「spur-wheel」を含む例文一覧(25)

  • a small spiked wheel at the end of a spur
    拍車の端の小さなスパイクのついた輪 - 日本語WordNet
  • The rotating motion of the stepping motor 11 is transmitted to a spur wheel 21 via a plurality of spur wheels and to a fan-shaped spur wheel 22, to rock a baton 3 from side to side to keep time.
    ステッピングモータ11の回転運動が複数の平歯車を介して、平歯車21に伝達され、さらに扇形平歯車22に伝達されて、タクト3は左右に揺動し拍子を刻む。 - 特許庁
  • The power transmission mechanism 22 includes a worm gear 54 rotating together with an output shaft 52, a worm wheel 58 meshing with the worm gear 54, a spur gear 60 rotating together with the worm wheel 58, and a second spur gear 64 meshing with the spur gear 60.
    動力伝達機構22は、出力軸52と共に回転するウォームギヤ54と、ウォームギヤ54と噛み合うウォームホイル58と、ウォームホイル58と共に回転する平歯ギヤ60と、平歯ギヤ60と噛み合う第2平歯ギヤ64を含む。 - 特許庁
  • The driving wheel 5 is rotated and driven by the driving wheel driving motor 20 through spur gears 21, 22, 23, 24 and bevel gears 25, 26.
    また、駆動輪5は駆動輪軸駆動用モータ20によって、平歯車21、22、23、24、ベベル歯車25、26を介して回転駆動されるものとする。 - 特許庁
  • The pressure plate 72 reduces a rotation of the large spur gear 42 and brakes a rotation of the wheel hub 3 by depressing the brake disk 71 against a stopper 48 arranged at a flange part 46 of the large spur gear 42.
    プレッシャプレート72は、ブレーキディスク71を大平歯車42のフランジ部46に設けられたストッパ48に押し付けることにより、大平歯車42の回転を減速して、ホイールハブ3の回転を制動する。 - 特許庁
  • The twin gear 10 integrating a worm 11 and a spur gear 12 is used, and a worm wheel 2 is meshed with the worm 11 and a pinion 13 is meshed with the spur gear 12.
    ウォーム11と平歯車12を一体にしたツインギヤ10を用い、ウォーム11にウォームホール2を噛み合わせる一方、平歯車12にピニオン13を噛み合わせる。 - 特許庁
  • The spur gear 12 is rotated by driving the pinion 13, and the worm wheel 2 is rotated at a large speed reducing ratio while reducing a friction force in the thrust direction by the worm 11 integral with the spur gear 12.
    ピニオン13の駆動により平歯車12が回転し、平歯車12と一体のウォーム11によるスラスト方向の摩擦力を低減させながら大きな減速比でウォームホイール2が回転される。 - 特許庁
  • The rotation mechanism is constituted of a motor 9, a worm gear 10, a gear 11 and a spur wheel 12, and is controlled by a rotation control circuit 14.
    回転機構は、モータ9、ウォームギヤ10、歯車11および平歯車12から構成され、回転制御回路14により制御される。 - 特許庁
  • The worm wheel 58 and the spur gear 60 are arranged in the same plane while they are integrated as a hybrid gear 56.
    ウォームホイル58と平歯ギヤ60は、ハイブリッドギヤ56として一体化された状態で同一平面内に配置される。 - 特許庁
  • The worm gear device includes a worm wheel 30 formed by a helical spur gear, and the plural-lead worm 20.
    ウォームギヤ装置は、はすば平歯車よりなるウォームホイール30と、これと噛み合う複リードウォーム20からなっている。 - 特許庁
  • A steering shaft driving motor 10 and a driving wheel driving motor 20 are secured to the vehicular body 1, and the rotating plate 3 is rotated and driven by the steering shaft driving motor 10 through a motor shaft spur gear 11 and a spur gear 12 provided to the steering shaft.
    操舵軸駆動用モータ10及び駆動輪軸駆動用モータ20は、車両本体1に固定され、回転板3は操舵軸駆動用モータ10によって、モータ軸平歯車11、操舵軸が有する平歯車12を介して回転駆動される。 - 特許庁
  • The tilt mechanism is provided with a tilt motor 17, a worm gear 18, spur wheels 16 and 15, a rotary cam 13 provided coaxially and integrally with the spur wheel 15, and a cam follower 5a which projects from the motor base 5 to come into slidable contact with the cam face of the rotary cam 13.
    チルト機構は、チルトモータ17、ウォームギア18、平歯車16、15、平歯車15に同軸且つ一体的に設けられた回転カム13、および回転カム13のカム面に摺接すべくモータベース5から突設されたカム従動子5aを有する。 - 特許庁
  • The revolution detecting mechanism 52 is constituted of a spur gear 56 integrally molded with the worm wheel 53, an idle gear 57 engaged with the spur gear, an impeller 58 rotated interlocking with the idle gear 57 and a photointerrupter 59 for photoelectrically detecting the rotation of the impeller 58.
    回転数検出機構52は、ウォームホイール53と一体成形されている平ギヤ56と、この平ギヤに噛合するアイドルギヤ57と、このアイドルギヤ57に連動して回転する羽根車58と、羽根車58の回転を光電検出するフォトインタラプタ59とから構成されている。 - 特許庁
  • The case 11 stores a worm gear 31 to be rotated by the motor 30, a worm wheel 32, and a gear mechanism 51 using spur gears 33, 50 for transmitting the rotation of the worm wheel 32 to an output shaft 40.
