「興奮して」を含む例文一覧(759)

<前へ 1 2 .... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 次へ>
  • 普通図柄表示装置の変動表示と可変表示装置の表示遊技とに関連性を持たせて、表示上の面白みを増して遊技性を高めると共に、リーチ態様の出現による遊技者の期待と興奮を長期にわたり持続できる遊技機を提供する。
    To provide a game machine which enhances game properties by interlocking a variable display of a normal pattern display device and a display game of a variable display device so as to increase amusement in display, and enables a player to have continuing expectations and excitement for a long period by the appearance of a ready-for-winning state. - 特許庁
  • 遊技本来の面白みを失わせることなく、射倖性の高いスリリングな遊技を提供することにより、遊技の行方についての期待感や興奮を高めることができるとともに、遊技者の充実感や達成感を高揚させ、興趣の飛躍的な向上を図ることができる遊技機を提供すること。
    To provide a game machine capable of enhancing a player's expectation and excitement on future development of a game, raising the fulfillment and attainment of the player, and greatly improving interest by providing a thrilling game arousing the passion for gambling without losing the interest of the game itself. - 特許庁
  • 遊技本来の面白みを失わせることなく、射倖性の高いスリリングな遊技を提供することにより、遊技の行方についての期待感や興奮を高めることができるとともに、遊技者の充実感や達成感を高揚させ、興趣の飛躍的な向上を図ることができる遊技機を提供すること。
    To provide a game machine in which expectations or excitement on game's whereabouts are improved, player's feelings of satisfaction or achievement are excited and interest is remarkably improved by providing a highly speculative thrilling game without losing original interest in the game. - 特許庁
  • 普通図柄表示装置の変動表示と可変表示装置の表示遊技とに関連性を持たせて、表示上の面白みを増して遊技性を高めると共に、リーチ態様の出現による遊技者の期待と興奮を長期にわたり持続できる遊技機を提供する。
    To provide a game machine which enhances game property by obtaining connection between a change display in a normal pattern display device and a display game in a variable display device so as to increase amusement in display, and allows a player to continue to have expectations and excitement for a long time by the appearance of a ready-for-winning state. - 特許庁
  • 自己の技量によって最終的な報知を獲得することができるという自己満足感や自己達成感を得ることができて、遊技内容を面白いものにすることができ、また、報知による興奮を徐々に高めることができて、遊技を興味溢れるものにすることができる遊技機を提供する。
    To provide a game machine allowing a game player to obtain a self- satisfied feeling and a self-attained feeling capable of acquiring the final announcement by one's own skill, capable of making the game content interesting, capable of gradually enhancing excitement by an announcement, and capable of making a game full of interest. - 特許庁
  • 可変入賞部内に入球させた後も遊技球がV入賞するか否かを緊張感と興奮を持って楽しめるような振分装置を設けることで、従来に無い新鮮味と高い遊技興趣が得られる弾球遊技機及びその弾球遊技機に適用される遊技部品を提供すること。
    To provide a pinball game machine which provides freshness and a high interesting property previously unavailable by providing a distribution device which can make a player enjoy a feeling of tension over and excitement of whether a game ball will win in a V slot even after the player succeeds in making a ball enter a variable winning portion and game parts applied to the pinball game machine. - 特許庁
  • 遊技開始時のスタートレバー操作時に行われる確率抽選処理において、特別遊技状態の入賞が許可された状態となったときに、効果的な演出を行なうことで遊技者の期待感や興奮度をより向上させることが可能なスロットマシンを提供する。
    To provide a slot machine which can improve the expectations felt by the players and the degree of excitement by carrying out the effective performance when the winning of the special game state is permitted to be earned in the probability lottery processing to be conducted in the operation of the start lever at the start of the games. - 特許庁
  • 自己の技量によって最終的な報知を獲得することができるという自己達成感を得ることができ、2段階の報知により、報知による興奮を徐々に高めることができて、新たな遊技性を有する遊技を行うことができる遊技機を提供しようとするものである。
