「parking」を含む例文一覧(10200)

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  • To provide an auxiliary parking device, enabling a picture image shot by a shooting camera provided in a garage to be seen on a display device in a vehicle, with additionally displayed information or display for determining a clearance between a vehicle and a garage wall surface indeterminable from a live picture image.
    ガレージに設けられた撮影カメラによる撮影画像を車両内の表示装置で見ることができるようにした駐車補助装置において、生の撮影画像からは判別できない車両とガレージの壁面との空き具合がわかるように、情報ないし表示を追加的に付加して表示するようにした駐車補助装置を提供することを目的としている。 - 特許庁
  • To enable a management system which was impossible before such as leaving at a bicycle parking lot by facilitating and rationalizing data input, etc., even when cards are issued at one management office, etc., and used facilities are distributed over multiple places nearby or relatively-distant places and actualizing multiple used facilities for one-place management like this.
    カードの発行は管理事務所等一か所で行い、利用施設としては近隣もしくは比較的遠隔に分散するような複数個所になるような場合でも、データ入力等を簡素化して、合理化を図ることができ、このような一か所の管理に対して、複数の利用施設を実現することで、駐輪場等では乗り捨て等の従来できなかった管理方式も可能となる。 - 特許庁
  • A center terminal 3 receives number plate information and depositing/delivering times of the depositing/delivering vehicles from an entering vehicle number plate reader 1 and an exiting vehicle number plate reader 2 provided in a parking lot entrance and exit respectively, searches customer information from the number plate information, and transmits them to a counter terminal connected to the network.
    センター端末3は駐車場入口、出口にそれぞれ設けられた入場車両ナンバープレート読み取り装置1と出場車両ナンバープレート読み取り装置2から入出場する車両のナンバープレート情報と入出場時刻を受信し、ナンバープレート情報から顧客情報を検索してネットワークで接続された売場端末へ送信する。 - 特許庁
  • To provide a speedometer of a vehicle for preventing a seat belt from being not attached by rendering the structure incapable of regular running on a road by a vehicle without surely attaching a seat belt, but capable of starting, traveling and garaging without installing the seat belt in the parking lot, factory and ground-plot.
    道路以外の駐車場内、工場内、自宅敷地内等ではシートベルト未装着でも発進、移動、車庫入れは可能であるが、道路上では必ずシートベルトを装着しなければ、車の通常な走行は不可能な構造にして、シートベルトの未装着を完全に防止する車両速度計を提供する。 - 特許庁
  • To avoid release of a cable without requiring direct measurement of force of the cable applied to a system, in the automatic parking brake system for a vehicle having an electric control motor, a system for transmitting control force provided by the motor and at least one brake device for vehicle wheels controlled by the control force transmitted by a transmission device.
    電気制御モーターと、モーターが提供した制御力を伝達するためのシステムと、伝達装置によって伝達される制御力によって制御される車両のホイール用の少なくとも1つのブレーキ装置とを備えている車両の自動駐車ブレーキシステムにおいて、ケーブルがシステムに加える力を直接測定する必要なしにケーブルの解放を回避できるようにする。 - 特許庁
  • A vehicle speed restriction demand part 14 determines whether electric power necessary for stopping the travelling vehicle by the ECG device 34 and operating the parking brake by the EPB device 40 is charged to the capacitor 26 or not, and requests an engine ECU 50 to restrict vehicle speed if it is determined that the electric power is not charged.
    車速制限要求部14は、バッテリ24に障害が発生したとき、走行中の車両をECB装置34によって停止させ、かつEPB装置40により駐車ブレーキを作動させるために必要な電力がキャパシタ26に充電されているか否かを判定し、充電されていないと判定されたとき、車速を制限するようエンジンECU50に要求する。 - 特許庁
  • A front ring nut 1 is inserted into the front end of the steering wheel body 3 via a adapter 2 having an inner hole 17 with its outer shape and size equal to the inner shape and size of the steering wheel body 3 and its shape and size variable with the outer shape and size of the lever for the parking brake.
    ハンドル本体3の前端には、外形状および大きさがハンドル本体3の内形状および大きさと等しく、かつ、形状および大きさが駐車ブレーキのレバーの外形状および大きさに応じて可変の内穴17が設けられたアダプタ2を介して、前リングナット1が挿入される。 - 特許庁
  • In the case of applying the manual plate 1 to a 5-position automatic transmission, the height position of a case side drive range direction stopper part 15 for regulating the turning range of the manual plate 1 is set so that the tip of a chuck member 11 fits into a parking range cutout 30 to a low range 1 cutout 34.
