「FAF」を含む例文一覧(32)

  • A gas concentration learning part A8 updates a vaporized fuel gas concentration learned value according to a feedback correction value FAF.
    ガス濃度学習部A8は、フィードバック補正量FAFに基づいて蒸発燃料ガス濃度学習値を更新する。 - 特許庁
  • The device calculates a feedback correction factor FAF for feedbacking an exhaust air-fuel ratio to a fuel injection amount.
    排気空燃比を燃料噴射量にフィードバックするためのフィードバック補正係数FAFを算出する。 - 特許庁
  • On the basis of the deviation from a reference value 1 generated in the amplitude center FAFSM of the FAF, a concentration updating basic value TFAF is set (Step 134, 136).
    FAFの振幅中心FAFSMに生じた基準値1からのずれに基づいて、濃度更新基礎値TFAFを設定する(ステップ134,136)。 - 特許庁
  • The speaker 24 reproduces an FAF version of the remark issued by the user.
    スピーカ24はユーザが発した言葉のFAFバージョンを再現する。 - 特許庁
  • Thereafter, an air/fuel ratio correction coefficient FAF is operated using this integration item ZI (Step 110).
    この後、この積分項ZIを用いて空燃比補正係数FAFを演算する(ステップ110)。 - 特許庁
  • Correction factor (gasoline FAF) for correcting an injection amount of liquid fuel (for example, gasoline) and a correction factor (hydrogen FAF) for correcting an injection amount of gas fuel (for example, hydrogen) are independently prepared.
    液体燃料(例えばガソリン)の噴射量を補正するための補正係数(ガソリンFAF)と、気体燃料(例えば水素)の噴射量を補正するための補正係数(水素FAF)を別々に用意する。 - 特許庁
  • If the air-fuel ratio is rich, the restoration from the intake sequential injection control to the normal control may be executed at the time of skipping of rich in the FAF control or before starting the FAF control.
    空燃比がリッチである場合、FAF制御におけるリッチスキップ時、又はFAF制御の開始前に吸気同期噴射制御から通常制御への復帰を行うこととしてもよい。 - 特許庁
  • In a fuel injection valve opening time TAU, the correction factor FAF is replaced with a newly computed air-fuel ratio feedback correction factor FAFx.
    そして燃料噴射弁開弁時間TAUはFAFを用いず、新たに算出した空燃比フィードバック補正係数FAFxにて算出する。 - 特許庁
  • When the averaging value KGSM is reduced, the fuel correction amount FAFKGD for monitoring rapidly follows up the fuel correction amount FAF.
    なまし値KGSMが小さくされると、モニター用燃料補正量FAFKGDが燃料補正量FAFに速やかに追従する。 - 特許庁
  • Intake air is increased according to an air-fuel ratio feedback correction factor FAF in a region to specify the lean fuel concentration of the air-fuel mixture.
    空燃比フィードバック補正係数FAFの内で混合気の燃料濃度を希薄化する領域に基づいて吸入空気の増加処理を行う。 - 特許庁
  • To appropriately determine a skip constant forming an air-fuel ratio F/B correction factor FAF based on an output from a down stream side O2 sensor.
    空燃比F/B補正係数FAFを構成するスキップ定数を下流側O_2 センサの出力に基づき適切にもとめる。 - 特許庁
  • An air-fuel ratio fluctuation frequency calculation part 35 finds fluctuation frequency fAF(k) of an air-fuel ratio based on the air-fuel ratio from an air-fuel ratio sensor.
    空燃比変動周波数算出部35では、空燃比センサからの空燃比に基づいて空燃比の変動周波数f_AF(k)を求める。 - 特許庁
  • Thus, when basic fuel injection time is increased, delay correction amount FAFFIX is immediately reduced, feedback correction amount FAF is increased and delay of feedback correction amount FAF for a change in basic fuel injection time is eliminated.
    このようにすれば、基本燃料噴射時間が増加すると、直ちに、遅れ修正量FAFFIXが減少してフィードバック補正量FAFが増加するようになり、基本燃料噴射時間の変化に対するフィードバック補正量FAFの遅れが無くなる。 - 特許庁
  • Basic feedback correction amount FAFCAL calculated from the air-fuel ratio detection value is corrected by delay correction amount FAFFIX and final feedback correction amount FAF for present basic fuel injection quantity is determined.
    そして、空燃比検出値から算出した基本フィードバック補正量FAFCALを遅れ修正量FAFFIXで修正して、現在の基本燃料噴射量に対する最終的なフィードバック補正量FAFを求める。 - 特許庁
  • When the final fuel injection amount QFIN is below the minimum injection amount Qmin (S202: YES), and further, if the above determination condition is established (S203: YES), the calculation of the feedback correction coefficient FAF is continued (S204).
