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CRANK ANGLEの部分一致の例文一覧と使い方

該当件数 : 953



例文

For changing the pitch with which the rib NR is wound on a base tubular element ETB, formed on its turn by the winding coil of the ribbon PT, at least two twisting bars BT operated by a crank MN are used to rotate the series of supporting elements DSC with a pre-defined angle.例文帳に追加

リボンPTをコイル状に巻くことによって回転とともに形成されるチューブ状基本要素ETB上にリブNRが巻き付けられるピッチを変更するために、クランクMNによって操作される少なくとも2本の捻り棒BTを使用して、前記一連の支持要素DSCを所定の角度で回転させる。 - 特許庁

In the idling state when the lift quantity of the intake valves 1 and 2 is very small, a rotation phase of a camshaft 3 to a crankshaft is changed by a VCT 18, so that valve opening timing and valve closing timing are changed toward the delay side in such a way that the intake valves 1 and 2 have their lift peak in a crank angle period with the highest intake flow speed to a cylinder.例文帳に追加

吸気バルブ1,2のリフト量が非常に小さくなるアイドル運転状態では、VCT18によりカムシャフト3のクランク軸に対する回転位相を変更して、吸気バルブ1,2が気筒への吸気流速の最も高いクランク角期間においてリフトピークを迎えるように、その開弁開始時期及び閉弁時期を遅角側に変更する。 - 特許庁

A stroke amount adjusting mechanism 76 adjusts the relative angle positions of the eccentric bushes 8a, 8b with respect to each crank part 50a, 50b in a pair of crankshafts 6a, 6b by relatively rotating the eccentric bushes 8a, 8b of the connecting rods 10a, 10b with respect to each of the crankshafts 6a, 6b.例文帳に追加

ストローク量調節機構76は、一対のコネクティングロッド10a,10bの偏心ブッシュ8a,8bを一対のクランク軸6a,6bの各々に対して相対的に回転させることにより、一対のクランク軸6a,6bの各々のクランク部50a,50bに対する偏心ブッシュ8a,8bの相対的角度位置を調節する。 - 特許庁

To recognize the operation of a ring gear 7 integrally rotatably joined to a crankshaft 3 of an internal combustion engine 1 of a monitoring system of a starting device of the internal combustion engine 1, and to perform the fatigue analysis of the ring gear 7, the reverse rotation detection of the crankshaft 3, and the change detection of a crank angle.例文帳に追加

内燃機関1の始動装置のモニタリングシステムにおいて、内燃機関1のクランクシャフト3と一体回転可能に結合されるリングギア7の動作を認識可能とし、ひいては例えばリングギア7の疲労診断、クランクシャフト3の逆回転検出、ならびにクランクアングルの変化検出等を行えるようにする。 - 特許庁

例文

The ECU calculates a change rate ΔNE of an engine speed based on an output of a crank angle sensor 35, a torsional vibration component of ΔNE is extracted by subtracting a value smoothed with a change component of ΔNE from ΔNE, and the engine fuel injection amount is corrected so as to suppress this torsional vibration component.例文帳に追加

ECUはクランク角センサ35出力に基づいて機関回転数の変化率ΔNEを算出し、ΔNEの変動成分を平滑化した値をΔNEから差し引くことによりΔNEのねじり振動成分を抽出するとともに、このねじり振動成分を抑制するように機関燃料噴射量を補正する。 - 特許庁


例文

This system is provided with a in-cylinder torque computing means computing indicated torque Ti(k) (in-cylinder torque) due to combustion in the cylinder based on information in relation to crank angle, a discrimination means discriminating combustion state in the cylinder or fuel properties based on indicated torque Ti(k), and a control means controlling the internal combustion engine based on the combustion state or the fuel properties.例文帳に追加

クランク角に関する情報に基づいて筒内での燃焼に起因する図示トルクT_i(k)(筒内トルク)を算出する筒内トルク算出手段と、図示トルクT_i(k)に基づいて筒内の燃焼状態又は燃料の性状を判別する判別手段と、燃焼状態又は燃料の性状に基づいて内燃機関を制御する制御手段と、を備える。 - 特許庁