    ケース11の内部には、モータ30によって回転するウォームギヤ31と、ウォームホイール32と、ウォームホイール32の回転を出力軸40に伝達する平歯車33,50を用いたギヤ機構51が収容されている。 - 特許庁
  • This drive device 1 for vehicles comprises a wheel hub 3 supporting a vehicle wheel 2, a spur gear reducer 4 for reducing a rotational output of a motor and transmitting the output to the wheel hub 3, and a wet disk brake 7 for braking a rotation of the wheel hub 3.
    車両用駆動装置1は、車両のホイール2を支持するホイールハブ3と、モータの回転出力を減速してホイールハブ3に伝達する平歯車減速機4と、ホイールハブ3の回転を制動する湿式ディスクブレーキ7を備える。 - 特許庁
  • As a drive of a pivot winding up the sheet shutter, a large number of small spur gears or worm wheels are arranged on a large-sized spur wheel or the circumference of a worm wheel to drive them with a large number of low cost small motors, and reduction of a driving cost, enhancement of mechanical reliability and promotion of space-saving efficiency can be realized.
    シートシャッターを巻き上げる回転軸の駆動として、一個の大型平歯車又はウォームホイルの円周上に小型平歯又はウォーム歯車を多数配置しそれらを多数の安価な小型モーターで駆動させることで、駆動系のコスト低減、機械的信頼性の向上、省スペース性の向上を実現する。 - 特許庁
  • When the motor 14 is rotated, the driving force of the motor 14 is transmitted to a key 12 through a worm gear 16, a worm wheel 17, a gear 18, a spur gear 20, a sector spring and a lever 22.
    モータ14が回転すると、モータ14の駆動力が、ウォームギヤ16、ウォームホイール17、ギヤ18、スパーギヤ20、扇状スプリング、及びレバー22を介してキー12に伝わる。 - 特許庁
  • When the fan-shaped spur wheel 22 is detected by a datum sensor 17 and when the baton 3 reaches a datum position R0, the stepping motor 11 is intentionally made to spin idly by a prescribed amount of pulses, to surely set the baton 3 at the datum position to perform accurate rocking movements.
    扇形平歯車22が原点センサ17に検知され、タクト3が原点位置R0に到達した時点で、敢えて規定パルス分だけ空回りさせてタクト3を確実に原点位置に設定し、正確な揺動動作を行う。 - 特許庁
  • A worm 26 formed in the armature shaft 25 is engaged with the worm wheel 46 and the output gear 32 is engaged with the small diameter spur gear 61.
    そして、アマチュアシャフト25に形成されたウォーム26はウォームホイル46に噛み合わされ、出力ギヤ32は小径スパーギヤ61に噛み合わされている。 - 特許庁
  • A push-button switch 23, a battery 24 and a motor 25 are mounted on the bridge part 21 and a spur wheel 26 engaging with the rack gear 15 is fitted to a motor shaft 25a.
    橋梁部21上には押しボタンスイッチ23,電池24及びモータ25が搭載され、モータ軸25aにラックギア15に噛み合う平歯車26が取り付けられている。 - 特許庁
  • In a gear transmission mechanism 6, the driving force is transferred to a spur gear 12 secured to the rotary shaft 11 of the intermediate transmission wheel 3 through bevel gears 8a, 8b, a drive shaft 9, and bevel gears 10a, 10b.
    歯車伝達機構6は、ベベルギャ8a,8b、駆動シャフト9及びベベルギャ10a,10bを介して前記中間転写ホイール3の回転軸11に取付けられた平歯車12に駆動力が伝達される。 - 特許庁
  • The worm gear 22, is provided in a motor output shaft 21a of the step motor 21, the worm wheel 23 is provided in the platen roller 14 side, and a reduction gear train comprising spur gears 24, 25 are arranged between the worm wheel 23 and the platen roller 14 approximately perpendicular to the worm gear 22.
    ウオームギア22はステップモータ21のモータ出力軸21a、ウオームホイール23はプラテンローラ14側に設けられ、ウオームホイール23とプラテンローラ14との間にはウオームギア22と略直角に平歯車24,25からなる減速ギア列が配設される。 - 特許庁
  • A scissors gear 14 fixed to the worm gear shaft 15 meshes with a spur gear 13 of a first differential operation knob 11, while a worm gear 16 of the worm gear shaft 15 engages with a worm wheel 30 under a biasing force of a coil spring 22.
    ウォームギヤ軸15に固設されたシザーズギア14は、第1の微動操作ノブ11の平歯車13と噛合しており、ウォームギヤ軸15のウォームギヤ16は、コイルバネ22の付勢力を受けつつウォームホイール30と係合している。 - 特許庁
  • Both of the 1st and the 2nd gears 2 and 3a are spur gears, and the gear train GT includes an adjusting gear member 3 including the 2nd gear 3a and a worm part 3b coaxially and integrally rotating with the 2nd gear 3a, and a worm wheel 4a meshing with the worm part 3b.
    第1,第2ギア2,3aはいずれも平歯車であり、ギア列GTは、第2ギア3aおよび第2ギア3aと同軸で一体に回転するウォーム部3bを含む調整ギア部材3と、ウォーム部3bに噛み合うウォームホイール4aとを含む。 - 特許庁
  • In a lens barrel driver having lens retainers 41, 51, and the DC motor 80 generating the drive power, including a gear train 70 to transmit the drive power to the lens retainers from the drive gear directly connected to the output shaft 82a of the DC motor, the driver gear is a spur gear 71 and the worm gear 72b and worm wheel 73a are included in the gear trains 70.
    レンズ保持部材41,51、駆動力を発生するDCモータ80、DCモータの出力軸82aに直結された駆動歯車からレンズ保持部材に駆動力を伝達する歯車列70を含む駆動機構等を備えたレンズ鏡胴の駆動装置において、駆動歯車は平歯車71であり、歯車列70の途中にウォームギヤ72b及びウォームホイール73aが含まれている。 - 特許庁

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