    To provide a game machine, for playing a game having a new game characteristic, gradually enhancing excitement by announcement of two-stage announcement, and obtaining a self-attaining feeling that one can acquire the final announcement by one's own skill. - 特許庁
  • 本処理によれば、パチンコ機に衝撃を与えると、警告画像が表示装置に表示されて、特別図柄が見えなくなり、遊技者は、特別図柄が揃って大当りになる瞬間や、リーチ状態の興奮度を盛り上げるための演出画面を見ることができなくなる。
    In this process, when impact is given to a pachinko machine, a warning image is displayed on the display device, making special symbols invisible, and a player cannot recognize the moment when special symbols are arranged and a big win or a performance screen for enlivening the degree of excitement of a ready-to-win condition become invisible. - 特許庁
  • 胸腺腫合併MGの免疫学的特徴を解明し、MG患者における胸腺腫合併の有無を簡便かつ早期に診断する方法を提供するとともに、興奮収縮連関障害におけるジヒドロピリジン受容体抗体(DHPR抗体)の関与を検証する。
    To provide a method of clarifying the immunological feature of breast adenoma complication MG and easily and rapidly diagnosing the existence of the breast adenoma complication in an MG patient, and to verify the involvement of didydro pyridine receptor antibody (DHPR antibody) in an excitation contraction related defect. - 特許庁
  • 遊技者の利益を保証する一方、遊技者のスリルと興奮も十分に喚起することができ、しかも、可変表示手段における可変表示と、特別遊技状態中に受け入れ可能な遊技球の所定数の変化を組み合わせることで、斬新で興趣に富んだ遊技機を提供する。
    To provide a game machine capable of sufficiently arousing the thrills and excitement of a player while guaranteeing the profit of the player and being new and fully interesting by combining variable display in a variable display means and the change of the prescribed number of game balls receivable during a special game state. - 特許庁
  • 本発明は、複数の競争対象が着順を競うレース競技の展開を表示させる際に、競争ゲームにおいて遊技者に予想させた競争対象を主に画面上に表示させることで、遊技者に白熱した興奮とスリルの双方を与えることを可能とする。
    To give a player both heated excitement and a thrill by displaying a racing object expected by the player in a racing game mainly on a screen in displaying the development of a race in which a plurality of racing objects compete for the order of arrival. - 特許庁
  • 本発明は、複数の競争対象が着順を競うレース競技の展開を表示させる際に、競争ゲームにおいて遊技者に予想させた競争対象を主に画面上に表示させることで、遊技者に白熱した興奮とスリルの双方を与えることを可能とする。
    To impart both heated excitement and a thrill to a game player by mainly displaying a competition object predicted by the game player in a competition game on an image screen when displaying development of a race game in which a plurality of competition objects compete for arrival order. - 特許庁
  • 特に図柄の変動を隠すことにより、遊技者に対して特別な遊技状態へ移行するかもしれないといった期待感を持たせることができ、遊技中の遊技者の興奮を煽ることも可能となり、遊技の楽しみを一段と向上させることができるようになる。
    Hiding the variation of the symbols in particular can give the player an expectation of shifting to a special game state, which inflames a player's excitement in playing and further improves the amusement of the game. - 特許庁
  • 可変表示手段で大当たりとなる表示態様を増やすと共に、該大当たりであるか否かが確定する表示動作時間を短縮することで、遊技のスピード感を高めてスリルと興奮を増大させ、遊技者の期待感や射幸心を十分に満たすことができる遊技機を提供する。
    To provide a game machine which can sufficiently satisfy expectation and speculation of a player by shortening display operation time for defining whether jackpot is presented or not to enhance thrilling and exciting with a higher speed of a game while increasing a display mode of winning jackpot by a variable display means. - 特許庁
  • 飲酒者の酔いの状態を酔いの深さだけでなく、その酒に強い弱いという体質や酒の種類によって異なる高揚感、興奮度、気分が良い悪い等の心地良さ、リラックス度をも含む様々な面から客観的に評価する方法を提供する。
    To provide a method to evaluate objectively a condition of drunken behavior of a drinker by not only the depth of drunkenness but also various aspects including an exaltation feeling, a degree of excitement and a mood such as feeling good, bad or the like as well as a degree of relaxation which defers according to the constitution of strength against an alcoholic drink and a type of the alcoholic drink. - 特許庁