A solenoid valve 4 of a gas feeding pipe 5 is opened during a period since an intake valve 2 starts to open until a crank angle becomes 360 degrees, and closed to stop feeding of fuel gas when the fuel gas amount determined by governing at that time is fed from a jet port 5a of the gas feeding pipe 5 into an inlet port 1.例文帳に追加

ガス供給管5の電磁弁4は、吸気弁2が開き始めてからクランク角度が360度になるまでの間に開かれ、その時のガバニングで定められた燃料ガス量がガス供給管5の噴出口5aから給気ポート1に供給されると閉じられて燃料ガスの供給を停止する。 - 特許庁

In a reference crank angle position B, it is determined whether or not it is cylinder discrimination timing of determining that the next cylinder in a compression top dead center is a #2 cylinder, based on the number of the cylinder discrimination signals Phase output within discrimination windows in a range of 120 deg where timing tracing back by 40 deg is final time.例文帳に追加

また、基準クランク角位置Bでは、40degだけ遡ったタイミングを終期とする120deg範囲の判別ウインドウ内で出力された気筒判別信号Phaseの数から、次の圧縮上死点気筒が#2気筒であると判別する気筒判別タイミングであるか、気筒判別タイミングでないかを判断する。 - 特許庁

As a fuel injection form making quantity of fuel existing in the combustion chamber 2 a value necessary for engine start when fuel in the combustion chamber 2 is to be burned at each cylinder after crank angle discrimination in engine start under a condition where alcohol concentration in fuel is high, a fuel injection form for high alcohol concentration is newly set.例文帳に追加

燃料中のアルコール濃度が濃い状態にあって、エンジン始動時のクランク角判別後に各気筒で燃焼室2内の燃料を燃焼させようとするときに同燃焼室2内に存在する燃料の量をエンジン始動に必要な値とし得る燃料噴射形態として、高アルコール濃度用の燃料噴射形態が新たに設定される。 - 特許庁

例文

This system for controlling operation of the diesel engine 12 of an automobile is provided with a means 14 for supplying fuel to the cylinder on the basis of at least one main injection and delayed injection of the fuel as a function of the predetermined desired value related to an interval of crank angle for separating the delayed injection from the main injection.例文帳に追加

遅延噴射を主噴射から分離するクランク角度間隔に対する所定の所望値の関数として、燃料の少なくとも1回の主噴射及び遅延噴射に従って、そのシリンダに燃料を供給する手段14が設けられた自動車のディーゼルエンジン12の作動を制御するシステムである。 - 特許庁

例文

When low temperature combustion is conducted and the occurrence of engine stall is expected, namely when hard braking is judged on the basis of output data from a brake switch 60, a crank angle sensor 52, vehicle speed sensor 61, and the like, the performance of low temperature combustion is prohibited or the air-fuel ratio is sifted to a lean side, consequently the occurrence of engine stall is prevented.例文帳に追加

更に低温燃焼が行われるときであってエンジンストールの発生が予測されるとき、つまり、ブレーキスイッチ60、クランク角センサ52、車速センサ61等の出力値に基づいて急ブレーキがかけられたと判断されるときに、低温燃焼の実行が禁止されるか、又は、空燃比がリーン側にシフトされ、その結果、エンジンストールの発生が阻止される。 - 特許庁

An ECU 5 as a controlling means identifies the compression stroke of the engine 1 according to the magnitude of the output fluctuation width of the generator 6 in a prescribed crank angle range determined by a reference signal 3a of a reference signal generating means comprising a projection 2a, a detecting part 3 and a waveform shaping part 4, and then outputs an ignition signal to the engine 1.例文帳に追加

このことから、制御手段としてのECU5は、突起部2a、検出部3、および波形整形部4よりなる基準信号発生手段の基準信号3aによって決定された所定のクランク角度範囲内における、発電機6の出力変動幅の大きさに基づいてエンジン1の圧縮行程時を識別し、エンジン1に対し点火信号を出力する。 - 特許庁

The ECU 50 obtains deviation between the actual rotational frequency of the internal combustion engine 1 and the target rotational frequency in idling on the basis of a signal from the crank angle sensor 19 during idling of the internal combustion engine 1, and when the obtained deviation exceeds a predetermined threshold, it is determined whether or not the reforming catalyst is deteriorated or abnormality occurs in the reformer 20.例文帳に追加

