「興奮して」を含む例文一覧(759)

<前へ 1 2 .... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 次へ>
  • 遊技者をよりいっそうと楽しませることができ、遊技におけるスリルと興奮を増大させることができる遊技機を提供する。
    To provide a game machine capable of entertaining a player further and making the player more thrilled and excited in a game. - 特許庁
  • 表示遊技の開始当初から遊技者の期待と興奮を喚起することが可能な遊技機を提供する。
    To provide a game machine which arouses expectations and excitement of a player from the start of a display game. - 特許庁
  • 表示遊技の開始当初から遊技者の期待と興奮を喚起することが可能な遊技機を提供する。
    To provide a game machine which arouses expectations and excitement of a player from the beginning of start of a display game. - 特許庁
  • 表示遊技の開始当初から遊技者の期待と興奮を喚起することが可能な遊技機を提供する。
    To provide a game machine which rouses expectations and excitement of a player from the very beginning of the start of a display game. - 特許庁
  • 遊技者をよりいっそうと楽しませることができ、遊技におけるスリルと興奮を増大させることができる遊技機を提供する。
    To provide a game machine capable of entertaining a player further, and making the player more thrilled and excited in a game. - 特許庁
  • 遊技者をよりいっそうと楽しませることができ、遊技におけるスリルと興奮を増大させることができる遊技機を提供する。
    To provide a game machine which can more by far entertain a player and increase a thrill and excitement in a game. - 特許庁
  • ゲーム展開が変化に富み、遊技者のスリルと興奮を十分に喚起することのできる遊技機を提供する。
    To make game development full of changes and to sufficiently arouse thrills and excitements of a player. - 特許庁
  • ゲーム展開が変化に富み、遊技者の当たりに対するスリルと興奮を十分に喚起することのできる遊技機を提供する。
    To make it possible to make development of a game full of variety and to enough arouse thrill and excitement of a game player to a hit. - 特許庁
  • ゲーム展開が変化に富み、遊技者のスリルと興奮を十分に喚起することのできる遊技機を提供する。
    To make it possible to make development of a game full of variety and to enough arouse thrill and excitement of a game player to a hit. - 特許庁
  • 変化に富む図柄合わせゲームを展開することで遊技者のスリルと興奮を十分に喚起することのできる遊技機を提供する。
    To provide a game machine for stimulating a thrill and excitement to a player by developing a varied picture design combining game. - 特許庁
  • 変化に富む図柄合わせゲームを展開することで遊技者のスリルと興奮を十分に喚起することのできる遊技機を提供する。
    To provide a game machine capable of stimulating a thrill and excitement of a game player by developing a varied picture matching game. - 特許庁
  • ゲーム進行中におけるプレイヤーやギャラリーの爽快感や興奮度を一層引き出すことができるゲーム装置等を提供することを目的とする。
    To provide a game system that can further exhilarate and excite a player and onlookers during a game. - 特許庁
  • 第1表示遊技とともに、遊技者のスリルと興奮を十分に喚起できる第2表示遊技の展開される遊技機を提供する。
    To provide a game machine expanding a second display game capable of sufficiently rousing the thrill and the excitation of a player with a first display game. - 特許庁
  • 変化に富む画面遊技を展開することで遊技者のスリルと興奮を十分に喚起することのできる遊技機を提供する。
    To provide a game machine capable of giving a thrill and excitement to a game player by developing varied screen games. - 特許庁
  • 表面神経を興奮させ、不安、笑いまたは発作的な運動を引き起こすために、(身体の部位)軽く触れる
    touch (a body part) lightly so as to excite the surface nerves and cause uneasiness, laughter, or spasmodic movements  - 日本語WordNet
  • 子供のわくわくするような興奮、楽しみ、及び玩具に関する興味を向上させるための多機能及び異なる用途を有する玩具を提供すること。
    To provide a toy having multi-functions and different applications for enhancing children's excitation, enjoyment and interest in the toy. - 特許庁
  • インパクトのある画像表示を行なうことで、遊技者に対する期待度や興奮度をより向上させることが可能なスロットマシンを提供する。
