an Japanese undersea tunnel called {Seikan tunnel}
青函トンネルという海底トンネル - EDR日英対訳辞書
The Hokutosei started service in 1988 as the SeikanTunnel connecting Hokkaido and Honshu was completed. 北斗星は1988年,北海道と本州を結ぶ青(せい)函(かん)トンネルの開通と同時に運行を開始した。 - 浜島書店 Catch a Wave
The new line runs through the world's longest undersea tunnel, the 54-kilometer SeikanTunnel under the Tsugaru Strait. この新路線は,津(つ)軽(がる)海峡の下を通る世界最長の海底トンネルである長さ54キロの青(せい)函(かん)トンネルの中を走行する。 - 浜島書店 Catch a Wave
In the Hokkaido Shinkansen line, whose construction work started in 2005, the section including the Seikantunnel is to be shared with cargo trains on the existing regular railway line.
2005年から建設が始まった北海道新幹線は、青函トンネルとその前後の区間を在来線の貨物列車と共用する。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
He said, "It has been a long-cherished dream that the shinkansen run through the SeikanTunnel. We must work hard to meet our passengers' expectations." 彼は「新幹線が青函トンネルを走るのは長年の夢でした。お客さまの期待に応えるために一生懸命努力していきます。」と話した。 - 浜島書店 Catch a Wave
The Hakkoda Tunnel has now become the third longest tunnel in the world after two undersea tunnels: the 53.9-kilometer SeikanTunnel in Japan and the 50.5-kilometer Eurotunnel under the English Channel.
八甲田トンネルは今や,2つの海底トンネル,53.9キロの日本の青(せい)函(かん)トンネル,50.5キロのイギリス海峡下のユーロトンネルに続き,世界で3番目に長いトンネルとなった。 - 浜島書店 Catch a Wave
This was intended for the Commemorative Exhibition of Opening the SeikanTunnel held in the same year, and Toyoji's descendants purchased the restored ship after the exposition, then presented it to Hakodate City.
これは、同年の青函トンネル開通記念博覧会にあわせたものだが、博覧会の後に豊治の子孫が復元船を買い上げ、函館市に寄贈した。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
Even the old-type limited express manufactured in the era of JNR can run at a speed of 140 km/h (ordinarily, the highest speed is limited to 120 km/h) inside the Seikantunnel, and the ATC-L type automatic train control device, compatible with the analog ATC used in Shinkansen, is employed (however, each JR company is digitizing the ATC system, and it is highly likely that the ATC-L will be replaced with a digital ATC after the construction of the Hokkaido Shinkansen line is completed).
青函トンネル内は国鉄時代に製造された旧型特急車両(通常制限最高速度120km/h)でも140km/h現示まで出せ、新幹線のアナログATCと互換性のある自動列車制御装置ATC-L形を採用している(ただしJR各社はATCシステムのデジタル化を進めており、北海道新幹線建設後は置き換えられる可能性が高い)。 - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス