「subgrade」を含む例文一覧(94)

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  • SUBGRADE MATERIAL BLOCK
    路床材ブロック - 特許庁
  • SUBGRADE FILLING MATERIAL
    地盤充填材 - 特許庁
  • METHOD FOR MANUFACTURING SUBGRADE MATERIAL
    路盤材の製造方法 - 特許庁
  • INVERT SUBGRADE CONSTRUCTION METHOD
    インバート路床施工法 - 特許庁
  • METHOD OF MEASURING COEFFICIENT OF SUBGRADE REACTION, DEVICE FOR DERIVING COEFFICIENT OF SUBGRADE REACTION, METHOD OF CONSTRUCTING SUBGRADE, AND PROGRAM
    地盤係数測定方法、地盤係数導出装置、地盤建設方法およびプログラム - 特許庁
  • SWEEPER FOR CLEANING SUBGRADE SURFACE
    路床面の清掃用スウィーパ - 特許庁
  • SUBGRADE MATERIAL USED FOR PAVEMENT OF ROAD SURFACE
    路面の舗装に使用する下地材 - 特許庁
  • REINFORCING METHOD FOR SUBGRADE SLAB
    道路床版の補強方法 - 特許庁
  • SUBGRADE AND TRAFFIC PATH INCLUDING THE SAME
    路床及びこれを含む交通路 - 特許庁
  • To provide a method for manufacturing subgrade material capable of manufacturing a subgrade material which is safe and has properties of subgrade material sufficiently fit for practical use at a low cost.
    安全でしかも路盤材特性が十分に実用に耐える路盤材を安価に製造することができる路盤材の製造方法を提供する。 - 特許庁
  • SUBGRADE MAKING METHOD BY WASTE TIRES FILLED WITH PARTICULATE MATTER, AND DEVELOPED SUBGRADE
    粒状体の充填廃タイヤによる地盤造成方法と造成された地盤 - 特許庁
  • The joint-section structure of the road is positioned between a concrete subgrade 30a and a crushed-stone subgrade 10.
    コンクリート路盤30aと砕石路盤10との間の道路の目地部構造である。 - 特許庁
  • FASTENER AND FASTENING STRUCTURE OF SUBGRADE SLAB USING THE SAME
    締結具とそれを使用した路床版の締結構造 - 特許庁
  • STABILIZED SUBGRADE AND PAVEMENT STRUCTURE
    安定処理化路床並びに舗装構造 - 特許庁
  • A steel plate 21 fixed onto the concrete subgrade 30a by an anchor 22 is projected horizontally towards the top face of the crushed-stone subgrade 10.
    上記コンクリート路盤30aにアンカー22で固定した鋼板21を、上記砕石路盤10上面に向けて水平に突出する。 - 特許庁
  • A plurality of the normal sandbags 11 are spread all over the whole surface of the excavated section 15 of a subgrade 4, and form a part of the subgrade 4.
    普通土嚢11は、路盤4の掘削部15の全面にわたって複数敷き詰められ、路盤4の一部をなしている。 - 特許庁
  • The mixing ratio of the supplementary material 21 to the subgrade material 22 is set to, supplementary material:subgrade material=10:90 to 50:50 (weight ratio).
    前記補足材21の前記路盤材22に対する混合比は、補足材:路盤材=10:90〜50:50(重量比)とされる。 - 特許庁
  • TAMPING METHOD FOR SUBGRADE BASE COURSE USING ARTIFICIAL LIGHTWEIGHT AGGREGATE
    人工軽量骨材を使用する路床路盤の締め固め方法 - 特許庁
  • RAISED SUBGRADE, AND STRUCTURE OF APPROACH SECTION OF GRADE SEPARATION VIADUCT
    嵩上げ路床及び立体交差橋のアプローチ部の構造 - 特許庁
  • At both the sides of a concrete subgrade 10, a carriage way passage 12 for a block carrying carriage 11 is formed together with the concrete subgrade 10 in one united body, which is projected out above the concrete subgrade 10 with an interval wider than the width of a block 13 scheduled to be carried.
    コンクリート路床10の両側に、コンクリート路床10より高く突出し且つ搬送予定のブロック13の幅より広い間隔をおいてコンクリート路床10と一体的に、ブロック搬送台車11が走行するための搬送路12が形成されている。 - 特許庁
  • A base 2 is formed on the subgrade 1, and a binder course 3 and a surface course 4 of pavement are laminated thereon.
    路床1の上に路盤2を形成し、その上に舗装体の基層3と表層4とを積層する。 - 特許庁
  • A roadbed for the crushed-stone subgrade is composed of back-filled soil and sand, and is relatively weak.