    5ポジションの自動変速機にマニュアルプレート1を適用する場合には、チェック部材11の先端がパーキングレンジ切欠き30〜ローレンジ1切欠き34に陥入するように、マニュアルプレート1の回動範囲を規制するケース側ドライブレンジ方向ストッパ部15の高さ位置を設定する。 - 特許庁
  • In the case of judging the vehicle to be at a stop by a detection signal from a sensor 14, the parking ECU 16 displays the target steering angle and the difference quantity between the target steering angle and an actual steering angle obtained by a steering sensor 12, on the display 18 and teaches the target steering angle to a vehicle driver.
    センサ14からの検出信号により車両が停止していると判定された場合、駐車ECU16は目標操舵角さらには目標操舵角とステアリングセンサ12で得られた実際の操舵角との差分量をディスプレイ18に表示し、車両運転者に目標操舵角を教示する。 - 特許庁
  • To accurately change a speed in the middle of a stroke without causing a secular change by forming a flow rate adjusting mechanism in a piston rod itself of a raising cylinder, and to surely prevent generation of an impulsive sound by surely and slowly rotating a cargo receiving stand even when parking and stopping a truck on a slope.
    起伏用シリンダのピストンロッド自体に流量調節機構を形成することで、経年変化することなく正確にストロークの途中でその速度を変化させることができ、しかも、貨物自動車を坂道に駐停車しているときでも確実に荷受台をゆっくり回動させ、衝撃音の発生を確実に阻止する。 - 特許庁
  • To provide a driving support apparatus which enable a driver to grasp accurately the direction of a steering wheel by notifying the direction of a steering wheel to the driver when the angle of rotation of a steering wheel is the prescribed angle of rotation before the vehicle parking at the position and which enable the driver to easily and safely drive the vehicle without being uneasy.
    駐車していた車両を発進させる際に、ステアリングホイールの回転角度が所定回転角度になっている場合、運転者に対して操舵(だ)輪の向きを報知することによって、運転者は操舵輪の向きを適確に把握することができ、不安を感じることがなく、容易に、かつ、安全に運転を行うことができるようにする。 - 特許庁
  • This locker type box-shaped enclosure with a door for storing the collapsible bicycle or collapsible power-assisted bicycle is provided with a computer device for use management and device control, and a door locking device opened and closed according to an instruction signal from the computer to constitute the bicycle parking apparatus with the use management system.
    折りたたみ式自転車、または折りたたみ式原動機付自転車を収納可能なロッカー型の扉付き箱型筐体に、利用管理と装置制御の目的で設けたコンピュータ機器と、コンピュータからの命令信号によって開閉する扉施錠装置を設けて、利用管理システム付駐輪装置とした。 - 特許庁
  • A car components storage portion 4 is formed at a required portion of a pallet main body 2 shaped almost to a plate having a pair of parallel wheel drive-in portion 3, 3, and the car components storing portion 4 has a lid 7 for closing its opening which is installed in a freely detachable manner thereby constituting a pallet 1 for parking.
    車輪の乗り入れが可能な一対の平行な車輪乗入部3,3を有する全体がほぼ板状のパレット主体2の所要の部位にカー用品収納部4を形成したものであって、該カー用品収納部4には、その開口部を閉止する蓋体7を着脱自在に装着して駐車用パレット1を構成する。 - 特許庁
  • The electric parking brake unit 1, which has an electronic controller 4, an electric motor 2 and a mechanical mechanism 3 within a housing 11, includes an elastic means 9 abutting the housing 11 to support the electric motor 2, and includes a restriction means 11a for restricting the displacement of the elastic means 9 in the supporting direction S within the elastic means.
    本発明による電動パーキングブレーキユニット1は、電子制御装置4と電動機2と機械機構3とをハウジング11内に備える電動パーキングブレーキユニット1において、ハウジング11に当接されて電動機2を支持する弾性手段9を備えるとともに、弾性手段9の支持方向Sの変位を制限する制限手段11aを弾性手段の内部に備えることを特徴とする。 - 特許庁
  • When it is determined that water stick on brake rotors 10RL-10RR, and the long time parking so as to generate rust on the brake rotors 10RL-10RR with water sticked thereto is done, the friction braking force generated in the brake rotors 10RL-10RR is increased more than that during the normal braking.