ECU50は、内燃機関1のアイドル運転中に、クランク角センサ19からの信号に基づいて、内燃機関1の実際の回転数とアイドル運転時における目標回転数との偏差を求め、求めた偏差が所定の閾値を上回った場合に、改質触媒が劣化しているか、または、改質器20に異常が発生していると判断する。 - 特許庁

On the basis of the density and the water content, some of the inclination angle and oscillation cycle (the number of revolution of a crank shaft) of the paddle of an oscillating separator and the air letting speed and jet pressure of an air jetting nozzle 11 are combined and controlled, and the waste 1 is separated into solids, films, and small-diameter substances.例文帳に追加

比重及び含水率に基づいて、揺動式選別機3のパドル12の傾斜角度及び揺動周期(クランク軸の回転数)及び空気噴射ノズル11の空気噴射速度及び噴射圧力のうちのいずれか又はいくつかを組合わせて制御して、一般廃棄物1を、固形物と、フィルム状物と、小径物とに選別する。 - 特許庁

This device is provided with a first rotation phase detection means capable of detecting rotation phase of a camshaft 134 in relation to crankshaft 120 at each revolution cycle of a cam sensor 132 based on output signal of a crank angle sensor 117 and the cam sensor 132, and a second rotation phase detection means capable of detecting the rotation phase at arbitrary timing irrespective of rotation cycle of the camshaft 134.例文帳に追加

クランク角センサ117及びカムセンサ132の出力信号に基づいて、カムシャフト132の回転周期毎にカムシャフト120に対するカムシャフト134の回転位相を検出できる第1回転位相検出手段と、カムシャフト134の回転周期にかかわらず、任意のタイミングで前記回転位相を検出できる第2回転位相検出手段と、を備える。 - 特許庁

In a compressor device 1 including a piston 8 integrally formed with a piston shaft 6 and a piston head 7, a ring seal 11 is attached to be inclined at an angle α with respect to a reference line X perpendicular to a piston axis j, in a reference cross section passing through a cylinder axis i and perpendicular to a rotation center h of a crank 5.例文帳に追加

ピストン軸6とピストンヘッド7とを一体に形成したピストン8を有するコンプレッサ装置1において、シリンダ軸心iを通ってクランク5の回転中心hと直角な基準断面において、リングシール11は、ピストン軸心jと直角な基準線Xに対して角度αで傾斜して取り付く。 - 特許庁

Consequently, the engine room 3 and exhaust system parts of exhaust manifold, turbocharger, etc., are cooled by the running air, to suppress a temperature rise thereof, in its turn, a temperature rise of engine peripheral parts of high tension cord, crank angle sensor, engine harness, etc., is suppressed, to prevent deterioration of heat.例文帳に追加

このため、走行風によりエンジンルーム3及びエキゾーストマニホールドやターボチャージャ等の排気系部品が冷却されてその温度上昇が抑制され、ひいてはハイテンションコード、クランク角センサ、エンジンハーネス等のエンジン周辺部品の温度上昇が抑制されて熱劣化が防止される。 - 特許庁

Provided that the ignition timing is set to the MBT, after ignition in a combustion chamber 6, it is determined whether or not the set ignition timing is deviated from the MBT on the basis of a waveform shape of the ion current with respect to progress of a crank angle detected by the ion current detecting means 33 over a period near to a compression top dead center.例文帳に追加

点火時期がMBTに設定されている条件下において、燃焼室6における点火後、圧縮上死点付近までの期間に亘ってイオン電流検出手段33によって検出されたクランク角の進行に対するイオン電流の波形形状に基づいて、設定されている点火時期がMBTからずれているか否かを判定する。 - 特許庁

Thereupon a VVT motor able to operate only while an intake cam shaft is rotating in association with the rotation of a crank shaft of the engine is put in the operable condition, and the VVT motor is operated so that the opening/closing timing VT of a suction valve is altered toward the most delayed angle timing VT1 (S110).例文帳に追加

