「inter-vehicular」を含む例文一覧(44)

  • INTER-VEHICULAR COMMUNICATION DEVICE FOR SADDLE TYPE VEHICLE
    鞍乗型車両用車両間通信装置 - 特許庁
  • To improve fuel consumption when inter-vehicular distance between a precedence vehicle and own vehicle is over the reference inter-vehicular distance.
    先行車両と自車両との車間距離が基準車間距離を超えている場合において、燃料消費率の改善を図る。 - 特許庁
  • To prevent execution of erroneous inter-vehicular distance control if, when inter-vehicular distance control is performed by means of an actual inter-vehicular physical quantity detected on the basis of reflected waves of transmit waves irradiated, the actual inter-vehicular physical quantity does not properly reflect behavior relative to the object of control such as a preceding vehicle.
    照射した送信波の反射波に基づいて検出した実車間物理量を用いて車間制御をする際、その実車間物理量が先行車などの制御対象との相対的な挙動を適切に反映していない場合は、誤った車間制御を実行しないようする。 - 特許庁
  • To provide an inter-vehicular distance control system and a vehicle, which can effectively reduce a variation in an inter-vehicular distance, and achieve safe travel while keeping a short inter-vehicular distance.
    この発明は、車間距離制御システムおよび車両に関し、車間距離の変動を有効に抑制し、小さな車間距離を保って安全に走行することを目的とする。 - 特許庁
  • More specifically, the actual inter-vehicular time at that point is used as the target inter-vehicular time, is elongated with the elapse of time, and finally restored to the set target inter-vehicular time, whereby acceleration control can be executed.
    具体的には、その時点での実車間時間を目標車間時間とし、時間経過に応じて順次長くしていき、最終的には設定された目標車間時間まで戻していくことによって、加速制御を実行することができる。 - 特許庁
  • If the actual inter-vehicular time becomes shorter than the target inter-vehicular time because of deceleration of preceding vehicle as shown in (a) and the preceding vehicle shifts to acceleration state and leaves the following vehicle behind as shown in (b), then the target inter-vehicular distance is temporarily reduced.
    (a)に示すように先行車が減速して実車間時間が目標車間時間より小さくなり、その後、図(b)に示すように加速状態に移行して先行車が自車から離れていく場合には、目標車間を一時的に短縮する。 - 特許庁
  • When there is the inter-vehicular space allowing entering, a first join guidance for entering the inter-vehicular space without deceleration is provided, and when there is no inter-vehicular space allowing entering, a second join guidance for entering after deceleration or stopping is provided.
    そして、合流可能な車間スペースがある場合には、減速せずに車間スペースに合流するための第1の合流案内を行い、合流可能な車間スペースが無い場合には、減速又は停止後に合流を行うための第2の合流案内を行う。 - 特許庁
  • A control part 2, based on the traffic information, detects the location of an inter-vehicular space between other vehicles, and the moving speed of the inter-vehicular space and determines presence of an inter-vehicular space which is predicted to allow the own vehicle to join in an acceleration section.
    制御部2は、交通情報に基づいて、他車両の間の車間スペースの位置、及びその車間スペースの移動速度を検出し、自車両が加速区域にて合流可能であると予測される車間スペースの有無を判断する。 - 特許庁
  • As the result, the inter-vehicular distances can be maintained constant as much as possible, and each of the vehicles can safely travel even if the inter-vehicular distances are extremely short.
    よって、それらの車間距離を可及的に一定に保つことができ、極めて小さい車間距離であっても、各車両を安全に走行させることができる。 - 特許庁
  • An ECU (Electric Control Unit) 4 computes a reference inter-vehicular distance according to speed of a vehicle 1 detected by a vehicle speed sensor 3, and compares it with a detected inter-vehicular distance between a precedence vehicle and the vehicle 1 detected by a radar sensor 2.
    ECU4は、車速センサ3が検出する車両1の速度に応じた基準車間距離を算出し、レーダセンサ2が検出する先行車両と車両1との検出車間距離と比較する。 - 特許庁
  • A preceding car speed is detected based on an own car speed calculated by a wheel speed sensor 13 and a main ECU 19 and an inter-vehicular distance of the own car and the preceding car detected by an inter-vehicular distance sensor 14.
