意味 | 例文 (953件) |
CRANK ANGLEの部分一致の例文一覧と使い方
該当件数 : 953件
Synchronous injection control is performed to synchronously inject fuel in the quantity corresponding to the operating state, within a first crank angle range, and when a first accelerating state due to the change of throttle opening is detected, asynchronous injection control of fuel in the quantity corresponding to the first accelerating state is performed.例文帳に追加
運転状態に応じた量の燃料を第1のクランク角範囲内で同期噴射する同期噴射制御を行うとともに、スロットル開度変化による第1の加速状態が検出された際に、第1の加速状態に応じた量の燃料を、第1のクランク角範囲内とは異なる第2のクランク角範囲内で非同期噴射制御を行う。 - 特許庁
To provide technique for allowing a reducing agent added from a fuel addition valve to satisfactorily reach an exhaust emission control device even when a combustion interval between a cylinder with a reducing agent addition valve installed close thereto and another cylinder in the same bank becomes a crank angle of 90 degrees in each bank of a V-eight internal combustion engine.例文帳に追加
V型8気筒内燃機関の各バンクにおいて、還元剤添加弁が近接して取り付けられた気筒と、同バンクにおける他の気筒との燃焼間隔が90度クランク角になった場合にも、燃料添加弁から添加された還元剤が良好に排気浄化装置に到達できる技術を提供する。 - 特許庁
Upon starting the engine, the device is structured to control so that: a motor starts cranking after the initial combustion and expansion; during a stroke upon starting, fuel injection is performed with two cylinders or more; and from the start of the engine, ignition is performed within 180° of a crank angle in two or more cylinders.例文帳に追加
筒内に直接燃料を噴射可能なエンジンの制御装置において、エンジンの始動時に各気筒の行程を判別出来る手段と、ピストン停止位置を判別できる手段と、ピストン停止位置を制御可能な機構を備え、 エンジンを始動する際に、 初爆発生以後にモータがクランキングを開始すること、 始動する際の行程中に燃料噴射を2気筒以上に行うとともに、始動する際からクランク角180°以内に点火を2気筒以上に行うことを特徴とする制御を行う。 - 特許庁
意味 | 例文 (953件) |
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