    ブレーキロータ10RL〜10RRに水分が付着していると判定され、かつ、水分が付着したブレーキロータ10RL〜10RRに錆が生じる程度の長時間駐車が行われると判定されたときに、ブレーキロータ10RL〜10RRに発生させる摩擦制動力を通常制動時よりも増大させる。 - 特許庁
  • To provide floor panels for mobile sky parking structure capable of offering two apparent functions by the members comprising the floor panels as structural members providing the strength to bear loads and floor finishing members covering the surfaces, thereby providing the lightweight floor panels capable of reducing noise and of preventing rain water leakage for many years without repairing.
    自走式立体駐車場に用いる床パネルの構造に関するもので、床パネルを構成する部材の主な機能を明確に二つに分け、その一つを強度を荷担する構造材とし他の一つを表面を覆う床面仕上材とすることによって、車両走行時の騒音が低く、軽量であり、更に長期間無補修で雨水の漏れを防止する自走式立体駐車場用床パネルを提供することを目的とする。 - 特許庁
  • Even if the driver does not operate an operation element 26, the engine is started automatically on the condition that the code collation with an electronic key 50 is established as long as a rotary switch 25 is put in the Auto position when a certain operation to be done normally by the driver for starting a parking car and not for solely starting the engine is conducted (for example, stepping on a brake pedal).
    ロータリスイッチ25をオート位置にしておけば、運転者が操作子26を操作しなくても、駐車中の車両が発進に至るまでに運転者によって通常行われ、且つエンジンを始動するためのみに行われる操作ではない所定の操作(例えばブレーキペダルを踏むこと)が行われると、電子キー50との間でのコード照合成功を条件にしてエンジンを自動的に始動させる。 - 特許庁
  • In the parking brake device comprising an operation lever body 2 for operating a braking mechanism unit by the turning operation, a locking mechanism 30 for locking the turn of the operation lever body 2, and a release rod 7 which is held in the operation lever body 2 in an advancing/retracting manner, a grip skin member 10 is fitted to the outer side of the operation lever body 2.
    回動操作によって制動機構部を操作する操作レバー本体2と、操作レバー本体2の回動をロックするロック機構30と、操作レバー本体2内に進退自在に保持されたリリースロッド7を備えたパーキングブレーキ装置において、操作レバー本体2の外側に、グリップ表皮材10を装着する。 - 特許庁
  • To provide a prefabricated house capable of being constructed irrespective of an inclined plane and other inconvenient condition of a location by supporting the house with one strut, using a space under the house as a parking lot or the like when it is built on the level ground, reducing the weight of every material used for the house and facilitating the work of fabrication, demolition, movement and refabrication.
    1本の支柱によって家屋を支持することにより傾斜地その他の障害的な立地条件に無関係に建築が可能であり、平地に設置した場合には家屋の下が駐車場その他に利用でき、さらには建築物の個々の材料を軽量化し、組立、解体、移動、再組立を行うことが極めて容易である組立式家屋を提供することを課題とする。 - 特許庁
  • This vehicle guidance device is configured to acquire dead angle information showing the dead angle of a ground object sensor installed in a ground object, and to acquire vehicle sensor information showing the monitoring range of the vehicle sensor loaded on the vehicle, and to output information for guiding the vehicle to a parking location including at least a portion of the dead angle within the monitoring range of the vehicle sensor.
    地物に設置された地物センサの死角を示す死角情報を取得し、車両に搭載された車両センサの監視範囲を示す車両センサ情報を取得し、前記車両センサの監視範囲に前記死角の少なくとも一部が含まれる駐車位置に前記車両を案内するための情報を出力する。 - 特許庁
  • The master ECU 1 is designed as free of its power being shut off, and if during parking, a battery condition sensing part 21 senses the condition of the battery and a power shut-off necessity judging part 22 judges that power supplied to slave ECUs 5a-5f should be prohibited, a data evacuation request notifying part 23 emits a data evacuation request.
    電源が遮断されることのないマスタECU1において、駐車中に、バッテリ状態検出部21がバッテリ3の状態を検出し、電源遮断要否判定部22がスレーブECU5a〜5fへの電源供給を禁止すべきと判定したとき、データ退避要求通知部23がデータ退避要求を出す。 - 特許庁
  • At ends of the first brake shoe side and the second brake shoe side of a strut 15, a first fitting groove 15d to fit the web 3c of the first brake shoe 3 and a second fitting groove 15e to fit a parking lever 12 are formed, and a guide surface 15g is formed at the side edge of the back plate side of the end of the first brake shoe.