こうしてエンジンのクランクシャフトの回転に伴ってインテークカムシャフトが回転している最中にのみ駆動可能なVVTモータを駆動可能な状態として、吸気バルブの開閉タイミングVTが最遅角タイミングVT1に向けて変更されるようVVTモータを駆動する(S110)。 - 特許庁

A metallic boss plate 13 is integrally installed on the bottom plate 11 by insert molding, and an operation piece 24 for operating a magnetic coil 5 as a crank angle sensor arranged in an engine body 1 is integrally arranged on this boss plate 13, and an engaging key 26 for engaging with a key groove 27 formed on a crankshaft 2 is integrally arranged.例文帳に追加

底プレート11にはインサート成形により金属製のボスプレート13が一体に取り付けられており、このボスプレート13にはエンジン本体1に設けられたクランク角度センサとしての磁気コイル5を作動させる作動片24が一体に設けられるとともに、クランク軸2に形成されたキー溝27に係合する係合キー26が一体に設けられている。 - 特許庁

This failure diagnosis device diagnosing a failure of the decompression mechanism reducing cylinder compression pressure of an engine, includes: an engine speed change detection means S15 detecting a change of an engine speed at a specific crank angle during cranking in engine start; and decompression failure determination means S17, S18 determining the failure of the decompression mechanism based on the change of an engine speed.例文帳に追加

エンジンの筒内圧縮圧力を低減するデコンプ機構の故障を診断する故障診断装置であって、エンジン始動時のクランキング中に特定クランク角におけるエンジン回転速度の変化を検出するエンジン回転変化検出手段(S15)と、エンジン回転速度の変化に基づいてデコンプ機構の故障を判定するデコンプ故障判定手段(S17,S18)と、を有する。 - 特許庁

An engine ECU 13 determines whether the engine is in a stopped state or not according to output signals from such as a crank angle sensor 17 for detecting the rotational speed of the engine, and a body ECU 14 determines whether the vehicle is in use or not according to output signals such as a door lock sensor 32 for detecting the locking of the door.例文帳に追加

エンジンECU13で、エンジン回転速度を検出するクランク角センサ17等の出力信号に基づいてエンジンが停止状態であるか否かを判定し、ボディECU14で、ドアロックを検出するドアロックセンサ32等の出力信号に基づいて車両が不使用状態であるか否かを判定する。 - 特許庁

When the fuel is injected in a compression stroke of the cylinder 2, the fuel injection amount is increase-corrected in response to increase of cylinder inside pressure caused by volume reduction of the combustion chamber 6, and the injection amount is increase-corrected to correspond to the timing tithing in a period after the vicinity of a crank angle where a going-up speed of the piston 5 gets maximum.例文帳に追加

燃料を気筒2の圧縮行程で噴射させるときには、燃焼室6の容積の減少による気筒内圧の増大に応じて燃料噴射量を増大補正するとともに、ピストン5の上昇速度が最大になるクランク角近傍から後の期間で、燃料噴射量を噴射時期thtinjに対応づけて増大補正する。 - 特許庁

Ignition is performed after supplying compressed air and fuel into a combustion chamber 2 in a cylinder in an expansion stroke while the engine 1 stops, and compressed air is supplied into the combustion chamber 2 in the cylinder in a compression stroke while the engine stops when a stop position of a piston 16 in the cylinder is less than a predetermined crank angle, namely, in the vicinity of top dead center for ignition.例文帳に追加

エンジン(1)停止中に膨張行程にある気筒の燃焼室(2)に圧縮空気と燃料を供給した後点火を行い、エンジン停止中に圧縮行程にある気筒には当該気筒のピストン(16)の停止位置が所定クランク角未満、即ち上死点近傍にある場合に当該気筒の燃焼室(2)内に圧縮空気を供給して、点火を行う。 - 特許庁

Threshold values A1, A21, A22 used to determine temporary misfire and actual misfire based on cooling water temperature Tw when starting the engine having six cylinders in series are set (S110) to determine temporary misfire for indicating whether rotation fluctuation Nxd per crank angle 120° CA exceeds the threshold value A1 or not by corresponding to ignition timing of each cylinder of the engine (S150).例文帳に追加

