例文 (3件) |
遅れ運動面の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 3件
車両運動状態の実際値を基準値と比較して路面μを推定する際に、ドライバ操作に対する実際値と基準値の変化の時間遅れの差に起因する路面μ推定の精度低下を防止する。例文帳に追加
To prevent accuracy of estimation of a road surface friction coefficient from decreasing resulting from a time-lag difference between an actual value and a reference value with respect to driver's operation when the actual value of the motion condition of a vehicle is compared with the reference value for the estimation of the road surface friction coefficient. - 特許庁
車両運動状態の実際値を基準値と比較して路面μを推定する際に、ドライバ操作に対する実際値と基準値の時間遅れの差に起因する路面μ推定の精度低下を防止する。例文帳に追加
To prevent deterioration of accuracy of a road surface μ estimation due to a time lag between an actual value on driver operation and a reference value when the road surface μ is estimated by comparing an actual value in a vehicle driving condition with a reference value. - 特許庁
エンジンの出力変更に伴う時間遅れに起因した機体の縦方向の変動なしに、ホバリング状態と横面内運動とに渡る範囲で運転状態を変更することが可能な垂直離着陸機の推進方法及び装置を提供する。例文帳に追加
To provide a propulsion method and device for a vertical takeoff/landing airplane capable of changing the operating condition over the range covering from hovering to motions in a lateral plane without variation of the fuselage in the vertical direction resulting from a time lag in association with a change in the engine output. - 特許庁
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