例文 (3件) |
モード特性同定の部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 3件
加振試験で測定点において実際に測定される測定自由度よりも同定する特性行列の自由度を大きくし、これにより測定データに基づいて算出されるモード特性の値の数を特性行列に基づいて算出されるモード特性の値の数よりも少なくする。例文帳に追加
The degree of freedom of a characteristic matrix to be identified is made to be larger than the measuring degree of freedom to be actually measured at measuring points in an oscillating test, and thus, the number of values of mode characteristic computed based on the measuring data is made to be smaller than the number of values of mode characteristic computed based on the characteristic matrix. - 特許庁
さらに、同定したモード特定を用いて、被測定物の動特定をモデル化を特性行列の形で被測定物をモデル化する。例文帳に追加
By using an identified specification, the dynamic specification of the object to be measured is modeled by modeling the object to be measured in a form of a characteristic matrix. - 特許庁
解析装置14は、加振装置12が軸箱4を加振したときに振動測定装置13が測定した軸箱加速度及び車体加速度に基づいて、軸箱加速度から車体加速度への伝達関数を解析して、車体1の固有振動モード特性を同定するとともに乗り心地を評価する。例文帳に追加
The analysis device 14 analyzes the transfer function from axle-box acceleration to car-body acceleration, on the basis of axle-box acceleration and car-body acceleration measured by the vibration measuring device 13, when the axile boxes 4 are vibrated by the vibrating device 12, identifies natural vibration mode characteristics of the car body 1, and evaluates quality of riding. - 特許庁
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