直列6気筒のエンジンを始動する際の冷却水温Twに基づいて仮失火判定と本失火判定に用いる閾値A1,A21,A22を設定し(S110)、エンジンの各気筒の点火タイミングに対応してクランク角120°CA毎の回転変動Nxdが閾値A1を超えるか否かの仮失火判定を行なう(S150)。 - 特許庁

To solve a problem that it is difficult to properly control timing for applying load torque to an internal combustion engine 10 by the power generation of an AC generator 40 while there is provided an operation means which performs at least either of an on-operation or an off-operation to the AC generator which is mechanically connected to a crankshaft of the internal combustion engine according to the rotational angle of the crank shaft.例文帳に追加

内燃機関10のクランク軸に機械的に連結された交流発電機40に対しクランク軸の回転角度に応じてオン操作及びオフ操作の少なくとも一方を行う操作手段を備えるものにあって、交流発電機40の発電によって内燃機関10に負荷トルクが加わるタイミングを適切に制御することが困難なこと。 - 特許庁

In a Step 1 since a reference rotating speed uses a signal judged as a normal pulse previously in a region where a crank angle speed fluctuation is large in a region of an engine start time, a pulse width is taken in by interruption of a hardware, and it is added on a present pulse width when noise of the previous pulse is judged.例文帳に追加

エンジン起動時の領域では、クランク角速度変動の大きい領域なので基準とする回転数は前回に正規のパルスと判定された信号を使用するためステップS1では、ハードウェアの割込みによりパルス幅を取得し、前回のパルスがノイズ判定されていたら、今回のパルス幅に加える。 - 特許庁

The control device for an internal combustion engine controls an intake air quantity so that a "second combustion rate MFB30TA for air quantity control" which is an average value of combustion rates (a second combustion rate and a combustion rate MFB30) at a 30° crank angle after the compression top dead center of each cylinder is a target second combustion rate MFB30tgt (step 510).例文帳に追加

本装置は、各気筒の圧縮上死点後30度クランク角での燃焼割合(第二燃焼割合、燃焼割合MFB30)の平均値である「空気量制御用第二燃焼割合MFB30TA」が目標第二燃焼割合MFB30tgtとなるように吸入空気量を制御する(ステップ510)。 - 特許庁

This control device 100 includes an estimating means for estimating output torque of the engine 1 by a difference between a momentary speed of an engine rotating speed at a predetermined crank angle and a momentary speed of an input shaft rotating speed of the transmission 2, and a determining means for determining that the engine 1 overruns when an estimating result by the estimating means is larger than command torque.例文帳に追加

制御装置100は、所定のクランク角でのエンジン回転速度の瞬時速度とトランスミッション2の入力軸回転速度の瞬時速度との差によりエンジン1の出力トルクを推定する推定手段と、この推定手段による推定結果が指令トルクより大きい場合に、エンジン1がオーバーランしていると判定する判定手段とを備えている。 - 特許庁

The injector control part controls the injector to terminate a final fuel injection when the crank angle corresponds to a final fuel injection end time when the piston 4 arrives at such a position that the fuel injected from the injector reaches the lip part 7 but does not reach a region below the lip part 7 in a cavity 6a.例文帳に追加

そして、インジェクタ制御部は、クランク角が最後の燃料噴射終了時期に相当する、つまりインジェクタから噴射される燃料がリップ部7に到達し且つキャビティ6aにおけるリップ部7の下方領域に到達しないような位置にピストン4が達する時期に相当するときは、最後の燃料噴射を終了するようにインジェクタを制御する。 - 特許庁

This fuel injection control method is used for the direct injection internal combustion engine provided with at least an injector 20 having a fuel jet nappe angle of a_1, a cylinder 10, a cylinder head 12, a piston 18 connected to a crank shaft for sliding inside the cylinder, and a combustion chamber formed of a wall 26 of the cylinder, the cylinder head 12, and an upper face 24 of the piston 18.例文帳に追加

本発明は、燃料ジェットのナッペ角度がa_1のインジェクタ20、シリンダ10、シリンダヘッド12、クランクシャフトに連結され、このシリンダ内を滑動するピストン18、およびシリンダの壁26とシリンダヘッド12とピストン18の上面24とによって形成された燃焼室を少なくとも有する直噴内燃エンジン用の燃料噴射制御方法に関する。 - 特許庁