    ストラット15の第1ブレーキシュー側端部と第2ブレーキシュー側端部に、第1ブレーキシュー3のウエブ3cを嵌合する第1嵌合溝15dと、パーキングレバー12を嵌合させる第2嵌合溝15eとをそれぞれ形成し、第1ブレーキシュー側端部のバックプレート側の側縁にガイド面15gを形成する。 - 特許庁
  • When the engine 2 is changed to the fuel save operation mode by pushing down an echo mode switch 31 in an idling operation during parking in the idle neutral control, the engagement degree of a forward crutch 7 is set to be weaker than that in a case that the engine has been already changed to a normal operation mode and is adjusted to be near the engagement degree in an N range.
    アイドルニュートラル制御において停車中のアイドリング運転時、エコモードスイッチ31を押下してエンジン2が省燃費運転モードへ切り換わると、通常運転モードに切り換わっている場合に比べてフォワードクラッチ7の結合度合いは弱い設定であって、Nレンジのときの結合度合いにより近い結合度合いに調節される。 - 特許庁
  • A parking lot is provided with a monitor station 10a, a telephone line 30 through which video information 13a, voice information 14a, motion information 15a, and operation information 16a obtained by the monitor station 10a are transmitted, and a monitor center to which video information 13a, voice information 14a, motion information 15a, and operation information 16a are transmitted.
    駐車場10に監視ステーション10aと、この監視ステーション10aで得られた、映像情報13a、音声情報14a、動作情報15aおよび操作情報16aを送信する電話回線30と、映像情報13a、音声情報14a、動作情報15aおよび操作情報16aが送信される監視センター20とを備えている。 - 特許庁
  • A course-to-vacant-section guidance portion 44 compares character information and history information of each vacant section in the parking-lot information received this time, selects as a target section one vacant section comprising a character category which appears the most frequently in the history information, and performs course guidance from a current position up to the target section by referring to the pathway information.
    空きマス経路案内部44は今回受信した駐車場情報の空きマス毎の特徴情報と履歴情報を比較し、履歴情報中に一番多く出現する特徴カテゴリを含む空きマスを1つ選別して目的マスとし、通路情報を参照して現在地から目的マスまで経路案内を行う。 - 特許庁
  • To suppress a driver from being given any feeling of incompatibility when a shift position is shift-changed from a parking position to a traveling position, in a vehicle where an engine and a first motor and a power shaft connected through a transmission to a driving shaft coupled to a driving wheel are connected to a planetary gear mechanism, and a second motor is connected to a power shaft.
    遊星歯車機構にエンジンと第1モータと駆動輪に連結された駆動軸に変速機を介して接続された動力軸とを接続すると共に動力軸に第2モータを接続した車両において、シフトポジションが駐車ポジションから走行用ポジションにシフト変更されたときに運転者に違和感を与えるのを抑制する。 - 特許庁
  • To provide a foam fire extinguishing system of a multiple parking structure with which sufficient form fire extinguishing can be performed for full length and full width of a car body without making a dead angle of an emission area in the middle of the car body, and the number of foam emission sections and installation space can be reduced since one foam emission section can emit foam to both left and right pallets simultaneously.
    車体の前後中ほどに放射エリアの死角ができず,車体の全長全幅にわたって十分な泡消火が可能になると共に、1個の泡放射部で左右両側のパレットに同時に泡放射できるので泡放射部の個数減少及び設備スペースの少スペース化が図れる立体駐車機械の泡消火設備を得る。 - 特許庁
  • The shutter, which is ascendably/descendably installed in the vehicle entrance 5 of the perpendicular-circulation multilevel parking equipment 2, is disassembled and removed as a front wall 4 provided with the vehicle entrance 5 is left as is, and horizontally moved to the entrance 5 from which the shutter is removed, so that a plurality of openable/closable panel door bodies 8 can be installed.
