「foot-gear」を含む例文一覧(38)

  • a check for foot-gear
    下足札 - 斎藤和英大辞典
  • the man in charge of foot-gear―the foot-gear man
    下足番 - 斎藤和英大辞典
  • the foot-gear man's charge
    下足料 - 斎藤和英大辞典
  • the foot-gear ticket―a check for foot-gear
    下足札 - 斎藤和英大辞典
  • Look after your foot-gear!
    履物ご用心 - 斎藤和英大辞典
  • Must I give my foot-gear in charge?
    下足を預けるのか - 斎藤和英大辞典
  • to give one's foot-gear in charge
    下足を預ける - 斎藤和英大辞典
  • to become barefoot―(わざとなら)―kick away one's foot-gear
    はだしになる - 斎藤和英大辞典
  • to enter a house with one's foot-gear on―with one's shoes on―in one's shoes
    土足のままで入る - 斎藤和英大辞典
  • to enter a house in one's foot-gear―(自分の箸で人の皿を突つくの意味なら)―pick with one's own chopsticks from another's dish.
    土足で入る - 斎藤和英大辞典
  • To prevent the rush of a torque and to prevent a shift shock from being generated in change gear in returning the foot to its original position by delaying the change gear speed in returning the foot and enhancing the change gear speed in releasing the foot when an engine throttle opening is entirely closed by returning the foot.
    足戻し後に足放しする時において、変速速度を決めるための変速時定数を確実に好適な値にして、変速ショックや、減速感の発生を防止する。 - 特許庁
  • for he would have to build a fire and dry out his foot-gear.
    履物を乾かすために火を起こさなければならないからだ。 - Jack London『火を起こす』
  • In the foot releasing time when the engine throttle aperture is entirely closed by returning the foot, the change gear constant is so shifted that the change gear speed is quickened than that of the foot return change gear mode.
    しかし52でタイマTMがTM_S 以上を示す場合、57でアイドル判定を無視し、たとえアイドル運転に至っても55,56 で、変速速度の遅いスロットル開用の変速時定数を用いる。 - 特許庁
  • When the foot switch 14 is foot-operated, the travel gear is operated via the controller by using the control lever 13.
    フットスイッチ14をフット操作したときは、操作レバー13によりコントローラを介し走行装置を操作する。 - 特許庁
  • A pair of tabi is used when wearing zori (Japanese sandals), geta (Japanese wooden foot gear) or setta (zori with leather used on the sole).
    日本の伝統的な履物である草履・下駄・雪駄などを履く際に用いられる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Foot brake braking force is reduced up to further rotating the parking gear.
    更にパーキングギヤが回転するまでフットブレーキ制動力を低減する。 - 特許庁
  • and then he could remove his wet foot-gear, and, while it dried, he could keep his naked feet warm by the fire, rubbing them at first,
    そうすれば、履物を脱ぎ、それが乾くまでの間、素足を焚火で暖めてやればいい。 - Jack London『火を起こす』
  • Pitches P1 of the lock gear teeth 20 of the reel presser foot 16 are two times as long as those P2 of the lock gear teeth 19 of the boss 12.
    リール押え16のロック歯20のピッチP1は、ボス12のロック歯19のピッチP2の2倍になっている。 - 特許庁
  • In the lock gear teeth of the reel presser foot 16, the space between base ends 20a of adjacent gear teeth is equal to a pitch P2 of the lock gear teeth 19 of the boss 12.
    リール押え16のロック歯20は、隣り合う歯の基端20a間の間隔がボス12のロック歯19のピッチP2に等しくなっている。 - 特許庁
  • The reel lock mechanism pressingly energizes a reel presser foot 16 toward a bottom wall of a boss 12 with a compressed coil spring 17 to make the lock gear teeth 19 and 20 of the boss 12 and the reel presser foot 16 engage with each other.
    リールロック機構は、リール押え16を圧縮コイルばね17でボス12の底壁側へ押圧付勢して、ボス12およびリール押え16のロック歯19・20どうしを噛合させる。 - 特許庁
  • In the reel lock mechanism, a reel presser foot 16 supported by the case main body 1 in an unrotatable way in the rotating direction of the reel 2 is subjected to pressing energization toward a bottom wall of a boss 12 by a compressed coil spring 17 to make the lock gear teeth 19 of the boss 12 engage with the lock gear teeth 20 of the reel presser foot 16.