ECU 5 holds the intake valves 3 and exhaust valves 4 of the cylinders CYL in the closing and opening states, respectively (steps 6 and 7), by controlling the energizing condition in four electromagnets 2a, when it is detected by the crank angle sensor 16, so that the piston is in an exhaust stroke position (step 3), after the input of stop request signal in each cylinder CYL.例文帳に追加

ECU5は、各気筒CYLについて、停止要求信号の入力以降に、クランク角センサ16によりピストンが排気行程位置になったことが検出されたとき(ステップ3)に、4つの電磁石2aへの通電状態を制御することにより、当該気筒CYLの吸気弁3を閉鎖状態に保持するとともに排気弁4を開放状態に保持する(ステップ6,7)。 - 特許庁

The method further includes a step of setting to the change pattern for correcting the basic torque Tmbase so as to suppress the rotation of the engine when the crank angle θ is in a position exceeding a target stopping position, and setting the change pattern for correcting the basic torque Tmbase so as to accelerate the rotation of the engine when at a position not reaching the target stopping position.例文帳に追加

クランク角θが目標停止位置を超える位置である場合にはエンジンの回転を抑制するように基本トルクTmbaseを補正する変動パターンとし、目標停止位置に届かない位置である場合にはエンジンの回転を促進するように基本トルクTmbaseを補正する変動パターンとする。 - 特許庁

Also, by forming each unit antenna into a crank shape, an aperture of individual unit antenna used as a reception antenna can be wider along an arrangement direction (azimuth detection direction) despite the fact that an arrangement interval of the unit antenna is narrow, and by giving directivity to the reception antenna as well, reception intensity of an angle region where a side lobe of the transmission antenna exists is decreased.例文帳に追加

これと共に、各単位アンテナをクランク状に形成することで、単位アンテナの配置間隔が狭ピッチであるにも関わらず、受信アンテナとして使用される個々の単位アンテナの開口を単位アンテナの配列方向(方位検出方向)に沿って広げることを可能とし、受信アンテナにも指向性を持たせることで、送信アンテナのサイドローブが存在する角度領域の受信強度を低減する。 - 特許庁

In this device, the feed back correction amount in the hydraulic control of a rotary phase with respect to the crank shaft of a cam shaft is feedback controlled by a sliding mode control while calculating by using a changeover function a having used an error amount which is the deviation between the target opening of the rotary phase and real angle and the differential value of the error amount.例文帳に追加

カムシャフトのクランクシャフトに対する回転位相の油圧制御におけるフィードバック補正量を、スライディングモード制御により、前記回転位相の目標開度と実角度との偏差であるエラー量と、該エラー量の微分値とを用いた切換関数Sを用いて算出しつつフィードバック制御する構成とした。 - 特許庁

In this toroidal continuously variable transmission, the trunnion 15 has a trunnion shaft 29 (O') of a caster crank with a caster angle, a reduction gear 102 and the motor 100 are arranged in parallel to the trunnion shaft, and as the power of the motor 100 is transmitted to the trunnion shaft via the reduction gear 102, the trunnion 15 is tilted to change speed.例文帳に追加

このトロイダル型無段変速機では、トラニオン15がキャスタ角を伴うキャスタークランクのトラニオン軸29(O’)を有するとともに、このトラニオン軸に対して平行に減速機102およびモータ100が配置され、モータ100の動力が減速機102を介してトラニオン軸に伝えられることによりトラニオン15が傾転されて変速が行なわれる。 - 特許庁

To achieve operation control having improved combustion while simplifying computing and reducing the number of parts, in an operation control device for an internal combustion engine which controls the operation condition of the internal combustion engine by a control map using as a variable a factor changed according to the operation condition of the internal combustion engine and which uses the factor as the angular velocity fluctuation of a crank angle.例文帳に追加

内燃機関の運転状態によって変化する因子を変数とする制御マップによって内燃機関の運転状態を制御し、前記因子がクランク角の角速度変動量である内燃機関の運転制御装置において、演算の簡略化および部品点数の低減を図りつつ、燃焼改善を図った運転制御を実現する。 - 特許庁