    最終燃料噴射量QFINが最小噴射量Qminを下回り(S202:YES)、さらに判定条件が成立したときには(S203:YES)、フィードバック補正係数FAFの算出が継続される(S204)。 - 特許庁
  • At a time of an uniform combustion operation of the engine 11, an increase/decrease correction of an fuel injection amount by a feedback correction coefficient FAF is carried out to control an air-fuel ration of the engine 11 to be a stoichiometrical air-fuel ratio.
    エンジン11の均質燃焼運転時において、フィードバック補正係数FAFによる燃料噴射量の増減補正により、エンジン11の空燃比が理論空燃比へと制御される。 - 特許庁
  • Thus, the feedback correction factor FAF corresponding to a future state change is set, and the highly accurate air-fuel ratio control can be performed, and the increase in the feedback period and the roughness of the air-fuel ratio can be prevented.
    したがって今後の状況の変化に対応するフィードバック補正係数FAFを設定して、高精度な空燃比制御を行うことが可能となり、フィードバック周期の増大や空燃比の荒れを防止することができる。 - 特許庁
  • To be concrete, when the difference from the reference value of the parameter (=/FAF-A/) is a predetermined value or larger (YES in step 300), opening of PCV valve is inhibited (the valve is closed) to stop circulation of blowby gas (step 400).
    具体的には、パラメータの基準値からのずれ量(=|FAF−A|)が所定値よりも大きいとき(ステップ300:YES)に、PCVバルブの開弁を禁止(閉弁)してブローバイガスの還流を停止させる(ステップ400)。 - 特許庁
  • A fuel concentration (= first fuel concentration) FGPG1 purged from a canister is learned based on an air-fuel ratio correction coefficient FAF which indicates a deviation of the air-fuel ratio detected by an air-fuel sensor from a target air-fuel ratio (1103-1106).
    空燃比センサによって検出される空燃比の目標空燃比からのずれ量を表す空燃比補正係数FAFに基づいて、キャニスタからパージされる燃料濃度(=第1燃料濃度)FGPG1を学習する(1103〜1106)。 - 特許庁
  • In the sub feedback control, a feedback correction value FAF to be used for the main feedback control is corrected by a correction member FACF to be increased/decreased on the basis of a detecting signal from an oxygen sensor 15 provided downstream of a catalyst.
    サブフィードバック制御では、触媒下流の酸素センサ15からの検出信号に基づき増減される補正項FACFにより、メインフィードバック制御で用いられるフィードバック補正値FAFが補正される。 - 特許庁
  • An average value FAFAV of a feedback correction factor FAF when an engine operation state is a stable state and indication to one valve position is made on the SCV 48 is stored.
    そして、機関運転状状態が安定した状態にあって、SCV48に対して一方の弁位置への指示がなされているときのフィードバック補正係数FAFの平均値FAFAVが記憶される。 - 特許庁
  • When vapor concentration learning is started, an average value FAFAV of a feedback correction coefficient FAF is determined whether it is within a predetermined range or not in a step 180.
    ベーパ濃度学習処理が開始されると、まずステップ180でフィードバック補正係数FAFの平均値FAFAVが所定範囲内にあるかどうかが判別される。 - 特許庁
  • Feedback proportional gain Kp used to calculate a feedback correction factor FAF is calculated by an air-fuel ratio deviation ΔVAF by using a feedback proportional gain KP map (S220) selected from a plurality in response to a state (S210) of an air-fuel ratio detecting value VAF (S230).
    フィードバック補正係数FAFの算出に用いられているフィードバック比例ゲインKpは、空燃比検出値VAFの状態(S210)に対応して、複数から選択したフィードバック比例ゲインKpマップ(S220)を用いて空燃比偏差ΔVAFにより算出(S230)したものである。 - 特許庁
  • Since an output of a λ sensor at a time t1 is moved from a lean condition into a rich condition, after an air fuel ratio feedback correction efficient FAF is skip controlled by a skip amount Kp, a rich counter TimeLR is incremented followed by an integral control between times t1 and t2.
    時刻t1においてλセンサの出力がリーンからリッチへ移行したために、空燃比フィードバック補正係数FAFをスキップ量Kpだけ減少させるスキップ制御を行った後、時刻t1〜t2までの間、積分制御に伴い、リッチカウンタTimeLRがインクリメントされていく。 - 特許庁
  • As a result, even if the amount of learning KGj is not updated, the faults (namely, the abnormal deviation of the actual air/fuel ratio λ) in the fuel supply system can be detected rapidly from the difference between the actual air/fuel ratio λ and the target air/fuel ratio λTG and the air fuel ratio correction coefficient FAF.