  • 普通図柄表示装置における変動表示と可変表示装置における表示遊技とに関連性を持たせることで、表示上の面白みを増して遊技性を高めると共に、リーチ態様の出現による遊技者の期待と興奮を長期にわたり持続することのできる遊技機を提供する。
    To provide a game machine which enhances game property by obtaining connection between a change display in a normal pattern display device and a display game in a variable display device so as to increase amusement in display, and allows a player to continue to have expectations and excitement for a long time by the appearance of a ready-for-winning state. - 特許庁
  • ムスカリン受容体を興奮させ、例えばアセチルコリンの合成の減少及びコリン性の細胞の変質に関連する認識障害の症状、特に記憶の損傷などを治療するのに有効な化合物及びその薬学的に受容可能な塩を提供する。
    To provide a compound capable of stimulating a muscarinic receptor, and effective, e.g. for treating the symptom of cognitive disorders, especially impaired memory, which are associated with decreased acetylcholine synthesis and cholinergic cell degeneration. - 特許庁
  • 可変表示装置で遊技者に有利な状態を招く表示態様を増やすことにより、遊技者を視覚的により一層と楽しませることができ、また、特賞以外に遊技者に有利な状態を設けることで、遊技におけるスリルと興奮を増大させることができる遊技機を提供する。
    To provide a game machine capable of providing the visual entertainment to a player by increasing the display configurations providing the states profitable to the player by a variable display device, and increasing the thrill and the excitement in the game by providing the profitable state other than a special prize to the player. - 特許庁
  • 可変表示装置で遊技者に有利な状態を招く表示態様を増やすことにより、遊技者を視覚的により一層と楽しませることができ、また、特賞以外に遊技者に有利な状態を設けることで、遊技におけるスリルと興奮を増大させることができる遊技機を提供する。
    To provide a game machine capable of giving the visual interest to a player by increasing the display configurations providing the conditions profitable for the player in a variable display device, and increasing the thrill and excitement in the game by providing the condition profitable for the player except besides a special prize. - 特許庁
  • こうした場合には、だから、(その人が子供だったり、錯乱していたり、興奮したり上の空で、よく思案する能力が十分使えないというのでなければ)危険の警告を受ければ十分で、危険に身を曝すことを無理矢理防ぐ必要はないと思います。
    in this case, therefore, (unless he is a child, or delirious, or in some state of excitement or absorption incompatible with the full use of the reflecting faculty) he ought, I conceive, to be only warned of the danger; not forcibly prevented from exposing himself to it.  - John Stuart Mill『自由について』
  • 彼の不思議な幻想曲の歌詞はもとより、その曲調も(というのは彼はちょいちょい韻を踏んだ即興詩を自分で伴奏したから)、前に述べたような最高の人為的興奮の特別の瞬間にだけ見られる強烈な精神の集中の結果であるべきだったし、また事実そうであったのだ。
    They must have been, and were, in the notes, as well as in the words of his wild fantasias (for he not unfrequently accompanied himself with rhymed verbal improvisations), the result of that intense mental collectedness and concentration to which I have previously alluded as observable only in particular moments of the highest artificial excitement.  - Edgar Allan Poe『アッシャー家の崩壊』
  • 遊技者の遊技に対する興味や興奮を高めるため、新たな操作手段を設けることなく、従来のスロットマシンの操作手段により、遊技中に、遊技者の所望の演出を選択することができるスロットマシンを提供する。
    To provide a slot machine capable of arousing a player's interest and excitement to a game by allowing the player to select a desired performance during a game by a conventional operation means of a slot machine without providing a novel operation means. - 特許庁
  • 遊技者の利益を保証する一方、遊技者のスリルと興奮も十分に喚起することができ、しかも、可変表示手段における可変表示と、特別遊技状態における最大継続回数の変化を組み合わせることで、斬新で興趣に富んだ遊技機を提供する。
