「one's own car」を含む例文一覧(67)

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  • One's own car
    自分の車 - Weblio Email例文集
  • one's own car
    自家用乗用車 - EDR日英対訳辞書
  • a car which one uses in place of one's own car
    自分の車の代わりに使う車 - EDR日英対訳辞書
  • One out of three persons in this city has his own car.
    この町の3人に1人が自分の車を持っている。 - Tatoeba例文
  • I own one German car.
    私はドイツ車を一台所有している。 - Tatoeba例文
  • one's own car for private use
    自分の家で所有し,自分の家の用に使う自動車 - EDR日英対訳辞書
  • One out of three persons in this city has his own car.
    この町の3人に1人が自分の車を持っている。 - Tanaka Corpus
  • A vehicle domain recognition part 7 detects the car width W and the car length L of another car in the periphery of one's own car based on an image photographed by a camera 2.
    車両領域認識部7は、カメラ2で撮影した画像に基づいて自車周辺の他車の車幅Wと車長Lを検出する。 - 特許庁
  • To enable a user to search the location of one's own car wherever the car is parked.
    自動車がどこに駐車されていても、ユーザーが自分の自動車の場所を探索することを可能にする。 - 特許庁
  • To provide a device by which the distance between one's own car and a preceding car can be easily understood.
    前方車両との車間距離を容易に把握できるようにすることを目的とする。 - 特許庁
  • One out of three persons in this city has his own car.
    この都市の3分の1の人が自分の車を所有している。 - Tatoeba例文
  • One's own car is monitored by a one's own car mounting camera, and the one's own car is also monitored by a camera of a vehicle monitoring device mounted on the other vehicle parking in the surroundings, and an abnormal report is received via the narrow area communication means.
    自車搭載カメラで自車を監視すると同時に、周辺に駐車中の他の車両に搭載した車両監視装置のカメラで自車を監視してもらい、異常通報を狭域通信手段を通じて受ける。 - 特許庁
  • One's own car position is detected (step S10), and a map corresponding to the detected own car position is displayed based on map data (step S40).
    自車位置を検出し(ステップS10)、検出された自車位置に応じた地図を地図データに基づいて表示する(ステップS40)。 - 特許庁
  • When moving forward is predicted in parking a car, another car may subsequently be parked in front of one's own car.
    駐車時に前方発進と予測した場合であっても、その後、自車の前方に他の車両が駐車することがある。 - 特許庁
  • When judged as having rightward turning will when one's own car approaches an intersection, a car speed of an oncoming car approaching the intersection is estimated.
    自車が交差点に接近し、且つ右折する意思が有ると判断された際に、該交差点へ接近する対向車の車速を推定する。 - 特許庁
  • When one's own car travels and enters the section 2, this time, the route to the tollgate A is guided.
    自車が走行し区間2に進入すると、今度は料金所Aに対する経路案内が行われる。 - 特許庁
  • A peripheral state display part 5 displays the existence state of another car in the periphery of one's own car on a display device 6 following the target management table 4.
    周辺状況表示部5は、物標管理テーブル4に従って自車周辺の他車の存在状況を表示装置6に表示する。 - 特許庁
  • To avoid mutual interference when a portable machine of one's own car exists in an overlap range of a transmission effective range of a request signal of one's own car and a transmission effective range of a request signal of the other car, when remotely locking and unlocking a door lock of a vehicle by the portable machine.
    携帯機により車両のドアロックを遠隔施解錠する際に、自車の携帯機が、自車のリクエスト信号の送信有効範囲と、他車のリクエスト信号の送信有効範囲の重複範囲に存在している場合の相互干渉を回避する。 - 特許庁
  • To scroll a map while clearing the positional relation of one's own car position mark and a cursor mark (center coordinates of the map).
    自車位置マークとカーソルマーク(地図の中心座標)の位置関係を明確にしながら地図スクロールする。 - 特許庁
  • To provide a headlamp system for a vehicle, which accurately detects the other cars in front of one's own car, to appropriately control the switching of a headlamp.
