中小企業の成長戦略に係る議論 Discussion on the Growth Strategy for SMEs - 経済産業省
2020年に向けたAPEC中小企業政策の方向性 Prospects for APEC SME Policy: Looking Toward 2020 - 経済産業省
中小企業の高成長分野への参画 SMEs’ participation in high-growth sectors - 経済産業省
中小企業の世界市場へのアクセス SMEs’ access to global markets - 経済産業省
2011年APEC中小企業会合 APEC 2011 SME Meetings - 経済産業省
中小企業の交流拡大に関する協力 Cooperation about mutual expansion of a SMEs (small and medium enterprises)
- 経済産業省
電子商取引作業計画の中断と再開 Suspension and Re-Opening of The E-Commerce Work Programme - 経済産業省
ロシア、中国なども加盟準備を進めている。 Russia and China are also preparing to join the accord. - 経済産業省
(2)東アジア域内における中国のプレゼンスの高まり (2) The increasing presence of China in the East Asian region - 経済産業省
①外資系企業の中国、ASEANへの進出動機の比較 (a) Comparison of motivation for entry of foreign affiliates in China and ASEAN - 経済産業省
②外資系企業が中国、ASEANにおいて今後強化する機能 (b) Functions to be strengthened by foreign affiliates in China and ASEAN - 経済産業省
〈中国電子関連企業のR&D活動の状況等〉 <State of Chinese Electronics Firms’ R&D Activity> - 経済産業省
(中国消費市場と流通産業の状況) <Status of China’s consumer market and distribution industry> - 経済産業省
これら中国国内における外資系小売企業は、流通の近代化を求める中国政府の支援等を背景として、これまで中国国内には見られなかった新たな業態による参入を中心として事業を拡大してきた。 With support from the Chinese government, which strives for modernization of the distribution industry, these foreign retailers have expanded their activities in China, mainly through new types of business operations that had not existed in China before. - 経済産業省
(イ)中国における外資系流通企業の事業展開 · Development of business activities by foreign distribution companies in China - 経済産業省
(中国の労働力移動の実態) <Actual conditions of movement in labor force in China> - 経済産業省
②アジアにおいて拡大する中国のサービス関連消費 (b) China’s service-related consumption expanding in Asia - 経済産業省
2.経常収支の中長期的見通しと日本の課題 2.Medium- to long-term current account prospects and issues facing Japan - 経済産業省
2.経常収支の中長期的見通しと日本の課題 2. Medium- to long-term current account forecast and challenges for Japan - 経済産業省
③グローバリゼーションの中のシリコンバレー (c) Silicon Valley and globalization - 経済産業省