    リールロック機構は、リール2の回転方向へは回転不能にケース本体1に支持されたリール押え16が、圧縮コイルばね17によってボス12の底壁側へ押圧付勢されて、ボス12のロック歯19とリール押え16のロック歯20とを噛合させるようになっている。 - 特許庁
  • The side vent controlling doors 23a and 23b are interlocked with mode doors (a vent door 21 and a differential foot door 22) by meshing a gear 32 mounted fast on a rotary shaft 31 with a gear 33 formed on a main lever 27.
    サイドベント制御ドア23a,23bは、回転軸31に固装された歯車32をメインレバー27に形成されたギア33に噛合させ、モードドア(ベント用ドア21、デフフット用ドア22)と連動させる。 - 特許庁
  • The base member 8 itself is made to function as an operator which performs shift operation of a change gear and a rear wheel operation of a four-wheel steering gear by a foot operation in nearly horizontal direction by a driver.
    ベース部材8自体を、運転者による略水平方向の足操作によって変速機のシフト操作や四輪操舵装置の後輪操作を行う操作子として機能させる。 - 特許庁
  • To disengage a clutch before a transmission gear shifts to a next gear within a stroke range of a gear change when shifting up and down by the operation of a foot change pedal for acceleration/deceleration, in the shift operation of a motorcycle with the clutch.
    クラッチ付きのオートバイの変速操作において加減速による足元のチェンジペダルの操作でシフトアップ、シフトダウンをする時にギヤチェンジのストロークの範囲内で変速ギヤが次のギヤへシフトするより先にクラッチが切れるようにする。 - 特許庁
  • The energizing member 5 forms integrally a fixing part 5a for fixing within the gear unit 4, a first presser foot part 5b which gives thrust loading to one edge of the leading screw 7, and a second presser foot part 5c which gives the thrust loading to a tip of a shaft 3a of the motor 3 by a plate having spring characteristics.
    付勢部材5は、ギヤユニット4内への固定用の固定部5aと、リードスクリュー7の先端にスラスト荷重を与える第1の押え部5bと、モータ3のシャフト3a先端にスラスト荷重を与える第2の押え部5cとを、バネ性を有するプレートによって一体的に形成する。 - 特許庁
  • The stepping exercise apparatus has a base board 2, a pair of right and left foot members 3 and 4 prepared on this base board 2, a mutual elevating mechanism 5 which moves these right and left foot members 3 and 4 up and down by turns, and a running gear 6 which actuates this mutual elevating mechanism 5.
    ベース盤2と、このベース盤2上に設けられる左右一対の足載せ部材3,4と、これら左右の足載せ部材3,4を交互に上下動させる交互昇降機構5と、この交互昇降機構5を駆動する駆動部6とを有している。 - 特許庁
  • This in-gear shock reduction control finishes when the driver releases his foot from the brake pedal 1 or the in-gearing of the automatic transmission T is completed.
    このインギヤショック低減制御は、運転者がブレーキペダル1から足を放したとき、あるいは自動変速機Tのインギヤが完了したときに終了する。 - 特許庁
  • A power input tool 11 in an opposite power input path pushes an opposite output slide ring 111 horizontally in the opposite direction, and the foot brake is meshed and interlocked with a direct internal gear.
    足踏みブレーキは逆方向動力入力経路内の動力入力具11が逆方向に水平に逆方向出力滑り環111を押して直接内歯歯車と咬み合って連動される。 - 特許庁
  • Mechanical joint parts (5, 6) having at least one probable breakable portions (9, 10), respectively, are provided between each landing gear (1) and the landing foot panel (2) disposed thereon.
    各着陸脚(1)と該着陸脚に配置されている着陸足盤(2)との間に、少なくとも1つの予定破断部位(9,10)を備えた機械的結合部(5,6)が設けられている。 - 特許庁
  • To provide a landing gear capable of easily redundantly solving problem of identifying the contact thereof with a ground surface, the fixing of a foot panel during the flight for landing, and the release of the fixing when the vehicle is collided with the ground surface of an astronomical object by reducing the weight thereof.