    自車より前方の他車の検出を精度よく行い適切な前照灯の切替制御が可能な車両用前照灯システムを提供する。 - 特許庁
  • A predicted time at which one's own car reach the station in the case of traveling the guidance route is determined (step 102).
    また、この誘導経路を自車両が走行したときのこの駅に到着する予想時刻を求める(ステップ102)。 - 特許庁
  • The inter-vehicle distance distance is estimated based on a car width seen from the one's own vehicle in accordance with the type of the preceding vehicle.
    また、車間距離の推定は、先行車の種類に応じた自車から見た車幅に基づき推定する。 - 特許庁
  • When the one's own car travels, passes through the tollgate A, and enters the section 3, the route to the branch point B is guided again.
    さらに自車が走行し、料金所Aを通過し区間3に進入すると、再び分岐ポイントBに対する経路案内が行われる。 - 特許庁
  • Thus, the driver can objectively acquire one's own driving inclination by indicating by comparing an average fuel consumption value of the other driver to the same car model with the one's own average fuel consumption value.
    本発明は、同一車種に対する他の運転者の平均燃費値を自分の平均燃費値と比較して示すことにより、運転者が自分の運転性向を客観的に把握できるようにする効果がある。 - 特許庁
  • This vehicular driving operation assisting device calculates risk potential to a preceding car on the basis of a vehicle state and a travel environment of one's own vehicle, and calculates risk potential on the basis of lateral acceleration of one's own vehicle.
    車両用運転操作補助装置は、自車両の車両状態および走行環境に基づいて先行車に対するリスクポテンシャルを算出するとともに、自車両の横加速度に基づくリスクポテンシャルを算出する。 - 特許庁
  • To provide a preceding car departure announcing device having an environment judging means for judging an environment of a present device of one's own car and an alarm prohibiting means for prohibiting preceding car departure alarm output and capable of preventing the alarm output in a departure alarm unnecessary place by prohibiting the alarm output when the one's own car is in a specific place.
    自車の現在装置の環境を判定する環境判定手段と、先行車発進警報出力を禁止する警報禁止手段とを備えて、自車が特定の場所にある時に警報出力を禁止することで、発進警報が不要な場所での警報出力を防止することができる先行車発進報知装置の提供を目的とする。 - 特許庁
  • When the power source is cut off when operating by the master, if there is one commanding the master in the master deciding means of the other car, one's own car is immediately switched to the slave from the master.
    しかもマスターで動作している時に電源が切れた場合には、他号機のマスター決定手段の中にマスターを指令しているものがあれば、直ちに自号機をマスターからスレーブに切り換える。 - 特許庁
  • This light distribution control device 100 includes an ADB control means 104 for switching the light distribution of a headlamp of one's own vehicle based on detected car model and vehicle position, by detecting the car model and the vehicle position of a front vehicle of the one's own vehicle (102, 103).
    配光制御装置100は、自車の前方車両の車種と車両位置を検出し(102,103)、検出した車種と車両位置に基づいて自車の前照灯の配光を切り替えるADB制御手段104を備える。 - 特許庁
  • A future course is predicted by a navigation system 33 capable of acquiring information on a front road shape and one's own car position, and a future steering angle is calculated from information on a present one's own car speed, acceleration, and a steering angle by a steering predicting means 30.
    前方の道路形状や自車位置の情報を入手可能なナビゲーションシステム33によって将来の進路を予測し、操舵予測手段30によって現在の自車速度や加速度およびステアリング操舵角の情報から将来のステアリング操舵角を算出する。 - 特許庁
  • The positional relationship between this risk avoiding distance and an oncoming car position before starting the rightward turning, is displayed at time before the one's own car starts the rightward turning, and is presented to a driver.
    そして、このリスク回避距離と、右折開始前における対向車位置との位置関係を、自車が右折を開始する前の時点で表示し、運転者に提示する。 - 特許庁
  • Thus, even if the portable machine exists in the overlap range of the transmission effective ranges of the request signal transmitted from the other vehicle, since generation times of the request signal of one's own car and the request signal of the other car become asynchronous, a response signal can be surely transmitted by receiving the request signal of one's own car, to avoid the mutual interference.