    To provide a game machine capable of sufficiently arousing the thrills and excitement of a player while guaranteeing the profit of the player and being new and fully interesting by combining variable display in a variable display means and the change of the maximum number of times of continuation in a special game state. - 特許庁
  • 興奮性の結合や抑制性の結合で接続されたセンサ等から取得した自ユニットの現在の環境等に関する情報に基づき、ユニット群10中の各ユニット1が、自ユニットにとってプラスの効果をもたらす出力コマンドを出力する。
    Each unit 1 of a unit group 10 outputs an output command producing plus results to a self-unit based on information on the current environment, etc., of the self-unit which is acquired from a sensor, etc., connected by the connection of excitability and the connection of restraint property. - 特許庁
  • 短時間で多量の遊技球の獲得が可能であり、意外性に富み、遊技に対する期待感や興奮を持続させることができるとともに、遊技に対する興味を失うことなく長時間にわたって遊技を楽しむことができる遊技機を提供すること。
    To provide a game machine and a control program, enabling acquisition of a large amount of game balls in a short time, having rich surprising nature, and keeping feeling of expectation and excitement to a game to enjoy the game for a long time. - 特許庁
  • 普通図柄表示装置の変動表示と可変表示装置の表示遊技とに関連性を持たせて、遊技性を高めると共にリーチ態様の出現による遊技者の期待と興奮を長期にわたり持続できる遊技機を提供する。
    To provide game machine which enhances game property by obtaining connection between a change display in a normal pattern display device and a display game in a variable display device, and allows a player to continue to have expectations and excitement for a long time by the appearance of a ready-for-winning state. - 特許庁
  • 末梢及び中枢神経系が正常に機能するために必要なニューロン興奮性及び自発的同期を減損することなく、過剰同期ニューロン活性を途絶させるニューロン障害治療のための方法及び組成物を提供する。
    To provide a method and a composition for treating neuron disorders to halt excessive synchronous neuron activity without diminishing both neuron excitation and spontaneous synchronicity necessary for peripheral and central nervous systems to normally function. - 特許庁
  • 抗炎症性、鎮痛性及び解熱性効果を発揮することのできるメロキシカム又はその医薬的に許容される塩、及び制酸薬、鎮静薬及び中枢神経興奮薬からなる群から選択される少なくとも第二の医薬活性化合物を含む医薬組成物。
    There is provided a pharmaceutical composition comprising meloxicam or a pharmaceutically acceptable salt thereof, allowing itself to exert anti-inflammatory, analgesic and antipyretic effects, and at least a second pharmaceutically active compound selected from the group consisting of antacids, sedatives and central nervous system stimulants. - 特許庁
  • 普通図柄表示装置における変動表示と可変表示装置における可変表示に関連性を持たせることで遊技性を高めるとともに、リーチ態様出現による遊技者のスリルと興奮を長期間持続できる遊技機を提供する。
    To provide a game machine by which game characteristic is improved and a player is thrilled and excited continuously for a long period of time due to the appearance of a ready-to-win mode by relating variation display on a normal pattern display device with variable display on a variable display device with each other. - 特許庁
  • 普通図柄表示装置における変動表示と可変表示装置における可変表示に関連性を持たせることで遊技性を高めるとともに、リーチ態様出現による遊技者のスリルと興奮を長期間持続できる遊技機を提供する。
    To provide a game machine in which game characteristic is improved and a player is thrilled and excited continuously for a long period due to the appearance of a ready-to-win mode by associating fluctuation display on a normal pattern display device with variable display on a variable display device. - 特許庁
  • 普通図柄表示装置における変動表示と可変表示装置における可変表示に関連性を持たせることで遊技性を高めるとともに、リーチ態様出現による遊技者のスリルと興奮を長期間持続できる遊技機を提供する。
    To provide a game machine capable of improving game features and keeping the thrill and excitement of a player due to the appearance of a ready-for-winning mode for a long period by relatablely varying and displaying a variable display in a normal pattern display device with variable display in a variable display device. - 特許庁
