「3D animation」を含む例文一覧(47)

  • To extract a 3D still picture from a 3D animation based on a parallax.
    3D動画から、3D静止画を視差に基づいて抽出することができるようにする。 - 特許庁
  • 3D ANIMATION MANUFACTURE ACCELERATION METHOD
    3Dアニメ製作加速方法 - 特許庁
  • I project 3d animation on all the four surfaces of the stage
    3dアニメーションをステージの4面全部に投影し - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
  • I spent months in hollywood learning 3d animation software
    何ヶ月もハリウッドで 3Dアニメーションソフトを学び - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
  • I spent months in hollywood learning 3d animation software
    何ヶ月もハリウッドで 3dアニメーションソフトを学び - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
  • I project 3d animation on all the four surfaces of the stage
    3Dアニメーションをステージの4面全部に投影し - 映画・海外ドラマ英語字幕翻訳辞書
  • To display animation of a 3D image at a sufficient frame rate.
    十分なフレームレートで、3D画像のアニメーションを表示する。 - 特許庁
  • METHOD FOR GENERATING 3D ANIMATIONS FROM ANIMATION DATA
    アニメーションデータから3Dアニメーションを作成する方法 - 特許庁
  • To allow easily taking out image data by converting a 2D image to a 3D still image or 3D animation or from a 3D image to a 2D still image or 2D animation as a user desires.
    ユーザの希望通りに、2D画像から3D静止画や3D動画に、または3D画像から2D静止画や2D動画に変換して、簡単に画像データを取り出すことができるようにする。 - 特許庁
  • The terminal 10 displays a 3D animation corresponding to the operation when the operation is a correct answer.
    端末10は、操作が正解であると、操作に対応する3Dアニメーションを表示する。 - 特許庁
  • On a reproduction side, the thus-defined 3D graphic animation is offset inside the 3D space 200.
    再生側においては、このように定義された3Dグラフィックアニメーションを3D空間200内でオフセットさせる。 - 特許庁
  • The 3D graphic data includes animation defining data and the animation of the 3D graphic data is reproduced at a portion corresponding to the keyword.
    3Dグラフィックデータはアニメーション定義データを含んでおり、キーワードに対応する部分には、3Dグラフィックのアニメーションが再生される。 - 特許庁
  • To capture image data covering an entire 360-degree scene used to generate a 3D image, a 3D movie or 3D animation by using a plurality of pairs of stereoscopic cameras.
    複数対のステレオカメラを利用して、3D画像、3D映画、又は3Dアニメーションを生成するのに用いられる全360度のシーンを対象範囲とする画像データを捕捉する。 - 特許庁
  • APPARATUS AND METHOD FOR PROVIDING 3D ANIMATION FILE REFLECTING ONLY USER'S PERSONALITY IN MOBILE COMMUNICATION TERMINAL
    移動通信端末機における使用者のみの個性が反映された3Dアニメーションファイルを提供するための装置及び方法 - 特許庁
  • To provide a system for mixing and/or compositing animation data for computer generated 3D animations.
    コンピュータ作成3Dアニメーション向けにアニメーションデータを混合および/または合成するシステムの提供。 - 特許庁
  • To enable a user to learn while confirming motion similar to that of a real device with a 3D animation.
    利用者が、3Dアニメーションにより、本物の装置と同様の動きを確認しながら、学習をできるようにする。 - 特許庁
  • To display a high quality background image which does not bring about an image distortion due to the pan of a viewpoint camera in 3D CG animation.
    3DのCGアニメーションにおいて、視点カメラのパンによるゆがみを生じない高画質の背景画像を表示させる。 - 特許庁
  • A 3D animation 4 moving characters is prepared according to character input instruction information and information related with camera works.
    登場人物入力指示情報とカメラワークに関する情報に従って、登場人物を動かした3Dアニメーション4を作成する。 - 特許庁
  • To realize automatic production of a 3D animation capable of efficiently setting a point of regard and a viewpoint, and displaying conditions in tracking a moving body.