    そのため、たとえ携帯機が他の車両から送信されるリクエスト信号の送信有効範囲の重複範囲に存在していても、自車のリクエスト信号と他車のリクエスト信号の発生時点が非同期となるので、確実に自車のリクエスト信号を受信して応答信号を送信することができ、相互干渉が回避される。 - 特許庁
  • This vehicular driving operation assisting device calculates risk potential RPoriginal to a preceding car on the basis of a vehicle state and a travel environment of one's own vehicle, and calculates risk potential RPvd on the basis of a motion state of the one's own vehicle.
    車両用運転操作補助装置は、自車両の車両状態および走行環境に基づいて先行車に対するリスクポテンシャルRPoriginalを算出するとともに、自車両の運動状態に基づいてリスクポテンシャルRPvdを算出する。 - 特許庁
  • The onboard system 10 displays a car mark indicating the location of one's own vehicle and facility marks indicating facilities in the vicinity of the location of the own vehicle in the display of the music replay mode and moves the facility marks according to the rhythm of music being replayed.
    本発明の車載システム10は、音楽再生モードの表示において、自車位置を示すカーマークと、自車位置周辺の施設を示す施設マークとを表示し、施設マークを、再生されている音楽のリズムに合わせて動かす。 - 特許庁
  • In the case route guidance through the use of the car pool lane, a car pool lane guiding part 18 performs predetermined lane change guidance by images, sounds, and voice at the timing that an entrance/leaving point to change a course approaches within a predetermined distance from the location of one's own vehicle.
    カープールレーンを使用した経路誘導を行う場合に、カープールレーン案内部18は、進路を変更すべき進入/離脱ポイントが自車位置から所定距離以内に接近したタイミングで画像および音声により所定のレーン変更案内を行う。 - 特許庁
  • By using this new navigation system, a distance from one's own car J to the intersection K, and an approaching status to the intersection K are instantaneously viewed, because a screen coverage ratio of the intersection closeup displayed on the indicator is varied as the car approaches the intersection K.
    交差点Kに近づくにつれて表示器に表示されている交差点拡大図の画面占有率が変化していくので、自車両Jから交差点Kまでの距離、ならびに交差点Kへの接近状況を瞬時に視認することができる。 - 特許庁
  • Thus, the image of the vehicle periphery few in an image lacking part by the dead angle of the camera can be displayed, and a white line for partitioning a parking range and a car stopper being a stopping target are clearly reflected so that the positional relationship between the parking garage and one's own car can be grasped easily.
    これにより、カメラの死角による映像欠落部分の少ない車両周囲の映像を表示することができ、駐車範囲を区分する白線や停車目標となる車止めなどがはっきりと映し出されて駐車場と自車との位置関係が把握しやすくなる。 - 特許庁
  • An alert region setting means 13 defines an alert region in the direction along one coordinate axis of the orthogonal coordinates space, within a range taken as an own car line Lm in the orthogonal coordinates space.
    警報領域設定手段13は直交座標空間において自車線Lmとみなせる範囲内で直交座標空間の1つの座標軸に沿う方向に警報領域を規定する。 - 特許庁
  • The ECU 15 controls the motor M for moving the headrest front part forward based on positional information (whether one's own vehicle exists in an accident frequently occurrence area) from car navigation 17.
    ECU15は、カーナビゲーション17からの位置情報(自車が事故多発エリア内にいるか)に基づいてヘッドレスト前部を前方に移動させるべくモータMを制御する。 - 特許庁
  • An area retrieval part 44 retrieves a guidance course where a start point within a designated distance from a present one's own car position or a designated destination, in response to user's designation.
    地域検索部44は、ユーザによる指定にしたがって、現在の自車位置又は指定されている目的地から、指定されている距離内に始点がある誘導コースを検索する。 - 特許庁
  • This vehicular driving operation assisting device calculates the risk potential to a preceding car on the basis of a travel environment around one's own vehicle, and controls accelerator pedal reaction based on the risk potential.
