「Principe」を含む例文一覧(33)

  • capital of Sao Tome and Principe
    サントメプリンシペの首都 - 日本語WordNet
  • a country called Sao Tome and Principe
    サントメプリンシペという国 - EDR日英対訳辞書
  • an island in the Gulf of Guinea that is part of Sao Tome and Principe
    ギアナ湾の島でサントーメ―プリンシペの一部 - 日本語WordNet
  • monetary unit on Sao Tome e Principe
    サン・トメ・プリンシペの通貨単位 - 日本語WordNet
  • the basic unit of money on Sao Tome e Principe
    サントーメ・プリンシペのお金の原単位 - 日本語WordNet
  • the capital of Sao Tome and Principe called Sao Tome
    サントーメという,サントーメプリンシペの首都 - EDR日英対訳辞書
  • The crown prince of Spain has a title of 'Principe de Asturias'.
    スペインの王太子は「アストゥリアス公(PríncipedeAsturias)」の称号を持つ。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • The FATF welcomes Sao Tome and Principe's continuing efforts to implement its AML law.
    FATFは、サントメ・プリンシペの資金洗浄対策法の導入に向けた継続的な努力を歓迎する。 - 財務省
  • The FATF urges Sao Tome and Principe to address the remaining AML/CFT deficiencies, particularly relating to terrorist financing.
    FATFは同国が特にテロ資金供与に関連した現存する資金洗浄・テロ資金供与対策の欠陥に取り組むことを求める。 - 財務省
  • The FATF remains concerned about the significant deficiencies in Sao Tome and Principe's AML/CFT regime, particularly relating to terrorist financing.
    FATFは、同国の資金洗浄・テロ資金供与対策体制、特にテロ資金供与対策に関する重大な欠陥を引き続き懸念する。 - 財務省
  • However, the FATF remains concerned about the deficiencies in Sao Tome and Principe’s AML/CFT regime, particularly relating to terrorist financing.
    しかしながら、FATFは、同国の資金洗浄・テロ資金供与対策体制、特にテロ資金供与対策に関する欠陥を引き続き懸念する。 - 財務省
  • The FATF urges Sao Tome and Principe to work with GIABA to address the remaining AML/CFT deficiencies.
    FATFは、同国に現存する、資金洗浄・テロ資金供与対策上の欠陥に取り組むため、GIABAと協働するよう同国に求める。 - 財務省
  • Sao Tome and Principe should work with the FATF and GIABA to address the remaining AML/CFT deficiencies.
    同国は同国に現存する、資金洗浄・テロ資金供与対策上の欠陥に対応するため、FATF及びGIABA(西アフリカのFATF型地域体)と協働すべきである。 - 財務省
  • The FATF urges Sao Tome and Principe to work with GIABA to address the remaining AML/CFT deficiencies.
    FATFは、同国に現存する、資金洗浄・テロ資金供与対策上の欠陥に対応するため、GIABAと協働するよう同国に求める。 - 財務省
  • Despite Sao Tome and Principe's high-level political commitment to work with the FATF to address its strategic AML/CFT deficiencies, the FATF is not yet satisfied that Sao Tome and Principe has made sufficient progress in implementing its action plan, and certain strategic deficiencies remain.
    2010年10月、サントメ・プリンシペはFATF及びGIABAと協働し、資金洗浄・テロ資金供与対策の戦略上重大な欠陥に対応することについて、ハイレベルでの政治的コミットメントを示した。しかしFATFは同国の資金洗浄・テロ資金供与対策に、ある一定の戦略上重大な欠陥が残存すると判定した。 - 財務省
  • Despite Sao Tome and Principe’s high-level political commitment to work with the FATF to address its strategic AML/CFT deficiencies, Sao Tome and Principe has not made sufficient progress in implementing its action plan, and certain strategic deficiencies remain.
    サントメ・プリンシペの、FATFと協働し、資金洗浄・テロ資金供与対策上の戦略上重大な欠陥に対応するとのハイレベルの政治的コミットメントにも関わらず、同国はそのアクションプランの履行において十分な進捗を示しておらず、ある一定の戦略上重大な資金洗浄・テロ資金供与対策上の欠陥が残存している。 - 財務省
  • Despite Sao Tome and Principe’s high-level political commitment to work with the FATF and GIABA to address its strategic AML/CFT deficiencies, Sao Tome and Principe has not made sufficient progress in implementing its action plan, and certain strategic deficiencies remain.
