「evaporative emission」を含む例文一覧(46)

  • FUEL EVAPORATIVE GAS EMISSION PREVENTING DEVICE
    燃料蒸発ガス放出防止装置 - 特許庁
  • DEVICE FOR CONTROLLING EMISSION OF FUEL EVAPORATIVE GAS OF INTERNAL COMBUSTION ENGINE
    内燃機関の燃料蒸発ガス排出抑止装置 - 特許庁
  • FUEL EVAPORATIVE GAS EMISSION CONTROL SYSTEM FOR AUTOMOBILE
    自動車の燃料蒸発ガス排出抑止装置 - 特許庁
  • METHOD FOR REDUCING EMISSION FROM EVAPORATIVE EMISSION CONTROL SYSTEM
    蒸発エミッション制御システムからのエミッションを減少させる方法 - 特許庁
  • SOLENOID VALVE AND FUEL EVAPORATIVE GAS EMISSION SUPPRESSING DEVICE
    ソレノイドバルブおよび燃料蒸発ガス排出抑止装置 - 特許庁
  • SOLENOID VALVE ASSEMBLY FOR EVAPORATIVE EMISSION CONTROL SYSTEM
    燃料蒸発ガス排出抑止装置用ソレノイドバルブアセンブリ - 特許庁
  • FUEL EVAPORATIVE EMISSION CONTROL SYSTEM FOR SMALL ENGINE AND ITS METHOD
    小型エンジンの燃料蒸発ガスエミッション制御システム及び方法 - 特許庁
  • FUEL EVAPORATIVE EMISSION TRAP DEVICE OF VEHICLE AND INTAKE SYSTEM HAVING THE SAME
    車両の燃料蒸発ガストラップ装置及びこれを含む吸気システム - 特許庁
  • EVAPORATIVE EMISSION CONTROL SYSTEM AND CONTROL METHOD FOR FUEL TANK
    燃料タンクの蒸発ガス制御システム及びその制御方法 - 特許庁
  • An evaporative emission vent system 20 for the fuel tank 22 has a float operated vent valve 38 on a tank top permitting the fuel evaporative emission flow to the storage canister 44 through a conduit 42 for evaporative emission.
    燃料タンク22の蒸発ガス通気システム20は、タンク頂部にフロート作動式の通気弁38を有し、蒸発ガス用の導管42を介して貯蔵キャニスタ44に燃料蒸発ガスを流す。 - 特許庁
  • To provide an evaporative emission generating apparatus with a simple structure, maintaining the amount of evaporative emitted within a prescribed range.
    簡易な構造を備え、かつ、蒸発ガスの発生量を一定の範囲に保持する蒸発ガスの発生装置の提供を目的とする。 - 特許庁
  • An evaporative emission control unit 52 diagnoses the failure such as leakage regarding the evaporative emission purging system 51 by detecting the pressure variation in a fuel tank 50 for prescribed time after introducing an intake pipe vacuum into the evaporative emission purging system 51.
    エバポ制御ユニット52は、エバポパージシステム51内に吸気管負圧を導入した後に、所定時間に渡って燃料タンク50内の圧力変化を検出することにより、エバポパージシステム51に関するリーク等の故障状態を診断している。 - 特許庁
  • To provide an improved proportional solenoid valve for purging fuel evaporative emission.
    改良した燃料蒸発ガスパージ用比例ソレノイドバルブを提供すること。 - 特許庁
  • A flange 15 is provided around an outer circumference of a valve container 10 constituting an evaporative emission cut valve 2.
    エバポカットバルブ2を構成するバルブ収納容器10の外周にフランジ15を周設する。 - 特許庁
  • FUEL SUPPLY SYSTEM FOR INTERNAL COMBUSTION ENGINE AND EVAPORATIVE EMISSION CONTROL METHOD USED THEREFOR
    内燃エンジン用燃料供給システムとそれに用いられる蒸発排出制御方法 - 特許庁
  • METHOD OF DETECTING EMISSION OF EVAPORATIVE FUEL IN VEHICULAR FUEL VAPOR CONTROL SYSTEM
    車両用燃料蒸気制御システムにおける蒸発燃料の排出を検出する方法 - 特許庁
  • To provide a method for a fuel system for reducing evaporative emission of volatile fuel.
