ブラウザの設定でJava Scriptの使用を有効にしてご利用ください。
ナレッジ・マネジメント; 知識管理; KM
組織の目的のために役立つ(主として従業員等の関係者の)知識を, 包括的に収集し, 組織化し, 共有する仕組み.
出典:Wiktionary
出典:『Wiktionary』 (2009/11/20 23:05 UTC 版)
knowledge management (uncountable)
経営ノウハウ
Management know-how
知識に関する知識
knowledge about knowledge
知識を持つこと
having knowledge of
知識程度
intelligence
知識
product of thought (information, knowledge, wisdom)
交接
carnal knowledge
肉体の交際
知識を啓く
to open the mind―develop the intellectual faculties
見たり聞いたりすることによって得る知識
acquired knowledge
知識を提供するさま
providing knowledge
直感的な操作
instinctive management
知識の啓発
development of knowledge
科学的な手法で行われる事務管理
the science of business management
知識体系
systematized knowledge
知識の現状
the current state of knowledge
推測的な知識
speculative knowledge
知識を扱う情報処理
data processing of information
知識を蓄える
to store one's mind with knowledge
専門知識.
specialist knowledge
業務管理
business management
知識の広さ
width of knowledge
知識の発達
advancement of knowledge
知識を広める
to enlarge the mind―extend the mental horizon
聡明な
knowledgeable
詰め込み学問
cram―crammed knowledge
知識の宝庫
a storehouse of knowledge
a treasury of information
知識の分野
a branch of knowledge
基礎的知識.
a rudimentary knowledge
経営手腕
administrative ability
knowledge management