    視点や注視点を設定する処理を効率化し、移動体を追尾したときの様子を示す3Dアニメーションの自動生成を可能とする。 - 特許庁
  • To make even a device with no special image processing function synthesize 3D animation with a pickup image.
    特殊な画像処理機能を備えていない装置であっても表現力を持たせた3Dアニメーションを撮像画像に合成させる。 - 特許庁
  • The image conversion means 12 converts a 3D animation data to a 2D animation data based on an input format information and output format information.
    画像変換手段12は、入力フォーマット情報及び出力フォーマット情報に基づいて、3D動画データを2D動画データに変換する。 - 特許庁
  • A still image capturing means 13 captures a still image from the 2D animation having been converted by the image conversion means 12 or from the 3D animation with no conversion based on the output format information, and outputs it to the encoder 14.
    静止画キャプチャ手段13は、出力フォーマット情報に基づいて、画像変換手段12により変換された2D動画や無変換の3D動画から静止画をキャプチャしエンコーダ14に出力する。 - 特許庁
  • The elements can comprise conventional 1D (audio) or 2D (video) information or can comprise 3D animation information which can include animation objects and animation parameters associated with them, as well as 2D renderings of those objects.
    要素は、従来の1D(オーディオ)または2D(ビデオ)情報を含むか、アニメーションオブジェクトおよびそれと関連したアニメーションパラメータを含む3Dアニメーション情報ならびにそれらのオブジェクトの2Dレンダリングとを含むことができる。 - 特許庁
  • The three dimensional background image and animation parts can be synthesized in 2D mode with confirming positional relationship in 3D mode between the background image and the animation parts by displaying the animation parts superimposed only to the left eye image in 2D mode.
    そして、その2Dモードの左目用画像のみ示に、アニメーション部品を重ねて表示させることで、2Dモードにおいて3Dモードでの背景画像とアニメーション部品との位置関係を確認しながら、立体画像である背景画像とアニメーション部品との合成を行なうことができる。 - 特許庁
  • By positioning and/or manipulating clip objects representing 3D animation elements, 2D rendering can be modified, and/or the 3D information can be re-rendered, in an appropriate manner.
    3Dアニメーション要素を表すクリップ・オブジェクトの位置決めおよび/または操作により、適切に2Dレンダリングを変更しかつ/または3D情報を再レンダリングすることができる。 - 特許庁
  • To efficiently extract a three-dimensional(3D) joint body structure having structural features available for animation from any arbitrary 3D joint body structure in a short time.
    任意の3次元関節構造体から、アニメーションに利用可能な構造的特徴を有する3次元関節構造体を、短時間で効率よく抽出する。 - 特許庁
  • This system is basically composed of a yard planning simulation device 2, three-dimensional(3D) animation preparing device 3, plant main body process data 4, plant main body 3D design data 5, topographical data 6 and input/output interface 1.
    本システムは基本的にヤード計画シュミレーション装置2、三次元アニメーション作成装置3、本体プラント工程データ4、本体プラント三次元設計データ5、地形データ6、入出力インターフェース1より成る。 - 特許庁
  • To solve the problem relative to non-animation caused by application of hidden surface processing or environmental mapping to a plurality of polygons or models (objects) constituting a realistic virtual stereoscopic image formed by a conventional 3D operation processing, and the thereby enable 3D image representation as animation representation without damaging the atmosphere of a picture as an animation.
    従来の3D演算処理で形成される現実的な仮想立体映像を構成する複数のポリゴン又はモデル(オブジェクト)に対して、陰面処理又は環境マッピングを施すことによる非アニメーション化に係わる問題を解消し、アニメーションとしての絵の雰囲気を壊すことなく3D映像表現が動画表現できるようにする。 - 特許庁
  • A method and system employing an NLE to create and modify 3D animations by mixing and compositing animation data include actions which represent one or more animatable parameters for an animation object.