  • 普通図柄表示装置における変動表示と可変表示装置における可変表示に関連性を持たせることで遊技性を高めるとともに、リーチ態様出現による遊技者のスリルと興奮を長期間持続できる遊技機を提供する。
    To provide a game machine capable of improving game features and keeping the thrill and excitement of a player due to the appearance of a ready mode for a long period by correlating varying and displaying in a normal pattern display device with variable display in a variable display device. - 特許庁
  • 従来にない遊技態様を実現することができると共に、次回の特別遊技状態の発生確率の増加に対する期待感や興奮度が高まり、当該特別遊技状態の終了後も遊技者の興味を強く引きつけることができるパチンコ機を提供する。
    To realized novel game behavior, permit more expectation and excitement for an increase in probability of the next special game status and draw the great interest of a player even after the end of the special game status. - 特許庁
  • 普通図柄表示装置における変動表示と可変表示装置における可変表示に関連性を持たせることで遊技性を高めるとともに、リーチ態様出現による遊技者のスリルと興奮を長期間持続できる遊技機を提供する。
    To provide a game machine capable of improving game characteristics by relating variable display in an ordinary pattern display device and that in a variable display device mutually and maintaining a thrill and excitement of a player by appearance of a ready-to-win state for a long time. - 特許庁
  • 普通図柄表示装置における変動表示と可変表示装置における可変表示に関連性を持たせることで遊技性を高めるとともに、リーチ態様出現による遊技者のスリルと興奮を長期間持続できる遊技機を提供する。
    To provide a game machine which can enhance game properties by associating a fluctuating display of an ordinary pattern display device with a variable display of a variable display device, and can maintain the thrill and excitement of a player, caused by the appearance of a ready-to-win mode, for a long time. - 特許庁
  • 接触している場合には(S5:YES)、使用者が興奮している等の感情を推論する感情情報検出処理を実行して状況推論値を算出し(S6)、接触していない場合には(S5:NO)、状況通信端末周辺の動きの有無や騒がしさ等の周辺情報検出処理を実行して、状況推論値を算出する(S7)。
    If the user is touching the device (YES in S5), emotion information detecting processing for inferring the emotion such as excitation of the user is executed to calculate a situation inference value (S6); and if not touching (NO in S5), surrounding information detecting processing such as movement around the status communication terminal or loudness is executed to calculate a situation inference value (S7). - 特許庁
  • おそらく、このような判例を確立した理由としては、死亡という結果、死を招くような犯罪行為という原因、その両方について直接証拠なしに有罪が立証された場合、一般大衆が抱く先入観や、一時的興奮による思いこみが、法廷に提出される証拠の意味を誤って解釈する原因となるおそれが出てきてしまうので、これを排除しようということもあげられるでしょう。
    It may be, also, that such a rule has some reference to the dangerous possibility that a general preconception of guilt, or a general excitement of popular feeling, may creep in to supply the place of evidence, if, upon other than direct proof of death or a cause of death, a jury are permitted to pronounce a prisoner guilty.  - Melville Davisson Post『罪体』
  • 現在残されている談判に記した記録によれば、談判は終始パークスの独断場であり、明治政府が改税約書違反の悪貨を鋳造し、諸藩が贋貨を鋳造していたとする事実を示す証拠を次々と突きつけていった(一部記録によると政府側の要領を得ない回答に興奮して、傍にあったコップを叩き割ってしまったとされている)。
    According to the records written down during the negotiation that remains today, the negotiation was entirely in the hands of Parkes from start to finish, and he confronted the government with evidence indicating the fact that the Meiji Government coined bad money violating the kaizeiyakusho, and that domains coined counterfeit money (according to a part of the records, Parkes became worked up over an answer by the government which was off the point, and hit and broke a cup near him).  - Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
  • 本発明の組成物及び方法はニューロン興奮性を抑制することないため神経障害性疼痛及び神経精神障害の治療の為に現在使用されている薬剤にしばしば伴っている望ましくない副作用を回避しつつ、神経障害性疼痛に関わるニューロン過剰同期及び/又は神経精神障害を低減するために使用し得る。