    To provide a slot machine which can further increase an expectation degree or an excitement degree for a game player by performing an image display with impact. - 特許庁
  • この顔領域の輝度を基に顔面皮膚温を測定し、ユーザの興奮度を求めることができる。
    On the basis of the luminance of this face area, a face skin temperature is measured, and the excitation degree of the user can be found. - 特許庁
  • あるゲームから次のゲームに移行する際に、遊技者の期待感や興奮度をより向上させることが可能なスロットマシンを提供する。
    To provide a slot machine in which a player's feeling of expectation and excitement for the game is increased, even when a game is switched over to another new game. - 特許庁
  • リーチ表示態様の出現に伴う遊技者の期待感と興奮を十分に高めることのできる遊技機を提供する。
    To provide a game machine which can sufficiently enhance a player's feeling of expectation and excitement following the appearance of a ready-to-win display mode. - 特許庁
  • スクロール中の識別情報を見守る遊技者にスリルと興奮を十分に与えることのできる遊技機を提供する。
    To provide a game machine by which a player is fully thrilled and excited when he watches scrolling identification information. - 特許庁
  • 元の試合と略同じレベルの興奮(例えば、興味ある内容)を与える野球ビデオの要約を提供する。
    To provide a concise summary of baseball video for offering excitement (for example, interesting contents) with the almost same level as the original game. - 特許庁
  • リーチ状態が発生する前段階から当たりに対するスリルと興奮を遊技者に与えることのできる遊技機を提供する。
    To provide a game machine which can give a player thrill and excitement of a prize winning from a former stage of generating a REACH condition. - 特許庁
  • 表示装置4は、これらのデータを受け、解剖学的画像上に心筋内興奮電流を表わす画像を表示する。
    A display device 4, receiving these data, displays an image showing the intramyocardial excitation electric current on the anatomical image. - 特許庁
  • 遊技者の当たりに対する期待感やスリルと興奮を画面遊技の最後まで維持することのできる遊技方法を提供する。
    To provide a game method which responds to the maintenance of expectations, thrill and excitation felt by players for wins to the last of games on screens. - 特許庁
  • リーチ状態が発生する前の段階から当たりに対するスリルと興奮を遊技者に与えることのできる遊技機を提供する。
    To provide a game machine capable of giving prize hitting thrill and excitation to a game player at a stage before a reach (ready-for-winning) state appears. - 特許庁
  • リーチ状態が発生する前の段階から当たりに対するスリルと興奮を遊技者に与えることのできる遊技機を提供する。
    To make a player thrilled and excited at a possible hit from before a ready-for-winning stage of the hit. - 特許庁
  • ステップ15では、興奮作用のある照度及び色温度を有する光を人に与えることで、覚醒後の眠気を弱める。
    In the step 15, sleepiness after the awakening is reduced by applying light with stimulative brightness, color and temperature on a person. - 特許庁
  • 心臓磁気計測において、被験者の心臓から発生する磁気を磁気センサによって計測し(84)、この計測データから心筋興奮伝播過程における興奮波面の重心位置と推移ベクトル(波面ベクトル)を解析用コンピュータ17で計算する。
    In the cardiomagnetometry, magnetism generated from the heart of a subject is measured by a magnetic sensor (84), and the centroid position and the transition vector (wave surface vector) of an excitatory wave surface in a heart muscle excitation propagation process is calculated from the above measured data by an analytical computer 17. - 特許庁
  • 循環動態を測定すると同時に発汗の様子を検知する手段を用いることによって、発汗量からストレスや緊張や興奮度合いの影響を測定し、ストレスや緊張や興奮度合いが循環動態に影響を及ぼした分を補正する手段を循環動態測定装置に付加する。
    The effect of stress, tension, and excitement is measured from the amount of sweating using means detecting the state of the sweating simultaneously with the measurement of the circulatory dynamics, and means for correcting the effect of the stress, tension, and excitement degrees on the circulatory dynamics is added to the circulatory dynamics measuring device. - 特許庁