    車輪速センサ13およびメインECU19により算出される自車速と、車間距離センサ14により検出される自車と先行車との車間距離とに基づき先行車速を検出する。 - 特許庁
  • When the determined distance is larger than the received relay distance, the onboard communication device ignores the received inter-vehicular communication information or does not perform the broadcast transmission thereof.
    求めた距離が受信した中継距離より大きいときには、受信した車車間通信情報を、無視する、あるいは、同報送信をおこなわない 。 - 特許庁
  • CPU 11 obtains an inter-vehicle distance with a preceding vehicle when the preceding vehicle is detected by a front vehicular sensor 1.
    CPU11は、前方車両用センサ1で先行車両が検出された場合、先行車両との車間距離を取得する。 - 特許庁
  • To estimate an accurate inter-vehicular distance based on an image provided by a camera, in a vehicle mounted with a radar and the camera.
    レーダとカメラとを搭載する車両にあって、カメラから得た画像に基づいて正確な車間距離の推定を行う。 - 特許庁
  • To provide an inter-vehicular communication system, enabling vehicles to communicate with one another during travel and capable of sending the correct coordinate to a control center.
    走行中の車両が互いに通信でき、かつ制御センタへ正確な座標を送れる車両間通信システムを提供すること。 - 特許庁
  • To provide a light source device for preventing a driver of a following vehicle from unconsciously reducing the inter-vehicular distance to be attracted to one's own vehicle.
    後続車両のドライバーが車間距離を無意識につめて、後続車両が自車に吸い寄せられてしまうことのない光源装置を提供する。 - 特許庁
  • When a current accelerator opening is large with respect to a set initial value AP0 of an accelerator opening, the controller performs decrease correction to decrease the target inter-vehicular distance L, and when the current accelerator opening is small, the control device performs increase correction to increase the target inter-vehicular distance L.
    そして、設定したアクセル開度初期値AP0に対し、現在のアクセル開度が大きい場合には上記目標車間距離Lを減少補正し、現在のアクセル開度が小さい場合には上記目標車間距離Lを増大補正する。 - 特許庁
  • To achieve vehicle behavior that more closely matches the sense of the driver during inter-vehicular distance control than under normal control, the inter-vehicular distance control being executed under a situation in which a preceding vehicle leaves behind the vehicle equipped with this device, even if an actual physical quantity between the vehicles is shorter than the desired physical quantity between the vehicles.
    実車間物理量が目標車間物理量よりも短い場合であっても、先行車が自車から遠ざかっている状況において実行する車間制御においては、通常の制御の場合とは異なり、より運転者の感覚に合致した車両挙動となるようにする。 - 特許庁
  • To provide a preceding vehicle follow-up control device which improves a relative positional relationship with a following vehicle before an inter-vehicular distance with a preceding car gets narrow when the inter-vehicular distance with the following vehicle is narrowed and reduces a sense of incompatibility imparted to a driver.
    後続車との車間距離が狭まったとき、先行車との車間距離が狭まる前に後続車との相対位置関係改善を図ることができ、運転者に与える違和感を軽減することができる先行車追従制御装置を提供する。 - 特許庁
  • To provide a greened parking lot, in which lawn or the like can be planted in a relatively wide area without being trampled by vehicular tires to reduce a temperature rise by the greening, and vehicles can be parked with inter-vehicular distances, and a method for constructing the greened parking lot.
    車のタイヤに踏み潰されることなく、比較的広い面積に芝生等を植生することができ、緑化による温度上昇を抑えることができ、しかも車間距離を保って駐車させることができる緑化駐車場と緑化駐車場の施工方法を提供する。 - 特許庁
  • The brake operation property of the driver can be obtained on the basis of duration since the vehicular speed lowers to a half of vehicular speed at the time of starting braking till a vehicle stops, an inter-vehicle distance to a preceding vehicle at the time of starting braking, and a following distance during following traveling.
    この取得は、例えば、車速が制動開始時の車速の半分まで低下してから車両が停止するまでの時間の長さや、制動開始時における先行車両との車間距離の長さや、追従走行時における車間距離の長さに基づいて行うことができる。 - 特許庁
  • The drive unit 30 performs voltage control so that the inter-terminal voltage of a capacitor C1 becomes substantially the same as the DC voltage Vb of a battery B in timing before the activation start of a vehicular system.
    制御装置30は、車両システムが起動開始される前のタイミングにおいて、キャパシタC1の端子間電圧VcがバッテリBの直流電圧Vbと略同じとなるように電圧制御を行なう。 - 特許庁
  • This vehicular driving operation auxiliary device calculates risk potential showing an approach degree to a preceding vehicle by use of an inter-vehicle time and a margin time between the own vehicle and the preceding vehicle.