    砕石路盤10の路床は埋め戻した土砂から構成されて相対的に軟弱である。 - 特許庁
  • Geotextiles 10 are laid between the subgrade and the cushion layer when carrying out block pavement.
    ジオテキスタイル10は、ブロック舗装の際に路盤材とクッション層との間に敷設される。 - 特許庁
  • This permeable pavement structure 1 formed on a subgrade layer 2 is characterized in that a filter layer 3, a water-retentive subgrade layer 4 composed of a water-retentive subgrade material obtained by mixing a coal-ash granulated material 21 as a supplementary material into a subgrade material 22, and a surface layer 5 with the water permeability are sequentially superposed on one another.
    路床層2上に形成される透水性舗装構造体1であって、フィルター層3と、路盤材22に補足材として石炭灰造粒物21を混合した保水性路盤材からなる保水性路盤層4と、透水性を備えた表層5とが順次積層されてなることを特徴とする透水性舗装構造体1を構成する。 - 特許庁
  • Each inclined roadway subgrade unit has 16 projections 8 comprising 4 projections in each vertical row and 4 projections in each lateral row.
    一個体の傾斜路盤にその突起8を縦列に4個、横へ4列にして16個を設ける。 - 特許庁
  • Preferably, a subgrade mat 21 is provided between the sound insulating mat 30 and the ballast 20.
    遮音マット30とバラスト20との間には、路盤マット21が設けられているとよい。 - 特許庁
  • It is further preferable to provide a drainage ditch at the contact face of the paving material with the subgrade.
    さらに、舗装材の路盤との接触面に排水溝を設けることが望ましい。 - 特許庁
  • A wood material pavement structure consists of a subgrade 1 on a road bed, a concrete base layer 2 on the subgrade and a bamboo material surface layer 3 on the concrete base layer.
    路床上の路盤1と、該路盤上のコンクリート基層2と、該コンクリート基層上の竹材表層3と、からなる木質材料系舗装の構造とする。 - 特許庁
  • The soil is collected from the land where the subgrade 12 is to be formed, and the wooden pieces are formed by cutting and crushing the trees existing on the land where the subgrade 12 is to be formed.
    また土は路床12を形成しようとする土地から採取され、木質片は路床12を形成しようとする土地に存在する樹木を伐採した後、粉砕して形成される。 - 特許庁
  • Soil, wooden pieces, and a stabilizer are mixed, this mixture is uniformly compacted to form the subgrade 12, and pavement is provided on the subgrade 12.
    路床12は土と木質片と安定材とを混合してこの混合物を均等に締め固めて形成され、この路床12の上面には舗装が設けられる。 - 特許庁
  • To provide a high void subgrade material contributed to the improvement of riding in a railway track, the reduction of maintenance work, the facility of use in a road, a park, various kinds of athletic equipments, etc. and a semi-rigid subgrade construction method.
    鉄道線路における乗り心地の改善、保守作業の軽減や道路、公園、各種運動施設等における利用の容易性並びに保守費用の低減に資する高空隙路盤材及び半剛性路盤工法を提供する。 - 特許庁
  • To increase the rigidity by creating a dilatancy due to shear deformation to the waste tire thereby forming a stress-strain type non-linear loop in a cylindrical laminated body and thus a subgrade making method by waste tires filled with particulate matter capable of forming hard pile-shaped improved bodies and of adaptively following up any deformation in the subgrade in addition to the creation of the subgrade.
    廃タイヤにせん断変形によるダイレイタンシーを生じさせて剛性の増加を図ると共に筒型積層体に応力—歪の非線形ループを形成させ、硬い杭状改良体の形成と地盤変形に順応的追随ができる粒状体の充填廃タイヤによる地盤造成方法と造成された地盤を提供する。 - 特許庁
  • Thereafter, the air bearings 8, 8, 8, 8, are removed, and the high strength reinforced concrete precast slab 1 is laid on the subgrade G.
    その後、該エアベアリング8,8,8,8を撤去して、該高強度鉄筋コンクリートプレキャスト版1を路盤Gに敷設する。 - 特許庁
  • EPOXY RESIN COMPOSITION FOR PAVEMENT, ITS MANUFACTURE AND METHOD FOR PAVEMENT OF ROAD AND OUTDOOR SUBGRADE USING THE SAME
    舗装用エポキシ樹脂組成物及びその製造方法並びにそれを用いた道路や屋外床の舗装方法 - 特許庁
  • COEFFICIENT OF HORIZONTAL SUBGRADE REACTION SETTING METHOD ON REAR SIDE USED FOR EXCAVATION WORK SIMULATION DEVICE AND MINIMUM EARTH PRESSURE SETTING METHOD
    掘削工事用シミュレーション装置に用いる背面側の水平地盤反力係数設定方法及び最小土圧設定方法 - 特許庁
  • This foundation structure employs both the spread foundation 12 utilizing the subgrade reaction and the pile foundation 13 utilizing the supporting force by the pile.