    車両用運転操作補助装置は、自車両周囲の走行環境に基づいて先行車に対するリスクポテンシャルを算出し、リスクポテンシャルに基づいてアクセルペダル反力制御を行う。 - 特許庁
  • When the abnormality is determined, the controller 18 cancels execution of traveling control based on the one's own car position to thereby attain the accurate traveling control.
    そして、制御装置18は、異常判定時に、自車位置に基づく走行制御の実行をキャンセルすることにより精度のよい走行制御を実現する。 - 特許庁
  • To provide an electric discharge tube lighting control device capable of adequately irradiating the vehicle advancing direction, enhancing the visibility during the night-time traveling, and taking anti-dazzle consideration to an oncoming car by performing the adequate light distribution control according to the traveling condition of one's own vehicle.
    自車両の走行状態に応じて適切な配光制御を行うことで、車両の進行方向を適切に照射し、夜間走行時の視認性を向上させるとともに、対向車に対する防眩配慮を行う。 - 特許庁
  • The train number correspondence management device 200 obtains information indicating the use state of each seat 130 equipped in one's own car from an on-seat device 140 corresponding to each seat 130.
    号車対応管理装置200は自車両に備わる各座席130の利用状態を示す情報を各座席130に対応する席上装置140から取得する。 - 特許庁
  • When the speed of one's own car is not larger than the preset value and a steering angle or yaw rate is out of a preset range, the step-by-step braking control is prohibited.
    また、自車速が所定値以下であり、操舵角あるいはヨーレイトのとる値が所定範囲外であるときには、段階的制動制御の起動を禁止する。 - 特許庁
  • To provide an image forming device with a projector capable of forming an image in front of one's own vehicle without being influenced by a light beam radiated by a car running in the opposite direction; the projector and the image forming device.
    対向車が照射する光線の影響を受けることなく、自車前方の画像を生成することができる投光器付き画像生成装置、投光器および画像生成装置を提供する。 - 特許庁
  • In alarm control processing, a lane boundary is recognized by executing image-recognition processing on a road image input from a car-mounted camera, thereby determining a distance (DTLB) between the lane boundary and one's own vehicle (S110-S130).
    警告制御処理では、車載カメラから入力された道路画像に画像認識処理を施すことで車線境界を認識し、この車線境界と自車両との距離(DTLB)を決定する(S110〜S130)。 - 特許庁
  • To provide a lower vehicle body structure of an electric automobile capable of dispensing with a wide work space outside of the vehicle and capable of easily carrying out attaching and detaching work of a battery in a car park of one own house.
    車外に広い作業スペースを必要とせず、自宅の駐車場等でバッテリの着脱作業を手軽に実施できる電気自動車の下部車体構造を提供する。 - 特許庁
  • To provide a low beam light distribution pattern for easy driving of a driver in one's own vehicle and hardly imparting glare to an oncoming car's driver, in a vehicle headlamp having an H4 bulb type light source bulb.
    H4バルブ型の光源バルブを備えた車両用前照灯において、自車ドライバには運転しやすく対向車ドライバにはグレアを与えるおそれが低いロービーム配光パターンを得る。 - 特許庁
  • When one's own vehicle approaches the intersection, a control circuit of the car navigation device prepares a stereographic view of the intersection when viewing along the vehicle direction with a viewpoint at the high position right above the intersection by bird's-eye view processing.
    自車両が交差点に接近すると、カーナビゲーション装置の制御回路は、交差点の真上の高位置にあるポイントを視点として車両方向を眺めたときの交差点の立体図を鳥瞰処理により作成する。 - 特許庁
  • With this structure, in the case wherein a driver oneself tries to approach a road shoulder, the driver can stop the one's own car in the road shoulder without being controlled to go back to the lane.
    このため、例えば運転者自らが路肩に進入しようとしている場合などには、自車両が車線に戻るように制御されることなく、路肩等に停止させられることとなる。 - 特許庁
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