    地表接触、着陸飛行中の足盤の固定、天体の地表に衝突する際の前記固定の解放とを識別するという課題を、簡単に、軽量化して、冗長式に満たすように、着陸装置を構成する。 - 特許庁
  • The grip part 5 of the health gear 10A can be applied to a hand/foot of the user so as to be used as a tool for stimulating pressure points or building muscular strength.
    そして、この健康器具10Aの把持部5を使用者の手又は足に装着して、ツボ刺激用器具又は筋力トレーニング用器具として使用する。 - 特許庁
  • To provide a bicycle having a drive force assisting device in which a same frame as that of a general bicycle can be used, and a reduction gear for transmitting an auxiliary drive force and an electric motor are not interfered with a foot on a pedal.
    一般の自転車と同じフレームを使用でき、かつ補助駆動力伝達用の減速機や電動モータなどが、ペダルに載せた足と干渉することのない駆動力補助装置付自転車を提供する。 - 特許庁
  • This automatic transmission comprises a means (step 1 and step 2) to detect a foot brake operation state; and a means (step 3-step 7) to set an optimum speed, corresponding to a current car speed value as a target speed of control of a gear shift when transition from a foot brake operation state to a release state is decided based on a detecting signal therefrom.
    フートブレーキ操作状態を検出する手段(ステップ1,ステップ2)と、その検出信号に基づいてフートブレーキの作動状態から解除状態への遷移を判定するとそのときの車速値に応じた最適段を変速制御の目標段として設定する手段(ステップ3〜ステップ7)と、を設ける。 - 特許庁
  • This mechanism can perform safe retreating operation in the automatic transmission vehicle by only adjusting the force of stepping without removing the foot from a brake pedal by slightly increasing the rotational speed of an engine from 1000 to 1100 rpm in linking with shifting of a gear shift lever when it is shifted to a retreating position.
    自動変速車に於いて、変速レバーを後退位置に入れたとき、これに連動してエンジンの回転数を1000rpmから1100rpm程度に若干上昇させることによって、ブレーキペダルから足を離さず踏む力の調整だけで安全に後退することができる。 - 特許庁
  • To provide a gear type wheel wrench used when a vehicle wheel nut is fixed or removed, which is mainly used by a manual operation persistently with a less standing-up and sitting-down operation, not by applying the total weight on a foot, and fixing and removing of the wheel nut is performed safe and easy for a female or an aged person.
    本発明は、車両用ホイールナットの着脱の際に使用するもので、全体重をかけて足によるものではなく、あくまでも立ち座りの少ない手作業を主体とし、女性・年配者にも安全・かつ容易なホイールナットの着脱を提供する事を目的とする。 - 特許庁
  • A protective gear for experiments using animal's limb(except human leg or foot) is provided, comprising a fixing part to be attached around a to-be-protected part without covering the to-be-protected part of a limb and a protective part fixed on the above fixing part so as to cover the to-be-protected part without in contact therewith.
    ヒトを除く動物の足部を用いた実験ための保護具であって、足部の保護すべき部位を覆うことなく、保護すべき部位の周囲に装着すべき固定部と、保護すべき部位に接触することなく、保護すべき部位を覆うように前記固定部に固定される、保護部とを備える。 - 特許庁
  • In the webbing winding device 10, because a clutch 90 is arranged coaxially relative to the spool 20 between the leg plates 16, 18 of a frame 12, the motor 60 and gear 64 to 70 can be arranged between the foot plates 16, 18 of the frame 12.
    本ウエビング巻取装置10では、フレーム12の脚板16と脚板18との間でクラッチ90がスプール20に対して同軸的に設けられていることで、モータ60及びギヤ64〜70をフレーム12の脚板16と脚板18との間に配置できる。 - 特許庁
  • When the road on which the vehicle runs is a down-slope continued for a certain distance or more, the braking force of the vehicle by the foot brake is lessened, and also the gear position in the transmission is set to Low, or a generator is left making a regenerative operation, and thereby the braking force of the vehicle is enhanced, and generation of the brake fading or vapor lock is suppressed.
    また、車両の走行中の道路が所定距離以上継続する下り坂である場合、フットブレーキによる車両の制動力を低下させるとともに、トランスミッションのギヤポジションをローにセットしたり、発電機に回生動作を行わせたりすることによって、車両の制動力を向上させ、ブレーキのフェードやベーパーロックの発生を抑制する。 - 特許庁

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