  • より短時間で、興奮により生じた心内膜の電流分布を取得することによって、より正確に最早期興奮部位を同定するための情報を提示することが可能な医用画像処理装置及び医用画像処理プログラムを提供することである。
    To provide a medical image processor and medical image processing program for presenting in a short period of time, information to correctly identify a site of earliest activation by acquiring the distribution of endocardial currents generated by excitation. - 特許庁
  • 神経系の侵害受容(痛覚)経路の抑制性および興奮性オピオイド受容体調節機能を活性化する両作用性オピオイド作用物質と、興奮性オピオイド受容体調節副作用を選択的に不活化するオピオイド受容体拮抗物質とを共に投与する。
    The method comprises the co-administration of a bimodally-acting opioid agonist which activates both inhibitory and excitatory opioid receptor-mediated functions of neurons in the nociceptive (pain) pathways of the nervous system and an opioid receptor antagonist which selectively inactivates excitatory opioid receptor-mediated side effects. - 特許庁
  • 錦織選手はその後,インタビューで「1ポイントずつプレーした。今日のコンディションは厳しく,ツォンガ選手も良いプレーをしていた。(準々決勝に進出できて)とても興奮している。」と語った。
    Nishikori said later in an interview, "I was playing one point at a time. The conditions today were difficult and Tsonga was playing well, too. I'm really excited (to reach the quarterfinals)."  - 浜島書店 Catch a Wave
  • 白いドレスを着て、白いロードスターを持ってて、あのひとの家にはキャンプ・テイラーの若い将校たちからの、その晩にあのひとを独占する特権をくれっていう興奮した電話がひっきりなしにかかってきてた。
    She dressed in white, and had a little white roadster, and all day long the telephone rang in her house and excited young officers from Camp Taylor demanded the privilege of monopolizing her that night.  - F. Scott Fitzgerald『グレイト・ギャツビー』
  • これらの談論の結末として、ある晩のこと、いつになく興奮の兆しを事毎に示していたシニコ夫人が情熱的に彼の手を取って自分の頬に押し当てた。
    The end of these discourses was that one night during which she had shown every sign of unusual excitement, Mrs. Sinico caught up his hand passionately and pressed it to her cheek.  - James Joyce『痛ましい事件』
  • トリジェニスはずっと沈黙を守ってきたが、感情を前面に押し出してくるラウンドヘイ牧師より、自制しながらもひどく興奮している、と私は観察した。
    The other had been silent all this time, but I had observed that his more controlled excitement was even greater than the obtrusive emotion of the clergyman.  - Arthur Conan Doyle『悪魔の足』
  • シルバーがこんな話をしているあいだずっと、松葉杖で店のなかをどしんどしんと歩き回り、テーブルを手で叩きながら、中央刑事裁判所の裁判官や刑事もだませそうなほど興奮したようすをみせていた。
    All the time he was jerking out these phrases he was stumping up and down the tavern on his crutch, slapping tables with his hand, and giving such a show of excitement as would have convinced an Old Bailey judge or a Bow Street runner.  - Robert Louis Stevenson『宝島』
  • ウィリアムズ選手はインタビューで「とても興奮している。厳しい試合だった。足を動かし続け,活力を維持し,できるだけ積極的にいくよう努めた。」と話した。
    Williams said in an interview, "I'm so excited. It was a tough match. I tried to keep my feet moving and keep my energy up, and be as positive as I could."  - 浜島書店 Catch a Wave
  • 増幅した光は、微小共振器の内部を全反射過程を通じてフィードバックしながらエバネッセント波領域の興奮した利得物質で再び誘導放出が起こり、安定したレーザー発振が行われる。
    The amplified light is fed back through a total reflection process in the minute resonator and at the same time induced emission is generated by the gain substance that is excited in the evanescent wave region, thus achieving stable laser oscillation. - 特許庁
  • 可変表示装置での表示遊技に関して従来にない斬新な娯楽性を付与して、遊技者を視覚的により一層と楽しませることができ、遊技におけるスリルと興奮を増大させることが可能な遊技機を提供する。
    To provide a game machine capable of amusing a game player more visually and increase a thrill and excitement for the game for a display game in a variable display device by giving an unprecedented and original amusement. - 特許庁
