「car crash」を含む例文一覧(37)

  • of a car, to crash
    自動車が衝突する - EDR日英対訳辞書
  • crash a car into a utility pole
    車を電柱にぶつける. - 研究社 新英和中辞典
  • Tom died in a car crash.
    トムは自動車事故で亡くなった。 - Tatoeba例文
  • There were three deaths in the car crash.
    車の衝突事故で死者が三名でた。 - Tatoeba例文
  • The car crash was a bad experience for her.
    自動車事故は彼女にとって悪い経験であった。 - Tatoeba例文
  • a crash involving a car or plane
    車または飛行機を巻き込んだ衝突 - 日本語WordNet
  • Only one baby survived the terrible car crash.
    そのひどい自動車事故で赤ん坊だけが生き残った - Eゲイト英和辞典
  • When I was walking up the street, I saw a car crash.
    道路に沿って歩いていた時,車が激突するのを見た - Eゲイト英和辞典
  • There were three deaths in the car crash.
    車の衝突事故で死者が三名でた。 - Tanaka Corpus
  • The car crash was a bad experience for her.
    自動車事故は彼女にとって悪い経験であった。 - Tanaka Corpus
  • CAR BODY UPPER OCCUPANT CRASH PROTECTION FOR AUTOMOBILE
    自動車の車体上部乗員保護構造 - 特許庁
  • OCCUPANT CRASH PROTECTION STRUCTURE OF UPPER PART OF AUTOMOBILE CAR BODY
    自動車の車体上部乗員保護構造 - 特許庁
  • He wheeled the car to the left almost without thinking and avoided a crash.
    彼はとっさにハンドルを左に切って衝突を免れた. - 研究社 新和英中辞典
  • It was reported that all the drivers were killed in the five‐car crash.
    5 台の車の玉突き衝突で運転手全員が死亡したと報じられた. - 研究社 新和英中辞典
  • All the drivers were reported dead in the five‐car crash.
    5 台の車の玉突き衝突で運転手全員が死亡したと報じられた. - 研究社 新和英中辞典
  • His wife is in the hospital because she was injured in a car crash.
    彼の妻は自動車事故でけがをしたので入院している。 - Tatoeba例文
  • His wife is in the hospital because she was injured in a car crash.
    彼の妻は自動車事故でけがをしたので入院している。 - Tanaka Corpus
  • of a car that is hit from the rear, to crash into the rear of the car in front of it due to the force of the impact
    追突された自動車が,そのはずみでさらに前の自動車に追突する - EDR日英対訳辞書
  • He would still be alive if he had worn his seat belt during the car crash.
    車が衝突したときシートベルトをしていたら、彼は今でも生きているだろう。 - Tanaka Corpus
  • The robbers crash their getaway car into a shopping mall near Haneda Airport.
    強盗犯らは逃走車を羽田空港近くのショッピングモールに衝突させる。 - 浜島書店 Catch a Wave
  • A good example of a mock object is a dummy used instead of a real person in car crash testing.
    モックオブジェクトのよい例としては、車の衝突テストで実際の人間の代わりに使われるダミーが挙げられます。 - NetBeans
  • To provide a car body simply and rapidly with an occupant crash protection curtain such as a protection bag and a curtain for protecting the head of an occupant, in an automobile.
    自動車の乗員頭部の保護バッグやカーテンなどの乗員保護カーテンを車体に簡単かつ迅速に留め付けることを目的とする。 - 特許庁
  • To provide a car stop, which has sufficient strength and by which a party to a crash is difficult to get hurt even when a pedestrian, a bicycle or the like crashes.
    十分な強度を有し、かつ、歩行者や自転車などが衝突したとしても、衝突者がけがをしにくい車止とする。 - 特許庁
  • To widely take a crash stroke of a car body frame by destroying a torque rod by bending utilizing a relative displacement between a power unit and the car body frame at the time of collision of a vehicle.
    車両の衝突時におけるパワーユニットと車体フレームと間の相対変位を利用して、トルクロッドを曲げによって破壊することで、車体フレームのクラッシュストロークを広く取ることができるようにする。 - 特許庁
  • Each door body 11a and 11b is brought to an erected state by the device 15 in the normal case, a crash horizontal load in the case of a car crash is worked as a load in the direction that the door bodies 11a and 11b are pushed mutually to the door bodies and the falling-down of each door body 11a and 11b is prevented.
    通常時は起伏駆動装置15にて各扉体11a,11bを起立状態とさせ、車両衝突時の衝突水平荷重を、扉体11aと11bに対して互いに押し合う方向への荷重として作用させて、各扉体11a,11bの転倒を防止させる。 - 特許庁
  • He shot the scene of billiards by Akira KOBAYASHI for four days by fully using a dolly, and spent 13 days and nights and 100 cuts for the scene of a car crash as its climax.
    小林旭のビリヤード・シーンではドリーをふんだんに使い4日間も掛けて撮影し、クライマックスの自動車衝突シーンの撮影では13日間の徹夜となり100カットも使ったという。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • To provide an air bag unit for automobiles, which has a cylindrical gas generator and reduces an injury of occupants as little as possible in car crash.
