「dirigible」を含む例文一覧(38)

  • a dirigible balloon [airship]
    飛行船. - 研究社 新英和中辞典
  • a dirigible torpedo
    舵行水雷 - 斎藤和英大辞典
  • DIRIGIBLE ROAD WHEEL SUPPORTING STRUCTURE OF VEHICLE
    車両の転舵輪支持構造 - 特許庁
  • a large rigid dirigible designed to carry passengers or bombs
    旅客や爆弾を運ぶために設計された大型の硬式飛行船 - 日本語WordNet
  • German inventor who designed and built the first rigid motorized dirigible (1838-1917)
    ドイツの発明者で、最初の堅い動力付飛行船を設計、建設した(1838年−1917年) - 日本語WordNet
  • designating an airship or dirigible having a form maintained by a stiff unyielding frame or structure
    堅く変形しない形または構造により維持される形態を有する飛行船または飛行船を指定するさま - 日本語WordNet
  • According to the virtual lateral drift computed every time the given distance is traveled, the controller steers a dirigible driving wheel 12.
    そして、コントローラは、所定距離走行毎に求めた仮想横ずれ量に基づいて駆動操舵輪12を操舵する。 - 特許庁
  • To boost the power transmission efficiency of an electric power steering system by precisely producing its slide shaft slidable to steer dirigible road wheels.
    操舵輪を操舵するためにスライドするスライド軸を、精度良く生産することにより、電動パワーステアリング装置の動力伝達効率を高める。 - 特許庁
  • At the moment of turning the steering wheel operation or of stopping of steering (S100), steering wheel positioning information is made to correspond to positioning information of the dirigible road wheel (S110).
    ハンドル操作を切り返した瞬間、または操舵を止めた瞬間であるときは(S100)、ハンドルの位置情報を操舵輪の位置情報に合わせる(S110)。 - 特許庁
  • This electric power steering system 10 uses a longitudinally slidable but irrotational slide shaft 35 to steer dirigible road wheels 21.
    電動パワーステアリング装置10は、軸長手方向へスライド可能且つ回転不能なスライド軸35で操舵輪21,21を操舵するものである。 - 特許庁
  • An axle 5 provided with dirigible road wheels 4 is connected to the wheel steering shaft 3 so as to steer and rotate freely.
    車輪操向用軸3に操向車輪4を備えた車軸5が操向回転自在に連結される。 - 特許庁
  • To improve the maximum steering angle and steering performance without sacrificing performance against a load of a dirigible wheel using a pneumatic tire.
    空気入りタイヤを用いた転舵輪の対荷重性能を犠牲にすることなく、最大転舵角および取りまわし性能を向上する。 - 特許庁
  • This electric cart performs steering operation by changing the direction of right and left dirigible road wheels 4 by the operation of a steering handle.
    操向ハンドルの操作によって左右の操向車輪4の向きを変更して操向操作をおこなう電動カートである。 - 特許庁
  • A difference angle ΔH between the steering wheel and the dirigible road wheel is calculated (S140), and a motor output command value Dm depending on the difference angle ΔH is calculated (S150, and S180 to S200).
    ハンドルと操舵輪の差角ΔHを算出し(S140) 、差角ΔHに応じたモータ出力指令値Dm を算出する(S150,S180〜S200)。 - 特許庁
  • The rotation of the steering wheel is inputted to the bevel gear 511, and the rotation of the case 51 is output to a steering dirigible road wheel side.
    傘歯車511にステアリングハンドルの回転が入力され、ケース51の回転が操舵輪側に出力される。 - 特許庁
  • To reduce wasteful free rotation of a steering wheel when correcting a discrepancy of a correspondence relationship between a steering wheel angle and a dirigible road wheel by free rotation of the steering wheel.
    ハンドル角と操舵輪の切れ角との対応関係のずれをハンドルの空転により行う際に、ハンドルの無駄な空転を減らす。 - 特許庁
  • A steering assembly 10 for turning dirigible wheels in response to the rotation of a steering wheel 11 includes a housing 30 and a member 32 axially movable in the housing 30 in order to impart turning motion to the dirigible wheels.