    The method and the composition, because of inhibiting no neuron excitation, can be used for reducing neuron excessive synchronicity involved in neuropathic pain and/or neuropsychiatric disorders while avoiding undesired side effects which are often entailed by medicaments in current use for treating neuropathic pain and neuropsychiatric disorders. - 特許庁
  • 遊技者にとって有利な状態に至っているときの興奮状態を殺がないようにすると共に、確率変動時の持ち球の減り方を少なくして、大当たりしない場合にも遊技者に楽しみを与えることができる遊技機及び遊技機の制御方法、並びに当該方法を実行可能な制御プログラムを記憶した記憶媒体を提供する。
    To provide a game machine, a control method for the game machine, and a storage medium storing a control program for carrying out the method which can give a player enjoyment even in the case of not winning a big hit by not diminishing the excited state when the player has reached an advantageous state, and reducing the decrease way of owned balls during probability variation. - 特許庁
  • ニオイ測定装置は、ROMに、快、不快の程度を表す座標系及び興奮、沈静の程度を表す座標系で定義されたニオイ感応マップに、半導体ガスセンサの出力電圧から算出された27個の特徴値による自己組織化マップを分割して非線形投影したニオイ感応投影マップが格納されている。
    The odor measurement device stores odor sensitive projection map nonlinearly projected by dividing a self organized map into 27 characteristic values calculated from the output voltage of semiconductor gas sensor in the odor sensitive map defined by the coordinate systems expressing the degrees of pleasure and excitation in the ROM. - 特許庁
  • 可変表示の途中段階で遊技者が選択を行なうことでその選択を反映した演出を行なって、その演出を通じて表示結果がどのように変化するか遊技者に期待を持たせ、遊技者の期待感および興奮を煽って興趣を大きく向上させることのできる遊技機を提供することである。
    To provide a game machine capable of making a player make a selection in the middle of variable display to execute a performance reflecting the selection, making the player expect how a display result changes through the performance, inflaming the expectations and excitement of the player and largely improving interest. - 特許庁
  • 可変表示の途中段階で遊技者が選択を行なうことでその選択を反映した演出を行なって、その演出を通じて表示結果がどのように変化するか遊技者に期待を持たせ、遊技者の期待感および興奮を煽って興趣を大きく向上させることのできる遊技機を提供することである。
    To provide a game machine capable of largely improving a player's interest by performing a presentation reflecting a selection, which is performed in the middle stage of a variable display by the player, and producing an expectation that how the display result is changed through the presentation in the player to encourage the player's expectation and excitation. - 特許庁
  • 穀物商は貧者を飢えさせるとか、私的所有は盗奪だとかいう意見は、ただ新聞を通して流布されるときは、邪魔されたりしないはずですが、穀物商の家の前に集まった興奮した暴徒の前で口頭で演説されたり、同じ暴徒にビラの形で手渡されたりしたときは、当然にも罰を受けます。
    An opinion that corn-dealers are starvers of the poor, or that private property is robbery, ought to be unmolested when simply circulated through the press, but may justly incur punishment when delivered orally to an excited mob assembled before the house of a corn-dealer, or when handed about among the same mob in the form of a placard.  - John Stuart Mill『自由について』
  • ビデオカメラなどの撮影装置は、撮影者の生体情報検出手段と、検出された生体情報によって撮影者の感じている感動、興奮、喜び、悲しみなどの感情の種類や感情の強度を導き出す手段と、導き出された感情パラメータを基に手振れ補正を行なう感情反映手段を備える。
    The photographing device such as a video camera is equipped with a means for detecting the biological information of a photographer, a means for deriving the kind or strength of emotion such as strong impression, excitement, joy and sadness felt by a photographer according to the detected biological information, and an emotion reflecting means for performing camera shake correction on the basis of derived emotion parameters. - 特許庁
  • というわけは、(すぐ自分の興奮した空想にだまされたのだと思いかえしはしたが)屋敷のどこかずっと遠いところから、ラーンスロット卿が詳しく書きしるしたあの破れわれる音の反響(抑えつけられたような鈍いものではあったが)にそっくりな物音が、かすかに私の耳に聞えてきたような気がしたからである。