    衝突事故の際に乗員の受傷の可能性を可能な限り低減した筒状ガス発生装置を有する自動車用エアバッグユニットを提供する。 - 特許庁
  • To provide a pillerless door structure of a vehicle capable of restraining the deformation of a door effectively by scattering the crash load on the side of the car body effectively when the vehicle is struck at its side.
    側突時の衝突荷重を効果的に車体側に分散できて、ドアの変形を効果的に抑制できる車両のピラーレスドア構造の提供を図る。 - 特許庁
  • To provide an occupant crash protection device for an automobile capable of realizing a suitable reduction in occupant deceleration at collision in a simple structure together with making the car body compact in size.
    簡単な構造による衝突時の乗員減速度の好適な低減を車体寸法のコンパクト化と併せて実現し得る自動車の乗員保護装置を提供する。 - 特許庁
  • The control unit 30 closes the passages 3a and 3b by forcibly closing the solenoid valves 4a and 4b based on a detect signal from an impact sensor 40 when a car crash.
    電子制御ユニット30は、車両衝撃の発生時、衝撃センサ40からの検知信号に基づき、電磁弁4a,4bを強制閉弁し通路3a,3bを閉鎖する。 - 特許庁
  • To protect fuel leakage from a gap between an injector 1 and a holder 43 of fuel injector by connecting and fixing firmly a top feed type injector 1 and a fuel branching pipe 3 when car accident such as a crash happens.
    トップフィードタイプのインジェクタ1と燃料分岐管3とを強固に結合固定することで、車両の衝突事故等の時のインジェクタ1と燃料分岐管3のホルダー43との間からの燃料洩れを防止する。 - 特許庁
  • When an impact detecting means 6 detects that an impact larger than a previously set value is applied to the car, the automatic flow-out means 5b automatically lets out the neutralizer stored in the neutralizer container 5a set inside the battery case filled with the electrolyte into the electrolyte, so that the function of the car battery can be stopped at the time of a car crash.
    また、自動車に加わる予め定めた所定値以上の大きさの衝撃を衝撃検知手段6が検知したとき、内部に電解液を満たしたバッテリケース内に設けられた中和剤収容器5aの内部に収容した中和剤を自動流出手段5bが電解液中に自動的に流出して自動車衝突時に自動車用バッテリの機能を停止することができる。 - 特許庁
  • To provide a door device which enables the mutually independent opening/closing of front and rear doors for closing an opening continuously formed in the longitudinal direction of a car body, and which prevents great deformation of a joint between the front and rear doors even on the occurrence of a crash of a side surface.
    車体の前後方向に連続して形成された開口部を閉塞するフロントドアとリアドアとが相互に独立して開閉できるようにするとともに、側面衝突した場合であってもフロントドアとリアドアの継ぎ目が大きく変形しないドア装置を提供すること。 - 特許庁
  • In a seat belt retractor, when a spool 4 rotates in the seat belt-withdrawal direction relative to the locking base 14 in an emergency situation such as a car crash, a torsion bar 7 is twisted and deformed and a stopper 15 moves rightward relative to the shaft 14a of the locking base 14.
    車両衝突時等の緊急時、スプール4がロッキングベース14に対してベルト引出方向に相対的に回転すると、トーションバー7がねじり変形するとともに、ストッパ部材15がロッキングベース14の軸部14aに対して相対的に右方へ移動しようとする。 - 特許庁
  • In the event of a car crash, the controller first operates the pulling gear 14 to deploy the deployable body 12 downward and then operates the gas generator 16 to emit a jet of gas when the deployable body 12 has deployed downward by a specified length, thereby inflating the bag 18.
    制御装置は、車両衝突時には、まず引張装置14を作動させて展開体12を下方に展開させ、次いで、展開体12が所定長さ下方に展開したときにガス発生器16をガス噴出作動させてバッグ部18を膨張させる。 - 特許庁
  • Then, the oxidation-reduction reaction for generating the electromotive force at the time of a car crash is stopped and the power supply is stopped.
    予め定めた所定値以上の大きさの衝撃が自動車に加わったとき、自動流出手段5bが中和剤収容器5aの内部に収容した中和剤をバッテリケース内の電解液中に流出し電解液を中和して、自動車衝突時に起電力を生じさせるための酸化還元反応が停止して電源供給を遮断する。 - 特許庁
  • To maintain the elastic characteristic of an elastic member in a sound condition, in a bumper installing structure which is composed by installing a bumper main body furnished with an elastic member made of a synthetic resin, to a car body frame, through an intermediate member of a crash box and the like furnishing a synthetic resin elastic member, or through no such a member.
    合成樹脂製の弾性部材を備えたバンパー本体が、車体フレームに、合成樹脂製の弾性部材を備えたクラッシュボックス等の中間部材を介して、あるいはこれを介さないで取り付けられてなる、バンパー取付け構造において、弾性部材の弾性特性が健全な状態に保持されているバンパー取付け構造を提供すること。 - 特許庁

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