  • 全く私の希望に反して彼女は来たわけですが、お気づきでもありましょうが、彼女は興奮しやすく、衝動的な娘でして、何か心に決めたときには容易に抑えられません。
    It was quite against my wishes that she came, but she is a very excitable, impulsive girl, as you may have noticed, and she is not easily controlled when she has made up her mind on a point.  - Arthur Conan Doyle『シャーロック・ホームズの冒険』
  • 可変表示手段での表示に関して従来にない斬新な娯楽性を高めて、遊技者を視覚的により一層と楽しませることができ、遊技におけるスリルと興奮を増大させることが可能な遊技機を提供する。
    To provide a game machine by which a newly original amusement performance is enhanced in the display of a variable display means, a player is visually amused more and thrills and excitements in a game are increased. - 特許庁
  • 可変表示手段での表示に関して従来にない斬新な娯楽性を高めて、遊技者を視覚的により一層と楽しませることができ、遊技におけるスリルと興奮を増大させることが可能な遊技機を提供する。
    To provide a game machine allowing a player to visually enjoy much more to increase a thrill and excitement in a game by enhancing unconventional new amusement in the display of a variable display means. - 特許庁
  • 微小共振器モードのエバネッセント波が存在する共振器110の外部に半導体、原子、分子または量子点のような利得媒質120を配置し、電流や外部可視光を使用して利得物質を興奮させる。
    A gain medium 120 such as a semiconductor, atoms, molecules, or quantum dots is arranged outside a resonator 110 where an evanescent wave in a minute resonator mode is present, and a gain substance is excited by current and external visible rays. - 特許庁
  • 運転者に対してアクセルペダルを使用した規則正しいリズム運動を誘導することにより、安全運転に悪影響を及ぼす運転者の怒りや興奮を抑制すること。
    To suppress driver's resentment and excitement affecting bad influence to safety driving by guiding regular rhythmical exercise using an acceleration pedal to the driver. - 特許庁
  • そして、集計後の興奮度データKDT(n)に基づいて、イベントに反応した複数のプレイヤの動作を評価した情報が、データ送受信装置2の画像表示部203に表示される。
    On the basis of the tabulated excitement degree data KDT (n), information wherein the actions of a plurality of players having responded to the event are evaluated is displayed on the image display part 203 of the data transmitter and receiver 2. - 特許庁
  • もっと短い冒険といえば、同じくらい興奮させますが、ティンカーベルが、住むところもない妖精何人かの力をかりて、寝ているウェンディを大きなプカプカ浮かんでる葉っぱにのっけて、現実の世界まで送り返そうとした話でしょうか。
    A shorter adventure, and quite as exciting, was Tinker Bell's attempt, with the help of some street fairies, to have the sleeping Wendy conveyed on a great floating leaf to the mainland.  - James Matthew Barrie『ピーターパンとウェンディ』
  • このため、遊技者は、最終停止図柄73が大当たり図柄「7」で停止する瞬間に向かっているような感覚で期待感が高められるのと相俟って、リーチ演出画像にどんどんとのめり込んでいき、その興奮が高められる。
    Accordingly, the player enhances his or her expectation as if he or she is moving toward the instance when the final halting image 73 is halted at a big win image '7', and can be excited to concentrate on the ready-to-win performance images. - 特許庁
  • 遊技媒体の損失が一定額に近づいている際に還元以外のボーナスが成立しても、大きな興奮を得ることができる新たなエンターテインメント性を備えたスロットマシンを提供すること。
    To provide a slot machine with a new entertainment property capable of providing a great excitement even if establishing a bonus other than a return when a loss of game media approaches a prescribed amount. - 特許庁
  • この客人はかなり興奮していたのでほとんど言葉を口にすることができなかったが、やがて、あえぎながらその身に降りかかった悲劇的な物語をまくしたて始めた。
    Our visitor was so excited that he could hardly articulate, but at last in gasps and bursts his tragic story came out of him.  - Arthur Conan Doyle『悪魔の足』
<前へ 1 2 .... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 次へ>

