「locomotives」を含む例文一覧(162)

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  • They were C-type tank locomotives.
    C形タンク式。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Four locomotives of this type were imported.
    4両が輸入された。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Locomotives come more often than buses do.
    汽車はバスよりひんぱんに来ます。 - Tatoeba例文
  • NR C11 steam locomotives (C11 171, 207)
    国鉄C11形蒸気機関車(C11171、207) - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • The 4 models of imported steam locomotives consisted of 12 2C Tenda Japan National Railways model 8700 steam locomotives (England), 12 2C Tenda Japan National Railways model 880 steam locomotives and 12 Japan National Railways model 8900 steam locomotives (Germany), 24 2C1 Tenda Japan National Railways model 8900 steam locomotives (USA).
    2Cテンダ国鉄8700形蒸気機関車12両(イギリス)、2Cテンダ国鉄8800形蒸気機関車12両と国鉄8850形蒸気機関車12両(ドイツ)、2C1テンダ国鉄8900形蒸気機関車24両(アメリカ)の4形式の蒸気機関車である。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • After Type C11 entered service, only these locomotives were used as towing trains until the steam locomotives were done away with.
    C11形投入後は蒸気機関車が廃止されるまで、同機が専ら列車牽引に用いられた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • All ten steam locomotives were tank locomotives of 1B axle arrangement produced by five different manufacturers.
    蒸気機関車10両は全て車軸配置1Bのタンク機関車で5社の製品を混合使用した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • All ten steam locomotives were tank locomotives with 1B axle arrangement comprised of the mixed products use from the five companies.
    蒸気機関車10両は全て軸配置1Bのタンク機関車で5社の製品を混合使用した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • In 1911, 60 locomotives for large express trains, which were the last imported locomotives, were imported.
    1911年に本格的輸入機の最後となる大型の急行用機関車60両を輸入した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • It's what we call a "crosshead" in steam locomotives.
    ここが蒸気機関車のクロスヘッドと呼ばれる部分です。 - Weblio英語基本例文集
  • Steam locomotives run less smoothly than electric trains.
    蒸気機関車は電車ほどなめらかには走らない。 - Tatoeba例文
  • workplace consisting of a circular building for repairing locomotives
    機関車を修理するための円形建物からなる仕事場 - 日本語WordNet
  • a person who examines and repairs the locomotives and other implements of a railway
    鉄道の車両や器具を修理点検する人 - EDR日英対訳辞書
  • Steam locomotives run less smoothly than electric trains.
    蒸気機関車は電車ほどなめらかには走らない。 - Tanaka Corpus
  • 罐 kama – boiler of steam locomotives and others
    罐-蒸気機関車などのボイラーのこと。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • After that, locomotives were introduced to increase the efficiency of work.
    その後機関車を導入して作業の効率化を図った。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Steam locomotives - withdrawn on October 1, 1972
    蒸気機関車-1972年10月1日で運用終了。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • History of the transfer of locomotives is shown below.
    移籍の状況については、次のとおりである。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Refer to the domestically-produced JNR steam locomotives.
    国産の国鉄蒸気機関車も参照。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Engineers who operated locomotives were foreigners.
    機関車を運転する機関士は外国人であった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Registraion of steam locomotives marked with * had been deleted when they were brought to Umekoji for preservation.
    ◎は梅小路での保存当初から車籍なし。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • There were several rapid locomotives on hand,
    駅には足の速い機関車がいくつか待機していた。 - JULES VERNE『80日間世界一周』
  • In 1876, a new numbering system was introduced under which odd numbers were used for locomotives used in Eastern Japan (between Tokyo and Yokohama) and even numbers were used for locomotives used in Western Japan (between Osaka and Kobe).
    1876年(明治9年)には、東部(京浜間)の機関車を奇数に、西部(阪神間)の機関車を偶数とする改番が実施された。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • In 1894, four locomotives manufactured by Stephenson were classified as Type F and locomotives manufactured by Sharp, Stewart Co., Ltd. were classified as Type G.
    1894年(明治27年)には、スティーブンソン製の4両はF形に、シャープ・スチュアート製はG形に類別された。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • When Japanese railroad service started in 1872, all the locomotives, for example Japanese National Railways (JNR) 150 steam locomotives, were introduced from foreign countries.
    日本の鉄道は1872年に開業したが、このとき投入された車両は国鉄150形蒸気機関車などすべて、外国製の車両であった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Successful examples in this early time were JNR 9600 freight steam locomotives (nicknamed, "Kyuroku") and JNR 8620 steam locomotives for passenger cars (nicknamed, "Hachiroku").
    その初期の成功例が貨物用の国鉄9600形蒸気機関車(愛称キューロク)であり、旅客用の国鉄8620形蒸気機関車(愛称ハチロク)であった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Many of these two types of locomotives were produced in domestic private factories and we can say that a domestic production system for steam locomotives was almost established at this point.
    両機関車の多くは国内民間メーカーで生産され、これをもって蒸気機関車国産化の体制はほぼ整ったと言える。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Particularly the 9600-type was used for the longest time of all other subsequent types of steam locomotives and existed long enough to see the end of Japan-made steam locomotives.
    特に9600形は、引退してゆく後続形式を尻目に日本の蒸気機関車の終焉を見届けるほどの長命を保つことになった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • In the meantime five JNR E10 steam locomotives were produced in 1949, after which steam locomotives were not produced any more.
    この間、1949年に国鉄E10形蒸気機関車5両が製造され、日本の蒸気機関車の製造は終了した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • While class locomotives created under modern thoughts were disappearing comparatively early, yard-track shunting steam locomotives remained for use years afterwards.