    垂直循環式駐車装置2における車両の出入り口5に昇降可能に設置されているシャッタを、車両の出入り口5が設けられた前壁4を残存したまま、分解、撤去し、シャッタが撤去された出入り口5に水平方向へ移動させることにより開閉可能な複数のパネルドア本体8を設置する。 - 特許庁
  • An overhang part 2 in which the second floor part 22 of a build is projected outward than the first floor part 21 is provided to a corner of the building, and a carport eaves 3 is fitted to the underside of this overhang part 2, so that the eaves 3 of the carport is projected further outside than the overhang part 2 to form a parking space 10 without pillar under the carport eaves 3.
    建物の2階部分22が1階部分21よりも外側に張り出したオーバーハング部2を建物の一角に設けるとともに、このオーバーハング部2の下側にカーポート庇3を取り付け、このカーポート庇3の軒先を該オーバーハング部2よりもさらに外側に張り出すことにより、カーポート庇3の下方に無柱の駐車空間10を形成する。 - 特許庁
  • In this box circulating parking apparatus 1 of intermediate riding in system with lifts, a loading/unloading lift 41 having two sets of lift mechanisms 43 correspondingly to both short sides of a pallet P is installed in a loading/unloading hoistway 39 for loading and unloading a vehicle V by receiving and delivering the vehicle V together with the pallet P between a loading/unloading part 7 and a storage part 5.
    昇降リフト付き中間乗入れ方式の箱形循環式駐車装置1において、車両VをパレットPごと入出庫部7と格納部5との間で受け渡して搬出入する搬出入昇降路39に昇降機構43をパレットPの両短辺側に対応するように2組備えた搬出入昇降リフト41をそれぞれ設ける。 - 特許庁
  • When it is determined that the distance from an obstacle around its own vehicle is shorter than a predetermined control start distance, and when driving support control supporting driving of a driver by preventing approach of its own vehicle to the obstacle the distance from which becomes less than the control start distance is performed, the above driving support control is suppressed when it is determined that its own vehicle moves to a parking position.
    自車両周囲の障害物との距離が予め設定した制御開始距離以下となったと判定すると、その制御開始距離以下となった障害物への自車両の接近を防止して運転者の運転を支援する運転支援制御を行う際に、自車両が駐車位置に向けて移動中と判定している場合、上記運転支援制御を抑制する。 - 特許庁
  • The image processing part 16 outputs the composite data and an index of indicating a present position of the vehicle to a display 8, and displays a parking support image screen including an image corresponding to the dead angle area of the present camera 25, and puts the image corresponding to a detecting area of detecting at least its moving body in a warning state when the control part 3 detects the moving body.
    画像処理部16は、合成データと車両の現在位置を示す指標とをディスプレイ8に出力して、現在のカメラ25の死角領域にあたる画像を含む駐車支援画面を表示し、制御部3が移動体を検出したときに、少なくともその移動体が検出された検出領域に相当する画像を警告状態にする。 - 特許庁
  • A distributor for dealing fuel, who supervises the control center 17, receives the alarm information to recognize that the remaining amount of the fuel in the automobile 1 is reduced to the prescribed amount, and the distributor carrys fuel to a parking site of the automobile 1 to replenish the fuel for the automobile 1.
    集中管理センター17を統括する燃料を販売する業者は、警告情報を受信することにより、自動車1の燃料の残量が所定量まで減少したことを認識することができ、その自動車1が駐車している場所に燃料を持って行くことにより、その自動車1に燃料を補充することができる。 - 特許庁
  • (Note 2) In principle, removal costs (costs to demolish existing buildings pertaining to rebuild or remove existing facilities, unless incurred integrally with refurbishment of facility), exterior work costs (an outside light, a gate, a fence, a parking lot, planting, and etc. excluding those integrally developed with necessity), costs of relocation of existing facilities and facility construction costs not directly connected with the facility itself will not apply.