    サントメ・プリンシペの、FATF及びGIABAと協働し、資金洗浄・テロ資金供与対策上の戦略上重大な欠陥に対応するとのハイレベルの政治的コミットメントにも関わらず、同国はそのアクションプランの履行において十分な進捗を示しておらず、ある一定の戦略上重大な資金洗浄・テロ資金供与対策上の欠陥が残存している。 - 財務省
  • Despite Sao Tome and Principe's high-level political commitment to work with the FATF and GIABA to address its strategic AML/CFT deficiencies, Sao Tome and Principe has not made sufficient progress in implementing its action plan, and certain strategic deficiencies remain.
    サントメ・プリンシペの、FATF及び GIABAと協働し、資金洗浄・テロ資金供与対策上の戦略上重大な欠陥に対応するとのハイレベルの政治的コミットメントにも関わらず、同国はそのアクションプランの履行において十分な進捗を示しておらず、ある一定の戦略上重大な資金洗浄・テロ資金供与対策上の欠陥が残存している。 - 財務省
  • Despite Sao Tome and Principe’s high-level political commitment to work with the FATF and GIABA to address its strategic AML/CFT deficiencies, Sao Tome and Principe has not made sufficient progress in implementing its action plan, and certain strategic deficiencies remain.
    サントメ・プリンシペの、FATF及びGIABA(西アフリカ FATF型地域体)と協働し、資金洗浄・テロ資金供与対策上の戦略上重大な欠陥に対応するとのハイレベルの政治的コミットメントにも関わらず、同国はそのアクションプランの履行において十分な進捗を示しておらず、ある一定の戦略上重大な資金洗浄・テロ資金供与対策上の欠陥が残存している。 - 財務省
  • In October 2010, Sao Tome and Principe made a high-level political commitment to work with the FATF and GIABA to address its strategic AML/CFT deficiencies.
    2010年10月、サントメ・プリンシペはFATF及びGIABAと協働し、資金洗浄・テロ資金供与対策の戦略上重大な欠陥に対応することについて、ハイレベルでの政治的コミットメントを示した。 - 財務省
  • The FATF reaffirms its public statement of 28 February 2008 regarding the money laundering and financing of terrorism risks posed by Pakistan and Sao Tome and Principe.
    FATFは、パキスタン及びサントメ・プリンシペにより引き起こされた資金洗浄・テロ資金供与対策についてのリスクに関する2008年2月28日の声明を再確認する。 - 財務省
  • The FATF welcomes Sao Tome and Principe’s recent steps toward addressing identified AML deficiencies, in particular, through the adoption of an AML law in November 2008.
    FATFは、特に2008年 11月の資金洗浄対策法採択を通じた、サントメ・プリンシペの資金洗浄対策体制の脆弱性への取組みに向けた最近の行動を歓迎する。 - 財務省
  • The FATF urges Sao Tome and Principe to work with the Inter Governmental Action Group against Money Laundering in West Africa (GIABA) to address the remaining AML/CFT deficiencies.
    FATFは、同国に現存する、資金洗浄・テロ資金供与対策上の欠陥に取り組むため、GIABA(西アフリカの FATF型地域体)と協働するよう同国に求める。 - 財務省
  • The FATF welcomes Sao Tome and Principe’s continuing efforts to implement its AML law, including the development of an action plan with the Inter Governmental Action Group against Money Laundering in West Africa (GIABA).
    FATFは、GIABA(西アフリカのFATF型地域体)とのアクションプランの策定を含め、サントメ・プリンシペの資金洗浄対策法の実施に向けた継続的な努力を歓迎する。 - 財務省
  • The FATF remains concerned by Sao Tome and Principe’s failure to meaningfully address the deficiencies in its AML/CFT regime, particularly relating to terrorist financing.