    こうして近代的思想の下生まれた制式機関車が、比較的早く姿を消していく中で、後年まで生き残ったのが構内入換え用の蒸機である。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • However, with the beginning of the 1970s these steamers were continuously displaced by shunting-only diesel locomotives such as JNR DE10 steamer locomotives
    だが1970年代に入り、これらも国鉄DE10形ディーゼル機関車などの入れ替え専門のディーゼル機関車が登場すると、次々と置き換えられていった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Steam locomotives for pulling passenger cars came to an end, but Japan-made steam locomotives have been appearing even after that.
    日本における、旅客営業用としての蒸気機関車は幕を閉じたわけだが、その後になって、なお日本製の蒸気機関車が新たに登場している。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Thus steam locomotives disappeared, however, movements to preserve steam locomotives as a modern industrial heritage have come to be seen.
    こうして姿を消していった蒸気機関車だが、蒸気機関車を近代産業遺産として保存する動きも出てくるようになる。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • JNR, facing seriously growing budget deficits and a situation where all commercial steam locomotives were abolished, planned to restart the operation of preserved steam locomotives.
    財政悪化が深刻化していた国鉄は、営業用蒸気機関車の全廃という状況を受け、中断していた保存蒸機の運転再開を計画した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • A fue used on ships or steam locomotives and produces a sound when steam is blown in.
    船や蒸気機関車で用いられる蒸気を吹き込んで鳴らす笛。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • At the time, Mantetsu used steam locomotives to drive train-cars in the era before electric ones.
    当時の満鉄は電化以前の鉄道で蒸気機関車牽引であった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • All trains are pulled by Kokutetsu Diesel Locomotives Type DD51.
    牽引機はすべて国鉄DD51形ディーゼル機関車ディーゼル機関車である。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Tank Locomotives, Type 2-6-0 (1C) from Swiss Locomotive and Machine Works
    スイススイス・ロコモティブ・アンド・マシン・ワークス製2-6-0(1C)形タンク機 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Also they made 23 locomotives in their manufacturing plant as a sole private railway.
    また私鉄として唯一自社工場で機関車23両を製造した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • When this museum opened, there was a rule that locomotives should be preserved in working conditions. In fact, 15 locomotives excluding the two (Class C53 #45 and Class C51 #239) were registered for operation. However, the scope of locomotives to be preserved has been reconsidered several times since then. As of 2006, 7 locomotives of 7 different classes are preserved in working conditions.
    開館当初は動態保存が原則であり、C53形45号機とC51形239号機の2両を省き15両に車籍があったが、その後保存対象車両の見直しが何度か行われ2006年現在、動態保存機は7形式7両となっている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • LOCOMOTIVES AND ROLLING STOCK FOR RAILWAYS AND OTHER RAIL VEHICLES
    機関車及び鉄道車両並びにその他の軌条輸送手段 - 特許庁
  • As for locomotives manufactured by Sharp, Stewart Co., Ltd., two locomotives belonged to the government-managed railway were classified as Type 130 (No. 131 and No. 132), and two other locomotives once belonging to Nihon Railway were classified as Type 140 (No. 140 and No. 141).
    また、シャープ・スチュアート製のうち官設鉄道にとどまっていた2両は130形(130,131)に、日本鉄道から戻った2両は140形(140,141)に改められている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • In the early Taisho period, the successful production of JNR 9600 and JNR 8620 steam locomotives, the first mass-produced domestic steam locomotives, led to domestic production of all steam locomotives for domestic use.
    大正初期に、最初の本格的な量産型国産機である国鉄9600形蒸気機関車・国鉄8620形蒸気機関車が成功したことで、以後国内向けの蒸気機関車は国産でまかなわれることになった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Zippy small-size steam locomotives also quickly lost their existing value with the appearance of lightweight diesel locomotives represented by JNR DD16 diesel locomotives.
    小回りが利く小型蒸機も国鉄DD16形ディーゼル機関車などに代表される軽量ディーゼル機関車が登場すると、一気に存在価値がなくなってしまったのである。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Afterwards, this company, having performed the operations of dynamically preserved JNR C10 and JNR C12 steam locomotives, at last restarted running steam locomotives on the trunk line on July 9, 1976 when steam locomotives disappeared from JNR.
    その後国鉄10形蒸気機関車や国鉄C12形蒸気機関車の動態保存運転も行った同社は、国鉄から蒸気機関車が消滅した1976年7月9日、ついに蒸気機関車の本線復活運転を開始した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • As a result, epoch-making and large-scale locomotives such as JNR C51 and JNR D50 steam locomotives were mass-produced, and steam locomotives for many purposes appeared in succession by 1948 after World War II.
    その結果、画期的な大型機関車の国鉄C51形蒸気機関車・国鉄D50形蒸気機関車が大量生産され、以後第二次世界大戦後の1948年(昭和23年)までに、各種用途に対応する蒸気機関車が続々と登場することになった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Steam locomotive itself (also including electric and diesel locomotives) is sometimes called kama.
    転じて機関車そのもの(電機、ディーゼル機関車を含め)をカマと呼ぶことがある。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 19th CENTURY HALL displays steam locomotives such as Japanese National Railways Steam Locomotive D51.
    19世紀ホールには、国鉄D51形蒸気機関車などの蒸気機関車なども展示されている。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • Line 299 mile, 16 chain (unit value) (opened line 280M72C, unopened line 18M24C), 121 locomotives, 571 passenger cars and 1273 freight cars were passed on.
    路線299マイル16チェーン(単位)(開業線280M72C、未開業線18M24C)機関車121、客車571、貨車1273が引き継がれた。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • The Miyazu Line was the last Japan National Railway (JNR) line in Kyoto Prefecture continue using steam locomotives.
    宮津線は、京都府内の日本国有鉄道線では最後の蒸気機関車運転区間だった。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
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