    地盤反力を利用する直接基礎12と杭による支持力を利用する杭基礎13とを併用してなる基礎構造10である。 - 特許庁
  • To provide a subgrade filling material with reduced hexavalent chromium elusion showing good strength development.
    6価クロムの溶出量を低減し、かつ良好な強度発現性を有する地盤充填材を提供する。 - 特許庁
  • A paving structure 1 comprises paving blocks 3, joints 4, a sand layer 5, a subbase course 6 made of crusher-run, and existing subgrade 7 as ground.
    舗装構造1は、舗装用ブロック3と、目地部4と、砂層5と、クラッシャランからなる路盤6と、既存の地盤からなる路床7とからなる。 - 特許庁
  • To retain an interlayer separation function between a subgrade and a cushion layer for a long time while keeping necessary water permeability.
    必要な透水性を有しつつも、路盤材とクッション層との層間分離機能を長期間にわたって維持する。 - 特許庁
  • A cement stabilized water permeable base 12 having thickness of 20-30 cm is formed on the subgrade 11, and the binder course 13 is formed on the base 12.
    路床11上にセメント安定処理された20〜30cmの厚さの透水性路盤12が形成され、路盤12上に基層が形成される。 - 特許庁
  • In the roadway subgrade, a cross section of the sidewall is formed to be a T-letter shape which is inclined to the left side, so that the wheel may go up on a lateral bar of the inclined T-letter shape.
    その側壁の断面をTの字を左に倒した形にし、倒れたT字の横棒の上を車輪が上る路盤にする。 - 特許庁
  • The basic structure consists of a subgrade 1, a roadbed 2, an adjusting layer 4, a block paving material 5, and a joint 6 in sequence from the lower side, similarly to conventional block pavement.
    基本構造は、従来のブロック舗装と同様、下から順に、路床1、路盤2、調整層4、ブロック舗装材5および目地6となる。 - 特許庁
  • To provide a subgrade working method for forming a paved surface having permeability, water retentivity, high anti-slipperiness and excellent durability.
    透水性、保水性を備え、耐スリップ性が高く、耐久性にも優れた舗装面を形成するための路盤施工法を提供する。 - 特許庁
  • To provide a carrying equipment capable of definitely and efficiently carrying paving materials such as fresh concrete, subgrade materials or the like.
    生コンクリートや路盤材などの舗装材を効率的かつ確実に搬送できるようにした搬送装置を提供することを目的とする。 - 特許庁
  • The target ground includes a roadbed of a road, a subgrade of a road, and ground under a road, and the hardener injection space is located on a side surface of the road.
    対象地盤として道路の路床、道路の路盤または道路下の地盤を含み固化材充填用空間が道路の側面に位置する。 - 特許庁
  • The subgrade 12 may be formed of a rigid resin box body and the diatomaceous earth filled in a cavity of the box body.
    路盤12は、硬質樹脂製箱体とその箱体の空隙に充填された珪藻土骨材からなるものであっても良い。 - 特許庁
  • An asphalt pavement structure is constituted by providing a binder course 3 and a surface layer 4 consisting of an asphalt mixture on a subgrade 1 and a base 2 in due order.
    路床1、路盤2上に、アスファルト混合物からなる基層3、表層4を順に設けたアスファルト舗装構造である。 - 特許庁
  • To provide a method for planning and computing vertical section alignment of slab track allowing visual grasping of relationship between subgrade and planned vertical section alignment.
    路盤と計画縦断線形との関連を視覚により把握することができるスラブ軌道の縦断線形策定計算方法を提供する。 - 特許庁
  • The pavement structure consists of: a subgrade 12 formed on a roadbed 11; a water leading sheet 13 laid on the subgrade 12; a cushioning layer 14 formed on the water leading sheet 13; and a block layer 16 laid on the cushioning layer 14.
    舗装構造は、路床11上に形成された路盤12と、路盤12上に敷設された導水シート13と、導水シート13上に形成されたクッション層14と、クッション層14上に敷設されたブロック層16とを備える。 - 特許庁
  • In a paving structural body 1 laid on a subgrade G, an asphalt substratum 2 containing elastic aggregate 21 formed on the subgrade and the main material comprising the elastic aggregate are bonded together with a binder and an elastic layer 3 formed on the asphalt substratum 2 are provided.
    路盤G上に敷設された舗装構造体1において、上記路盤上に形成された弾性骨材21を含むアスファルト基層2と、弾性骨材からなる主材をバインダーによって結合してなり、アスファルト基層2上に形成された弾性層3とを備える。 - 特許庁
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