意味 | 例文 (1件) |
消費者苦情局の英語
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「消費者苦情局」の部分一致の例文検索結果
該当件数 : 1件
投資者からの苦情、捜査当局からの照会、金融商品取引業者・金融商品取引業協会等 からの情報提供又は新聞広告等から、無登録・無届けで金融商品取引業等を行っている 者及び金融商品取引業者と誤認されるおそれのある商号又は名称を使用している者を把 握した場合は、警察や地域の消費者センター等への照会、直接の電話確認等の方法によ り、積極的にその実態把握に努めるものとする。例文帳に追加
When supervisors have recognized the existence of operators engaging in financial instruments business without registration, or operators’ names that may be confused with other operators that are registered, based on complaints from investors, inquiries from investigative authorities, information provided by Financial Instruments Firms’ Associations, advertisements carried by newspapers, etc., they shall make active efforts to grasp the actual state of such operators through means such as inquiring with police, local consumer centers, etc., about the operators and directly contacting the operators via telephone.発音を聞く - 金融庁
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office of consumer complaints
英和生命保険用語
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