    揮発性燃料の蒸発排出を低減する燃料システムの方法を提供する。 - 特許庁
  • To accurately detect an existence of a leak of fuel evaporative emission from inside an evaporative emission purge system during not only low speed traveling but also high speed traveling, highland traveling, and mountain road traveling.
    低車速走行は勿論のこと、高車速走行や高地走行、山岳路走行中であってもエバポパージ系内からの燃料蒸発ガスのリークの有無を正確に検出できるようにする。 - 特許庁
  • To provide an evaporative emission control system and a control method for a fuel tank capable of minimizing the size of a storage canister for fuel evaporative emission.
    燃料蒸発ガスの貯蔵キャニスタの容量を最小化する、燃料タンクの蒸発ガス制御システム及びその制御方法を提供すること。 - 特許庁
  • To disclose a method for drastically reducing diurnal breathing loss emission from an evaporative emission control system of an automobile.
    自動車の蒸発エミッション制御システムから昼間呼吸損失エミッションを大幅に減少する方法を開示する。 - 特許庁
  • During positive pressure and negative pressure, pressure change amounts due to the fuel evaporative emission inside the evaporative emission purge system are respectively detected by closing a canister purge control(CPC) valve 10 interposed in a purge passage 9, blocking the evaporative emission purge system from a fuel tank 6 to the CPC valve 10, and sealing a reference pressure detection chamber 11b of a relative pressure sensor 11.
    正圧時と負圧時において、それぞれパージ通路9に介装されているキャニスタパージコントロール(CPC)弁10を閉じ、燃料タンク6からCPC弁10へ至るエバポパージ系内を閉塞すると共に相対圧センサ11の基準圧検知室11bを密閉し、エバポパージ系内の燃料蒸発ガスによる圧力変化量を検知する。 - 特許庁
  • Thereafter, the nitrogen gas produced in the condenser tube 8 is returned to the upper-layer space section of the liquid nitrogen container 4 through an evaporative emission exhaust pipe 12.
    この後、冷却管8内に生じた窒素ガスは、蒸発ガス排気管12を介して、液体窒素容器4の上層空間部に戻される。 - 特許庁
  • Evaporative emission from fuel is absorbed with carbonized cotton provided with burning cotton.
    燃料から蒸発するガスを、木綿を焼成して得られた炭化綿により吸着させることを特徴とする 燃料蒸発ガス発散抑制装置。 - 特許庁
  • To provide a direct injection engine which promotes fuel economy by efficiently utilizing purged evaporative emission.
    パージされたエバポを効率的に利用することで、一層の燃費向上を図ることが可能な筒内噴射エンジンを提供すること - 特許庁
  • To judge abnormality in a bypass passage or a switching means in relation to a failure diagnostic device for an evaporative emission purging system.
    本発明は、エバポパージシステムの故障診断装置に関し、バイパス通路または切換手段の異常を判定することを目的とする。 - 特許庁
  • To provide an electric apparatus can prevent the evaporative emission of an electrolytic solution from ejecting externally at the termination of the service life in an electrolytic capacitor.
    電解コンデンサの寿命末期時に電解液の蒸発ガスが外部に噴出するのを防止できる電気機器を提供することを目的とする。 - 特許庁
  • To provide a device for controlling shedding of fuel evaporative emission, a device for purifying exhaust emission and a filter used for the same for absorbing fuel evaporative emission emitted from fuel such as gasified gasoline, gas such as gasoline and harmful component contained in combustion exhaust emission discharged after combustion of liquid.
    気化ガソリン等の燃料から出る 燃料蒸発ガス又はガソリン等の気体又は液体の燃焼により排出される燃焼排気ガスに含まれる有害成分を吸収する為に用いられる 燃料蒸発ガス発散抑制装置及び排気ガス浄化装置並びにこれらに使用するフィルターに関する。 - 特許庁
  • This allows the evaporative emission learning value in the purge control to be suitably set even immediately after automatic start after idling stop and therefore emission deterioration can be prevented.
