む例文一覧(1285)

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  • 3 文字目はgetty (8)
    The third character was an argument to getty (8)  - JM
  • この関数は、s1 が指すワイド文字文字列と s2 が指すワイド文字文字列を、大文字と小文字の違い( towupper (3),
    It compares the wide-character string pointed to by s1 and the wide-character string pointed to by s2, ignoring case differences ( towupper (3),  - JM
  • 2 文字あるいは 3 文字の言語コード。
    two/three letter language code  - PEAR
  • の場合には文字列の操作には多バイト文字、ワイド文字関数を使用し、文字列の比較にはstrcoll (3),
    and by using strcoll (3),  - JM
  • 配列中のワイド文字は (1文字毎にwcrtomb (3)
    Wide characters from the array are converted to multibyte characters (each by a call to the wcrtomb (3)  - JM
  • C カラム (条件コードレベル) は 3 文字Extensions カラムは 12 文字
    3 characters for C column (conditional code level)12 characters for Extensions column  - PEAR
  • 図形文字は 3 つの文字列機能で指定できる。 as
    The block graphic characters can be specified by three string capabilities: as  - JM
  • 文字列は2文字の国別コード、3文字の所有者コード、2文字の年号、5文字のシリアルナンバーからなります。
    The string consists of two characters country code, three characters owner code, two characters giving the year, and five characters giving a serial number. - Python
  • AAA-XXX: AAA の部分は 2 文字あるいは 3 文字で、大文字の A-Z + となります。 XXX の部分は 1 から 3 桁の数字です。
    AAA-XXX: AAA is 2-3 letters UPPERCASE A-Z + 田and XXX is 1-3 numbers.  - PEAR
  • AAA の部分は 2 文字あるいは 3 文字で、大文字の A-Z + となります。 XXX の部分は 1 から 3 桁の数字です。
    Where AAA is 2-3 letters UPPERCASE A-Z + ナトヨ and XXX is 1-3 numbers.  - PEAR
  • ローマ字の3番目の文字
    the 3rd letter of the Roman alphabet  - 日本語WordNet
  • いろは歌の最初の3文字
    the first three letters of the versified Japanese alphabet  - EDR日英対訳辞書
  • 和歌で,第3句の5文字
    five characters in the third line of a Japanese poem  - EDR日英対訳辞書
  • 3 番目の文字は省略可能です。
    The default is `^'.  - JM
  • 変換文字には以下の 3 つがある。
    The three conversion characters are %  - JM
  • 各行は 3 文字から構成されている。
    Each line consisted of three characters.  - JM
  • この関数は、s1 が指すワイド文字文字列と s2 が指すワイド文字文字列を比較するが、最大でも先頭のワイド文字 n 個しか比較しない。 また、大文字と小文字( towupper (3),
    It compares the wide-character string pointed to by s1 and the wide-character string pointed to by s2, but at most n wide characters from each string, ignoring case differences ( towupper (3),  - JM
  • のような文字の判定・操作をする関数や、多バイト文字を扱うmblen (3)
    and the multi-byte character functions such as mblen (3)  - JM
  • 新しいワイド文字文字列のためのメモリはmalloc (3) を使って割り当てられる。
    Memory for the new wide-character string is obtained with malloc (3),  - JM
  • 文字認識部により、この文字列1を認識し文字認識結果候補9を出力する。
    A character-recognizing part 3 recognizes the character string 13 and outputs a character recognition result candidate 9. - 特許庁
  • 文字列抽出手段4は文字変換手段で変換された文字列を抽出する。
    A character string extracting means 4 extracts the character string converted by the conversion means 3. - 特許庁
  • 文字組み抽出部は個別文字認識結果11から連続する文字組み12を抽出する。
    A character assembly extracting part 3 extracts continuous assemblies 12 from an individual character recognition result 11. - 特許庁
  • 文字Aは、文字に埋め込まれる着色パターン5の各部分に割り当てられた文字である。
    A character 3A is assigned to each part of a coloring pattern 5 to be embedded in the character string 3. - 特許庁
  • 文字認識部は、新たな1文字が切り出される毎に文字認識処理を行う。
    A character recognition part 3 executes character recognition processing in each segmentation of a new character. - 特許庁
  • setの先頭 4 文字は、文字セット指定として扱われる。 5-6 番目の文字は 0 から 3 までの値を取り、GL/GR 文字セットのマッピングを指定する。
    The first four character of set are treated as charset designators while the fifth and sixth character must be in range '0' to '3' and set the GL/GR charset mapping.  - JM
  • コマンドは大文字と小文字を区別せず、1 行は 3 つの部分に分けられる:
    Commands are case-insensitive, and each extends for a line divided in three  - JM
  • 行頭の空白文字をすべて無視して最初に現われた 3 文字を、
    An initial string, consisting of any amount of whitespace, followed  - JM
  • ISO-639-1 (2 文字)、ISO-639-2 (3 文字)の言語コードと言語名の対応を管理します。
    List of ISO-639-1 two letter resp. ISO-639-2 three letter language code to language name mapping.  - PEAR
  • ISO-639-2 (3 文字) あるいは ISO-639-1 (2 文字) のいずれの言語コード書式を使用するか。
    whether to use ISO-639-2 three letters or ISO-639-1 two letters language code format.  - PEAR
  • 指定した 2 文字 (あるいは 3 文字) の言語コードが有効かどうかを調べます。
    Check if the supplied two/three letter language code is valid.  - PEAR
  • 2 文字 (あるいは 3 文字) の言語コードが有効かどうかを boolean 値で返します。