    車両用運転操作補助装置は、自車両と先行車との余裕時間と車間時間とを用いて先行車に対する接近度合を表すリスクポテンシャルを算出する。 - 特許庁
  • To provide traffic information such as congestion information only to a vehicle which really needs it without increasing the communication traffic when providing the traffic information to adjacent vehicles in inter-vehicular communication.
    車車間通信をおこなう場合において、渋滞情報などの交通情報を近隣の車両に伝える場合に、通信トラフィックを増大させず、真に必要とする車両のみに、その交通情報を伝えるようにする - 特許庁
  • The awakening state determining system 100 transmits and receives information to/from at least one of car navigation equipment 200, a vehicle controller 300, and an inter-vehicular distance measuring device 400.
    この覚醒状態判断システム100は、車両に搭載されたナビゲーション装置200、車両コントローラ300、及び車間距離測定装置400のいずれか一以上と相互に情報の授受を行う。 - 特許庁
  • Based on an object sensed result and the set sensing area, a preceding vehicle is extracted, and based on an inter-vehicular distance, the vehicle is controlled to follow the preceding vehicle.
    物体の検知結果および設定された検知エリアに基づいて先行車を抽出し、目標車間距離に基づいて、該先行車に追従走行するよう車両を制御する。 - 特許庁
  • After the temporary relative speed becomes equal to or greater than the relative speed to the vehicle that has cut in, the inter-vehicular distance control is executed in accordance with the speed relative to the vehicle that has cut in.
    そして、暫定相対速度が割込車についての相対速度以上となる時点以降は、割込車についての相対速度に基づいて車間制御を実行する。 - 特許庁
  • To provide a vehicular communication system and a communication device capable of expanding use of information usable by inter-road vehicle communication by DSRC over a wide range.
    DSRCによる路車間通信にて利用できる情報の用途を広範囲に拡張することができる車両通信システム、及び通信装置を提供する。 - 特許庁
  • Using a beam irradiation device 15 provided in the own vehicle 105, a first approach point index 109 is drawn on the road surface of the inter-vehicular space S expecting to join for the other vehicles.
    そして、自車両105に設けられたビーム照射装置15を用いて、他車両に対し、合流予定の車間スペースSの路面に第1進入ポイント指標109を描画する。 - 特許庁
  • Inter-vehicular communication information to be transmitted from a vehicle to the other vehicle in the onboard communication device contains relay information consisting of an information generation vehicle ID, an information generation place, and a relay valid distance.
    車両から車両に送られる車車間通信情報には、情報発生車両IDと、情報発生場所と、中継有効距離からなる中継情報が含まれる。 - 特許庁
  • When the determined distance is not larger than the received relay distance, this onboard communication device broadcast-transmits the received relay distance while including it in the inter-vehicular communication information.
    求めた距離が受信した中継距離を大きくないときには、受信した中継距離を車車間通信情報に含めて再び同報送信する。 - 特許庁
  • A communication request from the same LID is processed as required to the lane server in the inter-lane- vehicular communication for the vehicle advanced into a communicatable area, in a step 53.
    ステップ53において通信可能領域に進入した車両に対しての路車間通信において同一LIDからの通信要求が車線サーバに対してなされたものとする。 - 特許庁
  • The onboard communication device of the vehicle which received the inter-vehicular communication information calculates its own position from GPS, and determines a distance from the information generation place.
    車車間通信情報を受信した車両の車載通信装置は、GPSから自車の位置を算出し、情報発生場所からの距離を求める。 - 特許庁
  • To provide a vehicular driving support device allowing traveling in a travel pattern with less fuel consumption by use of inter-vehicle communication.
    車車間通信を利用して、燃料消費量がより少なくなる走行パターンでの走行の実現を図ることができる車両用運転支援装置の提供。 - 特許庁
  • In the vehicular driving assist device for transmitting moving body information by inter-moving-body communication, the moving body information includes equipment level information on the equipment of an associated vehicle.
    また、移動体間通信を利用して移動体情報を発信する車両用運転補助装置において、移動体情報に自車両が備える装備についての装備レベル情報を含めるようにする。 - 特許庁
  • The vehicular driving operation assisting device calculates a risk potential of one's vehicle on the basis of an inter-vehicle time and an allowance time between one's vehicle and a forward obstacle.