    これにより、アイドルストップ後の自動始動直後であってもパージ制御におけるエバポ濃度学習値が適切に設定されるためエミッション悪化を防止することができる。 - 特許庁
  • An adjusting valve 10 controlling fuel evaporative emission adsorbed by a canister 12 of the evaporative emission control system for purging it to an intake system 18 of an internal combustion engine has the solenoid valve assembly 40 operating in low friction provided with an armature 86 provided in an outer side of an electromagnetic coil 58.
    燃料蒸発ガス排出抑止装置のキャニスタ12に吸着された燃料蒸発ガスを制御して内燃機関の吸気システム18へパージングする調整バルブ10であり、電磁コイル58の外側に配設したアーマチュア86を備えた低摩擦作動するソレノイドバルブアセンブリ40を有している。 - 特許庁
  • In order to shorten the time for failure diagnosis control, a motor generator 12 is assist-driven when the intake pipe vacuum is introduced into the evaporative emission purging system 51.
    このような故障診断制御の短縮化を図るため、エバポパージシステム51内に吸気管負圧を導入する際に、モータジェネレータ12をアシスト駆動させるようにしている。 - 特許庁
  • To inhibit fuel evaporative emission from flowing out as much as possible through a welded position of a resin fuel tank to a connector while appropriately ensuring their welding strength.
    樹脂製燃料タンクに対するコネクタの溶着強度を適切に確保しながら、その溶着箇所を通じた燃料蒸発ガスの流出を可及的に阻止できるようにする。 - 特許庁
  • The control unit C applies a predetermined restriction on a reduction in the amount of fuel injected determined by the learning control while it is predicted that the evaporative emission is released from the canister 24 to the intake passage 17.
    制御ユニットCは、キャニスタ24から吸気通路17にエバポガスが放出されていると予測される間は、学習制御で定まる燃料噴射量の減量に所定の制限をかける。 - 特許庁
  • During the fuel supply, the flow of the fuel inside the fuel filler tube re-circulates a part of the evaporative emission flowing to the canister 44, and the size of the canister to be required can be minimized.
    燃料補給中、燃料注入管内の燃料の流れは、キャニスタ44に流れる蒸発ガスの一部を再循環させ、必要とされるキャニスタ容量を最小化する。 - 特許庁
  • An existence of the leak is determined by correcting both pressure change amounts with a pressure change amount caused by atmospheric pressure change inside the evaporative emission purge system, respectively calculating actual system pressure change amounts, and comparing both actual system pressure change amounts.
    そして、両圧力変化量をエバポパージ系内の大気圧変化による圧力変化分だけ補正して実系内圧力変化量をそれぞれ算出し、両実系内圧力変化量を比較してリークの有無を判定する。 - 特許庁
  • To prevent a mis judgement whether leakage failure occurs or not, even in the case of using a highly volatile fuel, in a failure diagnosis device of an evaporative emission purge system.
    本発明はエバポパージシステムの故障診断装置に関し、揮発性の高い燃料が用いられた場合にも漏れ故障の有無が誤判定されるのを防止することを目的とする。 - 特許庁
  • The diagnosis start pressure P1 is set slightly lower than the pressure control range by the PCV interposed in an evaporative emission passage interconnecting the fuel tank and a canister, so that the failure diagnosis can be started before actuation of the PCV.
    診断開始圧P1は燃料タンクとキャニスタとを連通するエバポ通路に介装されているPCVによる調圧領域よりも若干低く設定されているため、PCVが作動する前に故障診断を開始させることができる。 - 特許庁
  • The canister 33 temporarily stores a fuel evaporative emission generated in a fuel tank 31, and when a purge control valve 35 is opened during the operation of the engine, the adsorbed fuel in the canister 33 is discharged.
    キャニスタ33は燃料タンク31内で発生した燃料蒸発ガスを一時的に蓄えるものであり、エンジン運転中にパージ制御弁35が開放されることにより、キャニスタ33の吸着燃料が放出される。 - 特許庁
  • Since the evaporative emission system can be constructed just by attaching the attachment base 11 of the module 10 to an upper opening of a fuel tank 1, attachment work is comparatively simple.