    for it appeared to me (although I at once concluded that my excited fancy had deceived me) - it appeared to me that, from some very remote portion of the mansion, there came, indistinctly, to my ears, what might have been, in its exact similarity of character, the echo (but a stifled and dull one certainly) of the very cracking and ripping sound which Sir Launcelot had so particularly described.  - Edgar Allan Poe『アッシャー家の崩壊』
  • 覚醒剤等の中枢神経興奮薬によって誘発される、及び病態時、特に、統合失調症、Lesch−Nyhan syndrome、Tourette’s syndrome 及びCornelia de Lange syndromeなどににおいて誘発される自傷行動を抑制する医薬を開発する。
    To obtain a medicine for controlling self-mutilation induced by a central nervous system stimulant such as an analeptic drug and induced on malady, particularly ataxia complex, Lesch-Nyhan syndrome, Tourette's syndrome, and Cornelia de Lange syndrome. - 特許庁
  • 中枢神経を興奮させて精神機能を亢進させることによるカフェインの各種生理作用を利用する際に、少ない摂取量においても有効な作用効果が得られ、また、カフェインの持続する効果を得ることにより、カフェインの生理作用を安全で効果的に増強させる方法、及び、該生理作用が増強されたカフェインを活性成分とする生理機能改善用組成物を提供すること。
    To provide a method of obtaining an effective action effect even in a low ingestion amount, when utilizing various physiological actions of the caffeine by exciting the central nerve to exasperate a mental function, and of enhancing safely and effectively the physiological action of the caffeine, by obtaining a sustained effect of the caffeine, and to provide a physiological function improving composition using, as an active component, the caffeine enhanced in the physiological action. - 特許庁
  • 従来の異なる機種間における遊技方法を融合させて遊技性を高めることにより、遊技者のスリルと興奮を十分に喚起できる興趣に富んでおり、また具体的な個々の遊技状態に応じて、発射球数を多くすることで遊技者側の利益を高めることができる遊技機を提供する。
    To provide a game machine by which rich interest for sufficiently calling the thrill and excitement of a game player is obtained and the number of shooting balls is increased in accordance with each concrete game state to enhance an advantage at a player side by merging game methods in conventional different kind machines to enhance amusement. - 特許庁
<前へ 1 2 .... 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 次へ>

例文データの著作権について

  • Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス
    本サービスで使用している「Wikipedia日英京都関連文書対訳コーパス」はWikipediaの日本語文を独立行政法人情報通信研究機構が英訳したものを、Creative Comons Attribution-Share-Alike License 3.0による利用許諾のもと使用しております。詳細はhttp://creativecommons.org/licenses/by-sa/3.0/ および http://alaginrc.nict.go.jp/WikiCorpus/ をご覧下さい。
  • 特許庁
    Copyright © Japan Patent office. All Rights Reserved.
  • 日英対訳文対応付けデータ
    この対訳コーパスは独立行政法人情報通信研究機構の集積したものであり、Creative Commons Attribution-Share Alike 3.0 Unportedでライセンスされています。
  • 原題:”THE FALL OF THE HOUSE OF USHER”

    邦題:『アッシャー家の崩壊』
    This work has been released into the public domain by the copyright holder. This applies worldwide.

    底本:「黒猫・黄金虫」新潮文庫、新潮社
    入力:大野晋
    校正:福地博文
    ファイル作成:野口英司
    青空文庫作成ファイル:
    このファイルは、インターネットの図書館、青空文庫(http://www.aozora.gr.jp/)で作られました。入力、校正、制作にあたったのは、ボランティアの皆さんです。
  • 原題:”On Liberty”

    邦題:『自由について』
    This work has been released into the public domain by the copyright holder. This applies worldwide.

    Copyright on Japanese Translation (C) 2004 Ryoichi Nagae 永江良一
    本翻訳は、この著作権表示を付すかぎりにおいて、訳者および著者に一切断ることなく、商業利用を含むあらゆる形で自由に利用し複製し配布することを許諾します。
    改変を行うことも許諾しますが、その場合は、この著作権表示を付すほか、著作権表示に改変者を付加し改変を行ったことを明示してください。
  • 原題:”The Corpus Delicti”
    邦題:『罪体』
    This work has been released into the public domain by the copyright holder. This applies worldwide.
    SOGO_e-text_library責任編集。Copyright(C)2006 by SOGO_e-text_library
    この版権表示を残すかぎりにおいて、商業利用を含む複製・再配布が自由に認められます。プロジェクト杉田玄白正式参加テキスト。