    (注2)原則として、撤去費(建て替えに伴う既存建物解体費、既存設備の撤去費など。ただし、既存建物の改修工事と一体的に解体や撤去を行う場合を除く。)、外構工事費(外灯、門扉、フェンス、駐車場、植栽等。建物本体と一体的に整備する必要があるものを除く。)、既存設備の移設に要する経費及び施設本体に直接関係のない施設工事費等は補助対象とはなりません。 - 経済産業省
  • (xvi) reception or guide services provided for visitors in buildings or at exhibition sites, work to manage parking lots established in or attached to buildings, and other maintenance work of facilities (excluding building equipment) established for buildings for the convenience of persons who come in and out of, work at or reside in said buildings for the purpose of making the use of said buildings more efficient (excluding work listed in item (xiv));
    十六 建築物又は博覧会場における来訪者の受付又は案内の業務、建築物に設けられ、又はこれに附属する駐車場の管理の業務その他建築物に出入りし、勤務し、又は居住する者の便宜を図るために当該建築物に設けられた設備(建築設備を除く。)であつて当該建築物の使用が効率的に行われることを目的とするものの維持管理の業務(第十四号に掲げる業務を除く。) - 日本法令外国語訳データベースシステム
  • In relation to countermeasures against the new type of influenza, has the FSA taken any specific measures, such as expanding the parking space for bicycles used by employees commuting by bicycle and stockpiling more masks? Also, what specific requests, if any, has the FSA made to financial institutions with regard to the continuation of over-the-counter services in the event of a widespread outbreak of infection, although the BOJ (Bank of Japan) may be mainly responsible for such affairs.
    新型インフルの対策のところで、金融庁として何か具体的に、例えば自転車通勤の駐輪場を広げるとか、マスクの備蓄を増やすとか、何か具体的にとっていることがあればということと、金融機関の事業の継続の要請の中で、日銀が主な仕事かもしれませんが、窓口の業務の継続であるとか、感染が広がった場合の窓口業務の維持などについてどのような要請を行っているか、もう少し具体的なところがあれば教えてください。 - 金融庁
  • A parking brake cable 8 is arranged on a car body floor 3 where a bracket 23 is installed so that part 8a of the cable 8 is fixed thereto 3 by the bracket 23, and a floor cover 18 is installed for covering the cable arranging part R including the bracket 23.
    パーキングブレーキケーブル8を車体フロア3上に配索して車体フロア3上にパーキングブレーキケーブル配索用ブラケット23を取付けることにより、パーキングブレーキケーブル8の一部分8aをパーキングブレーキケーブル配索用ブラケット23にて車体フロア3上に固定すると共に、パーキングブレーキケーブル配索用ブラケット23を含むパーキングブレーキケーブル配索部Rを覆うためのフロアカバー18を配設する。 - 特許庁
  • When a recommended route 221 is established with setting a theme park as a destination 220 and a user parks a vehicle at a parking area 240 and visits the theme park by walking with a mobile telephone 3, the mobile telephone 3 disconnected from a navigation device 1 mounted on the vehicle stores history of measured current positions while measuring a current position of the mobile telephone 3 by a built-in GPS receiver 38.
    テーマパークを目的地220として推奨ルート221が設定されているときに、ユーザが、自動車を駐車場240に駐車し、移動電話機3を携帯しつつ徒歩でテーマパークを訪れた場合、自動車に搭載されたナビゲーション装置1との接続が切断された移動電話機3は、内蔵するGPS受信機38で移動電話機3の現在位置を計測しつつ、計測した現在位置の履歴を蓄積する。 - 特許庁
  • The plunger 102 is projectingly moved to the position inside the path across the movable path of the locking arm from the position outside the path retracted outside the movable path of the locking arm 94 to be locked with the locking arm 94 when a change lever 4 is engaged in a parking range, and depressingly moved to the position outside the path from the position inside the movable path to be unlocked from the locking arm 94 when a brake pedal is stepped on.
    プランジャー102は、チェンジレバー4がパーキングレンジに入る際に、係止アーム94の可動経路の外に退いた経路外位置から係止アームの可動経路を横切って経路内位置まで突出動してロック位置の係止アーム94と係止し、又、ブレーキペダルが踏み込まれるに際して可動経路内位置から経路外位置に没入動して係止アーム94との係止が外れることができるように構成されている。 - 特許庁
  • This parking device is provided with a manual control shaft rotatably supported by a transmission housing to actuate with a shift lever, a detent plate installed on the manual control shaft, a circular gear formed on a conductive gear of the transmission, and a sprag disposed between the detent plate and the circular gear to be rotatable around a support shaft fixed to the transmission housing.
    変速機ハウジングによって回動可能に支持され、変速レバーと共に作動するマニュアルコントロールシャフト、前記マニュアルコントロールシャフト上に装着されるディテントプレート、変速機の伝導ギヤ上に形成されている環状ギヤ、そして前記ディテントプレートと環状ギヤとの間に配置され、変速機ハウジングに固定されている支持シャフトを軸として回動可能に設置されたスプレグとを備えたことを特徴とする。 - 特許庁
  • The scooter type vehicle with a parking brake device prevents rotation of the driving shaft 23 by engaging the rotation side engaging part 31 and the fixed side engaging part 32 and regulates the rotation of the rear wheel.