In a swash plate type expansion machine, expansion ratio is controlled by comparing pressure in a cylinder bore 16 right before completion of expansion stroke and pressure detected at a position of a downstream of the expansion machine and changing pressure of working fluid in a crank chamber 6 to equalize the same and changing inclination angle of the swash plate 11.例文帳に追加

斜板式膨張機において、膨張行程終了直前のシリンダボア16内の圧力と、膨張機の下流側となる位置において検出される圧力とを比較し、等しくなるようにクランク室6内の作動流体の圧力を変動させ、斜板11の傾斜角度を変更することで膨張比を制御する。 - 特許庁

In an engine ignition timing determining method of detecting vibration of an engine 1, comparing a detected vibration signal Va with a predetermined threshold signal Vt, generating a timing signal Vc having a value shifting to ignition timing T and determining the ignition timing based on the generated timing signal Vc, the threshold signal Vt is varied based on a crank angle of the engine 1.例文帳に追加

エンジン1の振動を検出し、検出した振動信号Vaを所定の閾値信号Vtと比較して、着火時期Tに値が移行するタイミング信号Vcを生成し、生成したタイミング信号Vcに基づいて着火時期を判定するエンジンの着火時期判定方法において、閾値信号Vtを、エンジン1のクランク角度に基づき変動させる。 - 特許庁

The control device so adjusts the opening of an EGR valve 56 that "the second combustion ratio (MFB30EGR) for EGR control" obtained according to the combustion ratio (second combustion ratio MFB30) of each cylinder at a crank angle of 30° after the compression top dead center matches "the target 30°combustion ratio MFB30tgt" which is the target second combustion ratio.例文帳に追加

更に、本装置は、各気筒の圧縮上死点後30度クランク角での燃焼割合(第二燃焼割合、MFB30)に基づいて得られる「EGR制御用第二燃焼割合(MFB30EGR)」が、目標第二燃焼割合である「目標30deg燃焼割合MFB30tgt」に一致するようにEGRバルブ56の開度を調整する。 - 特許庁

The combustion condition of an internal combustion engine 1 is not stable, when either one of the ISC opening of an ISC valve 5, the ingnition timing by an ignitor 8, or the rotary variation amount of the engine rotation frequency by a crank angle sensor 13, is not less than a specific value, even though the internal combustion engine 1 is in an idling operation time.例文帳に追加

内燃機関1がアイドル運転時であるにも関わらずISCバルブ5のISC開度、イグナイタ8による点火時期またはクランク角センサ13による機関回転数の回転変動量の少なくとも何れか1つが所定値以上であるときには内燃機関1の燃焼状態が不安定であると言える。 - 特許庁

During idling the engine 1, a fuel injection timing for the injector 18 is corrected to an advance side while gradually reducing the pressure of fuel injection from the injector 18 from a basic target combustion pressure to a set lower limit value so that the change rate of a crank angle speed is made smaller than a preset criterion value in the meantime.例文帳に追加

エンジン1のアイドル運転時に、インジェクタ18からの燃料噴射圧力を基本的な目標燃圧から設定下限値まで徐々に低下させながら、この間、クランク角速度の変化率が予め設定した判定基準値よりも小さくなるように、該インジェクタ18による燃料噴射時期を進角側に補正する。 - 特許庁

In the knock detecting device 100, a filter selecting part 102 is connected to the band pass filters 101 for selectively activating one of the band pass filters 101a to 101c in a manner of the central frequency being shifted gradually to a low frequency side accompanying increase in a crank angle from the top dead center during a period of one combustion of the internal combustion engine as one unit.例文帳に追加

そして、このノック検出装置100では、このようなバンドパスフィルタ101に対し、内燃機関の1燃焼を単位とする期間における上死点からのクランク角度の増大に伴いその中心周波数が低周波側へ段階的にシフトされる態様でバンドパスフィルタ101a〜101cのいずれかを選択的に能動とするフィルタ選択部102を接続させている。 - 特許庁

By executing in-cylinder pressure variation reduction control for controlling a variable valve lift mechanism 31 to reduce in-cylinder pressure variation of the engine 11 during execution of the engine rotation stop control, variation of composite torque acting on the engine 11 is reduced, and engine rotation is prevented from being easily stopped in a specific crank angle region.例文帳に追加