    車両用運転操作補助装置は、自車両と前方障害物との車間時間および余裕時間に基づいて自車両のリスクポテンシャルを算出する。 - 特許庁
  • The lane server registers an LID (link address) of the on-vehicle equipment acquired in the VST in the inter-lane-vehicular communication in an LID control table, and updates an LID control area concurrently, in a step 52.
    ステップ52において車線サーバは上記路車間通信のVSTで取得した車載器のLID(リンクアドレス)をLID管理テーブルに登録すると同時にLID管理領域を更新する。 - 特許庁
  • Images corresponding to the two partial images are searched thereafter in the full image image-picked up by the CCD camera 5 by template matching, and a space DY between the two corresponding images is compared with the space DY0 between the partial images to calculate an estimated inter-vehicular distance DC geometrically.
    その後は、CCDカメラ5で撮像された全画像中に、前記二つの部分画像に対応する画像を、テンプレートマッチングで探索し、それら二つの対応画像の間隔DYを前記部分画像の間隔DY0と比較して推定車間距離DCを幾何学的に算出する。 - 特許庁
  • Furthermore, in soundproofing covers 5a, 5a provided across an inter-vehicular portion 3 to prevent a traveling wind from blowing directly against projections such as a straight joint on the roofs 1a, 2a of the vehicles 1, 2, an additional cover 51 is bulged on each soundproofing cover 5a.
    更に、車両1,2の屋根1a,2a上で、直線ジョイントなどの突起物に走行風が直接に当たることがないように車間部分3を挟んで配置される静音カバー5a,5aにおいて、各静音カバー5aに増設カバー部51を張り出して設ける。 - 特許庁
  • To achieve vehicle behavior that more closely matches the sense of the driver than that under normal control if, under a condition in which the vehicle equipped with this device is running following the preceding vehicle, inter-vehicular distance control is executed while another vehicle that has cut in between the vehicles is regarded as a new preceding vehicle.
    先行車に追従走行している状況で、自車と先行車との間に割り込んできた割込車を新たな先行車として車間制御を実行する場合には、通常の制御の場合とは異なり、より運転者の感覚に合致した車両挙動となるようにする。 - 特許庁
  • To provide a tire guide with which a lawn is not stamped down by vehicle tires, a lawn, etc., are vegetated in a relatively wide area, a rise in temperature is suppressed by vegetation and automobiles are parked while keeping an inter-vehicular distance, and a parking lot equipped with the tire guide.
    芝生が車のタイヤに踏み潰されることなく、比較的広い面積に芝生等を植生することができ、緑化による温度上昇を抑えることができ、しかも車間距離を保って駐車させることができるタイヤガイドとそのタイヤガイドを備えた駐車場を提供する。 - 特許庁
  • The inter-vehicular time is reflected to the estimation for the possibility of emergence of pedestrian from the shielded area, whereby the possibility that the moving object emerges from the shielded area around the own vehicle can be accurately estimated in a state further close to reality.
    このように、遮蔽領域から歩行者が出現する可能性があるか否かの推定に車間時間を反映させることで、自車両周辺の遮蔽領域から移動物体が出現する可能性を、より現実に近い状態で精度良く推定することができる。 - 特許庁
  • In the vehicular seat device equipped with front seats 1 and 2 and a rear seat 3, the child seat 40 can be detachably attached on a vehicle body floor in an inter-seat space 4 between the front seats 1 and 2 and the rear seat 3.
    前席シート1,2と後席シート3を備えた車両用シート装置において、上記前席シート1,2と後席シート3のシート間スペース4における車体床面にチャイルドシート40を着脱自在に取付け可能とする。 - 特許庁
  • Under a condition in which follow-up running for a preceding vehicle is executed, if another vehicle running at higher speed than the preceding vehicle cuts in between the preceding vehicle and the vehicle equipped with this device, a temporary relative speed is set in accordance with the relative speed of the preceding vehicle before the cutting-in, and inter-vehicular distance control is executed in accordance with the temporary relative speed.
    先行車に対する追従走行を実行している状況で、その先行車と自車との間に先行車よりも高速で走行する車両が割り込んできた場合には、割込時点以前の先行車の相対速度に基づいて暫定相対速度を設定した上で、その暫定相対速度に基づいて車間制御を実行する。 - 特許庁

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