    NLEを用いアニメーションデータの混合および合成によって、3Dアニメーションを生成および修正する方法とシステムであり、アニメーションオブジェクト用に1つ以上のアニメーション化可能なパラメータを表すアクションを含む。 - 特許庁
  • An image of an operation object arranged on a display screen of a display for displaying an image stereoscopically is displayed as an animation stereoscopic image whose amount of 3D effect is dynamically changed by animation image data of the operation object.
    画像を立体視可能に表示するディスプレイの表示画面に配置される操作オブジェクトの画像を、当該操作オブジェクトのアニメーション画像データにより、飛び出し量が動的に変化するアニメーション立体視画像として表示させる。 - 特許庁
  • The 3D animation with the high power of expression of the information is provided while maintaining the high interactivity of a system for a user by adding elements to complement the information lost from the operations expressed by the 3D model by another method.
    3Dモデルの表現する動作から失われた情報を別の方法で補完するための要素を追加することによりシステムのユーザにとってのインタラクティビティを高く維持したまま,情報の表現力が高い3Dアニメーションを提供することが可能である。 - 特許庁
  • The system can perform affine transformation on g sprites to simulate motion of the 3D object rather than re-rendering the object for frame animation.
    この装置はフレームアニメーションのために対象物を再レンダリングするよりもむしろ三次元対象物の動きをシミュレートするためにgスプライト上にアフィン変換を実行できる。 - 特許庁
  • A cellular phone 1a generates a 3D animation file by a synthetic image creation system server 6 by selecting image data presented from the synthetic image creation system server 6.
    携帯電話1aは、合成画像作成システムサーバ6から提示される画像データを選択していくことで、合成画像作成システムサーバ6で3Dアニメーションファイルを生成する。 - 特許庁
  • A non-linear editing (NLE) system for editing and/or modifying 3D animation information comprises elements represented by clip objects which can be positioned and/or manipulated with respect to time line.
    3Dアニメーション情報を編集・修正するための非線形編集(NLE)システムは、時間線に対して位置決めしかつ/または操作することができるクリップ・オブジェクトによって表される要素を含む。 - 特許庁
  • A component is modeled while utilizing three-dimensional (3D) CAD (S11) and after a file form is converted (S12), the component is read in application software for animation (S13).
    3DCADを利用して部品をモデリングし(S11)、ファイル形式を変換した(S12)後、アニメーション用アプリケーションソフトに読み込む(S13)。 - 特許庁
  • To obtain an information display capable of providing 3D animation with high power of expression of information while maintaining high interactivity.
    インタラクティビティを高く維持したまま,情報の表現力が高い3Dアニメーションを提供することの可能な,情報表示装置を提供する。 - 特許庁
  • When observing a 3D graphics from a viewpoint 201, a large change is absent in the animation in the second space 203 before and after the offset, and the final position P3 largely shifts.
    視点201から3Dグラフィックを観察すると、オフセットの前後において、第2の空間203上でのアニメーションに大きな変化がなく、最終的な位置P3が大きく移動する。 - 特許庁
  • Since the component prepared by 3D CAD is made transparent by the application software for animation, the complicated component can be made beautifully transparent.
    3DCADで作成した部品についてアニメーション用アプリケーションソフトで透明化するため、複雑な部品についてきれいな透明化が可能である。 - 特許庁
  • To provide image information required for displaying the three- dimensional(3D) image of an object in the space in simple configuration and to provide the stereoscopic animation display of the true meaning in simple configuration.
    空間に物体の3次元画像を表示するために必要な画像情報を、簡単な構成で得ることができると共に、真の意味での立体動画表示を簡単な構成で実現することができるようにする。 - 特許庁
  • Then the editing machine generates basic data of a unit 1 and further generates pieces of difference data for the basic data of the unit 0 when the 3D scene is an animation.