    ステアリングホイール(11)の回転に応答して操舵可能な車輪を回転させるためのステアリングアセンブリ(10)は、ハウジング(30)と、同ハウジング内で軸線方向に移動して操舵可能な車輪の回転運動をもたらす部材(32)と、を含んでいる。 - 特許庁
  • The steering units 19 are so constructed that a dirigible wheel 24 rotatively driven by a driving motor 25 is mounted on the tip ends of a swing arm 23, which is turnable along a vertical plane by a pressing actuator 26, and that they are mounted on a dirigible wheel frame 22, which is horizontally turnable by a revolving motor 21.
    操舵ユニット19は、スイングアーム23の先端に、駆動用モータ25によって回転駆動される操舵輪24を設けるとともに、押付用アクチュエータ26によってスイングアーム23を垂直面に沿って回動自在に構成し、それらを操舵輪フレーム22に取り付けるとともに、該フレーム22を旋回用モータ21によって水平方向に回動自在に構成する。 - 特許庁
  • In this motor-driven power steering device 10, an assisting torque generated by the electric motor 50 in accordance with steering torque is added to a steering system ranging from a steering wheel to a dirigible road wheel.
    電動パワーステアリング装置10は、ステアリングホイールから操舵車輪に至るステアリング系に、操舵トルクに応じて電動機50で発生した補助トルクを付加するようにしたものである。 - 特許庁
  • A CPU 30 calculates a target steering wheel angle which is a normal steering wheel angle as a steering wheel relative angle by using a map from a tire steered angle R of the dirigible road wheel 19 detected by a potentiometer 28.
    CPU30はポテンショメータ28により検出された操舵輪19のタイヤ切れ角Rからマップを用いて正規のハンドル角である目標ハンドル角をハンドル相対角度で算出する。 - 特許庁
  • A drive-side lock cylinder 50 regulates the displacement of the driving dirigible wheel 19 via the drive unit support 31, and a caster-side lock cylinder 54 regulates the displacement of the caster 20 via the second rotary shaft 34.
    ドライブ側ロックシリンダ50がドライブユニットサポート31を介して駆動操舵輪19の変位動作を規制し、キャスタ側ロックシリンダ54が第2回動軸34を介してキャスタ20の変位動作を規制する。 - 特許庁
  • A suspension spring 47 urges the driving dirigible wheel 19 down via the drive unit support 31, and caster springs 36 operationally coupled to both rotary shafts 32 and 34 support the caster 20 elastically.
    サスペンションスプリング47がドライブユニットサポート31を介して駆動操舵輪19を下方に付勢し、両回動軸32,34を作動連結するキャスタスプリング36がキャスタ20を弾性支持する。 - 特許庁
  • A drive unit support 31 coupled to a first rotary shaft 32 supports a driving dirigible wheel 19 for vertical displacement thereof, and a caster arm 37 coupled to a second rotary shaft 34 supports a caster 20 for vertical displacement thereof.
    第1回動軸32に結合したドライブユニットサポート31が駆動操舵輪19を上下変位可能に支持し、第2回動軸34に結合したキャスタアーム37がキャスタ20を上下変位可能に支持する。 - 特許庁
  • To reduce an impact and make the improvement of return of a steering wheel in the vicinity of a neutral position and high speed straight advance stability compatible when reverse inputting from the dirigible road wheels side is done.
    操舵輪側からの逆入力時に、衝撃を減衰、緩和するとともに、ハンドルの中立位置付近での戻りを良くすることと高速直進安定性とを両立させる。 - 特許庁
  • To reduce an impact and make the improvement of return of a steering wheel in the vicinity of a neutral position and high speed straight advance stability compatible when reverse inputting from the dirigible road wheel side such as a kick back is done.