    そして、エバポシステムを構築するには、燃料タンク1の上面開口にモジュール10の取付基盤11を取り付けるだけでよいため、従来に比べて取付作業が簡単になる。 - 特許庁
  • To prevent an evaporative emission from being emitted into the atmosphere due to an increase of evaporation to an amount beyond the limit of adsorption by a canister by allowing the purge of large amount of evaporation purge within the range not causing the deterioration of drivability independently of a variation in characteristics of each engine.
    個々のエンジンの特性のばらつきに拘わらず、ドライバビリティの悪化を招かない範囲で、大量のエバポパージを可能とし、キャニスタの吸着量限界を超えることによるエバポの大気放出を防止する。 - 特許庁
  • A re-circulation line 50 is connected to a fuel filler tube 26 below the nozzle seal 32, and connected to the conduit 42 for evaporative emission to the canister 44.
    再循環ライン50は、ノズルシール32の下方の燃料注入管26に連結され、かつキャニスタ44に通じる蒸発ガスの導管42に連結されている。 - 特許庁
  • A leak check module 40 is connected to the canister 33, and the suction of air is performed by a suction pump 43 when a fuel evaporative emission flow passage is checked for leakage.
    キャニスタ33にはリークチェック用モジュール40が接続され、燃料蒸発ガス流路のリークチェック時には吸引ポンプ43によるエア吸引が行われるようになっている。 - 特許庁
  • To prevent malfunction at the time of executing a purge processing for fuel evaporative emission, in an internal combustion engine provided with a cylinder injection injector and an intake passage injection injector.
    筒内噴射用インジェクタおよび吸気通路噴射用インジェクタを備えた内燃機関において、燃料蒸発ガスのパージ処理実行時の不具合を避ける。 - 特許庁
  • An evaporative emission purging system is provided with a canister 78 adsorbing evaporated fuel in a fuel tank 40, a bypass passage 88 bypassing the canister 78, and a bypass VSV 90 for controlling a leading state from the bypass passage to a purge passage.
    エバポパージシステムは、燃料タンク40の蒸発燃料を吸着するキャニスタ78と、キャニスタ78をバイパスするバイパス通路88と、バイパス通路88のパージ通路80への導通状態を制御するバイパスVSV90とを備える。 - 特許庁
  • Since the canister 12 is built in the fuel tank 1, an interior of the canister 12 can be communicated with an interior of the fuel tank 1 by the tank internal pressure control valve 22 fixed to the attachment base 11 without providing an evaporative emission line as in conventional ones.
    また、キャニスタ12が燃料タンク1に内蔵されているため、従来のようなエバポラインを設けなくても、取付基盤11に固着されたタンク内圧制御弁22によってキャニスタ12の内部と燃料タンク1の内部とを連通させることができる。 - 特許庁
  • This evaporative emission system module 10 is composed of an attachment base 11 and various members fixed to this attachment base 11 such as a canister 12, a multifunctional valve 20 including a refueling valve 21 and a tank internal pressure control valve 22, a purge port 15, and an intake port.
    エバポシステムモジュール10は、取付基盤11と、この取付基盤11に固着された各種部材(キャニスタ12、多機能弁20(リフューエリング弁21及びタンク内圧制御弁22を含む)、パージポート15、吸気ポート16等)から構成されている。 - 特許庁
  • In contrast, during the idling stop of the internal combustion engine 1, since the purge control is not performed, an evaporative emission concentration learning value in the purge control is corrected in accordance with an elapsed time of the idling stop specifying a condition of the internal combustion engine 1.
    これに対して、内燃機関1のアイドルストップ中では、パージ制御ができないため、内燃機関1の状態を特定するアイドルストップ経過時間に応じてパージ制御におけるエバポ濃度学習値が補正され、また、アイドルストップ経過時間が所定値以上であるときには、パージ制御におけるエバポ濃度学習値が初期値に戻される。 - 特許庁

例文データの著作権について

  • 特許庁
    Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.