    次に、編集機は、ユニット1の基本データを生成し、さらに、3Dシーンがアニメーションである場合、ユニット0の基本データに対して、差分データを複数生成する。 - 特許庁
  • The actions can be manipulated in a manner, which is believed to be intuitive, and is similar to the manipulation of clips in conventional NLE systems, to alter the length or speed of components of the animation and can be mixed and/or composited and otherwise manipulated to produce a desired 3D computer generated animation.
    従来のNLEシステムでのクリップ操作に類する、直観的であると考えられる方法で、これらのアクションを操作すれば、アニメーションのコンポーネントの長さまたは速度を変えることができ、これらのアクションを混合および/または合成し、さらに、それ以外の操作も行うことで、所望の3Dコンピュータ作成アニメーションを制作することができる。 - 特許庁
  • A switch 11 selects outputting of an inputted 3D animation data to an image conversion means 12, outputting to an encoder 14, or turning OFF the output, based on an output selection information which is the mode information of an output image.
    スイッチ11は、出力画像の形態情報である出力選択情報に基づいて、入力された3D動画データを画像変換手段12に出力するか、エンコーダ14に出力するか、或いは出力をOFFにするかを切り換える。 - 特許庁
  • Main formants (F1 to F3) to be mastered are extracted and displayed, and the user is enabled to visually recognize the difference between his or her utterance result and utterance of a model person, and characters and 3D animation are presented with respect to consideration for improvement of the difference of his or he utterance result.
    マスターすべき主なフォルマント(F1〜F3)を抽出表示し、学習者はビジュアルで自分の発話結果と模範者の発話との相違点を視覚で把握できることを備え、学習者の発話結果の相違点を改善するための考察について、文字及び3Dアニメーションで提示する。 - 特許庁
  • A yard area, which is vacant during the required period of temporary construction and exists within a crane movable radius, is extracted by the yard planning simulation device 2 and the temporary construction area having the required area for the required period is displayed on the picture of 3D animation display.
    ヤード計画シュミレーション装置2により、仮設物の必要期間に空いており、クレーン可動半径内に存在するヤードエリアを抽出し、必要期間、必要面積を持つ仮設物エリアが三次元アニメーション表示の画面上に表示される。 - 特許庁
  • To provide a static image creation method, a static image creation device and a recording medium, capable of easily converting a multimedia document including a 3D animation into another media without impairing information of an original content when converting the multimedia document into the other media and using it.
    3Dアニメーションを含んだマルチメディアドキュメントを他のメディアに変換して利用する場合に、容易、かつ元のコンテンツの持つ情報を損なわずに他のメディアに変換することができる静止画像作成方法、静止画像作成装置、及び記録媒体を提供する。 - 特許庁
  • The image of a guide for a shopping mall by a person or an animation character or the like is displayed and the user is asked to select a desired guide to a shopping mall (a 3D mall) of a three dimensional image provided to a user terminal 10 on the Net N from an introduction managing server 20.
    紹介管理サーバ20からネットN上のユーザ端末10に提供される3次元画像のショッピングモール(3Dモール)に対して、人物やアニメキャラクタなどによるショッピングモールの案内人画像を表示させ、ユーザに所望の案内人を選択させる。 - 特許庁
  • To provide a language pronunciation learning device with a speech analysis function and a system thereof, which enables a user to easily and efficiently learn and master native pronunciations by widely presenting certain criteria for an English pronunciation learning method and taking advantage of 3D animation video with respect to tongue movements in his or her mouth, how to expire, etc., which have been difficult for the user to master.
    英語発音の学習方法について一定の基準を広く提示し、学習者が取得しにくかった口腔内の舌の動き、息の出し方等について、3Dアニメーション映像を駆使し、ネイティブの発音を身につけることを、容易かつ効率的に学習をすることができる、音声分析機能を持つ言語発音学習装置及びそのシステムを提供する。 - 特許庁

例文データの著作権について