    FATFは、サントメ・プリンシペが、同国の資金洗浄・テロ資金供与対策体制、特にテロ資金供与対策に関する欠陥に十分な対応をとっていないことを、引き続き懸念している。 - 財務省
  • Failing concrete progress, the FATF will consider taking action in June 2010 to protect the financial system from ML/TF risks emanating from Sao Tome and Principe.
    具体的な進展がない場合、FATFは同国から生ずる資金洗浄・テロ資金供与リスクから金融システムを保護するため、2010年6月にその対応について検討する。 - 財務省
  • a fractional monetary unit of several countries: El Salvador and Sao Tome and Principe and Brazil and Argentina and Bolivia and Colombia and Cuba and the Dominican Republic and Ecuador and El Salvador and Guatemala and Honduras and Mexico and Nicaragua and Peru and the Philippines and Portugal
    いくつかの国で使われる少額の通貨単位:エルサルバドル、サントーメ・プリンシペ、ブラジル、アルゼンチン、ボリビア、コロンビア、キューバ、ドミニカ共和国、エクアドル、エルサルバドル、ガテマラ、ボンジュラス、メキシコ、ニカラグア、ペルー、フィリピン、ポルトガル - 日本語WordNet
  • The FATF remains concerned by Sao Tome and Principe's failure to meaningfully address the deficiencies in its AML/CFT regime, particularly relating to terrorist financing, and its recent lack of engagement with the Inter-Governmental Action Group against Money Laundering in West Africa (GIABA).
    FATFは、サントメ・プリンシペが、同国の資金洗浄・テロ資金供与対策体制、特にテロ資金供与対策に関する欠陥に十分な対応をとっていないこと、及び近時のGIABA(西アフリカのFATF型地域体)との連携の欠如を、引き続き懸念している。 - 財務省
  • Sao Tome and Principe should continue to work on addressing these deficiencies, including by: (1) adequately criminalising money laundering and terrorist financing; (2) establishing a fully operational and effectively functioning Financial Intelligence Unit; (3) ensuring that financial institutions and DNFBPs are subject to adequate AML/CFT regulation and supervision; and (4) implementing effective, proportionate and dissuasive sanctions in order to deal with natural or legal persons that do not comply with the national AML/CFT requirements.
    同国は、①資金洗浄及びテロ資金供与の適切な犯罪化、②完全にかつ効果的に機能する金融情報機関の構築、③金融機関、指定非金融業者及び職業専門家が適切な資金洗浄・テロ資金供与対策に関する規制及び監督に従うこと、及び④国内の資金洗浄・テロ資金供与対策義務を遵守しない自然人もしくは法人に対する、実効性、バランス、抑止力を備えた制裁の実施を含む、資金洗浄・テロ資金供与対策上の欠陥に対応するためのアクションプランの履行への取り組みを継続すべきである。 - 財務省
  • Sao Tome and Principe should continue to work on implementing its action plan to address these deficiencies, including by: (1) adequately criminalising money laundering and terrorist financing; (2) establishing a fully operational and effectively functioning Financial Intelligence Unit; (3) ensuring that financial institutions and DNFBPs are subject to adequate AML/CFT regulation and supervision; and (4) implementing effective, proportionate and dissuasive sanctions in order to deal with natural or legal persons that do not comply with the national AML/CFT requirements.
    同国は、①資金洗浄及びテロ資金供与の適切な犯罪化、②完全にかつ効果的に機能する金融情報機関の構築、③金融機関、指定非金融業者及び職業専門家が適切な資金洗浄・テロ資金供与対策に関する規制及び監督に従うこと、及び④国内の資金洗浄・テロ資金供与対策義務を遵守しない自然人若しくは法人に対する、実効性、バランス、抑止力を備えた制裁の実施を含む、資金洗浄・テロ資金供与対策上の欠陥に対応するためにアクションプランの履行への取組を継続すべきである。 - 財務省
  • Sao Tome and Principe will work on implementing its action plan to address these deficiencies, including by: (1) adequately criminalising money laundering and terrorist financing (Recommendation 1 and Special Recommendation II); (2) establishing a fully operational and effectively functioning Financial Intelligence Unit (Recommendation 26); (3) ensuring that financial institutions and DNFBPs are subject to adequate AML/CFT regulation and supervision, and that competent authority or authorities have been designated to ensure compliance with AML/CFT requirements (Recommendations 23, 24 and 29); (4) implementing effective, proportionate and dissuasive sanctions in order to deal with natural or legal persons that do not comply with the national AML/CFT requirements (Recommendation 17); and (5) taking the necessary action to gain membership of GIABA.