    これにより、学習補正量KGjが更新されなくても、実空燃比λと目標空燃比λTGとの差と空燃比補正係数FAFとから、燃料供給系の異常(つまり実空燃比λの異常なずれ)を速やかに検出することができる。 - 特許庁
  • This control device determined and corrects a rich skip constant RSR forming an air-fuel ratio F/B correction factor FAF calculated on the basis of an output from a catalyst upstream side O2 sensor 13 by determining by integration and a skip processing based on an output from a downstream side O2 sensor 15.
    触媒上流側O_2 センサ(13)出力に基づき演算される空燃比F/B補正係数FAFを構成するリッチスキップ定数RSRを、下流側O_2 センサ(15)の出力に基づき、積分処理とスキップ処理でもとめて補正する。 - 特許庁
  • After the output of the λ sensor 34 is moved into the lean condition at the time t2, and the air-fuel ratio feedback correction coefficient FAF is skip controlled by the skip amount Kp, the lean counter TimeRL is incremented accompanied by the integral control upto an time t3.
    そして、時刻t2においてλセンサ34の出力がリーンへと移行すると、空燃比フィードバック補正係数FAFをスキップ量Kpだけ増加させるスキップ制御を行った後、時刻t3まで積分制御に伴い、リーンカウンタTimeRLがインクリメントされていく。 - 特許庁
  • When a final fuel injection amount QFIN is below a minimum injection amount Qmin (S202: YES), and if alcohol concentration of fuel is higher than the determination concentration and a water temperature THW is lower than the determination upper-limit temperature Tmax (S203: NO), calculation of a feedback correction coefficient FAF is forcibly stopped (S205).
    最終燃料噴射量QFINが最小噴射量Qminを下回ったときに(S202:YES)、燃料のアルコール濃度が判定濃度より高く且つ水温THWが判定上限温度Tmaxより低いとの判定条件が成立していないときには(S203:NO)、フィードバック補正係数FAFの算出が強制停止される(S205)。 - 特許庁
  • Moreover, based on deviation quantity of control parameters (feedback correction value FAF, air fuel ratio learning value KGi) between the cases where evaporating fuel in blowby gas is flowed into the combustion chamber and where the evaporating fuel is not flowed into the combustion chamber, the electronic control device calculates the evaporating fuel flowed into the combustion chamber per unit time and updates the evaporating fuel learning value fpcv (timing t3).
    また、ブローバイガス中の蒸発燃料が燃焼室に流入したときと流入しないときとで生ずる制御パラメータ(フィードバック補正値FAF、空燃比学習値KGi)のずれ量に基づき、単位時間当たりに燃焼室に流入する蒸発燃料を算出し蒸発燃料学習値fpcvを更新する(タイミングt3)。 - 特許庁
  • An ECU 16 executes air-fuel ratio feedback correction for the amount of fuel to be supplied from a fuel injection valve 8 and learns an air-fuel ratio learned value in accordance with an air-fuel ratio feedback correction coefficient FAF, and performs rich-approach correction for the air-fuel ratio feedback correction to approach a rich side during resetting the fuel-cut.
    ECU16は、燃料噴射弁8からの燃料供給量に対して空燃比フィードバック補正を実行するとともに空燃比フィードバック補正係数(FAF)に基づき空燃比学習値を学習し、燃料カットからの復帰時には空燃比フィードバック補正をリッチ側に寄せるリッチ寄せ補正を行う。 - 特許庁
  • This control device is used in the internal combustion engine provided with a blowby gas circulation device for returning blowby gas to an intake system in which when the difference from the reference value of a parameter (a feedback correction value FAF) indicating the concentration state of air-fuel mixture in a combustion chamber becomes larger than a predetermined value, abnormality of the fuel supply system is diagnosed.
    この制御装置は、ブローバイガスを吸気系へ還流させるブローバイガス還流装置が設けられ、かつ燃焼室内における混合気の濃度状態を表すパラメータ(フィードバック補正値FAF)の基準値からのずれ量が所定値よりも大きくなると燃料供給系統が異常であると診断される内燃機関に用いられる。 - 特許庁
  • A fuel control device for the internal combustion engine monitors a feedback correction amount correlating to a fuel injection state of the cylinder injector, such as a correction factor FAF, a learning value KG etc., changed due to adhesion of deposit, and fuel injection of each injector is varied into a system conforming to a situation by varying an injection ratio from each injector by a feedback correction amount.
    内燃機関の燃料制御装置では、補正係数FAF,学習値KGなど、デポジットの付着等により変化する筒内インジェクタの燃料噴射状況に相関するフィードバック補正量を監視し、このフィードバック補正量をもって各インジェクタからの噴射比率を変更することにより、各インジェクタの燃料噴射が状況に即した方式に変更される。 - 特許庁

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