    キックバック等の操舵輪側からの逆入力時に、衝撃を減衰、緩和するとともに、ハンドルの中立位置付近での戻りを良くすることと、高速直進安定性とを両立させる。 - 特許庁
  • To improve a feeling in a steering wheel operation at determining a turning angle so as to be similar to a feeling in a constitution in which a steering wheel and a dirigible road wheel are mechanically coupled to each other.
    全電気式操舵装置において、切れ角を決める際のハンドル操作フィーリンクを、ハンドルと操舵輪が機械的に連結された構成のものに近づけることができる操舵装置及び車両を提供する。 - 特許庁
  • This electric power steering system 10 employs an electric motor to generate auxiliary torque according to steering torque, and transmits the auxiliary torque to a rack-and-pinion mechanism 32, whose rack shaft 35 in turn steers dirigible road wheels.
    電動パワーステアリング装置10は、電動機で操舵トルクに応じた補助トルクを発生し、この補助トルクをラックアンドピニオン機構32に伝達し、このラックアンドピニオン機構32のラック軸35によって操舵輪を操舵するようにしたものである。 - 特許庁
  • For an autonomous body operation, the pressing actuator 26 is extended to bring the dirigible wheel 24 in contact with a ground surface and to produce frictional force, and the driving motor 25 is drive-controlled while the revolving motor 21 controls the steering angle to enable movement.
    本体を自律運行させるときは、押付用アクチュエータ26を伸ばして操舵輪24を接地面に接触させて摩擦力を得、旋回用モータ21によって舵角を制御しながら駆動用モータ25を駆動制御して移動を行う。 - 特許庁
  • A variable steering angle ratio mechanism is assembled in a steering device 3 for varying the ratio of the steering angle of dirigible road wheels 2 to the rotating angle of the steering wheel 1 to be larger with a reduction in speed, whereby a frequency at which the steering wheel 1 should be rotated at 90° or more during running is greatly reduced.
    操舵装置3に、ステアリングハンドル1の回転角に対する操向車輪2の舵角の比を車速の低下に伴って大きくなるように可変する舵角比可変機構を組込み、走行中にステアリングハンドル1を90°以上回転しなければならなくなる頻度を大幅に減少させる。 - 特許庁
  • The motor driven power steering device in which steering torque applied to a dirigible road wheel is found according to the detection signal of the torque sensor, a motor current command value to be applied to a steering assist motor is determined based on the steering torque, and current based on the motor current command value is applied to drive the steering assist motor.
    トルクセンサの検出信号により、舵輪に加わる操舵トルクを求め、その操舵トルクに基づき、操舵補助用モータに通電すべきモータ電流指令値を定め、モータ電流指令値に基づく電流を通電して操舵補助用モータを駆動する電動パワーステアリング装置。 - 特許庁
  • A vehicular steering device 10 generates the turning power from a turning actuator 38 according to the steering quantity of a steering wheel 21, transmits the turning power to a turning mechanism 30 which is mechanically separated from a steering member 21, and turns dirigible road wheels 35 and 35 by a turning mechanism.
    車両用ステアリング装置10は、ステアリングハンドル21の操舵量に応じて、転舵用アクチュエータ38から転舵用動力を発生させ、転舵用動力を、操舵部材21から機械的に分離した転舵機構30へ伝え、転舵機構で転舵車輪35,35を転舵させるものである。 - 特許庁
  • A bottom board 28 for guide rails 30 and branch rails has a depression 32, so that wheels 23 at the bottom of sorting elements 11, when brought in the depression 32, separate from the bottom board 28 and become freely dirigible because of temporarily cancelled restraint on turning motion.
    案内レール30と分岐レールの底板28に凹部32を形成したことで、仕分け片11の最下部の車輪23が凹部32に進入すると、車輪23は底板28から遠ざかり、一旦車輪方向の拘束が開放され回転が自由になる。 - 特許庁
  • A transmission mechanism 40 is arranged in the middle of a steering system, and has an input shaft 42 connected to the steering wheel, a cylindrical member 44 connected to dirigible road wheels, and an elastic member 43 fixed to the input shaft 42 and the cylindrical member 44 and elastically transmitting rotation between both members 42 and 44.