    同国は、①資金洗浄及びテロ資金供与の適切な犯罪化(勧告1及び特別勧告Ⅱ)、②完全にかつ効果的に機能する金融情報機関の構築(勧告26)、③金融機関、指定非金融業者及び職業専門家が適切な資金洗浄・テロ資金供与対策に関する規制及び監督に従うこと、及び権限ある当局により資金洗浄・テロ資金供与対策義務を遵守するよう指定がなされることの確保(勧告23、24及び29)、④国内の資金洗浄・テロ資金供与対策義務を遵守しない自然人もしくは法人に対する、実効性、バランス、抑止力を備えた制裁の実施(勧告17)及び⑤GIABAのメンバーシップを得るために必要な行動への対処を含む、資金洗浄・テロ資金供与対策上の欠陥に対応するためのアクションプランの実施に取り組む。 - 財務省
  • Sao Tome and Principe should continue to work on implementing its action plan to address these deficiencies, including by: (1) adequately criminalising money laundering and terrorist financing (Recommendation 1 and Special Recommendation II); (2) establishing a fully operational and effectively functioning Financial Intelligence Unit (Recommendation 26); (3) ensuring that financial institutions and DNFBPs are subject to adequate AML/CFT regulation and supervision, and that a competent authority or competent authorities have been designated to ensure compliance with AML/CFT requirements (Recommendations 23, 24 and 29); (4) implementing effective, proportionate and dissuasive sanctions in order to deal with natural or legal persons that do not comply with the national AML/CFT requirements (Recommendation 17); and (5) taking the necessary action to gain membership of GIABA.
    同国は、①資金洗浄及びテロ資金供与の適切な犯罪化(勧告1及び特別勧告Ⅱ)、②完全にかつ効果的に機能する金融情報機関の構築(勧告26)、③金融機関、指定非金融業者及び職業専門家が適切な資金洗浄・テロ資金供与対策に関する規制及び監督に従うこと、及び資金洗浄・テロ資金供与対策上の要求が遵守されるよう権限ある当局が一つないし複数指定されることの確保(勧告23、24及び29)、④国内の資金洗浄・テロ資金供与対策義務を遵守しない自然人もしくは法人に対する、実効性、バランス、抑止力を備えた制裁の実施(勧告17)及び⑤GIABAのメンバーシップを得るために必要な行動への対処を含む、資金洗浄・テロ資金供与対策上の欠陥に対応するためのアクションプランの実施への取り組みを継続すべきである。 - 財務省
  • Sao Tome and Principe should work on addressing these deficiencies, including by: (1) adequately criminalising money laundering and terrorist financing (Recommendation 1 and Special Recommendation II); (2) establishing a fully operational and effectively functioning Financial Intelligence Unit (Recommendation 26); (3) ensuring that financial institutions and DNFBPs are subject to adequate AML/CFT regulation and supervision (Recommendations 23, 24 and 29); and (4) implementing effective, proportionate and dissuasive sanctions in order to deal with natural or legal persons that do not comply with the national AML/CFT requirements (Recommendation 17).
    同国は、①資金洗浄及びテロ資金供与の適切な犯罪化(勧告1及び特別勧告Ⅱ)、②完全にかつ効果的に機能する金融情報機関の構築(勧告26)、③金融機関、指定非金融業者及び職業専門家が適切な資金洗浄・テロ資金供与対策に関する規制及び監督に従うこと(勧告23、24及び29)及び④国内の資金洗浄・テロ資金供与対策義務を遵守しない自然人もしくは法人に対する、実効性、バランス、抑止力を備えた制裁の実施(勧告17)を含む、資金洗浄・テロ資金供与対策上の欠陥に対応するためのアクションプランの実施への取り組みを継続すべきである。 - 財務省

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