このエンジン回転停止制御の実行中に、エンジン11の筒内圧変化を減少させるように可変バルブリフト機構31を制御する筒内圧変化減少制御を実行することで、エンジン11に作用する合成トルクの変化を減少させて、特定のクランク角領域でエンジン回転が停止し易くなることを抑制する。 - 特許庁

After the engine starting when the signal processing circuit 30 is judged as normal operating, the reference position from the signal processing circuit 30 is made effective in lieu of the result of the reference by interruption as to detect the crank angle position by the reference position signal.例文帳に追加

更に、エンジンの始動当初は割り込みによる基準位置の検出結果を有効としてその結果に基づきクランク角位置を検出すると共に、エンジン始動後、信号処理回路30が正常動作している旨判定されると、割り込みによる基準位置の結果に代えて信号処理回路30からの基準位置信号を有効として当該基準位置信号によりクランク角位置を検出する。 - 特許庁

For a period from combustion stop corresponding to engine stop request until start of engine revolution stop control, based on actual engine revolution behavior stopping drive of the alternator 33 and performing inertia revolution, energy consumed by loss torque at the predetermined crank angle interval is calculated, and based on the energy consumption, the loss torque characteristics are learned.例文帳に追加

エンジン停止要求に応じて燃焼が停止されてからエンジン回転停止制御が開始されるまでの期間にオルタネータ33の駆動を停止して惰性回転する実エンジン回転挙動から所定クランク角間でロストルクにより消費されたエネルギを算出し、その消費エネルギに基づいてロストルク特性を学習する。 - 特許庁

An injector control part of an ECU controls an injector to start an initial fuel injection when a crank angle corresponds to an initial fuel injection start time when a piston 4 arrives at such a position that the fuel injected from the injector reaches a lip part 7 but does not reach the bore wall face 3a of the cylinder 3.例文帳に追加

ECUのインジェクタ制御部は、クランク角が最初の燃料噴射開始時期に相当する、つまりインジェクタから噴射される燃料がリップ部7に到達し且つシリンダ3のボア壁面3aに到達しないような位置にピストン4が達する時期に相当するときは、最初の燃料噴射を開始するようにインジェクタを制御する。 - 特許庁

This device is provided with an ion current detection means 33 detecting ion current generated in a combustion chamber 6 of an engine 1, and a judgment means 30 judging the operation condition of the intake air flow control valve 29 based on a waveform shape of ion current in relation to progress of crank angle detected by the ion current detection means 33 after ignition in the combustion chamber 6.例文帳に追加

エンジン1の燃焼室6内に発生するイオン電流を検出するイオン電流検出手段33と、燃焼室6における点火後にイオン電流検出手段33によって検出された、クランク角の進行に対するイオン電流の波形形状に基づいて、吸気流動制御弁29の作動状態を判定する判定手段30と、を備える。 - 特許庁

When based on the engine rotation speed calculated from an output value of a crank angle sensor 40, engine stall is determined to occur at starting of the engine 10, starting time throttle opening degree increasing processing is performed for increasing a target value of the throttle opening degree at next starting of the engine 10 more than a target throttle opening degree at the previous starting of the engine 10.例文帳に追加

クランク角度センサ40の出力値から算出されるエンジン回転速度に基づき、エンジン10の始動時にエンストが発生したと判断された場合、エンジン10の次回の始動時におけるスロットル開度の目標値を、エンジン10の前回の始動時における目標スロットル開度よりも増大させる始動時スロットル開度増大処理を行う。 - 特許庁

例文

When stopping engine rotation in response to an idle stop request, a target track of engine rotation behavior is calculated so that the engine rotation stops at a target stop crank angle, and engine rotation stop control for controlling load torque of an alternator 33 is executed to adjust actual engine rotation behavior to the target track.例文帳に追加

アイドルストップ要求に応じてエンジン回転を停止させる際に、エンジン回転が目標停止クランク角で停止するようにエンジン回転挙動の目標軌道を算出し、実エンジン回転挙動を目標軌道に合わせるようにオルタネータ33の負荷トルクを制御するエンジン回転停止制御を実行する。 - 特許庁

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