[ˈdʒɛnərəl əˈfɛərz]
企業や組織内での広範な管理業務やサポート業務を指す表現であり、具体的には人事、財務、施設管理など多岐にわたる業務を含む。
「department」(部門)、「manager」(管理者)、「duties」(職務)、「human resources」(人事)、「budgeting」(予算編成)。
She works in the general affairs department, handling various administrative tasks.(彼女は総務部で、さまざまな管理業務を扱っている。)
The general affairs team is responsible for maintaining office supplies and equipment.(総務チームは、オフィス用品と設備の維持管理を担当している。)
Our general affairs manager will oversee the coordination of the upcoming event.(私たちの総務マネージャーが、これからのイベントの調整を監督する。)
[ədˌmɪnɪˈstreɪʃən]
組織の運営や管理に関する業務全般を指す表現で、政府の行政機関や教育機関などの管理部門を意味することもある。
「office」(オフィス)、「staff」(スタッフ)、「policy」(方針)、「procedure」(手続き)、「governance」(統治)。
The administration is working on a new policy to improve employee satisfaction.(行政は、従業員の満足度を向上させる新しい方針に取り組んでいる。)
He is part of the school administration and deals with student affairs.(彼は学校の行政の一員で、学生事務を扱っている。)
The company's administration has decided to upgrade its computer systems.(会社の経営陣は、コンピューターシステムのアップグレードを決定した。)
〈人〉 a director; a manager
《主に英国で用いられる》 a whipper‐in 《《複数形》 whippers‐》
〈政党の〉 the Executive Council [Board]
the Chairman of the Executive Council [Board]
読み方 そうむ
1
2
(=総務係)an official in charge of general affairs; a manager
総務委員
the committee of general affairs―the executive committee―the managing committee―the managers
a commissioner-general
the head of the general affairs section