例文データの著作権について

  • 浜島書店 Catch a Wave
    Copyright © 1995-2024 Hamajima Shoten, Publishers. All rights reserved.
  • 特許庁
    Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
  • 日本語WordNet
    日本語ワードネット1.1版 (C) 情報通信研究機構, 2009-2024 License. All rights reserved.
    WordNet 3.0 Copyright 2006 by Princeton University. All rights reserved.License
  • 日英対訳文対応付けデータ
    この対訳コーパスは独立行政法人情報通信研究機構の集積したものであり、Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unportedでライセンスされています。
  • 原題:”The Adventure of the Devil's Foot”

    邦題:『悪魔の足』
    This work has been released into the public domain by the copyright holder. This applies worldwide.

    * 原文:「His Last Bow」所収「The Adventure of the Devil's Foot」
    * 翻訳:枯葉<domasa@db3.so-net.ne.jp>
    プロジェクト杉田玄白正式参加テキスト。 最新版は
    http://www01.u-page.so-net.ne.jp/db3/domasa/にあります。 Copyright (C)
    Arthur Conan Doyle 1910, expired. Copyright (C) Kareha 2000-2001, waived.
  • 原題:”The Adventures of Sherlock Holmes”

    邦題:『シャーロック・ホームズの冒険』
    This work has been released into the public domain by the copyright holder. This applies worldwide.

    Copyright(C)2006 coderati
    本翻訳はこの版権表示を残す限り、訳者および著者にたいして許可をとったり使用料を支払ったりすることなく商業利用を含むあらゆる形で自由に利用・複製が認められます。
  • 原題:”A Painful Case”

    邦題:『痛ましい事件』
    This work has been released into the public domain by the copyright holder. This applies worldwide.

    Copyright(C)2005 coderati
    本翻訳はこの版権表示を残す限り、訳者および著者にたいして許可をとったり使用料を支払ったりすることなく商業利用を含むあらゆる形で自由に利用・複製が認められます。
  • 原題:”Treasure Island ”

    邦題:『宝島』
    This work has been released into the public domain by the copyright holder. This applies worldwide.

    (C) 2000katokt プロジェクト杉田玄白(http://www.genpaku.org/)正式参加作品
    本翻訳は、この版権表示を残す限りにおいて、訳者および著者にたいして許可をとったり使用料を支払ったりすることいっさいなしに、商業利用を含むあらゆる形で自由に利用・複製が認められる。
  • 原題:”The Great Gatsby”

    邦題:『グレイト・ギャツビー』
    This work has been released into the public domain by the copyright holder. This applies worldwide.

    翻訳:枯葉
    プロジェクト杉田玄白正式参加テキスト。
    最新版はhttp://www005.upp.so-net.ne.jp/kareha/にあります。
    Copyright (C) F. Scott Fitzgerald 1926, expired. Copyright (C) Kareha 2001-2002,waived.
  • 原題:”PETER AND WENDY”

    邦題:『ピーターパンとウェンディ』
    This work has been released into the public domain by the copyright holder. This applies worldwide.

    (C) 2000 katokt
    本翻訳は、この版権表示を残す限りにおいて、訳者および著者にたいして許可をとったり使用料を支払ったりすることいっさいなしに、商業利用を含むあらゆる形で自由に利用・複製が認められる。