    操舵系の途中に設けられる伝達機構40は、ステアリングホイールに連結される入力軸42と、操舵輪に連結される円筒部材44と、入力軸42および円筒部材44に固着されて両部材42,44間で回転を弾性的に伝達する弾性部材43とを備えている。 - 特許庁
  • One or both of a steering box 17 for transmitting the operation of a steering wheel 14 to dirigible road wheels 2 and the fuel tank 22 for an engine 7 are integrally formed with a clutch housing 13 in which a clutch 12 is housed for transmitting driving force from the engine 7 to a transmission 8.
    ステアリングハンドル14の作動を操向車輪2側に伝動せしめるステアリングボックス17又はエンジン7用の燃料タンク22のいずれか一方又は両方をエンジン7からの駆動力をトランスミッション8に伝動せしめるクラッチ12を収容するクラッチハウジング13と一体的に成形した - 特許庁
  • To provide a motor-driven power steering device for preventing a steering wheel from vibrating in case of a high gain of inertia compensation by detecting steering torque according to twisting of a link shaft for linking an input shaft combined with a dirigible road wheel to an output shaft combined with a steering mechanism, and adding drive current for compensating a phase of the torque.
    操舵輪に繋がる入力軸と操舵機構に繋がる出力軸とを連結する連結軸の捩れに応じた操舵トルクを検出し、そのトルクの位相を補償する駆動電流を付加することにより、慣性補償のゲインが高い場合のハンドルの振動を防止した電動パワーステアリング装置を提供する。 - 特許庁
  • In this motor-driven power steering device 10, steering torque applied to the steering wheel 21 is transmitted to a rack shaft 26 via a rack and pinion mechanism 25, auxiliary torque generated by a motor 50 in response to the steering torque is imparted from the motor 50 to the rack shaft 26 via a ball screw 70, and dirigible road wheels 29, 29 are steered by the rack shaft 26.
    電動パワーステアリング装置10は、ステアリングホイール21に加えた操舵トルクをラックアンドピニオン機構25を介してラック軸26に伝達するとともに、操舵トルクに応じて電動機50が発生した補助トルクを電動機50からボールねじ70を介してラック軸26に付加し、このラック軸26によって操舵車輪29,29を操舵するようにしたものである。 - 特許庁
  • The steering device 20 is provided with a steering gear device 26 supported on a body 2 and interlocked and connected with right and left dirigible road wheels, and an interlocking gear device 28 supported on the body 2 in front of the steering gear device 26 via a bracket 27 to interlock and connect the steering gear device 26 with a lower end part of a steering shaft 23.
    ステアリング装置20が、車体2に支持され左右操向用車輪と連動連結されるステアリングギヤ装置26と、このステアリングギヤ装置26の前方で車体2にブラケット27を介し支持されてステアリングシャフト23の下端部にステアリングギヤ装置26を連動連結させる連動ギヤ装置28とを備える。 - 特許庁
  • The steering device for the vehicle has a steering mechanism to steer steering dirigible road wheels 7a, 7b with the steering wheel 1 operated by the driver and the auxiliary steering mechanism composed of a first planetary gear mechanism 2 or the like, and can independently control a wheel steering angle and steering wheel reaction force by a wheel steering angle control means 14, a reaction torque control means 16 or the like.
    運転者が操作するハンドル1と第1の遊星ギア機構2等からなる副操舵機構により操舵輪7a,7bを操舵する操舵機構を有し、車輪舵角制御手段14及び反力トルク制御手段16等により車輪舵角とハンドル反力とを独立して制御できる車両用操舵装置において、ハンドル角検出手段12と副操舵機構である第1の遊星ギア機構2を連結しているシャフト1Aに対して弾性体22を設ける構成とした。 - 特許庁

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