    Returns boolean whether the two/three letter language code is valid.  - PEAR
  • 3又は4文字の組合せの場合は,少なくとも2の対応する文字
    in the case of a combination of three or four letters, in at least two corresponding letters - 特許庁
  • 5又は6文字の組合せの場合は,少なくとも3の対応する文字
    in the case of a combination of five or six letters, in at least three corresponding letters - 特許庁
  • 文字列認識部は、画像データに含まれる文字列を認識する。
    The character string recognizer 3 recognizes character strings included in the image data. - 特許庁
  • 最初に入力された文字が 0 (ゼロ)ならば、screenはこれに続く文字 (3 文字まで) を文字としてではなく 8 進数の値として扱う。
    If the first character entered is a 0 (zero), screen will treat the following characters (up to three) as an octal number instead. - JM
  • 漢字辞書には漢字を表す漢字文字群が格納され、かな文字辞書4には漢字文字群以外の文字群が格納されている。
    Kanji (Chinese character) character groups representing kanji are stored in a kanji dictionary 3, and character groups other than the kanji character groups are stored in a kana (Japanese syllabary) character dictionary 4. - 特許庁
  • 文字認識部では、文字データが手書き文字か活字かに応じて、対応した文字認識処理を行う。
    In a character recognition part 3, a corresponding character recognition processing is performed corresponding to whether character data are the handwritten character or the type character. - 特許庁
  • 置換は、第 1 引数の文字列を、その中の第 2 引数の文字列内にある文字に該当する文字を第 3 引数の文字列内の対応する位置にある文字に置き換えて返します。
    Translate returns the first argument string with occurrences of characters in the second argument string replaced by the character at the corresponding position in the third argument string.  - NetBeans
  • 最初の引数文字列の中で、2 番目の引数文字列に設定された文字を、3 番目の引数文字列の対応する位置にある文字に置き換えた文字列を返す
    Returns the first argument string where symbols set in the second argument string are replaced by the symbols of the third argument string in a corresponding position  - NetBeans
  • 文字信号入力部1に文字コードが入力されると、文字データ検索部2で文字コードに対応した文字形状データを文字形状データ蓄積部から検索して取得する。
    When a character code is inputted to a character signal inputting part 1, a character data retrieving part 2 retrieves and acquires character shape data corresponding to the character code from a character shape data storing part 3. - 特許庁
  • 文字認識処理部は、OCR辞書データを参照し、画像に写っている各文字の形状に対応する候補文字を取得し、該候補文字の中から画像に写っている文字の認識文字を特定する。
    A character recognition processing unit 3 acquires candidate characters corresponding to each character form shown in an image by referring to OCR dictionary data, and identifying recognized characters for characters shown in the image from the candidate characters. - 特許庁
  • ピース文字文字枠5の文字とは、互いに関連をもって表示されており、かつ、対応関係のある文字を含むピース文字枠5とは同一形状に形成され、しかも、対応関係のない文字を含む前ピース文字枠5とはすべて異なる形状に形成される。
    The character on the piece 3 and the character on the character frame 5 are displayed mutually related, the piece 3 including a character having a correspondence and the character frame 5 are formed into the same shape, and all the pieces 3 including the character with no correspondence are formed into different shapes from the character frame 5. - 特許庁
  • アミノ酸は,第1文字を大文字とする3文字コードを使用して表示し,(48)表3に記載の一覧に適合しなければならない。
    The amino acids shall be represented using the three-letter code with the first letter as a capital and shall conform to the list given in paragraph 48, table 3.  - 特許庁
  • 配列の文字は(最初のバイト前に初期状態で変換を開始し、それぞれの文字をmbrtowc (3)
    Characters from the array are converted to wide characters (each by a call to the mbrtowc (3)  - JM
  • 作成する単語は、最初の単語の 1 文字目、2 番目の単語の 2 文字目、3 番目の単語の 3 文字目 (以下同様) から構成されます。
    The resultingword is composed of the first letter of the first word, the second letter of the second word, the third letter of the third word, and so on. - NetBeans
  • アクロスティックは、最初の単語の 1 文字目、2 番目の単語の 2 文字目、3 番目の単語の 3 文字目 (以下同様) から組み立てられます。
    The acrostic is assembled from the first letter of the first word, the second letter of the second word, the third letter of the third word, and so on. - NetBeans
  • ESC [ 3 hDECCRM (デフォルトではオフ): コントロール文字を表示する。
    ESC [ 3 h DECCRM (default off): Display control chars.  - JM
  • 新しい文字列のためのメモリはmalloc (3) で得ている。
    Memory for the new string is obtained with malloc (3),  - JM
  • にstrftime (3) と同じフォーマット文字をサポートさせようとしている。
    the same format characters as for strftime (3).  - JM
  • は、関数strncpy (3) を使って文字列をコピーするのと同じである。
    is equivalent to copying the string with strncpy (3).  - JM
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