    本発明に係る駐車ブレーキ装置付きスクータ型車両は、パワーユニット5のユニットケース7内でクランク軸の回転を後輪へ伝達する駆動軸23にドラム部材28を配設し、このドラム部材28の周部に回転側係合部31を複数等間隔に突設するとともに、ユニットケース7外部からの操作により走行位置と駐車位置との間で可動して駐車位置にてドラム部材28の回転側係合部31と係合する固定側係合部32をユニットケース7に配設し、回転側係合部31と固定側係合部32が係合することにより駆動軸23の回転を妨げ、後輪の回転を規制するようにしたものである。 - 特許庁
  • Thus, it is possible to easily acquire the information of the vacant parking lots for obtaining the garage certification in the case of purchasing an automobile.
    そのデータベース14d、14eに対し特定の住所地に対応して車庫証明を取得するための距離条件を満足する距離範囲の空き駐車場物件を検索し、さらにその空き駐車場の配置図や賃貸料などの詳細情報を表示する車庫証明用空き駐車場検索プログラム14bを備えた空き駐車場検索システムによって、自動車の購入時等における車庫証明の取得のための空き駐車場の情報を容易に取得することができる。 - 特許庁
  • The wet brake device 107 comprises a brake housing 110 arranged on the outer periphery side of a first axle shaft 61, a friction connection part 120 for braking the rotation of the first axle shaft 61 relative to the brake housing 110 with friction engagement, and the parking brake operating mechanism 130 for giving axial energizing force to the friction connection part 120 to put the friction connection part 120 into friction engagement.
    この湿式ブレーキ装置107では、第1アクスルシャフト61の外周側に配置されたブレーキハウジング110と、第1アクスルシャフト61のブレーキハウジング110に対する相対回転を摩擦係合により制動するための摩擦連結部120と、摩擦連結部120に対して軸方向の付勢力を与え摩擦連結部120を摩擦係合させるためのパーキングブレーキ作動機構130とを備えている。 - 特許庁
  • In a vehicle having an automatic transmission mounted thereon, if the operation of increasing the engine load is performed by operating an air-conditioner or the like when the automatic transmission is stopped at other range than the neutral range or the parking range in an idling state, the start of the vehicle despite the intention of a driver can be suppressed by executing the control of assisting the braking force before increasing the engine torque.
    オートマチックトランスミッションを搭載した車両において、アイドル運転状態で且つオートマチックトランスミッションのレンジがニュートラルレンジまたはパーキングレンジ以外のレンジで停止している場合に、エアコンを作動させる等により、エンジン負荷を大きくさせるような操作を行うと、エンジントルクを増加させる前にブレーキの制動力をアシストする制御を実行することで、運転者の意に反して車両が動き出すことを抑制することができる。 - 特許庁
  • To provide a charge fluctuation system capable of displaying a sufficient effect to a business having a high ratio of fixed cost to management independently of a demand by managing the demand state of a parking lot mainly in a store/shopping street/multi-store development enterprise or the like and capable of performing price fluctuation sales at a previously set discount ratio.
    本発明は、主として来客用駐車場のある店舗・商店街・多店舗展開企業等において駐車場の需要状況の管理を行なうことで、需要量にかかわらず運営に占める固定経費の比率が高い業態に対し十分な効果を発揮させることが可能で、さらには情報をインターネット等へ流すことにより、予め設定された割引率での価格変動販売をも可能とした料金変動システムを提供する。 - 特許庁
  • To provide an automotive parking brake device having at least two steered wheels on the same axle, with the steering angle of each wheel being selectively imposed by each electric actuator controlled by a direction control unit which determines the steering angle of each steered wheel as a function of at least one signal delivered from an automotive path control member.
    同一車軸上の少なくとも2つの車輪2がステアリング車輪であり、各車輪2のステアリング角度が各電気的アクチュエータ3によって選択的に与えられ、各電気アクチュエータ3は方向を制御する制御ユニット4によって制御され、この制御ユニット4は各ステアリング車輪のステアリング角度を自動車の軌道制御部材から送信された少なくとも1つの信号の関数で決定する、自動車の駐車ブレーキ装置。 - 特許庁
  • To actuate parking brake driving means embodied on the electrically actuated system without requiring a driver's troublesome operation, reduce the actuation frequency, and enhance the durability along with suppression of noise emission.
    ブレーキ操作に応じた液圧発生手段の出力液圧に基づいて作動する液圧作動式の車輪ブレーキまたは該車輪ブレーキとは別に車輪に装着される駐車専用ブレーキを作動せしめる作動力を通電に応じて発揮するとともに作動状態での通電解除によっても作動状態を維持し得る電気作動式駐車ブレーキ駆動手段を備える車両用ブレーキ装置において、電気作動式駐車ブレーキ駆動手段を作動させるのに運転者の煩わしい操作を不要としつつ、その作動頻度を低減し、ノイズの発生を抑えるとともに耐久性の向上に寄与する。 - 特許庁
  • (Note 2) In principle, removal costs (costs to demolish existing buildings pertaining to rebuild or remove existing facilities, unless incurred integrally with refurbishment of facility), exterior work costs ( an outside light, a gate, a fence, a parking lot, planting, and etc. excluding those integrally developed with necessity.), costs of relocation of existing facilities and facility construction costs not directly connected with the facility itself will not apply. The same applies for survey design costs, facility costs, and facility rental charges.
    (注2)原則として、撤去費(建て替えに伴う既存建物解体費、既存設備の撤去費など。ただし、既存建物の改修工事と一体的に解体や撤去を行う場合を除く。)、外構工事費(外灯、門扉、フェンス、駐車場、植栽等。建物本体と一体的に整備する必要があるものを除く。)、既存設備の移設に要する経費及び施設本体に直接関係のない施設工事費等は補助対象とはならない。調査設計費、設備費等及び施設賃借料についても同様とする。 - 経済産業省
  • In the lifting-lowering type parking device with the auxiliary lift, a car-body direction changer 1 conducting the turning and lateral movement of the pallets 9, on which the automobiles 30 are placed, is mounted to the driving-in section 31.
    主リフトケージ4が昇降する昇降路3の両側に主リフトケージ4との間でパレット9に乗せた自動車30を受け渡しする複数段の駐車棚5を配置し、昇降路下部32は駐車棚5より1段下まであり、この昇降路下部32の1段下に自動車30の乗り入れ部31があり,昇降路下部32と乗り入れ部31の両側には補助リフト2が設けられ、乗り入れ部31の自動車30を昇降路下部32の主リフトケージ4に移送し、昇降路下部32の主リフトケージ4の自動車30を乗り入れ部31に移送する補助リフト付昇降式駐車装置において、乗り入れ部31に自動車30を乗せるパレット9の旋回と横移動を行なう車体方向転換装置1を備える。 - 特許庁
  • "26 special job categories"・・・(1)Software development (2) Machinery design (3)Operation of broadcasting equipments (4)Production of broadcast programs (5)Operation of business equipments (6)Interpretation, translation, and shorthand writing work (7)Secretarial work (8)Filing (9)Market research (10)Financial arrangement (11)Business document preparation (12)Demonstrations of machinery (13)Tour conducting work (14) Building cleaning work (15)Operation, checking, and maintenance of building equipments (16)Reception and guide services, parking management (17)Research and development (18)Planning of the development of business operation systems (19)Editing work in producing books (20)Advertising design (21)Interior coordinators (22)Announcers (23)OA instructors (24)Telemarketing sales (25)Sales engineer, financial products sales (26)Stage sets and props designers and coordinators for broadcast programs
    「26業務」・・・(1)ソフトウェア開発の業務、(2)機械設計の業務、(3)放送機器等操作の業務、(4)放送番組等演出の業務、(5)事務用機器操作の業務、(6)通訳、翻訳、速記の業務、(7)秘書の業務、(8)ファイリングの業務、(9)調査の業務、(10)財務処理の業務、(11)取引文書作成の業務、(12)デモンストレーションの業務、(13)添乗の業務、(14)建築物清掃の業務、(15)建築設備運転、点検、整備の業務、(16)案内・受付、駐車場管理等の業務、(17)研究開発の業務、(18)事業の実施体制の企画、立案の業務、(19)書籍等の制作・編集の業務、(20)広告デザインの業務、(21)インテリアコーディネータの業務、(22)アナウンサーの業務、(23)OAインストラクションの業務、(24)テレマーケティングの営業の業務、(25)セールスエンジニアの営業、金融商品の営業の業務、(26)放送番組等における大道具・小道具の業務 - 厚生労働省
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